(διοτι η αρχαια ελληνικη φιλοσοφια ειναι προπομπος και ακρως απαραιτητη για την κατανοηση της ορθοδοξιας.)
αρχαιο κειμενο:
ΤΟΥΤΩΝ ΔΕ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΕΣΟΝ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΙΣΤΟΝ ΕΓΚΕΚΛΙΣΘΑΙ ΤΩΝ ΘΑΛΑΣΣΩΝ ΟΛΙΓΩ ΤΩΝ ΟΚΤΩ ΜΕΡΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΤΟΣ ΕΛΑΤΤΟΝ, ΩΣ ΑΥΤΩ ΚΑΤΕΦΑΙΝΕΤΟ. ΔΥΟ Δ’ ΑΥΤΗΝ ΕΧΕΙΝ ΑΝΑΣΤΟΜΩΣΕΙΣ ΠΥΡΟΣ ΕΜΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΝΑΝΤΙΟΥΣ ΠΟΤΑΜΟΥΣ ΔΕΧΟΜΕΝΟΣ ΩΣ ΕΠΙ ΠΛΕΙΣΤΟΝ ΑΝΑΚΟΠΤΟΜΕΝΟΝ ΚΟΧΛΑΖΕΙΝ ΚΑΙ ΑΠΟΛΕΥΚΑΙΝΕΣΘΑΙ ΤΗΝ ΓΛΑΥΚΟΤΗΤΑ. ΤΑΥΤΑ ΜΕΝ ΟΥΝ ΟΡΑ ΤΕΡΠΟΜΕΝΟΣ ΤΗ ΘΕΑ. ΚΑΤΩ Δ’ ΑΠΙΔΟΝΤΙ ΦΑΙΝΕΣΘΑΙ ΧΑΣΜΑ ΜΕΓΑ ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΝ ΟΙΟΝ ΕΚΤΕΤΜΗΜΕΝΗΣ ΣΦΑΙΡΑΣ, ΦΟΒΕΡΟΝ ΔΕ ΔΕΙΝΩΣ ΚΑΙ ΒΑΘΥ, ΠΟΛΛΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ ΠΛΗΡΕΣ ΟΥΧ ΗΣΥΧΑΖΟΝΤΟΣ ΑΛΛ’ ΕΚΤΑΡΑΤΤΟΜΕΝΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΥΖΟΝΤΟΣ ΠΟΛΛΑΚΙΣ. ΟΘΕΝ ΑΚΟΥΕΣΘΑΙ ΜΥΡΙΑΣ ΜΕΝ ΩΡΥΓΑΣ ΚΑΙ ΣΤΕΝΑΓΜΟΥΣ ΖΩΩΝ ΜΥΡΙΩΝ ΔΕ ΚΑΛΥΘΜΩΝ ΒΡΕΦΩΝ ΚΑΙ ΜΕΜΕΙΓΜΕΝΟΥΣ ΑΝΔΡΩΝ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΟΔΥΡΜΟΥΣ, ΨΟΦΟΥΣ ΔΕ ΠΑΝΤΟΔΑΠΟΥΣ ΚΑΙ ΘΟΡΥΒΟΥΣ ΕΚ ΒΑΘΟΥΣ ΠΟΡΡΩΘΕΝ ΑΜΥΔΡΩΣ ΑΝΑΠΕΜΠΟΜΕΝΟΥΣ ΟΙΣ ΜΕΤΡΙΩΣ ΑΥΤΟΣ ΕΚΠΕΠΛΗΧΘΑΙ. ΧΡΟΝΟΥ ΔΕ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΕΙΠΕΙΝ ΤΙΝΑ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΝ ΟΥΧ ΟΡΩΜΕΝΟΝ « Ω, ΤΙΜΑΡΧΕ, ΤΙ ΠΟΘΕΙΣ ΠΥΘΕΣΘΑΙ ? » ΦΡΑΣΑΙ ΔΕ ΑΥΤΟΝ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ « ΠΑΝΤΑ , ΤΙ ΓΑΡ ΟΥ ΘΑΥΜΑΣΤΟΝ ? » , « ΑΛΛΑ ΗΜΙΝ » , ΦΑΝΑΙ, « ΤΩΝ ΑΝΩ ΜΕΤΕΣΤΙΝ ΜΙΚΡΟΝ...........»
