Πέμπτη 6 Ιουνίου 2013

Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου.Η τραγωδία με τον 20χρονο στρατιώτη.


Την είδηση την γνωρίζετε..Ένας στρατιώτης 20 χρονών έχασε τη ζωή του από ανατροπή τεθωρακισμένου (ο Θεός να το κάνει) οχήματος μεταφοράς προσωπικού Μ113,στο διαδίκτυο τα σχόλια δίνουν και παίρνουν,δεν θα αναλωθώ σε αυτά καθώς τυχαίνει να έχω πείρα από τεθωρακισμένα οχήματα και από ερπύστριες αφού υπηρέτησα σε αυτά και μάλιστα την νύχτα των Ιμίων βρισκόμουν και σε μια μονάδα από τις τόσες που άφησαν τα στρατόπεδα και παρατάχθηκαν σε θέσεις μάχης..δε συνεχίζω τη περιγραφή,θα χαλαστούμε..



Τι εννοώ με τον τίτλο του άρθρου,με τα προβλήματα οργάνωσης που αντιμετωπίζει ο στρατός,με την ελλειπή εκπαίδευση των μόνιμων στελεχών του,ναι μην νομίζετε ότι όλα τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων είναι τέλεια καταρτισμένα,ούτε σε αυτό θέλω να αναλωθώ,πάλι θα χαλαστούμε,με την ελλειπή εκπαίδευση των στρατιωτών που καλούνται να εκπληρώσουν την θητεία τους και με την αδιαφορία της πολιτείας για τα προβλήματα στο στράτευμα ήταν θέμα χρόνου λοιπόν να συμβεί ένα τέτοιο γεγονός..

Τώρα ασκήσεις χιλιοδιαφημισμένες και δηλώσεις πολιτικών ή υψηλόβαθμων στελεχών περί υψηλού φρονήματος και υψηλού βαθμού εκπαίδευσης και άρτιου εξοπλισμού ας μην σας πω πως μου ακούγονται..όλα για το θεαθήναι..

Κάποιες ασκήσεις στο στρατό δικαιολογούν μέχρι και νεκρούς,αυτό είναι γνωστό σε όλους,η συγκεκριμένη άσκηση δικαιολογεί;Θα δείτε παρακάτω γιατί αναρωτιέμαι..

Ακούγονται πολλές απόψεις για το τι μπορεί να φταίει,μέχρι και κατηγορίες εκτοξεύονται για τους επιτελάρχες,δεν θα το παίξω δικηγόρος τους,ευθύνες έχουν όλοι,από επιτελάρχες μέχρι πολιτικούς και αξιωματικούς στρατοπέδων..Το θέμα είναι ποιος τολμάει να πάρει την ευθύνη..

Ας δούμε την θεωρία όμως που θέλει να κόπηκε η ερπύστρια του Μ113,το οποίο σημειωτέον είναι όντως παλιό.Μια ερπύστρια για να κοπεί λοιπόν δεν είναι εύκολο πράγμα,ειδικά αν το όχημα κινείται σε άσφαλτο όπως σε αυτή την περίπτωση όπου οι ερπύστριες δεν επιβαρύνονται όπως ας πούμε σε ανώμαλο έδαφος και κάτω από δύσκολες συνθήκες.Είναι όμως εξίσου εύκολο να κοπεί αν πριν την αναχώρηση δεν έγινε ο απαραίτητος έλεγχος για την κατάσταση της ερπύστριας,δηλαδή,αν εφαρμόζει καλά και αν τα πέδιλα είναι κουμπωμένα.Από την εμπειρία που έχω σας λέω ότι το πρώτο πράγμα που ελέγχαμε πριν ξεκινήσουμε για άσκηση ήταν η κατάσταση της ερπύστριας ώστε να προβούμε σε ενέργειες διόρθωσης της ή και αντικατάστασης των πέδιλων αν αυτά δεν ήταν σε καλή κατάσταση..Την όλη διαδικασία μην φανταστείτε ότι την επέβλεπαν μηχανικοί ή αξιωματικοί,μόνοι μας ότι κάναμε..Ίσως και να ήμασταν τυχεροί που δεν συνέβη τέτοιο παρατράγουδο...αυτό δεν νομίζω να έχει αλλάξει..

