Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2016

Η Χριστουγεννιάτικη Ιστορία του Ντίκενς μέσα από το φακό της Γιουνγκιανής ανάλυσης

Ο Εμπενίζερ Σκρουτζ, ο ήρωας του μυθιστορήματος, υποβάλλεται σε ένα είδος μεταμόρφωσης από την άγνοια στην συνειδητοποίηση.
Ο Εμπενίζερ Σκρουτζ, ο ήρωας του μυθιστορήματος, υποβάλλεται σε ένα είδος μεταμόρφωσης από την άγνοια στην συνειδητοποίηση.
Από τη  Βιολέττα-Ειρήνη ΚουτσομπούMBPsS, (BAMADip.CounsPsyMSc), Ψυχοθεραπεύτρια -Σύμβουλο -Καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας
Οι λογοτεχνικές μορφές από την ποίηση ως τα διηγήματα και τα μυθιστορήματα είναι γεμάτες από ψυχολογικό περιεχόμενο. Μεταξύ των λογοτεχνικών μορφών, το ψυχολογικό μυθιστόρημα είναι ιδιαίτερα το πιο «συγγενικό» με το ανθρώπινο μυαλό και αναφέρεται σε εσωτερικές εμπειρίες, συναισθήματα και σκέψεις του ανθρώπου. Οι ψυχολογικές μορφές αντιπροσωπεύονται στη λογοτεχνία με σύμβολα και αλληγορίες και περιλαμβάνονται στη δομή του κειμένου. Ο Καρλ Γκουσταβ Γιουνγκ (Carl Gustav Jung) ασχολείται με τις αρχετυπικές εικόνες στo έργo του. «Τα αρχέτυπα είναι παγκόσμια πρότυπα ενέργειας, που εκδηλώνονται στην ανθρώπινη ψυχή» (Bauer & Cox, 2004, σελ.10). Ως ψυχαναλυτής, ο Γιουνγκ ανέπτυξε τη θεωρία της φυλετικής μνήμης και των αρχετύπων και συνέβαλε στη μυθολογική κριτική εκτενώς. Μετά τις θεωρίες του Φρόιντ για το προσωπικό ασυνείδητο, έρχεται ο Γιουνγκ και ορίζει τη δική του θεωρία που έχει ως βάση το συλλογικό ασυνείδητο. Μια θεωρία η οποία είναι γεμάτη από την ψυχική κληρονομιά όλων των μελών της ανθρώπινης οικογένειας και βρίσκεται κάτω από το προσωπικό ασυνείδητο. Η ενασχόληση του Γιουνγκ με τα αρχέτυπα επικεντρώνεται στους επαναλαμβανόμενους χαρακτήρες και τις εικόνες και αυτά τα υπαρξιακά αρχέτυπα αποτελούν αντικείμενο της διαδικασίας της εξατομίκευσης (Jung, 1959).
Η θεωρία της εξατομίκευσης του Γιουνγκ αποτελείται από τη σκιά (shadow), το πρόσωπο (persona) και την anima (animus). Εξατομίκευση είναι η διαδικασία για την επίτευξη της ψυχολογικής ωριμότητας. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, οι διάφορες πτυχές του εαυτού ανακαλύπτονται και οι διαφορές αυτές διαχωρίζουν ένα άτομο από τα άλλα μέλη του είδους (Guerin, 1992, σελ.240). Το αρχέτυπο του μετασχηματισμού, η διαδικασία της εξατομίκευσης ή η ολοκλήρωση της προσωπικότητας σχετίζονται άμεσα με όλη την εμπειρία της ζωής. Κατά τη διαδικασία της «μεταμόρφωσης», όπως παρατήρησε ψυχολογικά ο Γιουνγκ, ορισμένες αρχετυπικές εικόνες εμφανίζονται και διαμορφώνουν μια συνέχεια με την αλληλεπίδραση των συμβόλων. Σε αυτή τη διαδικασία παλιά πρότυπα εξαφανίζονται και μια νέα τάξη αναδύεται, αντίστοιχα. Η «Εξατομίκευση» ή η «μεταμόρφωση» αναφέρεται σε ολόκληρη τη διαδικασία της μετατόπισης του κέντρου προς τον αληθινό εαυτό. Τα αρχέτυπα είναι τα σχέδια που έχουν κληρονομηθεί από τους προγόνους και βρίσκονται κρυμμένα στο «συλλογικό ασυνείδητο» και φτάνουν ως την σημερινή κοινωνία (Sugg, σελ.18-26).
Ως κομμάτι του πολιτιστικού μύθου, ο Ντίκενς (Charles Dickens) στην Χριστουγεννιάτικη Ιστορία (A Christmas Carol) περιλαμβάνει αρχετυπικές εικόνες και μοτίβα. Ο Εμπενίζερ Σκρουτζ, ο οποίος είναι ο ήρωας του μυθιστορήματος υποβάλλεται σε ένα είδος μεταμόρφωσης από την άγνοια στην συνειδητοποίηση. Η διαδικασία εξατομίκευσης με τους όρους του Γιουνγκ ξεκινά με μια ιστορία φαντασμάτων. Τον Σκρουτζ επισκέπτονται με τη σειρά, το φάντασμα του παλιού του φίλου του Τζεικομπ Μάρλεϊ. Μιλά με τον Σκρουτζ για τη ζωή και τα λάθη του, θέλει και ελπίζει να τον σώσει από την τιμωρία του Θεού. Λέει στον Σκρουτζ ότι θα τον επισκεφτούν τρία πνεύματα, σε όρους Γιουνγκ, είναι δυνατόν να πούμε ότι τα τρία πνεύματα αντιπροσωπεύουν το «Άγιο Πνεύμα». Η τριάδα αποτελείται από τις εικόνες του Πατρός, του Υιού και του Αγίου Πνεύματος στο Χριστιανισμό. Για τον Γιουνγκ, το σύνολο των ψυχολογικών εμπειριών εκφράζεται σε χριστιανική τριάδα, «οι τριαδικές εικόνες είναι δυναμικές. Συνεπάγονται την αύξηση και την ανάπτυξη» (Gates, 1994, σελ.314).

