Πέμπτη 16 Νοεμβρίου 2017

ΜΥΘΟΙ ΤΩΝ ΣΟΥΜΕΡΙΩΝ - «ΑΝΤΑΠΑ»

Φωτογραφία του χρήστη The Mythologists.

Ο «μύθος του Αντάπα» που θα μας απασχολήσει σήμερα, ανήκει σε εκείνους που κύριος πρωταγωνιστής τους δεν είναι ένας από τους θεούς, όπως είδαμε στους προηγούμενους μύθους, αλλά ένας θνητός με θεϊκή καταγωγή, ο Αντάπα. 

Οι πινακίδες στις οποίες αναγράφεται ο μύθος βρέθηκαν στην Αμάρνα της Αιγύπτου και στην Ασσούρ της Ασσυρίας και η χρονολόγησή τους τοποθετείται στη δεύτερη χιλιετία π.Χ. Η πλοκή του εξελλίσεται στην Εριντού, την ιερή πόλη του Ένκι που ήταν η αρχαιότερη πόλη του Σουμέρ και η πρώτη στην οποία εμφανίστηκε η βασιλεία, που όπως πίστευαν ήταν σταλμένη από τους θεούς. 

Ο Αντάπα ενσαρκώνει την μάταιη ελπίδα των ανθρώπων για την κατάκτηση της αθανασίας την οποία ο ήρωας προσεγγίζει αλλά δεν καταφέρνει τελικά να κερδίσει. Ανταμείβεται όμως με το μέγιστο των αγαθών, το δώρο της σοφίας. Με το χάρισμα αυτό ο Αντάπα μετατρέπεται στον σοφότερο άνθρωπο του κόσμου και στον πρώτο μεταξύ των σοφών του Σουμέρ. 

Οι σοφοί του Σουμέρ, που όπως λέει ο μύθος ήταν επτά (αριθμός συμβολικός για τους Σουμέριους) στη λογοτεχνία της Μεσοποταμίας περιγράφονται με μορφή ψαριών «πουράντου» δηλαδή κυπρίνων τα οποία θεωρούνται ιερά μέχρι σήμερα και η εκτροφή τους συνεχίζεται στα τζαμιά και τα τεμένη της Μέσης Ανατολής. 
Σύμφωνα με άλλο μύθο οι επτά σοφοί, με κύριο εκπρόσωπό τους τον Αντάπα, κάποτε εξόργισαν τους θεούς που αποφάσισαν να τους εξορίσουν από τη γη στέλνοντάς τους στο Άπσου του Ένκι. 

Ο λόγος της οργής των θεών πιθανολογείται πως ήταν η άρνηση του Αντάπα να δεχθεί το φαγητό και το ποτό που του πρόσφεραν, αψηφώντας με τον τρόπο αυτό τους άγραφους ιερούς νόμους της φιλοξενίας. 

Ο Αντάπα μετά την αποτυχία του να γίνει αθάνατος χρίζεται αρχιερέας στον ναό του Ένκι, στην Εριντού, όπως διαβάζουμε στους στίχους που ακολουθούν, και χρησιμοποιεί τη σοφία του για να διδάξει τους ανθρώπους τη σωστή τέλεση των λειτουργιών. 

Εκτός από τα ιερά του καθήκοντα αναλαμβάνει και την καθημερινή φροντίδα και οργάνωση του ναού: να παρασκευάζει το ψωμί, να στρώνει τα τραπέζια για τις θυσίες και να πηγαίνει για ψάρεμα με τη βάρκα του μέχρι την ημέρα που η αγαπημένη του αυτή ασχολία διακόπτεται εξαιτίας της σκληρότητας του θεού του νότιου ανέμου:

Η ώθηση, η φυσική εξέλιξη των συνειδητών όντων, είναι να επιστρέφουν στην Πηγή.

Αποτέλεσμα εικόνας για Η ώθηση, η φυσική εξέλιξη των συνειδητών όντων, είναι να επιστρέφουν στην Πηγή.

Πόσο σπάνιο είναι στο ανθρώπινο βασίλειο
που τα όντα έχουν επίγνωση εκείνης της σιωπής,
εκείνου του χώρου που είναι αμετάβλητος, που δε γερνάει,
που δε μεγαλώνει, δεν επεκτείνεται ούτε συρρικνώνεται,
κι ωστόσο όλα όσα κινούνται, όσα εμφανίζονται ή εξαφανίζονται,
γεννιούνται από Εδώ. 

