Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2016

Οι πρώτοι Φιλόσοφοι με μία ματιά

earth-solar-sun-moon-universe
Γιατί στην Μίλητο;
Η Μίλητος ιδρύθηκε τον 11ο αι. π.Κ.Χ από γιο του Κόδρου, τον Νηλέα, στα δυτικά παράλια της Μ. Ασίας, εκεί που εκβάλλει ο ποταμός Μαίανδρος. Ο αποικισμός αυτός ολοκληρώθηκε με την σταδιακή άφιξη διαφόρων ομάδων, που προέρχονταν κυρίως από την Β.Α Πελοπόννησο και η Μίλητος εξελίχθηκε σε εμπορικό κέντρο μεγάλης σπουδαιότητας.
Οι Μιλήσιοι διεύρυναν τον ορίζοντά τους και ήρθαν σε επαφή με τις ιδέες άλλων πολιτισμών, όπως η Αίγυπτος, οι Σάρδεις και ο Πόντος, οι οποίες απετέλεσαν το θεωρητικό υπόβαθρο της ιωνικής σκέψης. Επιπλέον, η έλλειψη οργανωμένης θρησκείας και ιερατείου ευνόησε την ανάπτυξη της επιστημονικής σκέψης, η οποία εκλαμβάνεται εδώ ως μοχλός ανάπτυξης και όχι ως κίνδυνος για το υπάρχον καθεστώς, όπως συνέβαινε στις χώρες με ισχυρή θρησκευτική τάξη. Επιστημονική σκέψη και φιλοσοφικός στοχασμός γεννήθηκαν μαζί, ως μία διανοητική σύλληψη και πέρασαν πολλά χρόνια μέχρι να χωρίσουν οι δρόμοι τους.

Μετά θανάτου, όταν οι ανθρώπινες αδυναμίες σιγούν, αναγνωρίζονται οι αξίες.

post-530

Νίκος Σκαλκώτας
Ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες συνθέτες του 20ου αιώνα γεννήθηκε στη Χαλκίδα στις 8 Μαρτίου 1904 και πέθανε στην Αθήνα 19 Σεπτεμβρίου 1949.
Επηρεασμένος από την Ελληνική παραδοσιακή μουσική συνέθεσε εξαιρετικά κομμάτια που την αναδεικνύουν σε μοναδικό συνδυασμό με την κλασσική.

Υπήρξε ένα ελεύθερο πνεύμα, ένας πραγματικά μεγάλος μουσουργός, που δυστυχώς αντιμετώπισε τον φθόνο των συγχρόνων του μουσικών σε πολύ μεγάλο βαθμό. Εφυγε πολύ νέος αλλά άφησε πίσω του ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο που έχει πλέον αναγνωριστεί τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό !!
Βιογραφία