Η Ψυχολογία των γιορτών: Οικογένεια, προσδοκίες, εντάσεις και φόβοι

Η άρνηση του εορτασμού, ή και η θλίψη που προκύπτει, είναι μια αντίδραση στην ασφυκτική πίεση που μας ασκούν οι εσωτερικευμένες μας φωνές.Η άρνηση του εορτασμού, ή και η θλίψη που προκύπτει, είναι μια αντίδραση στην ασφυκτική πίεση που μας ασκούν οι εσωτερικευμένες μας φωνές.
Από τον Γρηγόρη Βασιλειάδη, M.Sc. Ph.D., Διδάκτορα Ψυχολογίας Α.Π.Θ., Ψυχολόγο – Ψυχοθεραπευτή, Μέλος του Σ.Ε.Ψ. (Σύλλογος Ελλήνων Ψυχολόγων) και της E.F.T.A. (European Family Therapy Association) 
Ανέκαθεν οι γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς χαρακτηρίζονταν από έντονη συναισθηματική φόρτιση. Οι περισσότεροι τις ταυτίζουν με συναισθήματα χαράς, ελπίδας, αγάπης, ζεστασιάς, αισιοδοξίας, γιατί θα έρθουν κοντά με αγαπημένα πρόσωπα, θα προσφέρουν και θα πάρουν φροντίδα και αναγνώριση, θα διασκεδάσουν, θα απολαύσουν αγαπημένα φαγητά και γλυκά. Τα Χριστούγεννα ασφαλώς είναι μια σπουδαία οικογενειακή γιορτή, αφιερωμένη περισσότερο στα παιδιά. Οι μέρες των σχολικών διακοπών, η μαγεία του στολισμού και όλες αυτές οι προετοιμασίες, τα ήθη και τα έθιμα, σημαδεύουν ανεξίτηλα την παιδική ζωή με υπέροχες, νοσταλγικές αναμνήσεις. Παραδόσεις, λοιπόν, χριστουγεννιάτικες, αν και εκφράζονται με διαφορετικούς τρόπους και συνήθειες, έχουν μια παγκόσμια κυρίαρχη τελετουργική έκφραση: τη συνάντηση των περισσότερων μελών της ευρείας οικογένειας γύρω από το χριστουγεννιάτικο τραπέζι.
Υπάρχει, όμως, και μία μεγάλη αριθμητικά μερίδα ανθρώπων, που οι συγκεκριμένες γιορτές τους δυσκολεύουν πολύ και τους φορτίζουν με άγχος, νεύρα, θλίψη και μελαγχολία. Γιατί; Η απάντηση είναι πολυδιάστατη. Βρίσκεται στον συμβολισμό της γιορτής των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, και στους τρόπους με τους οποίους υποδεχόμαστε ψυχικά αυτές τις γιορτές. Στις προσδοκίες που έχουμε από τον εαυτό μας και τους άλλους. Στα πρακτικά, ψυχικά και υπαρξιακά κωλύματα που μας συνδέουν με τα Χριστούγεννα, αλλά κυρίως στις γνωστές και στις λιγότερο γνωστές και σε μας τους ίδιους, στάσεις που έχουμε απέναντι στα παραπάνω.
Οι προσδοκίες των άλλων από μας, η κυριαρχία των «πρέπει» και τα ανεπίγνωστα «θέλω»
Οι γιορτές συνοδεύονται από αρκετές τελετουργικές εκδηλώσεις και συνήθειες. Από εσωτερικευμένες «φωνές» και επιταγές. («Τι πρέπει να κάνω για να περάσω καλά; Τι πρέπει να κάνω για να περάσουν καλά οι άλλοι; Τι περιμένουν τα μέλη της οικογένειάς μου από μένα; Τι οφείλω να αγοράσω στα παιδιά, στους γονείς, στα αδέρφια; Τι πρέπει να φορέσω για ξεχωρίσω;/ να περάσω απαρατήρητη;/ πως πρεπει να φερθώ στο πάρτι; Πως θα τα καταφέρω να μείνουν όλοι ευχαριστημένοι; Θέλω να είμαι σωστή απέναντι σε όλους, κ.λ.π.)

5 «επιστημονικοί» τρόποι να πείτε όχι αυτές τις γιορτές!

Μπορούμε να εκπαιδεύσουμε τον εγκέφαλό μας να συνηθίσει να λέει «όχι» αντί για «ναι» στις διάφορες παρακλήσεις.
Μπορούμε να εκπαιδεύσουμε τον εγκέφαλό μας να συνηθίσει να λέει «όχι» αντί για «ναι» στις διάφορες παρακλήσεις.
Επιμέλεια – Μετάφραση: Ελεάνα Πανδιά, Επικοινωνιολόγος, MA, υπ. διδάκτωρ Παντείου Πανεπιστημίου
Συγγραφέας: Christine Carter
Είναι συνηθισμένο να αισθάνεστε υπερφορτωμένοι στο τέλος της χρονιάς. Η Christine Carter εξηγεί τον τρόπο να θέσουμε (ευγενικά) κάποια όρια. Ήρθε η ώρα να κάνετε εξάσκηση στο να λέτε όχι. Πολλοί από εμάς λέμε συχνά «ναι» σε προσκλήσεις, χάρες και απαιτήσεις προκειμένου να αποφύγουμε τη δυσκολία και την περίπτωση να έρθουμε σε αμηχανία με το να απαντήσουμε αρνητικά, σύμφωνα με την έρευνα των ψυχολόγων του Columbia Francis Flynn και Vanessa Lake. Ευτυχώς, υπάρχουν τρόποι να κάνουμε τις αρνήσεις να μας φαίνονται πιο ανεκτές. Παρακάτω θα βρείτε στρατηγικές να λέτε «όχι» (χωρίς να αναστατωθείτε υπερβολικά εσείς και οι άλλοι) σε πέντε διαφορετικές περιστάσεις.
1.  Σας ζητούν να δουλέψετε ως αργά, ενώ εσείς σχεδιάζατε να ξοδέψετε λίγο χρόνο για τον εαυτό σας, όπως για παράδειγμα να βγαίνατε μια βόλτα με το σκύλο σας.
Είναι δύσκολο να αρνηθείτε μια πρόταση όταν οι λόγοι για τους οποίους το κάνετε είναι αόριστοι, ασαφείς ή φαινομενικά ασήμαντοι ειδικά στην περίπτωση που χρειάζεται να απολογηθείτε αυτοπροσώπως. Μια εξυπηρετική στρατηγική είναι να κάνετε τις δικαιολογίες σας πιο σαφείς και συγκεκριμένες. Η απάντηση «μα, δε θα γυμναστώ αρκετά σήμερα», μπορεί να φαίνεται αδύναμη ως εξήγηση της άρνησης. Αλλά αν καταφέρετε να δεσμεύσετε χρόνο στο ημερολόγιό σας για δραστηριότητες όπως «αναρρίχηση με το Γιάννη» θα μπορέσετε να γνωρίζετε χωρίς αμφιβολία αν και πότε είστε ελεύθεροι να εργαστείτε ως αργά. Έτσι, θα μπορέσετε να πείτε «όχι» με μεγαλύτερη σιγουριά – για παράδειγμα, «έχω κανονίσει για απόψε αλλά θα μπορούσα να βοηθήσω το Σαββατοκύριακο αν με χρειάζεσαι». Επιπλέον, όταν έχετε ήδη καταγράψει τις επείγουσες υποχρεώσεις σας στο ημερολόγιό σας θα έχετε τη δυνατότητα να γνωρίζετε πότε πραγματικά έχετε χρόνο να διαθέσετε για να βοηθήσετε. Μπορείτε να προσφερθείτε να βοηθήσετε στον ελεύθερό σας χρόνο και έτσι να καταφέρετε να λέτε «όχι» με μεγαλύτερη ευκολία.

Ο ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΗΜΟ ΖΩΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΩΝ ΙΩΣΑΦΑΙΩΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ




Σήμερα, τη γιορτή μου την περάσαμε στο περίφημο ζωγραφικό αργαστήρι των Ιωσαφαίων. Είναι δέκα καλόγεροι ζωγράφοι˙ κάθε βδομάδα ένας κάνει τη λάτρα του σπιτιού, πλένει, μαγερεύει, κι οι άλλοι ζωγραφίζουν. Από το αργαστήρι ετούτο βγαίνουν και παν στα πέρατα της ορθοδοξίας οι καλοχτενισμένοι, καλοθρεμμένοι Χριστοί, οι όμορφες πλουσιοντυμένες Παναγίες, οι ροδομάγουλοι ευχαριστημένοι άγιοι χωρίς καμιάν αγιότητα. Χαλκομανίες. Αγαθοί καλοπροαίρετοι καλόγεροι, φιλόξενοι, φιλότιμοι, αγαπούν το καλό φαΐ, το καλό κρασί, τους μουνουχισμένους γάτους˙ ώρες μετά το δείπνο, καθούμενοι γύρα από το μεγάλο αναμμένο τζάκι, κουβεντιάζαμε˙ εμείς για τα εγκόσμια, αυτοί για τα υπερκόσμια...