Το κάλεσμά σου είναι να το ανακαλύψεις αυτό συνειδητά, ισχυρά.
Μόνο τότε θα είσαι ικανός να αντιμετωπίσεις τις καταιγίδες
που θα έρθουν από την ταυτότητα σώμα-νους,
και τον ψυχολογικό θόρυβο που έρχεται από την ατομικότητα.
Θα δεις διαμέσου όλων αυτών. 

Δε θα σε καταβάλλουν πια. 

Θέλω να σου θυμίσω ότι είναι εφικτό
να είσαι απελευθερωθείς από τέτοιες καταστάσεις. 

Δεν είναι δύσκολο να αφυπνιστείς στο Αληθινό. 

Αυτό που φαίνεται δύσκολο είναι να υπερβείς το αντανακλαστικό
να επιστρέφεις στο παλιό καθεστώς ταυτότητας
—αυτό θα συμβαίνει για κάποιο διάστημα. 

Ο Σκορπιός ΔΕΝ είναι το Ζώδιο του Έρωτα*


16. 11. 2017


Ο Σκορπιός ΔΕΝ είναι το Ζώδιο


του Έρωτα*


Ούτε του Ερωτισμού*


Ο Σκορπιός είναι το Ζώδιο του Θανάτου*


Δεν σε φλερτάρει*


Σε καταπίνει*


Όπως κατάπιε η Ανοιχτή Γη


την Περσεφόνη


για χάρη του Πλούτωνα*


Είναι ένα Ζήτημα Ζωής και Θανάτου


η αντίληψη του Έρωτα για τον Σκορπιό,


που ουδεμία Σχέση έχει με την Ανάλαφρη Ροή


που φέρει σαν Σύμβολο ο Θεός Έρως*


Ζωή/Θάνατος*


Άρης/Πλούτωνας*


Ο Σκορπιός δεν Ερωτεύεται,


μεταμορφώνεται σε Ανοιχτό Τάφο


και δεν ησυχάζει


παρά μόνο αν πέσεις μέσα*


Οι Μέρες του Σκορπιού ΔΕΝ είναι μέρες


Ερωτικές*


Είναι Μέρες Θανατερές*

Τα ρέματα της Δυτικής Αττικής


Τα ρέματα της Αττικής. 
Γνωριμία με τις υδάτινες διαδρομές της Αττικής, 
παρέα με μια σταγόνα νερού [χάρτες].
Μέρος 1ο από 4: Δυτική Αττική
Η Αττική είναι ένας τόπος ρεμάτων και βουνών που περιβάλλεται από θάλασσα. Όπως ο ίδιος ο πλανήτης μας, έτσι και η Αττική μας, είναι ένα αποτέλεσμα της «συνομιλίας» της γης με το νερό. Αν το χώμα είναι ο πατέρας μας, τότε μάνα μας είναι το νερό. Το ιερό αυτό αγαθό ακολουθεί πιστά και με συνέπεια μια ατέρμονη πορεία από τον ουρανό στην γη, από την γη, διαμέσου των ρεμάτων, στις λίμνες και στην θάλασσα και από τις λίμνες και την θάλασσα πάλι στον ουρανό. Αυτός ο κύκλος του νερού δίνει ζωή σε κάθε έμβιο ον και παράλληλα δημιουργεί, μεταλλάσσει και διαμορφώνει το φυσικό τοπίο μέσα στο οποίο αυτό ζει. Στο παρών άρθρο συνταξιδεύουμε με μια σταγόνα, η οποία σε κάθε της πτώση από τον ουρανό πέφτει και σε διαφορετικό σημείο της Αττικής. Παρουσιάζουμε λοιπόν την πορεία που αυτή ακολουθεί από το σημείο πτώσης της μέχρι την θάλασσα.  Την πορεία αυτή οι άνθρωποι την ονομάσαμε ρέμα.
Τα ρέματα της Αττικής τα οποία ξεπερνούν τον αριθμό των 1000 σε αριθμό, θα παρουσιαστούν σε 4 συνέχειες. Στην πρώτη και εναρκτήρια πτώση της λοιπόν, η σταγόνα μας προσγειώνεται σε μέρη της Δυτικής Αττικής. Ας την ακολουθήσουμε αφού ορίσουμε πρώτα την έννοια του ρέματος.
Τι σημαίνει ρέμα;
Σύμφωνα με την επίσημη επιστημονική ορολογία ρέμα είναι κάθε φυσική διαμόρφωση του εδάφους που λειτουργεί ως αποδέκτης και αγωγός των νερών της βροχής, του χιονιού (μετά την τήξη) και των φυσικών πηγών και εξυπηρετεί την απορροή τους προς άλλους αποδέκτες μεγαλύτερης χωρητικότητας, φυσικούς ή τεχνητούς, (άλλα ρέματα, ποτάμια, λίμνες, θάλασσα κλπ.) που βρίσκονται σε χαμηλότερες στάθμες.
Τα φυσικά υδατορεύματα χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες:
1. στα εφήμερα ρέματα ή ρύακες, που έχουν νερό μόνο όταν βρέχει,
2. στους χειμάρρους, που η ροή τους είναι εποχιακή και τα οποία έχουν ορμητικές ροές νερών,
3. στους ποταμούς που η ροή τους είναι συνεχής αλλά η ποσότητά τους διακυμαίνεται εποχιακά γύρω από μια μέση τιμή.
Επομένως κάθε υδάτινη διαδρομή ονομάζεται ρέμα και εμείς στην συνέχεια θα επισκεφτούμε, για μια πρώτη γνωριμία, τα μεγάλα αλλά και τα μικρά ρέματα της Αττικής, τις διαδρομές της σταγόνας μας. Η ματιά προσέγγισης που επιχειρούμε είναι από την μεριά του νερού, παρέα με μια σταγόνα που πέφτει από τον ουρανό, ακολουθώντας την, στην πορεία της, από τις πηγές του εκάστοτε ρέματος μέχρι και τις εκβολές του.
Σημείο πτώσης σταγόνας: Κινέτα
Η Σταγόνα μας πέφτει στα βουνά της Κινέτας. Σε περίπτωση που πέσει στα δυτικά βουνά της περιοχής τότε θα καταλήξει στην διαδρομή του ρέματος Πίκα ενώ αν πέσει στα ανατολικά βουνά η διαδρομή της θα είναι μέσα στο ρέμα Αμυγδαλιά.