αποδοση εις τα νεα ελληνικα:
ΤΩΝ ΔΕ ΝΗΣΩΝ ΤΟΥΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΕΣΟΝ ΜΕΡΟΣ ΚΥΡΙΩΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟΝ ΕΦΑΙΝΕΤΟ ΕΙΣ ΑΥΤΟ ΤΟΥ ΤΙΜΑΡΧΟΥ Η ΘΑΛΑΣΣΑ ΩΣ ΣΧΗΜΑΤΙΖΟΥΣΑ ΚΛΙΣΙΝ, ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΣΑΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΟΛΙΓΟΝ ΕΛΑΤΤΟΝ ΤΩΝ ΟΚΤΩ ΜΕΡΩΝ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ. ΑΥΤΗ ΔΕ ΕΙΧΕ ΔΥΟ ΣΤΟΜΙΑ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΔΕΧΟΝΤΟ ΕΝΑΝΤΙΟΥΣ ΑΛΛΗΛΩΝ ΕΚΒΑΛΛΟΝΤΑΣ ΔΥΟ ΠΟΤΑΜΟΥΣ, ΠΡΑΓΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΣΥΝΕΤΕΛΕΙ ΚΟΧΛΑΖΟΥΣΑ Η ΘΑΛΑΣΣΑ ΝΑ ΧΑΝΕΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΛΕΙΣΤΟΝ ΤΗΝ ΓΛΑΥΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΛΕΥΚΑΙΝΕΤΑΙ. ΤΑΥΤΑ ΜΕΝ ΛΟΙΠΟΝ ΕΛΕΓΕΝ ΟΤΙ ΕΒΛΕΠΕ ΤΕΡΠΟΜΕΝΟΣ ΕΚ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΤΑΥΤΗΣ. ΟΤΑΝ Δ’ ΕΣΤΡΕΨΕ ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ, ΕΦΑΝΗ ΜΕΓΑ ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΝ ΧΑΣΜΑ, ΟΜΟΙΑΖΟΝ ΠΡΟΣ ΤΜΗΘΕΙΣΑΝ ΕΙΣ ΤΟ ΜΕΣΟΝ ΣΦΑΙΡΑΝ.
ΗΤΟ ΒΑΘΥ ΚΑΙ ΦΡΙΚΩΔΕΣ, ΠΛΗΡΕΣ ΒΑΘΥΤΑΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ, ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΔΕΝ ΕΜΕΝΕΝ ΕΝ ΗΡΕΜΙΑ, ΑΛΛΑ ΣΥΝΕΤΕΡΑΣΣΕΤΟ ΚΑΙ ΑΝΤΕΠΗΔΑ, ΟΠΩΣ ΤΑ ΚΥΜΑΤΑ. ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΣΜΑ ΤΟΥΤΟ ΗΚΟΥΟΝΤΟ ΑΠΕΙΡΑ ΟΥΡΛΙΑΧΤΑ ΚΑΙ ΣΤΕΝΑΓΜΟΙ ΖΩΩΝ, ΜΥΡΙΩΝ ΔΕ ΒΡΕΦΩΝ ΤΟ ΚΛΑΥΘΥΡΙΣΜΑ , ΕΙΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΝΕΜΕΙΓΝΥΟΝΤΟ ΟΔΥΡΜΟΙ ΑΝΔΡΩΝ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΕΙΔΕΙΣ ΒΟΑΙ ΚΑΙ ΘΟΡΥΒΟΙ, ΕΚ ΤΟΥ ΒΑΘΟΥΣ ΜΑΚΡΟΘΕΝ ΑΜΥΔΡΩΣ, ΑΝΑΠΕΜΠΟΜΕΝΟΙ , ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΟΥΧ ΟΛΙΓΟΝ ΤΟΝ ΚΑΤΕΤΡΟΜΑΖΟΝ. ΜΕΤ’ ΟΛΙΓΟΝ ΧΡΟΝΟΝ, ΕΙΠΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΝ ΑΘΕΑΤΟΣ : « Ω, ΤΙΜΑΡΧΕ ΠΕΡΙ ΤΙΝΟΣ ΕΠΙΘΥΜΕΙΣ ΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΘΕΙΣ ? ». «ΠΕΡΙ ΠΑΝΤΩΝ» ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΕΚΕΙΝΟΣ , «ΔΙΟΤΙ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΗ ΑΞΙΟΘΑΥΜΑΣΤΟΝ ? » . « ΑΛΛΑ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΕΜΑΣ » , ΥΠΕΒΑΛΛΕ Ο ΑΟΡΑΤΟΣ ΣΥΝΟΜΙΛΗΤΗΣ, «ΜΕ ΤΑ ΑΝΩ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΟΛΙΓΑΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΧΟΜΕΝ.» .......