Ο πάτερ Ακάκιος, παχύς, κοντός, με πρησμένα ποδάρια, ζωγράφιζε ολημέρα τον Άγιον Αντώνιο˙ και τώρα, χαδεύοντας ένα χοντρό μαύρο γάτο στα γόνατά του, μας μιλάει με κατάνυξη για τον άγριο ερημίτη. Ήρθε μια μέρα μια κοπέλα και του ’πε: «Όλες τις εντολές του Θεού τις τήρησα˙ έχω τα θάρρη μου στο Θεό, θα μου ανοίξει την Παράδεισο». Ο Άγιος Αντώνιος τότε τη ρώτησε: «Σου έγινε η φτώχεια πλούτος; – Όχι, αβά. – Ούτε σου έγινε η ατιμία τιμή; – Όχι, αβά. – Ούτε οι οχτροί φίλοι; – Όχι, αβά. – Ε, λοιπόν, πήγαινε, εργάζου, δυστυχισμένη, γιατί τίποτα δεν έχεις».

Κοίταζα τον αγαθό Ακάκιο, από το πολύ φαΐ, από την πολλή ζέστα του τζακιού κι από τη θύμηση του φοβερού ασκητή να ιδρώνει, και συλλογίζουμουν τι ροδομάγουλο Αντώνιο θα μπογιάτιζε ολημέρα. Και μια σατανική επιθυμία με κυρίεψε να του πω: «Πήγαινε, εργάζου, δυστυχισμένε, γιατί τίποτα δεν έχεις». Μια κρούστα από ξίγκια, από συνήθειες κι αναντρία τυλίγει την ψυχή, κι άλλα λαχταρίζει αυτή στον πάτο της φυλακής της κι άλλα εχτελούν τα ξίγκια, οι συνήθειες κι η αναντρία. Μα δε μίλησα˙ δε μίλησα από αναντρία.

Οιδιπόδειο σύμπλεγμα & νευρώσεις

Η κύρια αιτία των νευρώσεων στους ενήλικες πηγάζει από το Οιδιπόδειο σύμπλεγμα σύμφωνα με τον Ζίγκμουντ Φρόυντ. Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν εκδηλώνονται με  σοβαρά νευρωσικό τρόπο, αλλά μέσα σε όνειρα, σε ολισθήματα της γλώσσας, σε εφήμερους παραλογισμούς. Ο Φρόυντ, διατύπωσε τη θεωρία της ψυχοσεξουαλικής ανάπτυξης με κύριο άξονα το «Οιδιπόδειο Σύμπλεγμα» που είναι ο έρωτας του γιου προς τη μητέρα. Στην ηλικία των τριών έως έξι ετών, το αγόρι αναπτύσσει μια έντονη σεξουαλική επιθυμία για τη μητέρα, αναπτύσσοντας παράλληλα μίσος και φόβο για τον πατέρα και την επιθυμία να τον αντικαταστήσει.
father-girl
Το  μίσος απορρέει από την δύναμη και την εξουσία που έχει ο πατέρας και έτσι η πατροκτονία γίνεται συχνά το θέμα των ονείρων και φαντασιώσεών του.
Η επίλυση  του συμπλέγματος επιτυγχάνεται, όταν το παιδί αντιληφθεί ότι δεν μπορεί να τον αντικαταστήσει  με αποτέλεσμα στη συνέχεια να ταυτίζεται μαζί του.
Σύμφωνα με τον Φρόιντ, δεν επιλύεται ποτέ το Οιδιπόδειο Σύμπλεγμα και ενδέχεται να επανεμφανιστεί στην εφηβεία, όπου το μίσος και η αιμομικτική σεξουαλική επιθυμία καλύπτονται.  Ο Φρόιντ περιγράφει το νευρωσικό ενδεχόμενο του συμπλέγματος, λέγοντας ότι είναι η κύρια αιτία των νευρώσεων και τα υπολείμματα που παραμένουν στο ασυνείδητο, δημιουργούν την προδιάθεση για τη μετέπειτα ανάπτυξη των νευρώσεων στον ενήλικα.

Πέντε μυστικά για το στοματικό σεξ που δεν ξέρετε αλλά θα έπρεπε…


στοματικό σεξ

Υπάρχουν πολλά πράγματα που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν γνωρίζουν για το στοματικό σεξ, αλλά θα έπρεπε.

Τα ακόλουθα στοιχεία παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με το στοματικό σεξ και το τι συμβαίνει στο ανθρώπινο σώμα...
Οι άνδρες προσφέρουν στοματικό σεξ το ίδιο συχνά με όσο το λαμβάνουν, ιδιαίτερα όταν μεγαλώνουν ηλικιακά
Αντίθετα με την επικρατούσα άποψη, οι άνδρες, ιδίως οι ηλικιωμένοι άνδρες, προσφέρουν στοματικό σεξ στις γυναίκες όσο συχνά οι γυναίκες το προσφέρουν σε εκείνους. Μια μελέτη του 2010 που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό The Journal of Sexual Medicine έδειξε ότι μόνο το 55% των ανδρών ηλικίας 20-24 ετών κάνουν στοματικό σεξ στις συντρόφους τους σε σύγκριση με το 75% εκατό των γυναικών που το κάνουν σε εκείνους. Οι άντρες ηλικίας 30-39 ετών το κάνουν σε ποσοστό 69% σε σύγκριση με 59% των γυναικών! Αυτό το μοτίβο υποδηλώνει ότι όσο μεγαλώνετε, τόσο πιο “ανταποδοτικοί” γίνεστε στο στοματικό σεξ.

Χριστούγεννα: Τι να προσέχουν στη διατροφή των γιορτών τα άτομα με διαβήτη

διαβήτης

Χαρά αλλά και άγχος μπορεί να προκαλέσει η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων στα άτομα με σακχαρώδη διαβήτη, αλλά και σε όσους ζουν ή συναναστρέφονται με αυτούς.

Κι αυτό, γιατί είναι δύσκολο να αντισταθούν στα παραδοσιακά, μικρά, λαχταριστά γλυκά που βρίσκονται σε κάθε γωνιά του σπιτιού και κατά κανόνα, δεν αποτελούν υγιεινή επιλογή για τους πάσχοντες.
«Δεδομένου ότι η υγιεινή διατροφή είναι μονόδρομος, η καλύτερη τακτική για τη διατήρηση του σακχάρου στα επιθυμητά επίπεδα είναι η προσκόλληση στο πρόγραμμα που ακολουθείται καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, το οποίο περιλαμβάνει ισορροπημένη διατροφή, τακτικά γεύματα που μετριάζουν την επιθυμία για τσιμπολόγημα, καθώς και άσκηση», επισημαίνει ο Κυριάκος Καζάκος, παθολόγος-διαβητολόγος.
«Επειδή όμως αυτό δεν είναι πάντα εφικτό, υπάρχουν ορισμένες στρατηγικές, η εφαρμογή των οποίων θα μπορούσε να προστατεύσει την υγεία των ατόμων με διαβήτη, χωρίς τα άτομα αυτά να νιώσουν απομονωμένα τις γιορτινές αυτές ημέρες», συμπληρώνει.
Ο πρώτος κανόνας για τους πάσχοντες από διαβήτη τύπου 1 ή 2, από προδιαβήτη, αλλά και για όσους δεν υποφέρουν από τη νόσο μα προσπαθούν να διατηρήσουν ένα φυσιολογικό βάρος προκειμένου να την αποφύγουν, είναι ότι μικρές υπερβάσεις της συνιστώμενης πρόσληψης θερμίδων μπορεί να αντισταθμιστούν με άσκηση. Οι μέρες των εορτών, εξάλλου, αποτελούν ιδανική ευκαιρία για επιπλέον άσκηση, καθώς υπάρχει αρκετός ελεύθερος χρόνος.
Μόλις 15 λεπτά επιπλέον τρέξιμο ή ένας μεγάλος περίπατος τη μέρα βοηθούν σημαντικά στον έλεγχο του σακχάρου, αλλά ακόμα κι αν σημειωθεί μια μικρή άνοδος στην τιμή του για μια ή δύο ημέρες, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Με τον τρόπο αυτό, ο ασθενής συμμετέχει στα έθιμα και δεν νιώθει αποκομμένος από την υπόλοιπη οικογένεια, χωρίς ωστόσο να θέτει την υγεία του σε κίνδυνο.
«Ο τρόπος διαχείρισης του διαβήτη έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Οι αυστηρές απαγορεύσεις που ίσχυαν παλαιότερα δυσκόλευαν τη ζωή των ατόμων με διαβήτη, χωρίς να έχουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Έτσι έχουν αντικατασταθεί από μια συνολικότερη και πιο ελαστική προσέγγιση, αρκεί αυτή να εφαρμόζεται υπό το πρίσμα της κοινής λογικής και του μέτρου», σημειώνει ο κ. Καζάκος, προσθέτοντας, ότι οι ασθενείς με αρρύθμιστο διαβήτη θα πρέπει να ελέγχουν τα επίπεδα του σακχάρου τους πριν αποφασίσουν να φάνε έστω και μια λεπτή φέτα βασιλόπιτας.
Η καλή προετοιμασία, λοιπόν, και ο σωστός προγραμματισμός μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή πολλών παγίδων και να μειώσει το άγχος των ατόμων με διαβήτη.
Για τη μείωση λοιπόν των προσλαμβανόμενων θερμίδων, ο κ. Καζάκος συστήνει:

