Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2017

Πανσέληνος στον Κριό* Σαν να επέζησες από έναν Πόλεμο*






 5. 10. 2017




Πανσέληνος στον Κριό


στον Άξονα Κριού ~ Ζυγού


σε Κρίσιμη Μοίρα


στην 12η, 43'


σήμερα Πέμπτη στις 9:41 το βράδυ*





Με μια Αφροδίτη κι έναν Άρη σε Σύνοδο

στην Παρθένο,

ο Έρωτας σκαλώνει στην Λεπτομέρεια

ο Έρωτας βλέπει την Λεπτομέρεια

ο Έρωτας σου Τώρα Δεν Μπορεί

και δεν γίνεται να ΜΗΝ ΔΕΙ την λεπτομέρεια

που δεν έβλεπε όλο το προηγούμενο διάστημα*




Αφροδίτη κι Άρης στην Παρθένο,

σημαίνει πως τώρα

βλέπεις,

αναγκάζεσαι να δεις

πως είναι ο Έρωτας σου

στην Καθημερινότητα,

τι κάνεις για αυτόν τον Έρωτα,

πως τον φροντίζεις,

πως τον θρέφεις,

και πως ο Καλός σου

ή η Καλή σου

σε θρέφει και σε φροντίζει*



Πως σου φέρεται η Αφροδίτη σου

στην Καθημερινότητα;


Πως σου φέρεται ο Άρης σου

στην Καθημερινότητα;


Σε Φροντίζει;


Είναι Βάση κι Υπηρεσία συνάμα

για σένα;


Η Παρθένος είναι Υπηρεσία,

είναι Προσφορά,

είναι Εργασία,

είναι Γη,

Γείωση,

ο Έρωτας δεν μπορεί να ανθίσει

αν δεν έχει Γη για να πατήσει

επάνω της

και έτσι να πάρει φόρα

και να Αποθεωθεί*

Ποια είναι η αιτία της πρωινής στύσης;

Αποτέλεσμα εικόνας για Ποια είναι η αιτία της πρωινής στύσης;
Η πρωινή στύση εμφανίζεται πολύ συχνά στους άνδρες κάθε ηλικίας, εφόσον δεν υπάρχει στυτική δυσλειτουργία. Μπορεί να συμβεί ακόμα και σε μικρά αγόρια τριών ετών ή σε νήπια. Επίσης έχει παρατηρηθεί ότι συμβαίνει και σε πολλά άλλα αρσενικά θηλαστικά (σχεδόν σε όλα).
Μια παλιά άποψη για το τι προκαλεί την πρωινή στύση είναι επειδή έχουν μαζευτεί πολλά ούρα στην ουροδόχο κύστη. Μια γεμάτη ουροδόχος κύστη επηρεάζει κάποια νεύρα που προκαλούν μια αυθόρμητη αλλά ήπια στύση. Μετά την ούρηση η στύση υποχωρεί.
Ωστόσο υπάρχει όχι μόνο η πρωινή στύση αλλά συνολικά 2-6 νυχτερινές στύσεις κατά τη διάρκεια ολόκληρου του ύπνου οι οποίες τυπικά εκδηλώνεται στη φάση REM. Οι στύσεις αυτές δεν φαίνεται να έχουν ιδιαίτερη σχέση με την ερωτική διάθεση, αν και μπορεί να την προκαλέσουν κυρίως στις νεαρές ηλικίες.
Επειδή οι νυχτερινές στύσεις εμφανίζονται στον ύπνο, οι περισσότερες περνούν απαρατήρητες. Αυτό που σίγουρα ξέρουν οι άνδρες είναι ότι έχουν πρωινή στύση διότι τότε ξυπνούν και το αντιλαμβάνονται.
Πάντως, οι νυχτερινές στύσεις είναι ένα καλό μήνυμα: σημαίνουν ότι τα “υδραυλικά” συστήματα είναι υγιή και “δουλεύουν”. Επιπλέον, θεωρείται ότι παίζουν θετικό ρόλο διότι οξυγονώνονται οι ιστοί της περιοχής. Μια μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η απουσία νυχτερινών στύσεων οδηγεί σε συρρίκνωση του ανδρικού μορίου, ατροφία ιστών και προγραμματισμένο κυτταρικό θάνατο.
Η έλλειψη πρωινών στύσεων μπορεί επίσης να είναι σημάδι στυτικής δυσλειτουργίας ή ανικανότητας.