Ο Νίκος Σκαλκώτας γεννήθηκε στη Χαλκίδα στις 8 Μαρτίου 1904. Ο πατέρας του Αλέκος ήταν φλαουτίστας στη Φιλαρμονική της Χαλκίδας. Από την ηλικία των πέντε ετών άρχισε να μαθαίνει βιολί με τον θείο του και το 1910 η οικογένειά του μετακόμισε στην Αθήνα για να του προσφέρει την ευκαιρία πληρέστερης μουσικής μόρφωσης. Γράφτηκε στο Ωδείο Αθηνών και το 1918 αποφοίτησε με την ανώτατη διάκριση («Χρυσό Μετάλλιο») για την ερμηνεία του στο «Κοντσέρτο για βιολί» του Μπετόβεν. Τα επόμενα χρόνια έπαιζε βιολί σε διάφορες εκδηλώσεις, ενώ ποιήματά του δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό «Νουμάς».
Το 1921 λαμβάνει υποτροφία από το Ίδρυμα Αβέρωφ για ανώτερες σπουδές βιολιού στο Βερολίνο. Γρήγορα, όμως, θα προσανατολιστεί στη σύνθεση, με δασκάλους τον Κουρτ Βάιλ, τον Φίλιπ Γιάρναχ και τον «πάπα της πρωτοπορίας» Άρνολντ Σένμπμπεργκ, ο οποίος τον εκτιμούσε ιδιαίτερα. Μαζί του έμεινε ως το 1931, χάρη σε νέα υποτροφία που του προσέφερε ο Εμμανουήλ Μπενάκης. Παράλληλα, έπαιζε βιολί σε ελαφρές ορχήστρες για να συμπληρώνει το εισόδημά του.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο Βερολίνο έγραψε πάνω από 70 έργα, τα περισσότερα από τα οποία χάθηκαν. Παρά την εκτίμηση που έτρεφε στον Σένμπεργκ, δεν ακολούθησε τυφλά το δωδεκαφθογγικό σύστημα του δασκάλου του, αλλά ανέπτυξε μια δική του απόλυτα πρωτότυπη παραλλαγή. Από τη σχέση του με την Γερμανίδα βιολονίστρια Ματίλντε Τέμκο με την οποία χώρισε το 1931 είχε αποκτήσει δύο παιδιά, την Άρτεμη και ένα βρέφος που χάθηκε στη γέννα. Ακολούθησε μια περίοδο μεγάλης μουσικής δημιουργίας μέχρι το 1935.
Τον Μάιο του 1933 επιστρέφει στην Ελλάδα και από την πρώτη στιγμή αντιμετώπισε τον φθόνο και την καχυποψία του μουσικού κυκλώματος (Φιλοκτήτης Οικονομίδης, Μανώλης Καλομοίρης, Δημήτρης Μητρόπουλος, Σπύρος Φαραντάτος), παρότι ήταν γνωστή η αξία του.

FRUIT NINJA


Τα φρούτα θα δώσουν φτερά στο μεταβολισμό σου, αρκεί να ξέρεις πώς να τα διαλέξεις.
Συγκεκριμένα, υπάρχουν κάποια που καταπολεμούν το λίπος πιο αποτελεσματικά από άλλα, επισημαίνουν ερευνητές από το Χάρβαρντ. Χρειάστηκε μελέτη 24 ετών, κατά τη διάρκεια της οποίας κατέγραψαν και ανέλυσαν τις διατροφικές συνήθειες εκατοντάδων εθελοντών. Το αποτέλεσμα;  μύρτιλλα, μήλα, δαμάσκηνα και αχλάδια αποδείχτηκαν πραγματικοί καταλύτες στο κάψιμο λίπους και την απώλεια βάρους. Η επιτυχία πιστώνεται στα φλαβονοειδή, συστατικά που υπάρχουν σε αφθονία στα φρούτα και τα λαχανικά, υποστηρίζει  η Monica Bertoia, συγγραφέας της μελέτης. 
Σκέψου Αφαιρετικά 
Αν θεωρείς τον εαυτό σου σχετικά παχύ, τότε αυξάνεις τις πιθανότητες να καταλήξεις έτσι, αναφέρει  σχετική βρετανική μελέτη. Ειδικότερα, όσοι συμμετέχοντες θεωρούσαν το βάρος τους κανονικό παρέμεναν στα κιλά τους. Οπότε προσπάθησε να βελτιώσεις την υγεία σου συνολικά, παρά να χάσεις απλώς μερικά κιλά.

ΓΙΑΤΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΧΑΙΡΕΤΑΙ ΝΑ... «ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ»!