Το Κύμα που Υποχωρεί

Αποτέλεσμα εικόνας για The Recessional Wave

Χαιρετισμούς αγαπημένοι μας.
Ερχόμαστε σήμερα με το παιχνίδι σας σε εξέλιξη. Κάνετε απίστευτα άλματα προς τα εμπρός με τη συνειδητότητά σας. Παρακολουθούμε με μεγάλη χαρά και το μοιραζόμαστε μαζί σας γιατί αυτή είναι η οπτική μας από την Εστία. Υπάρχουν αρμονίες και επαναλήψεις στον κόσμο σας. Στην πραγματικότητα ο χρόνος που ξέρετε ως γραμμικός, ουσιαστικά είναι κυκλικός και επαναλαμβάνετε πράγματα ξανά και ξανά. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνετε την πρόοδο και την ενδυνάμωση στη ζωή σας – προσποιούμενοι πως είστε άνθρωποι.
Μια Ευρεία Ποικιλία στον Τρόπο Σκέψεων
Αυτό που συμβαίνει είναι πως όλοι οι άνθρωποι παντού αρχίζουν να ευθυγραμμίζονται με διάφορους τρόπους. Καταλαβαίνουμε πως παρακολουθείτε τις ειδήσεις σας και όλα όσα συμβαίνουν στον κόσμο σας και βλέπετε αναταραχή, διαφωνίες και πιθανώς περισσότερο διαχωρισμό απ’ όσο έχετε δει για πολύ καιρό. Το βλέπουμε κι εμείς. Δεν είναι νέο αγαπημένοι μας, γιατί πάντα βρισκόταν εκεί. Πολύ απλά, αυτό που συνέβη είναι πως με τις νέες τεχνολογίες και τους τρόπους επικοινωνίας τους οποίους έχετε, αρχίζετε να αποκαλύπτετε πράγματα που δεν έχετε δει ποτέ πριν. Όπως εξήγησε ο Φύλακας, λόγω των επιπέδων της τεχνολογίας που εξελίσσονται σε ευρεία κλίμακα επιρροών, είναι δύσκολο να έχετε ακριβή εικόνα. Αυτό θα συνεχιστεί για λίγο διάστημα, είναι όμως πρόβλημα; Από τη δική μας οπτική όχι. Στην πραγματικότητα καμία από αυτές τις διαφορές και τις προκλήσεις που βλέπετε θα είχαν αποκαλυφθεί αλλιώς. Αρχίζετε να βλέπετε πως υπάρχει μεγάλη ποικιλία – πολύ μεγαλύτερη απ’ όσο νομίζουν οι περισσότεροι – όποια οπτική κι αν έχετε. Είναι συναρπαστικό να βλέπουμε πώς προβάλλουν την πραγματικότητα οι άνθρωποι και εισέρχονται σε αυτήν, πιστεύοντας πως όλοι οι άλλοι γύρω τους σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο. Αυτό συμβαίνει ξανά και ξανά και προκαλεί απογοήτευση. Οι άνθρωποι δεν ενεργούν όπως αναμενόταν, κάτι που δημιουργεί φόβο στους περισσότερους. Αυτό προκαλεί αβεβαιότητα όσον αφορά το πού πάτε και πώς λειτουργεί όλο αυτό.
Η Ανθρωπότητα Προοδεύει σε Κύματα
Υπάρχουν συγκεκριμένα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να το ξεπεράσετε. Προφανώς, η πιο λογική προσέγγιση είναι να προετοιμάζεστε για το χειρότερο και να περιμένετε το καλύτερο. Αυτό είναι απλό γιατί η ενέργειά σας είναι απαραίτητη για να το πάτε αυτό σε έναν νέο κόσμο. Αγαπημένοι μας, βρίσκεστε σε ένα μονοπάτι αλλαγής, ειδικά στις Η.Π.Α. Η πόρτα ανοίγει για αυτή την αλλαγή και ουσιαστικά αυτό θα αποδειχθεί εκπληκτικό. Εν τω μεταξύ υπάρχουν δυσκολίες και προκλήσεις να περάσετε. Όμως, σας λέμε πως υπάρχουν πολλά πλάσματα έτοιμα να κάνουν αυτές τις κινήσεις και να κάνουν τη φωνή τους να ακουστεί. Ζητάμε το ίδιο και από εσάς, επειδή έχετε φωνή άσχετα με το πού βρίσκεστε σε αυτή τη διαδικασία. Δεν μας ενδιαφέρει ποιον υποστηρίζετε. Βασικά οι πλευρές αρχίζουν να εξαφανίζονται καθώς αρχίζετε να βλέπετε πως δεν είναι αυτός ο διαχωρισμός. Ως άνθρωποι είστε συνηθισμένοι να βλέπετε τα πάντα με διττότητα. Μόλις έχετε μια νέα ιδέα, αμέσως αποφασίζετε αν είναι σωστή ή λάθος, καλή ή κακή. Η διττότητα είναι αυτό που βλέπετε να σφίγγει γύρω από τη Γη με τους πιο δύσκολους τρόπους. Αυτό προκαλεί τον περισσότερο φόβο και μερικές φορές δημιουργεί ένα κύμα αντίδρασης. Το να δείτε απλά τις ευκαιρίες να προοδεύσετε στο επόμενο επίπεδο και να δουλέψετε μαζί του, είναι η διέξοδος. Όπως σας είπαμε αγαπημένοι μας, όλα επιτυγχάνονται μέσω κυμάτων. Ακόμα και η εξέλιξη της ανθρωπότητας κινείται μπρος-πίσω σε αυτό το τεράστιο υπομόχλιο. Όταν τελικά δεν αντέχει παραπάνω πίεση, πηδάει στο επόμενο επίπεδο και εξελίσσεται, έπειτα αρχίζει πάλι να ταλαντεύεται μέχρι να εξελιχθεί ξανά. Έτσι λειτουργεί η ανθρωπότητα, οπότε να περιμένετε κινήσεις μπρος-πίσω.