Σταμναγκάθι, αγριόχορτο κατάλληλο για το συκώτι, την καρδιά, το στομάχι, το δέρμα


της Αγγελικής Μήλιου, βιολόγου

Το σταμναγκάθι ή κιχωριον το ακανθώδες είναι ουσιαστικά μια άγρια ποικιλία ραδικιού. Η επιστηµονική ονοµασία του σταµναγκαθιού είναι Cichorium spinosum. Πρόκειται όντως για έναν εξάδελφο του ραδικιού που φύεται στη λεκάνη της Μεσογείου, µε την Κρήτη, την Κύπρο, τη Σικελία και τη Μάλτα να είναι ιδιαίτερα πλούσιες σε αυτό.
Αυτοφυές απαντάται στα χιονισμένα δύσβατα μέρη των ορεινών όγκων της Κρήτης αλλά και σε απόκρημνες ακρογιαλιές του νησιού. Το σταμναγκάθι είναι ένα άγριο χόρτο, με οδοντωτά φύλλα, τα οποία περιέχουν μία γλυκόπικρη ουσία, η οποία προσδίδει στο φυτό σημαντικές ιδιότητες. Είναι χειμερινό χόρτο και ιδιαίτερα ανθεκτικό στις χαμηλές θερμοκρασίες και το χιόνι.  

Την ονομασία σταμναγκάθι την απόκτησε από το αγκάθι που το περιβάλλει και από την χρήση που είχε αυτό στο στόμιο της στάμνας με το νερό τα παλαιότερα χρόνια.
Διότι τον παλιό καλό καιρό που οι άνθρωποι καθημερινά πήγαιναν σε φυσικές πηγές ή σε πηγάδια για να εφοδιαστούν με το νερό της ημέρας, η μεταφορά γίνονταν με πήλινες στάμνες. Επειδή πολλών ειδών ζωύφια πήγαιναν να δροσιστούν και αυτά από το νερό της στάμνας, οι άνθρωποι έκοβαν το αγκάθι και το εφάρμοζαν “σαν καπάκι” στο στόμιο της στάμνας απωθώντας με αυτόν τον τρόπο τους παρείσακτους επισκέπτες.


Έτσι έγινε γνωστό στην κοινωνία σαν..
στάμνα-αγκάθι, το αγκάθι της στάμνας δηλαδή. 
Το σταμναγκάθι είναι γνωστό ως τροφή αλλά και ως βότανο από την αρχαιότητα και  ήταν πάντα μια αξιοζήλευτη τροφή την οποία λίγοι είχαν την δυνατότητα να αποκτήσουν. Διότι η συγκομιδή του ήταν και είναι μια πολύ επίπονη κουραστική και πολλές φορές επικίνδυνη διαδικασία.

Καλλιεργείται ευρέως στην Κρήτη, από όπου και έγινε γνωστό, ωστόσο φαίνεται ότι μπορεί να αναπτύσσεται εξίσου ικανοποιητικά σε παραθαλάσσιες ζώνες αλλά και πλαγιές βουνών και οροπεδίων (πάνω από 1000 μέτρα υψόμετρο) και σε άλλες περιοχές της χώρας.