(η συνεχεια στο βιβλιο)
ΗΘΙΚΑ, ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ, ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ ΔΑΙΜΟΝΙΟΥ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΥΡΟΣ, ΣΕΛ. 87-89
ΠΗΓΗ
αρχαιο κειμενο:
ΤΟΥΤΩΝ ΔΕ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΕΣΟΝ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΙΣΤΟΝ ΕΓΚΕΚΛΙΣΘΑΙ ΤΩΝ ΘΑΛΑΣΣΩΝ ΟΛΙΓΩ ΤΩΝ ΟΚΤΩ ΜΕΡΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΤΟΣ ΕΛΑΤΤΟΝ, ΩΣ ΑΥΤΩ ΚΑΤΕΦΑΙΝΕΤΟ. ΔΥΟ Δ’ ΑΥΤΗΝ ΕΧΕΙΝ ΑΝΑΣΤΟΜΩΣΕΙΣ ΠΥΡΟΣ ΕΜΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΝΑΝΤΙΟΥΣ ΠΟΤΑΜΟΥΣ ΔΕΧΟΜΕΝΟΣ ΩΣ ΕΠΙ ΠΛΕΙΣΤΟΝ ΑΝΑΚΟΠΤΟΜΕΝΟΝ ΚΟΧΛΑΖΕΙΝ ΚΑΙ ΑΠΟΛΕΥΚΑΙΝΕΣΘΑΙ ΤΗΝ ΓΛΑΥΚΟΤΗΤΑ. ΤΑΥΤΑ ΜΕΝ ΟΥΝ ΟΡΑ ΤΕΡΠΟΜΕΝΟΣ ΤΗ ΘΕΑ. ΚΑΤΩ Δ’ ΑΠΙΔΟΝΤΙ ΦΑΙΝΕΣΘΑΙ ΧΑΣΜΑ ΜΕΓΑ ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΝ ΟΙΟΝ ΕΚΤΕΤΜΗΜΕΝΗΣ ΣΦΑΙΡΑΣ, ΦΟΒΕΡΟΝ ΔΕ ΔΕΙΝΩΣ ΚΑΙ ΒΑΘΥ, ΠΟΛΛΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ ΠΛΗΡΕΣ ΟΥΧ ΗΣΥΧΑΖΟΝΤΟΣ ΑΛΛ’ ΕΚΤΑΡΑΤΤΟΜΕΝΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΥΖΟΝΤΟΣ ΠΟΛΛΑΚΙΣ. ΟΘΕΝ ΑΚΟΥΕΣΘΑΙ ΜΥΡΙΑΣ ΜΕΝ ΩΡΥΓΑΣ ΚΑΙ ΣΤΕΝΑΓΜΟΥΣ ΖΩΩΝ ΜΥΡΙΩΝ ΔΕ ΚΑΛΥΘΜΩΝ ΒΡΕΦΩΝ ΚΑΙ ΜΕΜΕΙΓΜΕΝΟΥΣ ΑΝΔΡΩΝ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΟΔΥΡΜΟΥΣ, ΨΟΦΟΥΣ ΔΕ ΠΑΝΤΟΔΑΠΟΥΣ ΚΑΙ ΘΟΡΥΒΟΥΣ ΕΚ ΒΑΘΟΥΣ ΠΟΡΡΩΘΕΝ ΑΜΥΔΡΩΣ ΑΝΑΠΕΜΠΟΜΕΝΟΥΣ ΟΙΣ ΜΕΤΡΙΩΣ ΑΥΤΟΣ ΕΚΠΕΠΛΗΧΘΑΙ. ΧΡΟΝΟΥ ΔΕ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΕΙΠΕΙΝ ΤΙΝΑ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΝ ΟΥΧ ΟΡΩΜΕΝΟΝ « Ω, ΤΙΜΑΡΧΕ, ΤΙ ΠΟΘΕΙΣ ΠΥΘΕΣΘΑΙ ? » ΦΡΑΣΑΙ ΔΕ ΑΥΤΟΝ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ « ΠΑΝΤΑ , ΤΙ ΓΑΡ ΟΥ ΘΑΥΜΑΣΤΟΝ ? » , « ΑΛΛΑ ΗΜΙΝ » , ΦΑΝΑΙ, « ΤΩΝ ΑΝΩ ΜΕΤΕΣΤΙΝ ΜΙΚΡΟΝ...........»