Μπαίνεις μέσα της κι αρχίζεις το «πήγαινε-έλα». Το σπρώξιμο και το ξεσπρώξιμο. Όπως όλοι οι άνδρες στην γη. Όπως όλοι οι άνδρες πριν εκατό και χίλιους αιώνες. Από τότε που υπάρχει άνθρωπος, έτσι μ’ αυτόν τον τρόπο συνουσιάζεται ο άνδρας με την γυναίκα. Και κάποια στιγμή, μετά από δύο λεπτά, πέντε, εξήμισυ λεπτά, όσο κρατήσει το κομπρεσάρισμα του πέους στον γυναικείο κόλπο, πλησιάζει το τέλος ...
«Μαdonnα!» μουρμουρίζει, ίσως να κραυγάζει ο Ιταλός όταν «Τελειώνει». Γιατί βάζει στο στόμα του την Παναγία;
Ο Γάλλος τη στιγμή της κορύφωσης της ηδονής του, αυθόρμητα κι αυτός, λέει «Mon dieu!», Θεέ μου!
Μεγάλη σημασία έχει να ψάξεις γιατί οι άνδρες δύο κοντινών λαών, μεσογειακών, οι μεν στην πιο θεϊκή στιγμή της σεξουαλικής απόλαυσης εκφράζονται με το όνομα της μητέρας του Χριστού, οι δε με τον ίδιον τον Θεό.
Ο Ρουμάνος λέει «A termina!», Είμαι έτοιμος! Άλλος λαός. Άλλη ψυχογραφία. Είμαι έτοιμος να τελειώσω, δηλαδή. Τα κατάφερα να φθάσω μέχρι εδώ, πολύ ωραία τα πήγα, και πλέον είμαι έτοιμος να τερματίσω και σ’ αυτή την κούρσα.
Ο Ούγγρος άλλη ράτσα, πριν πυροβολήσει με το υγρό πυρ, πριν...τελειώσει, δεν λέει «Τελειώνω», αλλά «Φεύγω». Στα ουγγαρέζικα ''Elmentem''.
Ο Έλληνας άνδρας τι περισσότερο αρθρώνει λίγο πριν ολοκληρώσει, πριν αδειάσει το πιστολάκι του νερού; Σύμφωνα με τη σχετική έρευνα ο πατριώτης λέει «Τελειώνω». Γιατί το λες, ρε, μεγάλε;

Ο νους είναι πολύ άπληστος. Ο νους είναι η ίδια η απληστία. Ο νους είναι πολύ δηλητηριώδης.

ΑΠΑΝΘΙΣΜΑΤΑ ΟΣΣΟ


  • Αν κοιτάξεις, θα δεις ότι υπάρχει σε όλες τις θρησκείες αυτή η περίεργη λογική: προσφέρεται το ίδιο πράγμα. Ο ιερέας ξέρει πάρα πολύ καλά ότι οι δύο δυνάμεις που διαιρούν τον άνθρωπο είναι: ο φόβος και η απληστία. Κι αν μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις και τα δύο, μπορείς να υποδουλώσεις την ανθρωπότητα. Κι ως σήμερα, έχουν κρατήσει απόλυτα υποδουλωμένη την ανθρωπότητα.

    Η τώρα ζωή είναι μια ζούγκλα από λέξεις και δεν θα μπορέσεις να βγεις από τη ζούγκλα. Η πολυμάθεια είναι τόσο μεγάλη ζούγκλα — για την ακρίβεια, είναι η μόνη ζούγκλα που απόμεινε στον κόσμο.

    Η ομοφυλοφιλία είναι αρχαία θρησκευτική παράδοση . Βάζοντας χωριστά τις μοναχές και χωριστά τους μοναχούς, δημιουργείς ομοφυλοφιλία. Είναι φυσικό είναι επόμενο να συμβεί.

    Θρησκεία σημαίνει ότι ζεις μέσα από τη συνειδητότητά σου. Ηθική σημαίνει ότι ζεις σύμφωνα με τα ανώτατα πρότυπα που σου έχει επιβάλλει η κοινωνία όχι σύμφωνα με το δικό σου φως

    Ο Αδάμ και η Έυα έπαιζαν στα ζάρια τον Παράδεισο. Είπαν, "Είμαστε έτοιμοι να χάσουμε τον Παράδεισο, αλλά δεν μπορούμε να χάσουμε την ελευθερία μας." Σεβάστηκαν την ελευθερία πιο πολύ από τον ίδιο τον Παράδεισο με τις απολαύσεις του. Δεν ήταν ηδονιστές, ήταν αναζητητές της αλήθειας.

Ευτυχία ή δυστυχία; Η επιλογή είναι δική σου!