Γιατί ζηλεύουμε;


Les-femmes-sont-plus-enclines-a-blamer-la-maitresse-que-le-conjoint-infidele_width1024.jpg
Η ζήλεια (όταν έχει μέτρο και δεν φτάνει σε σημεία υπερβολής) είναι “φυσιολογική” στην σχέση μεταξύ δύο συντρόφων γιατί υποδεικνύει αγάπη, πάθος και ενδιαφέρον... Την βιώνουμε συνήθως όταν νιώθουμε ότι η σχέση μας με τον σύντροφο μας απειλείτε από οποιονδήποτε -κυρίως εξωγενή- παράγοντα.
Είναι μία φυσιολογική αντίδραση ή σε τελική ανάλυση μία ασπίδα άμυνας για να αποφύγουμε τον πόνο ενός επικείμενου χωρισμού.
Γράφει ο Ψυχολόγος-Σύμβουλος Γάμου Γιάννης Ξηντάρας (simvouleftikigamou.gr)
Τι γίνεται όμως, όταν το συναίσθημα της ζήλειας ξεπερνάει το όρια; Πως μας δημιουργεί προβλήματα στην σχέση; Τι γίνεται στην ιδέα ότι ο/η σύντροφός μας θα διαλέξει κάποιον άλλον/η εκτός απο εμάς, ότι θα βάλει άλλους ή άλλες προτεραιότητες μπροστά απο εμάς; Σε αυτήν την περίπτωση μας καταβροχθίζει αυτή η δυσάρεστη αίσθηση, ''να νιώθουμε οτι ζηλεύουμε'' ... μας δημιουργεί ένα τεράστιο πλήγμα.
 
Υπάρχουν πολλοί λόγοι που κρύβονται πίσω από αυτήν την συναισθηματική κατάσταση.
 
1. Η χαμηλή αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση προκαλούν αισθήματα μειονεξίας και αυτο-υποτίμησης με αποτέλεσμα να μην εμπιστευόμαστε κανέναν και τίποτα και στο τελικό στάδιο να εκδηλώνουμε υπερβολική κτητικότητα στον σύντροφο μας ακόμα και για τα πιο απλά θέματα... Ο φόβος δηλαδή μην χάσουμε τον/την άλλον/η επειδή ''εμείς'' δεν αξίζουμε. Αναλογιστείτε λοιπόν: Νιώθετε καλά με τον εαυτό σας; Έχετε μια υγιή σχέση με τον σύντροφο σας; Βασίζεται στην αγάπη και τον σεβασμό; (Όταν αισθάνεσαι ανεπαρκής σε μία σχέση που ουσιαστικά δεν έχει προβλήματα, τότε μάλλον το πρόβλημα πρέπει να αρχίζει από εσάς...)

Έρευνα: Τι ρωτούν άνδρες και γυναίκες τον Dr. Google για το σεξ


Τις απορίες τους γύρω από το σεξ φαίνεται ότι λύνουν οι περισσότεροι στο Google

Ερωτήσεις και απορίες σχετικές με το σεξ που δεν τολμούν να πουν ούτε στο φίλο πολύ περισσότερο στο γιατρό φαίνεται ότι κάνουν άνδρες και γυναίκες στον Dr. Google.
Γνωστή εταιρεία κατασκευής προφυλακτικών θέλησε να διαπιστώσει τι ψάχνουν στο Google άνδρες και γυναίκες για το σεξ.
Όπως προέκυψε από την έρευνα, η ερώτηση που συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο αριθμό αναζητήσεων είναι: «Πού βρίσκεται το σημείο G;»
Ακολουθεί η απορία: «Πώς να φτάσω μια γυναίκα σε οργασμό»;

Ώρα συγκομιδής ...



Η Πανσέληνος απόψε στις 21:40 στο ζώδιο του Κριού, αποτελεί ένα ακόμη στάδιο καθ`οδόν προς τη Μεγάλη Ανατροπή που έρχεται να μας συναντήσει, ενώ μας υποβάλλει σε αδιάκοπη κάθαρση εφ`όλης της ύλης.