αποδοση εις τα νεα ελληνικα:
ΤΩΝ ΔΕ ΝΗΣΩΝ ΤΟΥΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΕΣΟΝ ΜΕΡΟΣ ΚΥΡΙΩΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟΝ ΕΦΑΙΝΕΤΟ ΕΙΣ ΑΥΤΟ ΤΟΥ ΤΙΜΑΡΧΟΥ Η ΘΑΛΑΣΣΑ ΩΣ ΣΧΗΜΑΤΙΖΟΥΣΑ ΚΛΙΣΙΝ, ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΣΑΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΟΛΙΓΟΝ ΕΛΑΤΤΟΝ ΤΩΝ ΟΚΤΩ ΜΕΡΩΝ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ. ΑΥΤΗ ΔΕ ΕΙΧΕ ΔΥΟ ΣΤΟΜΙΑ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΔΕΧΟΝΤΟ ΕΝΑΝΤΙΟΥΣ ΑΛΛΗΛΩΝ ΕΚΒΑΛΛΟΝΤΑΣ ΔΥΟ ΠΟΤΑΜΟΥΣ, ΠΡΑΓΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΣΥΝΕΤΕΛΕΙ ΚΟΧΛΑΖΟΥΣΑ Η ΘΑΛΑΣΣΑ ΝΑ ΧΑΝΕΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΛΕΙΣΤΟΝ ΤΗΝ ΓΛΑΥΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΛΕΥΚΑΙΝΕΤΑΙ. ΤΑΥΤΑ ΜΕΝ ΛΟΙΠΟΝ ΕΛΕΓΕΝ ΟΤΙ ΕΒΛΕΠΕ ΤΕΡΠΟΜΕΝΟΣ ΕΚ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΤΑΥΤΗΣ. ΟΤΑΝ Δ’ ΕΣΤΡΕΨΕ ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ, ΕΦΑΝΗ ΜΕΓΑ ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΝ ΧΑΣΜΑ, ΟΜΟΙΑΖΟΝ ΠΡΟΣ ΤΜΗΘΕΙΣΑΝ ΕΙΣ ΤΟ ΜΕΣΟΝ ΣΦΑΙΡΑΝ.
ΗΤΟ ΒΑΘΥ ΚΑΙ ΦΡΙΚΩΔΕΣ, ΠΛΗΡΕΣ ΒΑΘΥΤΑΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ, ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΔΕΝ ΕΜΕΝΕΝ ΕΝ ΗΡΕΜΙΑ, ΑΛΛΑ ΣΥΝΕΤΕΡΑΣΣΕΤΟ ΚΑΙ ΑΝΤΕΠΗΔΑ, ΟΠΩΣ ΤΑ ΚΥΜΑΤΑ. ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΣΜΑ ΤΟΥΤΟ ΗΚΟΥΟΝΤΟ ΑΠΕΙΡΑ ΟΥΡΛΙΑΧΤΑ ΚΑΙ ΣΤΕΝΑΓΜΟΙ ΖΩΩΝ, ΜΥΡΙΩΝ ΔΕ ΒΡΕΦΩΝ ΤΟ ΚΛΑΥΘΥΡΙΣΜΑ , ΕΙΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΝΕΜΕΙΓΝΥΟΝΤΟ ΟΔΥΡΜΟΙ ΑΝΔΡΩΝ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΕΙΔΕΙΣ ΒΟΑΙ ΚΑΙ ΘΟΡΥΒΟΙ, ΕΚ ΤΟΥ ΒΑΘΟΥΣ ΜΑΚΡΟΘΕΝ ΑΜΥΔΡΩΣ, ΑΝΑΠΕΜΠΟΜΕΝΟΙ , ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΟΥΧ ΟΛΙΓΟΝ ΤΟΝ ΚΑΤΕΤΡΟΜΑΖΟΝ. ΜΕΤ’ ΟΛΙΓΟΝ ΧΡΟΝΟΝ, ΕΙΠΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΝ ΑΘΕΑΤΟΣ : « Ω, ΤΙΜΑΡΧΕ ΠΕΡΙ ΤΙΝΟΣ ΕΠΙΘΥΜΕΙΣ ΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΘΕΙΣ ? ». «ΠΕΡΙ ΠΑΝΤΩΝ» ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΕΚΕΙΝΟΣ , «ΔΙΟΤΙ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΗ ΑΞΙΟΘΑΥΜΑΣΤΟΝ ? » . « ΑΛΛΑ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΕΜΑΣ » , ΥΠΕΒΑΛΛΕ Ο ΑΟΡΑΤΟΣ ΣΥΝΟΜΙΛΗΤΗΣ, «ΜΕ ΤΑ ΑΝΩ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΟΛΙΓΑΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΧΟΜΕΝ.» .......
(η συνεχεια στο βιβλιο)
ΗΘΙΚΑ, ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ, ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ ΔΑΙΜΟΝΙΟΥ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΥΡΟΣ, ΣΕΛ. 87-89
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.