Νικηφόρος Βρεττάκος - Οι Μικροί Γαλαξίες

Νικηφόρος Βρεττάκος - Οι Μικροί Γαλαξίες

Πᾶνε κι ἔρχονται οἱ ἄνθρωποι πάνω στὴ γῆ.
Σταματᾶνε γιὰ λίγο, στέκονται ὁ ἕνας
ἀντίκρυ στὸν ἄλλο, μιλοῦν μεταξύ τους.


Ἔπειτα φεύγουν, διασταυρώνονται, μοιάζουν
σὰν πέτρες ποὺ βλέπονται.
Ὅμως, ἐσύ,
δὲ λόξεψες, βάδισες ἴσα, προχώρησες
μὲς ἀπὸ μένα, κάτω ἀπ᾿ τὰ τόξα μου,
ὅπως κι ἐγώ: προχώρησα ίσα, μὲς ἀπὸ σένα,
κάτω ἀπ᾿ τὰ τόξα σου. Σταθήκαμε ὁ ἕνας μας
μέσα στὸν ἄλλο, σὰ νάχαμε φτάσει.
Βλέποντας πάνω μας δυὸ κόσμους σὲ πλήρη
λάμψη καὶ κίνηση, σαστίσαμε ἀκίνητοι
κάτω ἀπ᾿ τὴ θέα τους -
Ἤσουν νερό,
κατάκλυσες μέσα μου ὅλες τὶς στέρνες.

Τα 6 μυστικά για να πετύχεις στη ζωή σύμφωνα με τις έρευνες ψυχολογίας (το 2 ΔΕΝ το περιμέναμε!)

Για την ακρίβεια, επιστημονικά κορυφαία tips!

Η επιτυχία είναι κάτι υποκειμενικό για τον καθένα. Για χάρη όμως της απλότητας, ας υποθέσουμε πως όσο πιο ψηλά βρίσκεσαι στην ιεραρχία αναγκών του Μάσλοου (μια ψυχολογική εκτίμηση εκπλήρωσης αναγκών) τόσο καλύτερα τα πηγαίνεις. Στην περίπτωση που δεν έχεις παρακολουθήσει μαθήματα ψυχολογίας, δεν μπορούμε να φτάσουμε στον καλύτερο δυνατό εαυτό μας (αυτοεκπλήρωση) αν δεν ικανοποιηθούν πρώτα οι πιο βασικές μας ανάγκες.
Με απλά λόγια, δεν μπορείς να γίνεις η ιδανική εκδοχή του εαυτού σου αν δεν έχεις αρκετό φαγητό και χρήματα για να πληρώνεις τους λογαριασμούς ή αρκετή αγάπη και εκτίμηση για να νιώθεις καλά με την αξία σου ως ανθρώπινο πλάσμα.
Αφού σου είπαμε όλα αυτά τα περισπούδαστα, πάμε στο προκείμενο. Τι μπορείς να κάνεις για να αρχίσεις να ανεβαίνεις την πυραμίδα. Σε αυτό θα σε βοηθήσει να ρίξεις μια ματιά στα ευρήματα ερευνών, οι οποίες ρίχνουν φως στο τι απαιτείται για να επιτύχουμε περισσότερο στη ζωή.