Οι δύο εβδομάδες που ακολουθούν, μέχρι την επόμενη Νέα Σελήνη, θέτουν σε δοκιμασία το παράδειγμα του παλιού ξεφτισμένου κόσμου και αντιπαραθέτουν το δίλημμα που ο καθένας θα κληθεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ν`απαντήσει: τι έχει προτεραιότητα για σένα, οι προσωπικές σου ανάγκες κι επιθυμίες ή το ομαδικό έργο που στοχεύει στο κοινό καλό;

Όλα τα πρότυπα που επί σειρά αιώνων μας εκβίαζε το σύστημα της πατριαρχίας ν`αποδεχτούμε και να προσκυνήσουμε, τώρα στέκονται μπροστά στα μάτια μας ξεφτιλισμένα καθώς η δυσωδία τους εξαπλώνεται παντού και οι μάσκες που έκρυβαν τις πραγματικές τους ποιότητες έγιναν διαφανείς, αποκαλύπτοντας το παραμορφωμένο και νοσηρό τους πρόσωπο σε όλους.

Ο πάλαι ποτέ "πατέρας-αφέντης" αποδείχθηκε παράφρων δολοφόνος, πολεμοκάπηλος και πατριδοκάπηλος δικτάτορας, ψεύτης, κλέφτης, ρατσιστής, παιδεραστής, βιαστής και μισογύνης. Μόνο αυτοί που ακόμη κοιμούνται όρθιοι τον πιστεύουν, τον υπηρετούν και υποτάσσονται στην εξουσία της "αυθεντίας" του, ενώ περιμένουν μήπως και πέσουν ψίχουλα από το τραπέζι του να τ`αρπάξουν, μήπως τους λυπηθεί και τους βολέψει ανάμεσα στους αυλικούς του ή στην χειρότερη περίπτωση τους προάγει σε έμπιστους που θα φρουρούν το κοπάδι του των σκλάβων. Η αφύπνισή τους θα είναι οδυνηρή και το σοκ που θα την προκαλέσει έχει ήδη δρομολογηθεί και γι`αυτούς, όπως και για εκείνους που ακόμη υποκρίνονται πως δεν μπορούν να πάρουν θέση, ψάχνοντας μια "γκρίζα ζώνη" να βαδίσουν.