Έρευνα: Πως κάνουν σεξ οι Έλληνες; Συχνότητα, διάρκεια, φαντασιώσεις



Στα χρόνια της κρίσης οι Έλληνες φαίνεται ότι δεν… πτοούνται.

Μάλιστα όπως δείχνουν όλο και περισσότερες νέες έρευνες εξακολουθούν να απολαμβάνουν περισσότερο το σεξ σε σχέση με τους υπολοίπους Ευρωπαίους.
Μια νέα Ευρωπαϊκή έρευνα για το σεξ ανακηρύττει τους συμπολίτες μας πρωταθλητές στις ερωτικές επαφές με 164 το χρόνο! Ακολουθούν στην δεύτερη θέση οι Ιταλοί που κάνουν σεξ 121 φορές το χρόνο και στην τρίτοι οι Γερμανοί με 117 σεξουαλικές επαφές.
Διάρκεια
Οι Έλληνες, λοιπόν, όπως προκύπτει από την έρευνα, αφιερώνουν κατά μέσο όρο 18,5 λεπτά στα προκαταρκτικά και 22,3 λεπτά στα… υπόλοιπα, χρόνος που σε ό,τι αφορά τη διάρκεια της καθαυτής σεξουαλικής πράξης είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος στην έρευνα!
Φαντασιώσεις
Έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τους επιστημονικούς συνεργάτες του Ανδρολογικού Ινστιτούτου Αθηνών με τη συμμετοχή 600 ατόμων, ανδρών και γυναικών, από τον Ιούλιο του 2015 μέχρι τον Αύγουστο του 2016 – αποκάλυψε τις top ερωτικές φαντασιώσεις, των Ελλήνων.
Οι γυναίκες είπαν:

Πνευμονία: Ποια είναι τα σημάδια sos;



Η πνευμονία πρόκειται για τις πιο σοβαρές λοιμώξεις του αναπνευστικού και μπορεί να απειλήσει ακόμα και τη ζωή μας, αν δεν διαγνωστεί έγκαιρα.

Σύμφωνα με επιστημονικά στοιχεία η νόσος προσβάλλει έναν στους τέσσερις παγκοσμίως, ενώ στην Ευρώπη υπολογίζεται ότι το συνολικό κόστος ανέρχεται σε 10,1 δις ευρώ ετησίως. Τις περισσότερες φορές οι πάσχοντες αναρρώνουν μετά από 2 έως 3 εβδομάδες. Όμως  οι ηλικιωμένοι, τα μωρά και τα άτομα με άλλες ασθένειες διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο για τη ζωή τους και μπορεί να κριθεί απαραίτητο να νοσηλευτούν.
Ένοχες αιτίες
Τα κυριότερα αίτια της πάθησης είναι τα βακτήρια, οι ιοί και οι μύκητες.
Τα βακτήρια
Ο στρεπτόκοκκος (Streptococcus pneumoniae), αποτελεί μείζον αίτιο ασθένειας και θανάτου σε παιδιά και ενηλίκους παγκοσμίως.
Οι ιοί
Η πνευμονία μπορεί επίσης να οφείλεται σε αναπνευστικούς ιούς, όπως οι ιοί της γρίπης.
Πώς μεταδίδεται

Απορίες και ερωτηματικά γύρω από την δολοφονία του Ρώσου πρέσβη.




21/12/16


Γράφει ο Αλέξανδρος Νίκλαν
Σύμβουλος Θεμάτων Ασφαλείας


Παρακολούθησα με ιδιαίτερη προσοχή το βίντεο της δολοφονίας του Ρώσου διπλωμάτη στην Άγκυρα καθώς πολλά γράφτηκαν και άλλα τόσα ειπώθηκαν αλλά υπονοήθηκαν. Μερικά συμπεράσματα λοιπόν με βάση τα δεδομένα που μας δίνει η εικόνα:


1) Είναι άξιο απορίας πώς στον χώρο υπάρχει μόνο ένας αστυνομικός συνοδείας (ο εκτελεστής) και δεν υπάρχει ο  «καθρέφτης» του. Σε μια αποστολή μάλιστα ιδιαίτερα σοβαρή καθώς φυλάσσεται ξένος διπλωμάτης που έχει και υψηλό ρίσκο (Διότι είναι Ρώσος, άρα και εν δυνάμει στόχος).


2) Οι κινήσεις του αστυνομικού στο παρασκήνιο δηλώνουν νευρικότητα. Η στάση του αστυνομικού είναι πάντα πρόσωπο προς το πλήθος για να προλαβαίνει κάποια κίνηση. Ο συγκεκριμένος δεν ενδιαφερόταν (προφανώς) γι΄αυτό και κοίταζε εικόνες και ό,τι άλλο... αν υπήρχε «καθρέφτης» θα το είχε αντιληφθεί.

3) Στην κίνηση του για να πυροβολήσει ο εκνευρισμός είναι έκδηλος καθώς 9 βολές από τις 11 που βρήκαν στόχο, δηλώνουν πάθος και όχι ψυχραιμία εκτελεστή. Ο εκτελεστής θα ρίξει πιθανώς 2 ή 3 βολές και μετά θα στραφεί γύρω του για να δει αν υπάρχουν άλλοι που τον απειλούν. Ο συγκεκριμένος άδειασε γεμιστήρα πάνω στον πρέσβη και έβαλε καινούριο και μόνο τότε στράφηκε στο περιβάλλον χωρίς καν να ελέγχει, απλά φώναζε και κοίταζε προς τις κάμερες.

4) Η ερώτηση γιατί δεν επενέβη άμεσα κανείς όταν έπεσαν οι πυροβολισμοί πρώτον έχει  να κάνει με το νούμερα 1 που ανέφερα, άρα κανείς δεν ήταν και κοντά με όπλο. Δεύτερον, ακόμη και να ήταν κάποιος έξω από την αίθουσα και να έμπαινε στα 2 πρώτα δεύτερα δεν μπορεί να γνωρίσει αν ο εκτελεστής ήταν ζωσμένος και με εκρηκτικά, όπου μια σφαίρα μπορεί να πυροδοτούσε (στην κυριολεξία) άλλες καταστάσεις.

Ας λάβουμε υπόψιν μας όσα γνωρίζουμε:

Είναι Το Φεγγάρι Πραγματικό; Νέα Ανάλυση Δείχνει Ότι Μπορεί Να Είναι Ολόγραμμα!!!



Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι το φεγγάρι μπορεί να μην είναι τόσο πραγματικό όσο φαίνεται. Θα μπορούσε πραγματικά να είναι ένα ολόγραμμα που σχηματίζεται από σεληνιακά κύματα. Όλα όσα χρειάζεται ένα άτομο είναι ένα ισχυρό, υψηλής ευκρίνειας, τηλεσκόπιο. Ίσως λειτουργεί όπως οι τηλεοράσεις της εποχής μας. 

Η ΣΕΛΗΝΗ: ΜΥΘΟΣ Ή ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ; 

Αυτό το φαινόμενο του κύματος ανακαλύφθηκε από τον κ Crow και 11 άλλους ανθρώπους. Τα κύματα συνήθως ενσωματώνονται σε εικόνες που προβάλλονται, επομένως συνιστούν ένα ολόγραμμα. Θα μπορούσε να ήταν ένα λάθος της κάμερας; Η μελέτη λέει όχι, τα στοιχεία δείχνουν ότι είναι φυσικά. Θα μπορούσε αυτό το ολόγραμμα να προέρχεται από φιλικές εξωγήινες οντότητες στο διάστημα; Μπορεί. 

Ο κ Crow αναφέρει ότι πολλοί άνθρωποι πιστεύουν αυτήν τη θεωρία. 