Η άλλη θεωρία θέλει το ανθρώπινο λάθος στο χειρισμό του Μ113,σίγουρα ένα όχημα σαν και αυτό θέλει λεπτό χειρισμό καθώς τα χειριστήρια του δεν έχουν καμιά σχέση με των υπόλοιπων αρμάτων μάχης,μία νευρική κίνηση ή λίγο απότομη και γλιστράει,έχετε δει όλοι φαντάζομαι πως κινούνται τέτοια οχήματα σε ασκήσεις,την θεωρία της ταχύτητας την αποκλείω καθώς οι φάλαγγες δεν αναπτύσσουν ταχύτητες όταν κινούνται σε δρόμους και το όχημα ήταν μέσα σε φάλαγγα..

Σε αυτή την περίπτωση τίθεται και  άλλο ένα ερώτημα,κατά πόσο ήταν εκπαιδευμένος ο άτυχος στρατιώτης;Είχε στο ενεργητικό του πραγματικές ώρες οδήγησης ικανές στο να μπορεί να βγάλει ένα στρατιωτικό όχημα στο δρόμο ή μήπως η εκπαίδευση του ήταν απλά θεωρητική,εδώ είναι τα χειριστήρια,έτσι πάει εμπρός,έτσι πάει πίσω και απλά το όχημα το κοιτούσαν από απόσταση και σημειώναν στο τετράδιο τα λεγόμενα των εκπαιδευτών..Τι είπατε;; Δεν γίνονται αυτά;; Προφανώς δεν έχετε πάει στρατό..

Μετά ερχόμαστε στο θέμα της συντήρησης του οχήματος,λειτουργούσαν όλα στην εντέλεια στο απαρχαιωμένο αυτό όχημα μεταφοράς προσωπικού;Η απάντηση ίσως είναι εύκολη,μα για να πηγαίνει σε άσκηση εννοείται ότι όλα στο όχημα είναι σε καλή κατάσταση,αν πιστεύετε κάτι τέτοιο,επιμένω ότι δεν έχετε πάει στρατό..

Διαβάζοντας διάφορες ειδήσεις και άρθρα που αφορούν το γεγονός αυτό γίνεται λόγος ότι δεν είναι εύκολο να ανατραπεί ένα τέτοιο όχημα,ναι όντως δεν είναι,αλλά μην παίζουμε με τις λέξεις,εδώ δεν έχουμε το θάνατο του παιδιού εξαιτίας μιας απλής ανατροπής στο ίσιωμα,κάτι συνέβη και χάθηκε ο έλεγχος και το όχημα έπεσε στη χαράδρα και εκεί πρέπει να επικεντρωθούμε..

Θα παρατηρήσατε ότι δεν χρησιμοποιώ τις λέξεις άρμα ή τεθωρακισμένο για τον συγκεκριμένο τύπο οχήματος καθώς μόνο άρμα δεν είναι,πόσο μάλλον τεθωρακισμένο,ψάξτε τις προδιαγραφές του και θα καταλάβετε τι εννοώ..

Το σημαντικό όμως στην υπόθεση δεν είναι αυτές οι αναλύσεις αλλά ούτε οι επιθέσεις στους επιτελάρχες,το πρόβλημα στο στρατό δεν είναι τωρινό,η διάλυση του είναι συστηματική και ξεκινάει πολλά χρόνια πίσω,ίσως πριν ακόμα και την δική μου ΕΣΣΟ.

Το σημαντικό είναι ότι ένα παιδί 20 χρονών χάθηκε,τι θα πεις στους γονείς του;

Ξέρετε αυτά συμβαίνουν και ο γιος σας είναι ένα από τα θύματα μέσα στο επιτρεπτό όριο των ασκήσεων; (Γι'αυτό και η απορία μου νωρίτερα)..Θα του ρίξεις το φταίξιμο και θα πεις λάθος χειρισμός;Θα ρίξεις το φταίξιμο στην ερπύστρια και στην κακιά στιγμή;

Δεν γνωρίζω τι ακριβώς συνέβη,ίσως κάτι από όλα τα παραπάνω,ίσως τίποτα από αυτά και απλά είμαι καχύποπτος.Εν αναμονή λοιπόν του πορίσματος και της Ε.Δ.Ε που διατάχτηκε να διενεργηθεί, αν αυτό βγει ποτέ..

ΠΗΓΗ

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.