1. Αύξησε την αυτοπεποίθησή σου αναλαμβάνοντας δράση
Οι Katty Kay και Claire Shipman, συγγραφείς του The Confidence Code, έγραψαν ένα εκπληκτικό άρθρο στο The Atlantic επάνω σε αυτό το θέμα. Υπογραμμίζοντας στοιχεία μελετών που έχουν βρει πως υπάρχει ένα μεγάλο χάσμα αυτοπεποίθησης ανάμεσα στα φύλα, επισημαίνουν πως η επιτυχία εξαρτάται τόσο από την αυτοπεποίθηση όσο και από την επάρκεια. Το συμπέρασμά τους;
Η χαμηλή αυτοπεποίθηση καταλήγει σε αδράνεια. «Όταν αναλαμβάνεις δράση ενισχύεται η πίστη σου στις ικανότητές σου να επιτύχεις», γράφουν. «Και πώς συσσωρεύεις αυτοπεποίθηση; Μέσα από τη σκληρή δουλειά, μέσα από την επιτυχία ακόμη και μέσα από την αποτυχία».
petyxe-sti-zoi (1)

2. Διεύρυνε τον ορισμό που έχεις για την αυθεντία
Η αυθεντία είναι ένα πολύ επιθυμητό ηγετικό γνώρισμα, με την επικρατούσα άποψη να είναι πως οι καλύτεροι ηγέτες είναι εκείνοι που είναι ανοιχτοί, που είναι ειλικρινείς με τον εαυτό τους και που παίρνουν αποφάσεις βασισμένοι στις αξίες τους. Ωστόσο σε ένα πρόσφατο άρθρο που δημοσιεύτηκε στο Harvard Business Review με τίτλο The Authenticity Paradox, η καθηγήτρια του Insead, Herminia Barra, συζήτησε μια ενδιαφέρουσα έρευνα επάνω σε αυτό το θέμα και αναφέρει την προειδοποιητική ιστορία μιας γενικής διευθύντριας που είχε μόλις πάρει προαγωγή.
Η συγκεκριμένη, παραδέχτηκε στους υφισταμένους της ότι ένιωθε φοβισμένη από τον διευρυμένο της ρόλο και τους ζήτησε να τη βοηθήσουν να τα καταφέρει. «Η ειλικρίνειά της τής γύρισε μπούμερανγκ», γράφει η Ibarra.

Οι Αστρικές Πύλες της Γαίας και η Αόρατη Πνευματική Φυλακή που στήνουν


Όπως είναι σε πολλούς γνωστό, ζούμε σε έναν νοητικό κόσμοο οποίος δεν πλάθηκε τυχαία και ούτε τον δημιουργήσαμε εμείς συνειδητά αλλά με τη δική μας ενέργεια, θέληση και έγκριση. Οι αρχιτέκτονες αυτού του νοητικού κόσμου, που λέγεται και Matrix και μορφογενετικό πεδίο, είχαν και έχουν στόχο την τέλεια κάλυψη της πραγματικότητας που ζούμε.

Δηλαδή μας πρόσφεραν μία άλλη πραγματικότητα ψευδή και επιφανειακή και μας λένε ότι αυτή είναι και δεν υπάρχει άλλη. Αυτή είναι η Matrix η αόρατη πνευματική φυλακή που ζούμε, αυτό το μορφογενετικό πεδίο, ένα είδος σκληρού δίσκου στον αιθέριο κόσμο της 4ης διάστασης, μία αποθήκη όλων των σκέψεων και ιδεών, όλων των ανθρώπων των τελευταίων 13.000 ετών. Είμαστε στην τελική μάχη μεταξύ Φωτός και σκότους σε όλα τα επίπεδα. Η μεριά του σκότους τραβά τη ψυχή να παραμείνει στη Matrix.