Δηλώνει, επίσης, ότι εργάζεται με άλλα τρία άτομα για την προώθηση της έρευνας. 

Ποια είναι η ανεπίσημη άποψη του κ Crow 

Πιστεύει ότι το φεγγάρι είναι πραγματικό και όχι ολόγραμμα, όταν βρίσκεται στη φάση του νέου ή στη φάση του τετάρτου. Το φεγγάρι είναι ολόγραμμα, όταν βρίσκεται στη φάση των τριών τετάρτων ή όταν είναι πλήρες, έτσι ώστε οι οντότητες πίσω από το ολόγραμμα να μπορούν να δουλέψουν πάνω σε projects χωρίς η γη να γνωρίζει ότι κάτι συμβαίνει πάνω στο φεγγάρι. 

Η ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ...η μέρα που ο Ήλιος έσβησε πολύ νωρίς



Ο ήλιος βασιλεύει, λέει ο μαλάκας ο άνθρωπος. Το ηλιοβασίλεμα, λέει. Δεν λέει ο βασιληάς ήλιος, ο κυρίαρχος ήλιος, ο επικυρίαρχος ήλιος, αυτός που τα κρίνει και τα αποφασίζει όλα, τα πάντα όλα. Ο ήλιος ανατέλλει, λέει, ο ήλιος δύει. Όχι, κύριε. Ο ήλιος δεν κινείται, δεν γυρίζει, δεν βολτάρει.
Ο άνθρωπος, όμως, πάντα θεωρούσε ότι αυτός είναι το κέντρο του κόσμου. Η εξουσία του σύμπαντος. Λάθος, κύριε. Άμα τραβήξει το διακόπτη ο ήλιος, τελείωσες. Έσβησες. Δεν υπάρχεις.
Δυο κουβέντες σήμερα, 21 Δεκεμβρίου, τη μικρότερη ημέρα του χρόνου, και αύριο 22 Δεκεμβρίου, τη μεγαλύτερη νύχτα, κοντά στις 14,5 ώρες. Λόγω του χειμερινού ηλιοστασίου. Άλλη λανθασμένη ονοματοδοσία στο φαινόμενο.
Ηλιοστάσιο, δηλαδή ότι κάποια στιγμή ο ήλιος... στέκεται, ενώ στέκεται αιώνες στο ίδιο σημείο. Λένε, όμως, ηλιοστάσιο, εκείνη τη στιγμή που ο άξονας της Γης στην τροχιά της έχει στραφεί όσο γίνεται κοντά ή μακρυά από τον Ήλιο.
Σήμερα, λοιπόν, 21 Δεκεμβρίου, το λεγόμενο χειμερινό ηλιοστάσιο για τον βόρειο ημισφαίριο του πλανήτη, όπου βρίσκεται η Ελλάδα. Στο νότιο ημισφαίριο παίζει το θερινό ηλιοστάσιο, με τη μεγαλύτερη ημέρα του χρόνου.

ΚΑΝΟΝΑΚΙ ΤΕΧΝΗΤΟΥ ΧΙΟΝΙΟΥ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΑΡΑ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ



Για αιώνες τα Χριστούγεννα ήταν παραμυθένια. Σε εποχές που οι πόλεις δεν είχαν δεχθεί την κατασκευαστική λαίλαπα. Εργοστάσια, θηριώδη κτίρια, αεροδρόμια, γιγαντιαίες λεωφόροι. Μία κόλαση στον γήινο παράδεισο που αποφασιστικά επηρέασε περιβαλλοντικά τον πλανήτη.
Παραμυθένια ήταν τα Χριστούγεννα διότι ήταν κατάλευκα. Ντυμένο στο πιο καθαρό χιόνι. Σήμερα ο άνθρωπος, υπεραρκετά οργανωμένος, καβαλάει τα βουνά και ξεπαρθενεύει το χιόνι.
Εκστρατείες με τζιπ και επίθεση με χιονοπέδιλα. Πολυτελή ξενοδοχεία στις κορυφές των βουνών, σαλέ για να βρωμίσει, να επέμβει ο επικυρίαρχος της λευκής φύσης άνθρωπος.
Με την δραστηριότητα της καθημερινότητάς του ο άνθρωπος σήμερα μολύνει τα πάντα, τα νερά, τους ανέμους, τα χώματα. Έχει τρελαθεί η φύση και έχουν χάσει την ισορροπία τους οι χαμηλές θερμοκρασίες που είναι απαραίτητες για τις χιονοπτώσεις.

Η “Σκοτεινή” πλευρά των Χριστουγέννων

Χριστουγέννων

Μέσα στην γιορτινή και χαρούμενη ατμόσφαιρα των Χριστουγέννων  παραμονεύουν τέρατα και πλάσματα που δεν θα θέλατε να τα συναντήσετε στον δρόμο σας. Σύμφωνα με λαογραφικούς μύθους και παραδόσεις ανά τον κόσμο τα πιο γνωστά και τρομακτικά από αυτά είναι τα ακόλουθα:
Καλικάτζαροι, Ελλάδα
Οι καλικάντζαροι είναι όντα που εμφανίζονται στη γη την παραμονή των Χριστουγέννων, για δώδεκα ημέρες μέχρι τα Θεοφάνια που γίνεται ο Αγιασμός των Υδάτων. Οι Αρχαίοι πίστευαν πως όταν οι νεκροί εύρισκαν την πόρτα του Άδη ανοιχτή, έβγαιναν στον πάνω κόσμο και τριγυρνούσαν παντού. Ο αρχαιολόγος Κωνσταντίνος Ρωμαίος υποστήριξε την άποψη πως οι καλικάντζαροι προέρχονται από τις αρχαίες Κήρες δηλαδή τις ψυχές των νεκρών. Εικάζεται πως ζουν τον περισσότερο καιρό μέσα σε σπήλαια, στα έγκατα της γης. Την ημέρα κοιμούνται γιατί φοβούνται τον ήλιο.  Όλο τον χρόνο προσπαθούν να πριονίσουν το δέντρο της ζωής, παγκόσμιο σύμβολο ενός νοητού συνδέσμου μεταξύ ουρανού, Γης και κάτω κόσμου. Θεωρούνται μοχθηρά και πονηρά όντα, όμως δεν μπορούν να βλάψουν τους ανθρώπους παρά μόνο να τους πειράξουν, ενοχλήσουν ή να τους φοβερίσουν. Ανεβαίνουν στους ώμους των ανθρώπων που συναντούν τη νύχτα και προσπαθούν να τους πνίξουν ή να τους παρασύρουν σε χορό.
Κάθε περιοχή της Ελλάδας έχει τα δικά της έθιμα σχετικά με την εμφάνισή των καλικάντζαρων. Στα Επτάνησα πιστεύουν ότι είναι αόρατες δυνάμεις που μπορούν να κάνουν δεκάδες κακά. Υπάρχει επίσης η δοξασία ότι, αν κάποιος μιλήσει σε καλικάντζαρο, αυτός μπορεί να του πάρει την ομιλία.Ο λαός τους φαντάζεται με διάφορες μορφές κατά περιοχή με κοινό γνώρισμα την ασχήμια τους. Περιγράφονται ως κακομούτσουνοι σιχαμένοι, κουτσοί και στραβομούρηδες. Είναι άσχημα, μαυριδερά, και τριχωτά όντα με κατακόκκινα γουρλωτά μάτια, μακριά χέρια με νύχια γαμψά, έχουν μεγάλα δόντια, μυτερά αυτιά  και ουρά όμοια με αυτή του διαβόλου.