Η ζωή είναι μία! Καλημερίζεις με τον ίδιο ήλιο, καληνυχτίζεις με το ίδιο φεγγάρι, σηκώνεις τα μάτια στον ίδιο ουρανό, προσδιορίζεσαι στο ίδιο χώμα, στους ίδιους δρόμους κι όμως κοιτώντας γύρω σου αισθάνεσαι δύο τις πραγματικότητες!  Άνθρωποι γεννημένοι από μήτρα, πλασμένοι από κύτταρα, δημιουργήματα μιας ιστορία αγάπης, μιας στιγμιαίας αδυναμίας, ενός λάθους, μιας κακιάς στιγμής, μιας επιλογής… Άνθρωποι χαμογελαστοί, χαρούμενοι, αισιόδοξοι και άλλοι στεναχωρημένοι, λυπημένοι, μίζεροι.

Κάποιοι το αποκαλούν στάση ζωής, κάποιοι τρόπο ζωής, εγώ το ονομάζω επιλογή! Η θέση μας απέναντι στη ζωή και στις συνθήκες που αναπνέουμε δεν είναι τίποτε άλλο από μία απόφαση να πορευτείς με φως ή με σκοτάδι, με ευτυχία ή δυστυχία! Η ζωή μας είναι μία! Μετατρέπεται σε δύο όταν αφηνόμαστε στην πραγματικότητα που μας πλασάρουν και σε αυτή που εμείς επιλέγουμε να ζήσουμε!

Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΔΥΣΤΥΧΙΑΣ




Η δυστυχία έχει πολλά πράγματα να σου δώσει, που δεν μπορεί να σου τα δώσει η ευτυχία. Η ευτυχία σου παίρνει πολλά πράγματα. Η ευτυχία παίρνει όλα όσα είχες ποτέ, όλα όσα ήσουν ποτέ. Η ευτυχία σε καταστρέφει! Η δυστυχία θρέφει το εγώ σου και η ευτυχία είναι βασικά μια κατάσταση χωρίς εγώ.
Αυτό είναι το πρόβλημα, το επίκεντρο του προβλήματος. Γι’ αυτό οι άνθρωποι το βρίσκουν δύσκολο να είναι ευτυχισμένοι. Γι’ αυτό, εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο έχουν αποφασίσει να ζουν μίζερα και δυστυχισμένα. Αυτό σου δίνει ένα πάρα πολύ αποκρυσταλλωμένο εγώ. Όταν είσαι δυστυχισμένος, υπάρχεις. Όταν είσαι ευτυχισμένος, δεν υπάρχεις. Μέσα στη δυστυχία αποκρυσταλλώνεσαι, μέσα στην ευτυχία σκορπίζεσαι.
Αν αυτό γίνει κατανοητό, τότε τα πράγματα γίνονται ξεκάθαρα.
Η δυστυχία σε κάνει ιδιαίτερο. Η ευτυχία είναι ένα συμπαντικό φαινόμενο. Δεν υπάρχει τίποτα το ιδιαίτερο σ’ αυτήν.
Τα δέντρα είναι ευτυχισμένα και τα ζώα είναι ευτυχισμένα και τα πουλιά είναι ευτυχισμένα. Ολόκληρη η ύπαρξη είναι ευτυχισμένη, εκτός από τον άνθρωπο. Με το να είναι δυστυχισμένος, ο άνθρωπος γίνεται πολύ ιδιαίτερος, ξεχωριστός.
Η δυστυχία σου δίνει την ικανότητα να προσελκύεις την προσοχή των ανθρώπων. Όποτε είσαι δυστυχισμένος, σε προσέχουν, σε συμπαθούν, σ’ αγαπούν. Οι πάντες αρχίζουν να σε φροντίζουν. Ποιος θέλει να πληγώσει έναν άνθρωπο δυστυχισμένο;

ΕΡΗΜΙΤΗΣ Ή ΠΟΛΙΤΗΣ ;




Προσπαθήστε να καταλάβετε αυτό. Δεν θα είστε σε θέση να γνωρίσετε πολλά πράγματα για τον εαυτό σας αν δεν συναναστρέφεστε  ανθρώπους. Αν δεν συναντήσετε  κανέναν που σας κακομεταχειρίζεται , τότε πώς μπορείτε  να ξέρετε  αν υπάρχει θυμός σε σας ή όχι; Εάν κανένας δεν σας προσβάλλει, τότε θα νομίζετε ότι είστε χωρίς θυμό. Θα γνωρίσετε την οργή μέσα σας  μόνο όταν κάποιος σας καταχραστεί.  Έτσι, κατά κάποιον τρόπο, το πρόσωπο που σας κακοποίησε  σας έχει βοηθήσει να καταλάβετε  τον εαυτό σας.  Βοήθησε να συνειδητοποιήσετε  ότι υπάρχει οργή μέσα σας  ήταν καταπιεσμένη.  Αυτή η σκοτεινή πλευρά ήρθε στο φως από την κατάχρησή  του.