Ο Τυφώνας επιτίθεται στο Δία

Δεν πρόλαβαν καλά καλά οι θεοί να διώξουν τους Τιτάνες από τον ουρανό και να τους στείλουν βαθιά μέσα στα Τάρταρα, να μείνουν κλεισμένοι για πάντα, και η Γαία αποφάσισε να ενωθεί με τον Τάρταρο, το άκρο αντίθετο του ουρανού, να γεννήσει ένα τελευταίο βλαστάρι.
Στην αρχή, όπως θυμόμαστε, υπήρξε το Χάος. Στη συνέχεια, η Γη. Η παμμήτειρα Γαία είναι εκ των πραγμάτων το αντίθετο του Χάους, με το οποίο όμως είναι στενά συνδεδεμένη όχι μόνο επειδή στα βάθη της υπάρχει ένα στοιχείο χαοτικό, τα Τάρταρα, το Έρεβος, αλλά και επειδή αναδύεται αμέσως το Χάος. Εκτός από αυτή λοιπόν, στο σύμπαν υπάρχει μόνο το Χάος. Το πλάσμα που θα φέρει στο φως και το οποίο θα αμφισβητήσει όχι μόνο το Δία αλλά και ολόκληρο το θεϊκό σύστημα των Ολυμπίων, είναι ένα πλάσμα χθόνιο, γήινο δηλαδή: Χθων είναι η γη στη σκοτεινή, νύκτια όψη της και όχι η γη ως μητέρα, ως βάθρο ασφαλές για όλα τα πλάσματα που περπατούν και στηρίζονται πάνω της. Το τερατώδες αυτό ον είναι γιγαντιαίων διαστάσεων, πρωτόγονο, ένα ιδιόμορφο γέννημα της Γαίας, σαν ένα τερατώδες ζώο, με ανθρώπινες και ζωώδεις πλευρές.
Τρομακτικά δυνατό, κατέχει τη δύναμη του Χάους, της πρωταρχικής κατάστασης, της αταξίας. Τα μέλη του έχουν τη δύναμη των Εκατόγχειρων. Οι βραχίονές του είναι κολλημένοι στους ώμους του, τρομερά ρωμαλέοι, ευλύγιστοι, δυνατοί. Τα πόδια του στηρίζονται γερά στο έδαφος, είναι ακούραστα και πάντα σε κίνηση. Είναι ένα πλάσμα της κίνησης, της κινητικότητας. Δεν είναι ένας βαρύς, ακίνητος όγκος, όπως τον συναντάμε σε ορισμένους μύθους της Εγγύς Ανατολής, ο οποίος κάποια συγκεκριμένη στιγμή μεγαλώνει και η δύναμή του λειτουργεί αποκλειστικά σε επίπεδο αντίδρασης, απειλεί να καταλάβει όλο το χώρο ανάμεσα στη γη και τον ουρανό. Αντιθέτως, ο Τυφώνας όλη την ώρα κινείται, καταφέρει χτυπήματα, τα χέρια και τα πόδια του δε σταματούν λεπτό. Έχει εκατό δρακοκεφαλές και από κάθε δρακοκεφαλή του πετάγεται έξω μια μαύρη γλώσσα. Στο κάθε κεφάλι έχει ένα ζευγάρι μάτια που εξαπολύουν καυτή φλόγα, μια λάμψη που φωτίζει τις δρακοκεφαλές και την ίδια στιγμή κατακαίει όλα όσα ο Τυφώνας αγκαλιάζει με το βλέμμα του.

Σεξουαλικότητα Β'



Νικόδημος

1. Στο προηγούμενο σημείωμα έγραψα για τον Michel Foucault και τη θεωρία του πως το σεξ είναι αποτέλεσμα παρά αιτία και πως η προσπάθεια των ανθρώπων να ανακαλύψουν την αλήθεια για τη φύση τους παρήγαγε τη σεξουαλικότητα και μετά τη ρύθμιση, τον έλεγχο και την καταπίεση.

Πολύ πριν τον Φουκώ, ένας άλλος Γάλλος, ο Francois de Rochefoucauld (1613-80) που έγραψε τα Memoires και τα Maximes Morales, έγραψε για τη σεξουαλικότητα επίσης. Ήταν οξυδερκής παρατηρητής μα και κυνικός. Έτσι έγραψε “Αν δεν είχαμε ελαττώματα δεν θα ευχαριστιόμασταν τόσο πολύ με τα ελαττώματα των άλλων.” Επίσης –“Το φλερτάρισμα είναι βασική τάση στη φύση της γυναίκας· δεν το κάνουν όλες ή από φόβο ή από λογική”.

Ισχυρίστηκε δε πως κανείς δεν θα σκεφτόταν να ερωτευθεί αν δεν είχαν όλοι διαβάσει κάτι για τον έρωτα σε βιβλία. Η έννοια του ρομαντικού έρωτα, μάλιστα, και της κεντρικής θέσης στη ζωή των ανθρώπων (στον 17ο αιώνα) αποτελεί ένα μαζικό λογοτεχνικό δημιούργημα.

2. Οπωσδήποτε βιβλία και σήμερα ταινίες και άπειρες συζητήσεις στα ΜΜΕ τροφοδοτούν κι εξάπτουν τον έρωτα και το σεξ στις εκδηλώσεις τους.

Αλλά όπως έγραψα, η πανάρχαια Βεδική Παράδοση δηλώνει πως το σεξ είναι μια από 5 φυσιολογικές λειτουργίες ή δραστηριότητες: οι άλλες τέσσερεις είναι ομιλία, χειρισμός (πραγμάτων, εργαλείων), βάδισμα και αφόδευση (άχρηστων οργανικών ουσιών).