Οι δε φορείς του Φωτός κατάλαβαν τη φυλακή τους και θέλουν να βγουν από μέσα της, συνειδητοποίησαν το πραγματικό τους εαυτό και το ρόλο που θα παίξουν στον Ενεστώτα. Υπάρχουν εκατοντάδες παραδείγματα που μπορώ να αναφέρω για το θέμα αυτό γνωρίζοντας ότι ο αμύητος άνθρωπος μόλις τα ακούσει θα κλωτσήσει διότι δεν υπάρχει κάτι παρόμοιο μέσα στην δική του νοητική Matrix που ζει. Η Matrix θα του πει ότι αυτά που θα αναφέρω κάτωθεν είναι φαντασίες, εικασίες η συνωμοτικές θεωρίες. Μέχρι που μια ημέρα θα συνειδητοποιήσει ότι το κινηματογραφικό έργο Matrix δεν είναι απλώς έργο φαντασίας αλλά η καθημερινότητα που ζει. Θα δει τον ήδη ζώντα παρελθόν του σαν ένα άσχημο εφιαλτικό όνειρο που τελείωσε πιά.

Οι περισσότεροι άνθρωποι νομίζουν ότι οι αιτίες των πολέμων στο Ιράκ, Αφγανιστάν και στην Υεμένη μαζί με το πρόβλημα των πειρατών στη Σομαλία είναι το πετρέλαιο, η παραγωγή του ναρκωτικού όπιου στο Αφγανιστάν, η τρομοκρατία, η καταπολέμηση των πειρατών από τη Σομαλία η οι άλλες πηγές πρώτων υλών. Αυτά μας τα λέει η Matrix για δικό μας προγραμματισμό του νου μας και εφόσον γίνει αυτό, απορρίπτομαι μετά κάθε άλλη σκέψη, γνώση ή είδηση από άλλη πηγή που έρχεται αντίθετη με την Matrix. Εδώ θα αναφέρω πρώτα αποδεδειγμένες πραγματικότητες που μπορεί ο αναγνώστης μόνος του να τις εξετάσει αν αληθεύουν:

Στο κόλπο της Υεμένης έχουν μαζευτεί χιλιάδες πολεμικά πλοία, υποβρύχια και νεότατο γήινο και εξωγήινο (από 75 χρόνια συνεργασίας και των δύο υπερδυνάμεων με τους Greys) πολεμικό υλικό και εξοπλισμό σε σχήμα κύκλου. Τόσα πολεμικά πλοία δεν υπήρχαν ούτε στον 2ο Παγκόσμιο πόλεμο. Ο στόλος αυτός έρχεται απ’ όλα τα μεγάλα και μικρά κράτη του κόσμου. Όλοι τους μόνιασαν για έναν κοινό εχθρό. Περίεργο όμως είναι ότι αυτά τα κράτη εκεί δείχνουν να είναι αναμεταξύ τους αγαπημένα μπροστά στο κοινό εχθρό, έναντι που προς τον έξω κόσμο δείχνουν και κάνουν αληθινούς πολέμους μεταξύ τους, πραγματικοί εχθροί με διαφορετικά συμφέροντα και agentes.

Δαιμονικό φάντασμα στοιχειώνει διαμέρισμα στη Ν. Υόρκη

Το φάντασμα ενός διαβολικού μικρού παιδιού στοιχειώνει διαμέρισμα στη Νέα Υόρκη, απειλώντας ότι θα σκοτώσει τον ένοικό του.

Ο Άνταμ Έλις κατέγραψε αυτή την εικόνα την ώρα που το δαιμονικό παιδί σκαρφάλωνε στο κρεβάτι του για να του πει κάτι στ’ αυτί. Πηγή: Twitter
ΤΟΝ περασμένο Αύγουστο, ο Άνταμ Έλις, κάτοικος Νέας Υόρκης έκανε αίσθηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποκαλύπτοντας ότι στο διαμέρισμα που έμενε, τον είχε επισκεφτεί το φάντασμα ενός δαιμονικού παιδιού που του ψιθύριζε απειλές στ’ αυτί, λέγοντάς του ότι σκοπεύει να τον σκοτώσει.
Τώρα ο Έλις επανέρχεται, δημοσιεύοντας φωτογραφίες του τρομακτικού αυτού φαντάσματος, που φαίνεται να είναι η απενσωματωμένη ψυχή κάποιου νεκρού παιδιού.
Από τεχνική άποψη, οι απενσωματωμένες ψυχές των νεκρών, όταν έχουν αποχωριστεί πριν από το θάνατο από τον θείο σπινθήρα που έχει μέσα του κάθε άνθρωπος, χάνουν την ευκαιρία για αθανασία και γίνονται πρόσγεια πνεύματα που τριγυρίζουν στους τόπους των ζωντανών.
Ο Έλις δημοσίευσε αυτή τη φωτογραφία, λέγοντας ότι είναι το πνεύμα του δαιμονικού παιδιού που τον στοιχειώνει. Πηγή: Twitter
Αυτή δεν είναι η μόνη περίπτωση. Τα κατώτερα πεδία της γήινης ατμόσφαιρας είναι γεμάτα από φαντάσματα και ψυχές νεκρών που διαμένουν εκεί προσωρινά μετά το θάνατό τους, εξαιτίας των υλικών επιθυμιών τους ή των δεσμών που είχαν αναπτύξει όσο ζούσαν με άλλους ανθρώπους.