Όσα μπαίνουν κι όσα βγαίνουν



«Breathe, breathe in the air
Don’t be afraid to care»
Pink Floyd
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Εισροές και εκροές, ανοιχτά συστήματα.
Ο άνθρωπος, όπως και κάθε άλλος οργανισμός, είναι ένα ανοιχτό σύστημα. Στη χειρότερη περίπτωση υπάρχει μόνο ώσμωση. Αλλά συνήθως μιλάμε για διάχυση, πλήρες ανακάτεμα.
Αλλά μάλλον ξεκίνησα πολύ βαριά το κείμενο. Ας γίνουμε λίγο πιο ανθρώπινοι.
Βρισκόμασταν στη συναυλία ενάντια στην εξόρυξη χρυσού, που γινόταν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Είχα μπει τρεις μπύρες κι η ουροδόχος κύστη είχε κλείσει τ’ αυτιά μου. Άφησα τον Παυλίδη να τραγουδά και πήγα προς τις χημικές τουαλέτες.
Μπήκα κι αναγούλιασα απ’ τις αναδυόμενες μυρωδιές, όμως η ανάγκη ήταν μεγαλύτερη της απέχθειας. Ευτυχώς οι άντρες έχουμε αυτό το εξελικτικό πλεονέκτημα, σε σχέση με τις γυναίκες: Κατουράμε όρθιοι.
Και καθώς έβγαζα από μέσα μου τα περισσευούμενα υγρά, ένιωσα την ύψιστη αγαλλίαση, ανακούφιση: Να ξεφορτώνεσαι κάτι.
Τότε, εκεί, μέσα στη δυσωδία και στο ημίφως, μου ήρθε αυτή η μεγαλειώδης σκέψη: Όλα τα απολαυστικά πράγματα στη ζωή έχουν να κάνουν με τις εισροές και τις εκροές, με το να βάζεις και να βγάζεις.

Πλανήτης Γη: Το ηλιοστάσιο από τη μεριά των κατοίκων του πλανήτη Γη



20161220_experiment-solstice300x340
Η παρατήρηση των κυρίαρχων εναλλαγών μεταξύ φωτός και σκοταδιού (έλλειψη φωτός), καθώς και του κύριου συντελεστή αυτών, του Ήλιου, οδήγησε από τους πρώτους χρόνους της ανθρώπινης παρουσίας στη Γη, σε μια αντίληψη: το μονοπάτι που ακολουθεί ο Ήλιος στον ουρανό, η διάρκεια του φωτός – που οριοθετεί την έννοια μέρα και η τοποθεσία της ανατολής και δύσης του ήλιου, όλα αλλάζουν με μια κανονικότητα κατά τη διάρκεια που οριοθετείται ως έτος.
Για τους ανθρώπους που έχουν συνεχή εικόνα της ανατολής (ή της δύσης) του Ήλιου και ειδικά όταν έχουν μπροστά τους ένα στοιχείο αναφοράς – για παράδειγμα ένα δένδρο, είναι εύκολο να διαπιστώσουν ότι οι θέσεις ανατολής (ή δύσης) του ήλιου αλλάζουν κατά τη διάρκεια του έτους. Οι θέσεις αυτές φαίνεται να «κινούνται» με μια περιοδικότητα ανάμεσα σε δυο άκρα (βόρεια και νότια μιας ανατολής-κέντρο), στα οποία συμβαίνει αντιστροφή της πορείας της «κίνησης». Εύκολα μπορούν να συνδυαστούν οι θέσεις αντιστροφής με τη διάρκεια του φωτός – της μέρας. Αυτές οι παρατηρήσεις οδήγησαν τους ανθρώπους, από την αρχή της ύπαρξής τους, να κατασκευάζουν μνημεία με συγκεκριμένο – για τον τόπο στον οποίο ζούσαν – προσανατολισμό, όπως του Stonehenge στην Αγγλία.
Για όλα τα πλάσματα της Γης, τίποτε δεν είναι τόσο βασικό όπως η διάρκεια του (ημερήσιου) φωτός. Σε τελική ανάλυση, ο ήλιος είναι η απόλυτη πηγή όλου του φωτός και της θέρμανσης στη Γη. Για τους ανθρώπους που ζουν στο Βόρειο ημισφαίριο, το μήκος της σκιάς ενός κάθετου στο έδαφος αντικειμένου – ενός δένδρου για παράδειγμα – κατά το μεσημέρι, φαίνεται να μεταβάλλεται κατά τη διάρκεια του έτους, με τη σκιά να μεταβάλλεται μεταξύ μιας μέγιστης και μιας ελάχιστης τιμής. Το ίδιο και το μήκος του τόξου που διαγράφει η φαινομένη κίνηση του Ήλιου στον ουράνιο θόλο, εξαρτάται από την εποχή του έτους. Τα μακρύτερα ημερήσια τόξα είναι πάντοτε το καλοκαίρι, ενώ τα βραχύτερα τον χειμώνα.

Το ερωτηματολόγιο του Μαρσέλ Προυστ

Αμφιλεγόμενο, πολυσυζητημένο, πολύπλοκα αποκαλυπτικό, απλοποιημένο αλλά όχι απλό το ερωτηματολόγιο  των 37 περίπου ερωτήσεων γνωστό ως ερωτηματολόγιο του Προυστ χρησιμοποιείται εδώ και 120 περίπου χρόνια με αρκετές διαφοροποιήσεις "α λα καρτ" και προκαλεί αμείωτο ενδιαφέρον.
proust
Αποδίδεται στον συγγραφέα του περίφημου "Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο" Μαρσέλ Προυστ, αν και η έρευνα καταλήγει ότι ο Προυστ απλώς απάντησε σ’ αυτό.
Αρέσει, διαβάζεται (κρυφά απ’ όσους το κριτικάρουν) είναι μόδα, έχει κοφτό τέμπο και σίγουρα αναδεικνύει κρυμμένο χιούμορ και ενδιαφέρουσες πλευρές της καθημερινότητάς (μας, σας).
Και συμβάλλει στο να αλληλο-γνωριστούνε καλύτερα οι άνθρωποι…
Σε ότι αφορά τις απαντήσεις λέγεται και γράφεται ότι υπάρχουν δύο εκδοχές. Η μία βρίσκεται ένα αγγλικό λεύκωμα με τίτλο Confessions. An Album to Record Thoughts, Feelings &c., που ανήκε στην Aντουανέτ Φωρ φίλη του Προυστ δημοσίευσε ο γιός της Αντρέ Μπερζ  και τις χρονολογεί γύρω στα 1884. Και άλλη μία με άλλες απαντήσεις τις οποίες ο ίδιος ο Προυστ τιτλοφορεί Marcel Proust par lui-mκme και τοποθετούνται χρονικά γύρω από το 1890.
Ακολουθούν οι ερωτήσεις της Αντουανέτας Φωρ  και οι θεωρούμενες ως αυθεντικές απαντήσεις του Προυστ (μεταφρασμένα από το αγγλικό κείμενο):

ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ





Αλλά η οικουμενικότητα του Ελληνισμού δεν τελειώνει στα αριθμητικά μεγέθη της διασποράς. Ο Ελληνισμός είναι μια κληρονομιά ζωής και μια στάση ζωής μέσα στην οικουμένη, με ιστορικές δυνατότητες ασύγκριτα μεγαλύτερες από το κρατίδιο το σχεδιασμένο στο χάρτη. Αυτή η στάση που διαφοροποιούσε πάντοτε ποιοτικά τον «μέγα κόσμο» της ελληνικής διασποράς από τους Λακεδαιμόνιους της ελλαδικής αφασίας, έχει τις ρίζες της στο Βυζάντιο, στην ορθόδοξη εκκλησιαστική Παράδοση...

