Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2012

KITARO. Ο Μεγαλος Μουσικοσυνθετης της Ιαπωνιας.


kitaro-afisaO KITARO 
είναι ο σημαντικότερος μουσικός της Ιαπωνίας, ένας από τους κορυφαίους σύγχρονους δημιουργούς της Άπω Ανατολής και σίγουρα ο διασημότερος εκπρόσωπος της Ασιατικής καλλιτεχνικής κοινότητας στη Δύση.


Από τους κυριότερους εκφραστές της αντίληψης περί «οικουμενικότητας του ανθρωπίνου πολιτισμού, εμπνεύστηκε, συνέθεσε, δόμησε και απέδωσε τα έργα του με τέτοιον τρόπο, ούτως ώστε να αντανακλούν μία «κοινή παγκόσμια φιλοσοφία».

 Έχοντας ως μουσική βάση την παράδοση της πατρίδας του, πειραματίζεται με τα δυτικά ακούσματα, διερευνώντας νέα μουσικά είδη και δημιουργώντας μία εντελώς ιδιαίτερη προσωπική, εκπληκτική μουσική φόρμα, που βρίσκει αμέσως τεράστια απήχηση στη διεθνή πολιτιστική σκηνή. Στις αμέτρητες περιοδείες που πραγματοποιεί σε όλον τον κόσμο, χαρακτηριστικό στοιχείο των εμφανίσεων του αποτελεί η πρωτότυπη μίξη ακουστικών παραδοσιακών ασιατικών μουσικών οργάνων με την πλέον σύγχρονη τεχνολογία. 

Από τη μία, ιαπωνικά, κινέζικα και βιετναμέζικα, παλιά ακουστικά έγχορδα, κρουστά και βουδιστικές καμπάνες. Από την άλλη computers, ηλεκτρονικά όργανα, συνθεσάιζερ, λέιζερ και προβολικά συστήματα. Η τρομακτική επιτυχία που συνόδευσε την μακρόχρονη καριέρα του KITARO, στηρίχθηκε στο πάντρεμα του υπερθεάματος με την έννοια της πνευματικότητας. Αποδεικνύοντας ότι η ουσία, η υψηλή αισθητική, η αυθεντική δημιουργία, μπορούν να συνυπάρχουν με την μαζική αποδοχή, την διασκέδαση και την απόλαυση.


Κατακτώντας την παγκόσμια αναγνώριση, ο Κitaro, δεν απέφυγε φυσικά τους συνειρμούς, τις συγκρίσεις ή τους παραλληλισμούς. Οι Ευρωπαίοι τον αποκαλούν «νέο Jean Michel Jarre» της Ιαπωνίας, ενώ οι Αμερικανοί αρέσκονται να τον συγκρίνουν με τον δικό μας Bαγγέλη Παπαθανασίου. Όταν ο πόλεμος μεταξύ των κριτικών τελειώνει, το αποτέλεσμα μάλλον δικαιώνει τους πάντες. Όλοι συμφωνούν πλέον πώς 

«KITARO», «JEAN MICHEL JARRE» και «ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ» αποτελούν την κορυφαία και αδιαίρετη τριάδα της σύγχρονης μουσικής εποχής, της παγκόσμιας ηλεκτρονικής και μινιμαλιστικής μουσικής σκηνής.


Παρά τον κατά τα άλλα κολακευτικό χαρακτηρισμό που του προσέδωσαν οι Ευρωπαίοι ειδικοί (τον ονόμασαν «οικουμενικό μουσικό μυαλό»), η πραγματικότητα είναι πως το κυρίαρχο χαρακτηριστικό συστατικό στοιχείο στο απαράμιλλο έργο του KITARO, είναι ο ψυχισμός η βαθειά καλλιέργεια και ο απίστευτος συναισθηματικός πλούτος του. Ο ΚITARO έχει την μοναδική ικανότητα να εκφράζει με σαφήνεια και ευχάριστο τρόπο, μεγάλα οργανικά θέματα, καθώς επίσης και να αντικατοπτρίζει τις λεπτές αποχρώσεις των πνευματικών και αισθηματικών στοιχείων της ανθρώπινης υπόστασης και ύπαρξης. Η ενέργεια και η πνευματικότητα που αποπνέει, ο σεβασμός στην παράδοση και στην

 Ιστορία, η γνώση και ο χειρισμός της σύγχρονης φόρμας, δόμησαν από κοινού 

 τον αληθινό μύθο
 του KITARO περί «νέας διάστασης στην μουσική του 20ου αιώνα». Προσθέτοντας την ουσία που πολλές φορές απουσίαζε, στα μεγάλα, εμπορικά υπερθεάματα.


ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΙΕΡΑ ΤΟΥ ΚITARO

Από το 1978 έως και το 2008, ο ΚITARO έχει εκδώσει 38 δίσκους, οι οποίοι πουλήθηκαν παγκοσμίως σε εκατό εκατομμύρια (100.000.000) αντίτυπα.
• Kέρδισε μία φορά το βραβείο Grammy με το δίσκο "Thinking of You" το 2000 και ήταν άλλες 11 φορές υποψήφιος για Grammy.
Υπογράφει τα σάουντρακ για πάνω από πενήντα (50) ταινίες.

Έχοντας ήδη γράψει μουσική για πολλές Ιαπωνικές ταινίες, διεισδύει στην Αμερικάνικη μουσική αγορά μέσω της γνωριμίας του με τον διάσημο Αμερικανό σκηνοθέτη OLIVER STONE.

 Συνεργάζονται στην ταινία «Heaven and Earth» (Παράδεισος και Γη), όπου ο KITARO αποσπά τη Χρυσή Σφαίρα (Golden Globe) το 1993 για Καλύτερη Πρωτότυπη Μουσική


Ο Kitaro συνέθετε τη μουσική για το έργο επί ένα ολόκληρο χρόνο.

To 1987 πουλάει μόνον στις H.Π.Α δύο εκατομμύρια άλμπουμ (2.000.000). Ενώ την ίδια χρονιά πουλάει σε όλον τον κόσμο δέκα εκατομμύρια (10.000.000) αντίτυπα του ίδιου δίσκου.

Το 1990 συνθέτει στο σπίτι του στα βουνά του Colorado 3 τραγούδια για τον Jon Anderson. Η παγκόσμια κριτική τα θεωρεί ως συνδετικό κρίκο έκφρασης ανάμεσα στη γήινη πραγματικότητα και τα αρχέτυπα της μυθολογίας. Όπως ευρέως διατυπώθηκε «η ανάμειξη των δυτικών ρυθμών και των ανατολίτικων μελωδιών, ανέδειξε την ενέργεια της Μητέρας Γης». 

Με δύο ιστορικές συνθέσεις του, το «kojiki» (1990) και το «Live in America» (1991) εισαγάγει και συστήνει στο διεθνές μουσικό κοινό, την περίφημη «ακουστική ενορχήστρωση». Το γεγονός της «νέας γνώσης» δημιουργεί διεθνή πάταγο και συντελεί στη διαμόρφωση ενός καινούργιου επιθετικού προσδιορισμού από τους ειδικούς. Χαρακτηρίζεται ως «νέο μουσικό άνοιγμα»!

Το 1992 επιστρέφοντας στην Ιαπωνία κυκλοφορεί το δίσκο «Ο κόσμος του Kitaro» με την Εθνική Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λονδίνου. Η απήχηση αποφέρει υμνητικές κριτικές και προκαλεί ακόμη ένα χαρακτηρισμό από τον διεθνή τύπο: «Μουσικό Μυαλό». 


Το 1993 οι διαμάχες σταματούν και επέρχεται ισορροπία στην παγκόσμια κοινότητα της ηλεκτρονικής μουσικής: Kitaro, Jean Michel Jarre και Βαγγέλης Παπαθανασίου ανακηρύσσονται από κοινού «προφήτες του μινιμαλισμού» και ως οι «3 σύγχρονοι κλασικοί»!

Κατά την παραμονή του στην πατρίδα του δημιουργεί το γκρουπ «Albatross» προκαλώντας μουσικό ντελίριο στη δύση και σοκάροντας ταυτόχρονα την ιαπωνική κοινή γνώμη, αφού παντρεύει με επιτυχία την αρχαία ιαπωνική ποίηση με «αυθεντική μουσική».

Από το 1997 αρχίζει να περιοδεύει ασταμάτητα και στις πέντε ηπείρους. Ανακηρύσσεται σε απόλυτο πρεσβευτή του ιαπωνικού πολιτισμού και σε συνδετικό μουσικό κρίκο, Ανατολής - Δύσης.

• Το 2000 με αφορμή το millennium, τις ανησυχίες αλλά και τις ελπίδες της οικουμένης για το μέλλον του πλανήτη, ανακηρύσσεται «Διεθνής καλλιτέχνης για την προστασία του περιβάλλοντος». Η ομόφωνη απόφαση της αρμόδιας επιτροπής εξέφρασε το κοινό αίσθημα, αφού στο άτυπο διεθνές δημοψήφισμα ο Kitaro απέσπασε τρομακτικά ποσοστά. Το παγκόσμιο κοινό του αναγνώρισε την ευαισθησία του και τη συνέπειά του επί 30 χρόνια, που μάλιστα εκφράζεται σταθερά μέσα από το έργο του. 