Αλλά ο σαννυάσιν  (ο μοναχός) που τρέχει μακριά στη ζούγκλα δεν εκμεταλλεύεται  αυτές  τις ευκαιρίες για να κατανοήσει  τα εσωτερικά του χαρακτηριστικά , γιατί είναι μόνος εκεί - γιατί εκεί δεν υπάρχει κανείς να τον κακομεταχειριστεί, κανείς να του αποδώσει σεβασμό, κανένας για να τον δελεάσει με τα χρήματα. Κανείς δεν του δίνει καμία ευκαιρία - είναι μόνος εκεί.  Η Αυτό-παρατήρηση γίνεται δύσκολη.

Αυτός ο κόσμος είναι ο τόπος όπου μπορείτε να  παρατηρήσετε  και να κατανοήσετε  τον εαυτό σας καλύτερα. Διαφορετικά ο Θεός θα είχε κάνει αμέτρητες ζούγκλες , μία για κάθε άτομο.  Αλλά θα πρέπει να παραδεχθούμε ότι το Θείο  είναι πιο έξυπνο από εσάς.  Ακούστε Το  και να είστε  προσεκτικοί με τους αποκαλούμενους  αγίους, οι οποίοι ισχυρίζονται  ότι είναι πιο έξυπνοι   ακόμη και από τον  Θεό. Προσπαθούν να φανούν πολύ έξυπνοι.  Λένε ότι θα κάνουν σάντανα, πνευματική πρακτική, μέσα στη ζούγκλα.

Αλλά η σάντανα  δεν μπορεί να γίνει στη ζούγκλα, θα πρέπει να είναι σε αυτόν τον κόσμο. Απλά θα  φυτοζωείτε  σε μια ζούγκλα. Αλλά εδώ, σε αυτόν τον κόσμο, τα αγκάθια θα σας τσιμπήσουν  τη στιγμή που θα πατήσετε πάνω τους.

 Όταν περπατάτε πάνω σ’ αυτά τα αγκάθια και δεν είναι σε θέση να σας τσιμπήσουν , αυτό σημαίνει ότι τώρα έχετε γίνει ικανοί  να πάτε στη ζούγκλα - τώρα, αν θέλετε, μπορείτε να πάτε. Τότε δεν θα σας σταματήσω. Αλλά τότε εσείς θα πείτε ότι δεν υπάρχει καμία ανάγκη να πάτε  στη ζούγκλα. Για μένα υπάρχει μια ζούγκλα στη μέση αυτού του ίδιου του  πλήθους. Η σοφία θα γεννηθεί όταν θα ωριμάσετε.

Πώς γεννιέται η σοφία; γεννιέται από τη σύγκρουση,  γεννιέται από την αποδοχή των προκλήσεων της ζωής - από τις ήττες , με τις  πτώσεις  και τις επανορθώσεις.

Ο Ιερώνυμος είναι προβληματικός και επικίνδυνος

ieronimos

Σε τηλεοπτική συνέντευξή του, ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος είπε πως ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, είναι ένας προβληματικός άνθρωπος. Ο κ. Ιερώνυμος είπε πως ο Νίκος Φίλης άλλα λέει το βράδυ και άλλα λέει το πρωί, οπότε είναι ασυνεπής.