Αυτή την ημέρα στην Ιστορία της Επιστήμης: Το πρώτο παγκόσμιο ραδιο-μήνυμα που εκπέμπεται στο διάστημα από τη Γη

Σήμερα, 16 Νοεμβρίου 2017, απέχει από τον πλανήτη μας 39 έτη φωτός!
Η κατεύθυνση προς την οποία το σήμα κατευθύνεται είναι το αστρικό σμήνος Μ13 (Μεσιέ 13 γνωστό και ως NGC [New General Catalogue] 6205) που βρίσκεται στον αστερισμό «Ηρακλής» και είναι ένα από τα πιο φωτεινά και καλά γνωστά σφαιρικά σμήνη στον ουρανό του βόρειου ημισφαιρίου. Το σμήνος [στη μικρή εικόνα από το Hubble Space Telescope] υπολογίζεται πως βρίσκεται σε απόσταση 22200 έτη φωτός ή 6800 parsecs από τη Γη, εκτιμάται πως η ηλικία του είναι 11,65 δισεκατομμύρια έτη και θεωρείται ότι περιέχει 300000 αστέρια, ενώ η εκτιμώμενη μάζα του σμήνους είναι περίπου μισό εκατομμύριο ηλιακές μάζες. Ανακαλύφθηκε από τον αστρονόμο Edmond Halley το 1714.
Το θυμηθήκαμε επειδή σαν σήμερα, 16 Νοεμβρίου του 1974, διακτινίστηκε η πιο ισχυρή – μέχρι τότε – εκπομπή ενός σήματος στο διάστημα, με στόχο να συμβάλει στην διαμόρφωση μιας γέφυρας επικοινωνίας με εξωγήινη ζωή. Είναι εύκολα κατανοητό ότι η επιλογή του στόχου «Μ13», έγινε επειδή οι πιθανότητες να εντοπιστεί ένας πλανήτης με ζωή με υψηλή νοημοσύνη είναι υψηλότερες, εξαιτίας της υψηλότερης αστρικής πυκνότητας.
Η ίδια η εκπομπή ήταν απλή και έξυπνη: Περιείχε ένα μοτίβο δυαδικών αριθμών και το μήνυμα περιείχε πληροφορίες σχετικές με τη βασική χημεία της ζωής, τη δομή του DNA, τη θέση της Γης στο ηλιακό σύστημα και ακόμη μια γραμμική φιγούρα-ένα ανθρωπάκι. [Δείτε λεπτομέρειες για τα στοιχεία του μηνύματος]. 

Τα Ελευσίνια, ο Αισχύλος, τα ιπτάμενα αντικείμενα και άλλες αναφορές


Για να δούμε τί μας λέει ο μύθος του Τριπτόλεμου με την θεά Δήμητρα. Πρόκειται για έναν μύθο των Ελευσινίων Μυστηρίων, σύμφωνα με τον οποίο η θεά Δήμητρα μετά από μία περιπλάνηση με το ιπτάμενο πύρινο άρμα της, που εσύρετο από φτερωτούς δράκοντες, προσγειώθηκε στην "αγέλαστο πέτρα" στην Ελευσίνα.

Ύστερα παρέδωσε το ίδιο αυτό φτερωτό άρμα σε έναν από τους τέσσερις βασιλείς της Ελευσίνας, τον Τριπτόλεμο, ο οποίος έφυγε πετώντας, και απουσίασε γα πολλά χρόνια με σκοπό να διδάξει και σε άλλους λαούς την τέχνη της σποράς, του σίτου και του θερίσματος των χωραφιών.

Είναι σκανδαλιστικά παρόμοια η τοπωνυμία της περιοχής ("Ελευσίς") με την λέξη "έλευσις", που θα μπορούσε κάλλιστα να υποδηλώνει την έλευση της θεάς Δήμητρας με το ιπτάμενο άρμα της. Επιπλέον το εκπολιτιστικό έργο το οποίο ανέλαβε να φέρει σε πέρας ο Τριπτόλεμος με τα μέσα που του παρείχε η θεά, καταγράφεται και σε μυθολογίες άλλων λαών.