• Το 2000 ο Kitaro κερδίζει το βραβείο Grammy για το άλμπουμ «Thinking of you». Η ιδιαιτερότητα έγκειται στο γεγονός ότι η Αμερικανική Μουσική Ακαδημία βραβεύει το πιο «εσωστρεφές» υποψήφιο μουσικό έργο.


2003 και επιστροφή στην «εξωστρέφεια». Το «Best of Silk Road» γίνεται παγκόσμια επιτυχία σπάζοντας το ρεκόρ πωλήσεων του 1987 και επιφέρει μια γιγαντιαία περιοδεία σε 33 χώρες.
2007 και στην επέτειο των 50ων Grammy ο Kitaro είναι παρόν με την υποψηφιότητα για το βραβείο Best New Age Album, με το «Kitaro’s Sacred Journey 3» που ολοκληρώνει και τη σχετική τριλογία του.

«17 Αυγούστου 2008». Ο Kitaro ετοιμάζεται να δημιουργήσει ένα νέο, απίστευτο ρεκόρ. Στη 13η ετήσια εκδήλωση του ιστορικού ιαπωνικού μνημείου «Mt Fuji» θα παίξει ασταμάτητα για 13 ώρες σε μία συναυλία από τις 6 το απόγευμα έως και τις 7 του επόμενου πρωινού. Μία συναυλία που αναμένεται να παρακολουθήσουν ζωντανά πάνω από 2.000.000 θεατές, γιορτάζοντας την Πανσέληνο.
 
Η ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
"Love and Peace" (Αγάπη και Ειρήνη) 
Το οπτικοακουστικό πολυθέαμα του ΚITARO στην Ελλάδα
 
• Πολλές φορές στο παρελθόν είχε γραφεί (ακόμα και ανακοινωθεί) παράσταση του Kitaro στην Ελλάδα. Για διάφορους λόγους (κυρίως εξαιτίας ανειλημμένων υποχρεώσεων του καλλιτέχνη είτε εξαιτίας του πολύ υψηλού κόστους της συναυλίας του) μέχρι σήμερα το ελληνικό κοινό δεν έτυχε να απολαύσει από κοντά έναν ζωντανό μουσικό θρύλο έναν από τους μεγαλύτερους και διασημότερους καλλιτέχνες της υφηλίου.

Η συναυλία της Πέμπτης 23 Οκτωβρίου 2008 στην Αθήνα, στο θέατρο Badminton, αποτέλεσε την παρθενική εμφάνιση του Kitaro στην χώρα μας, με ότι αυτό συνεπάγεται καλλιτεχνικά αλλά και επικοινωνιακά. 



• Το πρόγραμμα της συναυλίας, διάρκειας 2 1/2 ωρών, αποτελείτο στο πρώτο μέρος από μία μουσική αναδρομή στο συνολικό έργο του μεγάλου Ιάπωνα συνθέτη και μουσικού, ενώ στο δεύτερο μέρος παρουσιάσθηκε ο νέος (υποψήφιος για Grammy) δίσκος του «Kitaro’s Sacred Journey 3». Το έργο είναι εμπνευσμένο από τη Bουδιστική παράδοση και κατά την προσφιλή συνήθεια του Kitaro θα αποδόθηκε ταυτόχρονα με σύγχρονα ηλεκτρονικά και παραδοσιακά 
ακουστικά όργανα. 

Υπολογιστές και συνθεσάιζερ απέναντι σε παραδοσιακά Ιαπωνικά, Κινέζικα και Βιετναμέζικα πνευστά και έγχορδα, αρχαία «γκόγκ» και Βουδιστικές καμπάνες. Ειδικοί φωτισμοί, σπέσιαλ εφέ, κινηματογραφικές προβολές, συνετέλεσαν στο εξαίσιο αποτέλεσμα αυτής της συναυλίας.

  «Ένα φαντασμαγορικό πολυθέαμα με ψυχή!». Στο τέλος της συναυλίας, ο KITARO, απευθυνόμενος στο κοινό του, εξέφρασε τη χαρά του που κατάφερε να έλθει για πρώτη φορά στην Ελλάδα για να συμβάλλει στην ευόδωση των σκοπών ενός σημαντικού Ιδρύματος και δήλωσε ότι θα είναι και μελλοντικά στη διάθεσή του. 



ΠΗΓΗ
  ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.