Θέλω να ενημερώσω τον κ. Ιερώνυμο πως δεν υπάρχουν πιο ασυνεπείς άνθρωποι από τους παπάδες.
Οι παπάδες άλλα λένε και άλλα κάνουν.
Λένε άσπρο και κάνουν μαύρο.
Οι παπάδες περνούν όλη τους τη ζωή κηρύσσοντας -με υψωμένο το δάχτυλο- το λόγο του Χριστού, ενώ δεν τον τηρούν οι ίδιοι. Αν το σκεφτείς, είναι τραγικό. Επίσης, είναι απάτη.
Αλλού είναι τα λόγια των παπάδων και αλλού οι πράξεις τους.
Στα λόγια, οι παπάδες νοιάζονται για τους φτωχούς.
Στην πράξη, ρημάζουν το παγκάρι και τις διαθήκες από απελπισμένες χήρες.
Στα λόγια, οι παπάδες βοηθούν τους φτωχούς.
Στην πράξη, οι φτωχοί πληρώνουν τους μισθούς των παπάδων.
Στα λόγια, οι παπάδες είναι εναντίον της ομοφυλοφυλίας.
Στην πράξη, η Εκκλησία είναι ένα κρυφό γκέι κλαμπ. Καλά, όχι και τόσο κρυφό.
Στα λόγια, οι παπάδες είναι υπέρ της αγάπης.
Στην πράξη, είναι κήρυκες του μίσους.
Είναι πολύ προβληματικοί οι παπάδες.
Αλλά αυτό αφορά τους ίδιους.
Τους παπάδες δεν τους εκλέγουν οι πολίτες, τους πολιτικούς τους εκλέγουν.
Ο κ. Ιερώνυμος θεωρεί προβληματικό τον Νίκο Φίλη αλλά θεωρεί πως ο μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος δεν κάνει λάθος.

Το Χαμόγελο της Ήρεμης Δύναμης…

Δύναμη

Υπάρχει η Ενέργεια «γκρίνιας» για ό,τι δεν μας αρέσει.
Υπάρχει η Ενέργεια Δημιουργίας κάτι που να μας αρέσει.
Μεταξύ μας…
είναι Η ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
Είναι η ίδια ακριβώς Δύναμη…
Ο τρόπος μετασχηματισμού Της από τον χρήστη καθορίζεται από την διάθεση του χρήστη Της, αλλά πιο σημαντικό ακόμη…
καθορίζει το αποτέλεσμα της χρήσης Της, τόσο στην Πραγματικότητα την ίδια, όσο και στον ίδιο τον διαμορφωτή αυτής της Πραγματικότητας.
Το σαρδόνιο Χαμόγελο του Λύκου δεν είναι το χαμόγελο του χαζοχαρούμενου.
Είναι το Χαμόγελο της Ήρεμης Δύναμης…
Σημαντικότερο από το να είσαι ευγενής, είναι το να είσαι ευγενικός.

Συναισθηματική Νοημοσύνη - 2


Όπως είπαμε και σε προηγούμενο άρθρο μας, η Συναισθηματική Νοημοσύνη περιλαμβάνει τέσσερις διαστάσεις οι οποίες συνδέονται με διαφορετικές προσωπικές ικανότητες.
• Η Αυτογνωσία και η Αυτοδιαχείριση σχετίζονται με τον εαυτό μας
• Η Κοινωνική Επίγνωση και η Διαχείριση Σχέσεων σχετίζονται με τους άλλους.
Οι διαστάσεις αυτές είναι αλληλοεξαρτώμενες και ιεραρχικά δομημένες.
Η μία επηρεάζει τις άλλες και η κάθε μία οικοδομείται πάνω στην προηγούμενη.
Για παράδειγμα, η αυτοδιαχείριση προϋποθέτει αυτογνωσία, όπως και η διαχείριση σχέσεων βασίζεται στην κοινωνική επίγνωση.
Κάθε μία από αυτές τις διαστάσεις υποδιαιρείται σε συναισθηματικές ικανότητες που μπορούμε να αναπτύξουμε και να χρησιμοποιήσουμε στην εξυπηρέτηση των ασθενών μας και που έχουν σαν αποτέλεσμα την διακεκριμένη επίδοση.
Παρακάτω θα δούμε την Κοινωνική Επίγνωση και τη Διαχείριση Σχέσεων