Είναι ο «άλλος πόλος» του δυτικοευρωπαϊκού πολιτισμού, του πολιτισμού της καταναλωτικής βαρβαρότητας και της ηθικιστικής λογικοκρατίας. Πνιγμένη σήμερα η ελληνική διασπορά μέσα σε αυτή τη βαρβαρότητα, στην υστερία του νεοπλουτισμού, σώζει ωστόσο την αρχοντιά και την ευγένεια της καταγωγής της, γιατί χάρη σε αυτήν μπορεί και επιζεί και κατορθώνει τα ακατόρθωτα, ακόμα και για την οικονομική της ισχυροποίηση.

Σκεφθείτε λοιπόν μια ελλαδική πολιτική που θα αποφάσιζε να μεταθέσει την προτεραιότητα των στόχων του εθνικού βίου πέρα από τα ασφυκτικά όρια του συμβατικού μας κράτους, πέρα από την κόψη του τούρκικου ξυραφιού που κρατάνε στο λαιμό μας οι Μεγάλοι. Μια ελληνική πολιτική που θα έδινε προτεραιότητα, πριν και από τους εξοπλισμούς ή τουλάχιστον παράλληλα, στην παιδεία του γένους και στον πολιτιστικό δυναμισμό του και στον οργανικό φορέα αυτού του δυναμισμού που είναι η Εκκλησία. Μια πολιτική με πρώτο της μέλημα τη ζωντανή επαφή και τη συστηματική τροφοδοσία του Ελληνισμού της διασποράς, την ανάπτυξη και αξιοποίηση κάθε παραμικρού πυρήνα ελληνικής αυτοσυνειδησίας σε κάθε γωνιά της γης. Και όλα αυτά όχι με τη μυωπική στενότητα ή με τα κριτήρια του αδίστακτου χρησιμοθηρικού διεθνισμού των Εβραίων, αλλά με το ρεαλισμό της οικουμενικότητας που έχει από τη φύση της και την ιστορία της η ελληνική γλώσσα, η ελληνική Ορθοδοξία, ο χαρακτήρας του Έλληνα.

Τι θα φέρει φέτος ο Αι-Βασίλης; Οι 3 Καλύτερες Κατηγορίες Παιχνιδιών

Τι θα φέρει φέτος ο Αι-Βασίλης στο παιδί σας; Τα περισσότερα παιδιά έβαλαν στη λίστα τους κάποιο ηλεκτρονικό παιχνίδι, ίσως τηλέφωνο τύπου smartphone για να παίζουν παιχνίδια, ίσως παιχνίδια που είδαν να διαφημίζονται στην τηλεόραση.  Είναι όμως αυτά τα καλύτερα παιχνίδια που προάγουν τη φαντασία, τη συνεργασία, τους συναισθηματικούς δεσμούς και την κίνηση;



Ξέρουμε ότι για να αναπτυχθεί σωστά ένα παιδί χρειάζεται τροφή για τη φαντασία του, επειδή έτσι ξεκλειδώνει με απλό, καθημερινό τρόπο τις διανοητικές ικανότητές του, αντιλαμβάνεται πολλά διαφορετικά πράγματα και μπορεί και δημιουργεί με το νου του νέα κατασκευάσματα; Επίσης, χρειάζεται να μάθει να συνεργάζεται, να δημιουργεί κοινωνικούς δεσμούς και να επικοινωνεί σωστά με τους γύρω του, κάτι που γίνεται εύκολα και άκοπα μέσα από το παιχνίδι. Τέλος, κάθε παιδί χρειάζεται άσκηση και κίνηση στη ζωή του, ώστε να έχει καλή σωματική και ψυχική υγεία.
Οι γονείς μπορούν να επιλέξουν παιχνίδια που προσφέρουν στην ανάπτυξη του παιδιού σε αυτούς τους τρεις τομείς. 
Να οι τρεις βασικές κατηγορίες παιχνιδιών που θα βοηθήσουν το παιδί σας να γίνει πιο χαρούμενο, πιο έξυπνο και πιο επιτυχημένο.

Ἰδεολογική, ἠθική, πεποιθησιακὴ ἀπογύμνωσις…

Ἰδεολογική, ἠθική, πεποιθησιακὴ ἀπογύμνωσις...Ἕνα σημεῖον «κλειδί» ποὺ ὅλοι μας κουβαλᾶμε, θέλοντας καὶ μή, εἶναι τὸ προσωπικό μας σύστημα πεποιθήσεων ποὺ ἐμπεριέχει ἀπὸ θρησκευτικὲς δοξασίες ἔως πολιτικὲς καὶ ἐθνικές, ποὺ ὅμως πλέον ἀποδεικνύονται σαθρές. Ὄχι διότι εἶναι ὀρθὲς ἢ λάθος, ἀλλὰ διότι ὅλες οἱ κρατικὲς δομὲς τὶς ἀποδομοῦν συστηματικά, ἀποδεικνύοντας πὼς περάσαμε σὲ μίαν νέαν ἐποχή, μὲ νέου εἴδους πολῖτες καὶ νέες ἀντιλήψεις.
Δῆλα δή… Τώρα τὸ «συμφέρον» τῶν κρατικῶν μηχανισμῶν δὲν θέλει πολῖτες ἀλλὰ ἀντί-πολῖτες.
Ὅλο αὐτὸ τὸ σύστημα, σαφῶς τεχνητό, λόγῳ παλαιοτέρων κανόνων καὶ μηχανισμῶν τῆς ἐξουσίας, αὐτοαποδομεῖται.
Ἐμεῖς ἀντιλαμβανόμεθα μόνον τὰ «ἀπόνερα» αὐτῆς τῆς ἀποδομήσεως, ἐμφανῶς ἀναστατωμένοι καὶ ξεβολεμένοι, ἐφ΄ ὅσον ὅλα ὅσα γνωρίζαμε ἀκυρώνονται, δηλητηριάζονται καὶ καταῤῥίπτονται, τὶς περισσότερες φορὲς ὄχι μὲ ἐπιχειρήματα, ἀλλὰ μὲ …«νόμους», ἐνᾦ παραλλήλως ἐκπαιδεύονται οἱ ἐπόμενες γενεὲς γιὰ νὰ στηρίζουν αὐτὸ τὸ νέο καθεστὼς μὲ ὅλες τους τὶς δυνάμεις.
Δὲν μποροῦμε, ἀκόμη, νὰ κρίνουμε, ἐὰν αὐτὰ ποὺ ζοῦμε εἶναι καλὰ ἢ κακά, ἐφ΄ὅσον δὲν κατέχουμε ὅλα τὰ ἐπὶ μέρους στοιχεῖα. Αὐτὸ ὅμως ποὺ εὔκολα μποροῦμε νὰ κατανοήσουμε εἶναι πὼς μέσα ἀπὸ αὐτὴν τὴν ἰδεολογική, κοινωνικὴ καὶ οἰκονομικὴ ἀπογύμνωσιν προκύπτουν «κενά» στὶς πεποιθήσεις μας, στὶς ἀντιλήψεις μας καὶ στὰ πρότυπά μας. «Κενά» ποὺ ἐντέχνως μᾶς ἐπέβαλαν, γιὰ νὰ παραμένουμε ἐς ἀεῖ ἡμιμαθεῖς, πνευματικῶς ἀδύναμοι καὶ τελικῶς ἐλεγχόμενοι.
Εἶναι λοιπὸν πλέον μία θαυμασία εὐκαιρία, γιὰ ὅλους μας, συμπλέοντες καὶ πολεμίους, αὐτῶν τῶν νέων συνθηκῶν καὶ ἀντιλήψεων, ἡ προσωπική μας ἐπανα-τοποθέτησις.