Απλή παρατήρηση δείχνει πως αν δεν υπάρξουν εξωτερικά ερεθίσματα, εκεί γύρω στα 16, κάποτε λίγο πιο νωρίς, αγόρια και κορίτσια νιώθουν την έγερση της σεξουαλικής ορμής ούτως ή άλλως.

Τώρα γιατί αυτοί οι Γάλλοι επινοούν τέτοιες θεωρίες δεν είναι πολύ εύκολο να κατανοήσω. Πέρα από τη λιγοστή αλήθεια για την πρόωρη έξαρση και την υπερβολική έκταση του σεξ που έχει (κυρίως τον τελευταίο αιώνα), θα πρέπει να υποθέσουμε πως οι συγγραφείς επιδιώκουν πρωτοτυπία και διασημότητα.

Σεξουαλικότητα Α'




Νικόδημος

1. Η Σεξουαλική/ερωτική/γενετήσια πράξη είναι μόνο μια από πέντε δραστικές λειτουργίες που κυβερνά το μάνας, το κατώτερο μυαλό, σύμφωνα με τη Βεδική Παράδοση.

Οι πέντε αυτές λειτουργίες είναι: ομιλία (με χρήση των φωνητικών οργάνων, χορδές, γλώσσα κλπ), χειρισμός (χρήση των χεριών), βάδισμα (χρήση των ποδιών), ερωτική πράξη (χρήση των γενετήσιων οργάνων) και αφόδευση/κένωση (χρήση του πρωκτού και της ουρήθρας).

Η σεξουαλικότητα (η δραστηριότητα, ενέργεια, ορμή) έχει στις μέρες μας αποκτήσει τεράστια σπουδαιότητα και πάμπολλες άλλες δραστηριότητες συσχετίζονται ή ερμηνεύονται σύμφωνα με αυτήν. Έχει τέτοια κυρίαρχη θέση στην ψυχολογία μας πλέον που πολλοί παθιάζονται, τρελαίνονται κι εγκληματούν υπό τη φαινομενικά ασυγκράτητη δύναμή της.

2. Ο Michel Foucault έγραψε μια μακροσκελή και πολύκροτη μελέτη πάνω στο θέμα. Δεν είναι φυσικά ο πρώτος, αρχής γενομένης από τον Freud και στη συνέχεια πάμπολλους ψυχολόγους και ψυχαναλυτές διάφορων ρευμάτων.

Στον πρώτο τόμο της History of Sexuality (Pantheon, New York 1980) μας πληροφορεί πως η γενική αντίληψη ότι το σεξ καταπιέστηκε ιδίως τον 19ο αιώνα για να ακολουθήσει μια σεξουαλική επανάσταση, όπως συχνά λέγεται, στον 20ο αιώνα, είναι κάπως παραπλανητική διότι το σεξ είναι μια σύνθετη ιδέα, παράγωγο από διάφορες κοινωνικές πρακτικές, αναζητήσεις, συζητήσεις και γραπτά κείμενα. Αυτά όλα δημιούργησαν μια επίπλαστη ενότητα που ονομάστηκε “σεξ” και τώρα θεωρείται θεμελιώδης για την ταυτότητα του ατόμου.

“Για πολλούς αιώνες”, γράφει, “θεωρούνταν παράνοια” και σε ορισμένες περιστάσεις “εκλαμβανόταν ως ακατανόμαστη παρόρμηση”. Σήμερα το περιβάλλουμε με “ευλαβικό φόβο” κι έχει αποκτήσει “περισσότερη σημασία από ό,τι η ψυχή μας” ενώ περιμένουμε να προέλθει από αυτό η κατανόηση του εαυτού μας.