Μεταφέρουμε χαρακτηριστικά από το βιβλίο του Γουίλ Ντιράν (Wil Durant) "Η ιστορία και ο πολιτισμός της Κίνας" την μαρτυρία της Κινεζικής παράδοσης: "...Πριν έρθουν οι ουράνιοι Βασιλείς, οι άνθρωποι στην Κίνα ζούσαν σαν τα ζώα. Σκεπάζονταν με δέρματα ζώων, τρέφονταν με ωμό κρέας και δεν ήξεραν τον πατέρα τους... ...Όταν ήρθε ο Φου Χι, με την βοήθεια μιας πολύ μορφωμένης βασίλισσας, έμαθε στον λαό τον γάμο, την μουσική, τα γράμματα, και την ζωγραφική. Τους έμαθε επίσης να ψαρεύουν με δίκτυα και να καλλιεργούν τον μεταξοσκώληκα... Μετά τον θάνατο του Φου Χι, το έργο του το συνέχισε ο Σενγκ Μουγκ. Αυτός βρήκε το αλέτρι, τη γεωργία, το εμπόριο, την Ιατρική επιστήμη, και το πως να θεραπεύονται οι άνθρωποι με τα βότανα..."

Παραστάσεις του άρματος με τους φτερωτούς δράκοντες έχουμε σε ένα πλήθος από αρχαία αγγεία. Ένα τέτοιο άρμα συναντάμε και στην τραγωδία του Ευριπίδη "Μήδεια", πάνω στο οποίο αποχωρεί στο τέλος του έργου η τραγική παιδοκτόνος. Αυτού του είδους οι σκηνοθετικές παρεμβάσεις προξενούν την περιέργεια, αφού η θεατρική τους απόδοση ήταν ιδιαίτερα δύσκολη για την εποχή και σίγουρα θα προξενούσε πολλά προβλήματα.

Η μετενσάρκωση μιας βασίλισσας της Αιγύπτου

Από τον Αντώνη Κυριαζή

Η ανακάλυψη του χαμένου τάφου μιας βασίλισσας φέρνει στο προσκήνιο τις θεωρίες περί μετενσάρκωσης των αρχαίων Αιγυπτίων.

Βρέθηκε ο τάφος μιας άγνωστης έως σήμερα βασίλισσας της 5ης δυναστείας, στη νεκρόπολη του Αμπουσίρ, νότια του Καΐρου. Photo: AP/ Ανώτατο Συμβούλιο Αρχαιοτήτων της Αιγύπτου. Πηγή: AP
ΤΣΕΧΟΙ αρχαιολόγοι ανακοίνωσαν την ανακάλυψη του τάφου μιας βασίλισσας, το όνομα της οποίας είχε χαθεί. Πρόκειται για την Χενετακάους Γ΄, η οποία πιστεύεται ότι υπήρξε σύζυγος του φαραώ Νεφερεφρή, ο οποίος βασίλευσε στην Αίγυπτο πριν από 4.500 χρόνια.
Η ανακάλυψη έγινε στο Αμπουσίρ, τη νεκρόπολη του Παλαιού Βασιλείου, που βρίσκεται περίπου 20 χλμ. νότια του Καΐρου. Στο μέρος αυτό υπάρχουν πολλές πυραμίδες αφιερωμένες στους φαραώ της 5ης δυναστείας, ένας από τους οποίους ήταν ο Νεφερεφρή, το όνομα του οποίου σημαίνει “όμορφος”.
Για τον φαραώ Νεφερεφρή (2460–2458) λίγα είναι γνωστά καθώς βασίλευσε 1 ή 2 χρόνια πριν τον απροσδόκητο θάνατό του. Η νεκρική πυραμίδα του έμεινε ημιτελής, ενώ άγνωστο παρέμενε μέχρι σήμερα το όνομα της συζύγου του.
Όπως δήλωσε ο υπουργός Αρχαιοτήτων της Αιγύπτου Μαμντούχ αλ-Νταμάτι, το όνομα της βασίλισσας είναι Χενετακάους, σημειώνοντας ότι για «πρώτη φορά μαθαίνουμε το όνομα μιας βασίλισσας που ήταν άγνωστο πριν από την ανακάλυψη του τάφου της».