Έχετε στ’ αλήθεια το χρόνο να ψάχνετε για τα άσχημα των άλλων και να κρίνετε τον καθένα; (ΣΕΝΕΚΑΣ)



Σχετικά μ’ εσάς τώρα, έχετε στ’ αλήθεια το χρόνο να ψάχνετε για τα άσχημα των άλλων και να κρίνετε τον καθένα; «Γιατί αυτός ο φιλόσοφος έχει τόσο ευρύχωρο σπίτι; Γιατί του άλλου εκεί είναι τόσο πλούσιο το δείπνο του;» Παρατηρείτε τα εξανθήματα των άλλων, όταν το δικό σας σώμα είναι γεμάτο από τόσες πληγές. Μοιάζετε μ’ εκείνους που περιγελούν τις φακίδες και τα μικροελαττώματα, που έχουν κάποια πανέμορφα σώματα, τη στιγμή που οι ίδιοι κατατρώγονται από βδελυρή ψώρα. Κατηγορήστε λοιπόν τον Πλάτωνα γιατί ζητούσε χρήματα, τον Αριστοτέλη επειδή τα δεχόταν, το Δημόκριτο διότι τα απέρριπτε, τον Επίκουρο επειδή τα ξόδευε· χλευάστε μου τον Αλκιβιάδη και το Φαίδρο – αν και τελικά η ευτυχέστερη ώρα για σας θα είναι εκείνη που θα σας επιτρέψει να μιμηθείτε τα δικά μας ελαττώματα! Γιατί δεν κοιτάτε, καλύτερα, τις δικές σας αδυναμίες, που σας διατρυπούν από κάθε πλευρά κι άλλες ορμούν εναντίον σας απ’ έξω κι άλλες σας σπαράσσουν τα σωθικά;
Ακόμη και αν έχετε ατελή γνώση της κατάστασής σας, θα πρέπει να ξέρετε ότι τα ανθρώπινα πράγματα δεν έχουν φτάσει ακόμη στο σημείο εκείνο που θα σας πρόσφερε τόσο ελεύθερο χρόνο, ώστε να βρίσκετε τον καιρό να καθυβρίζετε όσους είναι καλύτεροι από σας.

Τις λέξεις δεν τις φέρνει ο άνεμος… Οι λέξεις δημιουργούν πραγματικότητες (ΜΑΡΙΟ ΑΛΟΝΣΟ ΠΟΥΤΖ)


Ας θυμόμαστε ότι οι λέξεις έχουν τεράστια δύναμη όταν καταλήγουν να επηρεάζουν το είδος της εμπειρίας που βιώνουμε.
Υπάρχει μια σχετική ιστορία από την Ιαπωνία που μας θυμίζει την απίστευτη ισχύ των λέξεων και την ικανότητά τους να μεταβάλλουν τα συναισθήματά μας:
Ήταν κάποτε ένας σαμουράι, δεινός ξιφομάχος μα χαρακτήρας εγωκεντρικός και αλαζόνας. Νόμιζε πως ήταν κάποιος όταν σκότωνε κι έτσι έψαχνε διαρκώς ευκαιρίες να προκαλέσει, ακόμη και για ασήμαντη αφορμή. Με τον τρόπο αυτό ο σαμουράι συντηρούσε την ιδέα που είχε για τον εαυτό του και τον άτεγκτο χαρακτήρα του.
Κάποτε πήγε σ’ ένα χωριό και είδε  κόσμο να συρρέει σε ένα μέρος. Ο σαμουράι έκοψε το δρόμο ενός από αυτούς τους ανθρώπους και τον ρώτησε κοφτά:
“Που πηγαίνετε όλοι τόσο βιαστικά;”
“Ευγενικέ πολεμιστή”, αποκρίθηκε ο άνδρας που μάλλον είχε ήδη αρχίσει να τρέμει για τη ζωή του, “πηγαίνουμε να ακούσουμε τον δάσκαλο Ουέι”.
“Ποιος είναι αυτός ο Ουέι;”.
“Μα πως είναι δυνατόν να μην γνωρίζεις τον δάσκαλο Ουέι, που είναι γνωστός σε όλη την περιοχή;”