Ο λαβύρινθος ως αρχέτυπο της αναζήτησης και της συνειδητότητας

«Κανένας σοβαρός μελετητής του κλασσικού κόσμου σήμερα,
δεν θα ‘χε να δείξει κάποιον άνθρωπο ή λαό που κλείστηκε στο Λαβύρινθο της απελπισίας, και πάλεψε το Μινώταυρο του ανθρώπινου πόνου, ηρωικότερα και σεμνότερα από τους Έλληνες.»Δημήτρης Λιαντίνης - "Homo Educandus"


Όπως έχω εξηγήσει στον αποσυμβολισμό των  άθλων του Θησέα, ο «μύθος» του  λαβύρινθου συμβολίζει την κατάβαση του ανθρώπου στα βάθη της ύπαρξης του. Εισερχόμενοι στο βάθος του Λαβυρίνθου, βυθιζόμαστε  στο βαθύ σκοτάδι του υποσυνειδήτου(έτσι μπορεί να ερμηνευτεί η εικόνα της τερατώδους ύπαρξης του Μινώταυρου ο οποίος βρίσκεται έγκλειστος στην καρδιά του λαβυρίνθου),  από όπου  ξεκινά η περιπέτεια της αυτογνωσίας και η αναζήτηση του διεξόδου.  Εκεί η αφύπνιση – διέξοδος,  μπορεί να συντελεστεί μόνο με την αρωγή του  μίτου της Αριάδνης. Ο Λαβύρινθος δηλ. σχετίζεται με την ενδοσκόπηση, καθώς μέσω αυτής μπορεί  ο άνθρωπος να βρει την  ισορροπία του.

Ο Θησέας συμβολίζει τον συνειδητοποιημένο άνθρωπο, ο οποίος  δεν φοβάται να γνωρίσει τον εαυτό του ,  εισέρχεται στα  δαιδαλώδη (*)  βάθη της ψυχής και του νου του,  φέρνοντας το σκοτάδι  στο φώς , φωτίζοντας τις σκοτεινές «σκιές» του ασυνείδητου του.  Για τον Carl Jung , το  «ασυνείδητο» συγκροτείται από «ονειρικές εικόνες», που συνιστούν «αρχετυπικές εικόνες», οι οποίες, λόγω της ιστορικής τους φύσης, συνιστούν την γέφυρα ανάμεσα στον λογικό κόσμο της συνειδητότητας,  και στον «άλογο» κόσμο των ενστίκτων. 

Επιστήμονας εξηγεί πως μπορούν να ελέγξουν τον καιρό με λέιζερ

Μιλώντας στο CBS, ο φυσικός Dr. Michio Kaku εξηγεί τα νεότερα “πειράματα” που έχουν κάνει οι επιστήμονες πάνω στο θέμα της τροποποίησης του καιρού.

Με την χρήση ακτίνων λέιζερ και νανοσωματιδίων στον ουρανό, μπορούν λένε να δημιουργήσουν διάφορα καιρικά φαινόμενα, όπως βροχοπτώσεις και κεραυνούς.
Κάνοντας μια σύντομη αναδρομή στην ιστορία της τροποποίησης του καιρού που έχει γίνει από τις κυβερνήσεις εδώ και δεκαετίες, η δημοσιογράφος της CBS τον διακόπτει για να επισημάνει ότι η κυβερνητική τροποποίηση (οπλοποίηση) καιρού στο Βιετνάμ ήταν μόνο ως “φερόμενη”, κάτι που μπορεί κάλλιστα να θεωρηθεί ως fake (old) news, αφού είναι γεγονός ήδη σε όλους γνωστό και παραδεκτό.
Τα παπαγαλάκια, βασιλικότερα του βασιλέως!

Να πάω από βήχα ή από το σιρόπι για τον βήχα;


Μετά από μπαράζ χημικών αεροψεκασμών, ανεξέλεγκτες καύσεις αγνώστου υλικού στο Βόλο που προκάλεσε τοξικό ντουμάνι, μια σκόνη από την Αφρική, απέκτησα μόνιμο βήχα…

Δεν πήγα σε γιατρό, αλλά έπεσα πάνω σε φίλο πνευμονολόγο που ήρθε για 1-2 μέρες στη Μακρινίτσα.
Του είπα το πρόβλημα και με διέγνωσε με ασθματική βρογχίτιδα. Πάρε το σιρόπι Choledyl, μου λέει.
Έχει παρενέργειες; ρωτάω. Όχι! Καμία! Έχει λίγο φαρμακάκι μέσα.
Πάω στο φαρμακείο και το ζητάω. Έχει παρενέργειες; ρωτάω και τον φαρμακοποιό. Όχι – καμία! μου απαντάει.
Το παίρνω σπίτι, ανοίγω και διαβάζω: Γαστρεντερικές διαταραχές -ναυτία, έμμετοι, ανορεξία (αν βρεθεί φάρμακο να μου κόψει την όρεξη, θα είναι θαύμα!) επιγαστρικό βάρος, Καρδιακές αρρυθμίες, Σπασμοί, οξεία υποξαιμία, καρδιοαναπνευστική ανακοπή, έχουν αναφερθεί κυρίως μετά την ενδοφλέβια έγχυση του φαρμάκου.