Συναισθηματική Νοημοσύνη - 1

Η Συναισθηματική Νοημοσύνη περιλαμβάνει τέσσερις διαστάσεις οι οποίες συνδέονται με διαφορετικές προσωπικές ικανότητες.
• Η Αυτογνωσία και η Αυτοδιαχείριση σχετίζονται με τον εαυτό μας.
• Η Κοινωνική Επίγνωση και η Διαχείριση Σχέσεων σχετίζονται με τους άλλους.
Οι διαστάσεις αυτές είναι αλληλοεξαρτώμενες και ιεραρχικά δομημένες.
Η μία επηρεάζει τις άλλες και η κάθε μία οικοδομείται πάνω στην προηγούμενη.
Για παράδειγμα, η αυτοδιαχείριση προϋποθέτει αυτογνωσία, όπως και η διαχείριση σχέσεων βασίζεται στην κοινωνική επίγνωση.
Κάθε μία από αυτές τις διαστάσεις υποδιαιρείται σε συναισθηματικές ικανότητες που μπορούμε να αναπτύξουμε και να χρησιμοποιήσουμε στην εξυπηρέτηση των ασθενών μας και που έχουν σαν αποτέλεσμα την διακεκριμένη επίδοση.
Σίγουρα δεν είναι εύκολο να αναπτύξουμε σε μεγάλο βαθμό όλες τις συναισθηματικές ικανότητες που περιγράφονται στη συνέχεια, αλλά είναι σημαντικό για όσους ασχολούνται με την εξυπηρέτηση ασθενών να έχουν μοιρασμένα τα δυνατά τους σημεία και στις τέσσερις διαστάσεις της συναισθηματικής νοημοσύνης.
Παρακάτω θα δούμε τις δυο πρώτες διαστάσεις της Συναισθηματικής Νοημοσύνης, δηλαδή την Αυτογνωσία και την Αυτοδιαχείριση.
Η Αυτογνωσία
Αυτογνωσία είναι η ικανότητα να αναγνωρίζουμε τα συναισθήματά μας και τις συνέπειές τους, τις σκέψεις και τις ανάγκες μας, καθώς και τα δυνατά και αδύνατα σημεία μας.
Σημαντικό στοιχείο της προσωπικής μας ανάπτυξης, όπως εκφράστηκε από το σωκρατικό «γνώθι εαυτόν» μας επιτρέπει να ενεργούμε με αυθεντικότητα και χωρίς παρωπίδες στις σχέσεις με τους συνανθρώπους μας και, κατ’ επέκταση, με τους ασθενείς μας.
Οι συναισθηματικές ικανότητες που απορρέουν από αυτή τη διάσταση είναι οι παρακάτω:

Περί ιδανικού βάρους και δίαιτας



Τι σας λέει το ότι σε όλες τις μελέτες που γίνονται, ανακύπτει το "περίεργο" εύρημα ότι οι άνθρωποι που θεωρούνται "υπέρβαροι" (με δείκτη μάζας σώματος 25 ως 29) έχουν το μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής;
Αν συστηματικά αυτοί οι άνθρωποι ζουν περισσότερο, δεν θα πρέπει να σημαίνει ότι είναι υγιέστεροι; Ακούσατε κανέναν ειδικό να λέει "Συγγνώμη, κάναμε λάθος, όλοι εσείς που σας είπαμε ότι έχετε το ιδανικό βάρος, στην πραγματικότητα είστε ελλιποβαρείς, αρχίστε να τρώτε"; Σίγουρα δεν θα το ακούσετε. Θα κατέρρεε όλο το οικοδόμημα της "υγείας και fitness".
Εάν χρειάζεται να περιορίζετε τον εαυτό σας ώστε να μην τρώτε συγκεκριμένα φαγητά ή να μην τρώτε τις ποσότητες που θα θέλατε ή εάν ασκείστε σαν μανιακοί προκειμένου να διατηρήσετε κάποιο βάρος, σας έχω νέα:

ΛΕΩΝ Ο ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ Ή ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ


Του Γιάννη Θεοδωρόπουλου


Η ιστορία του Λέοντος του φιλοσόφου, καταδεικνύει με τον πιο ανάγλυφο τρόπο την σκοταδιστική νοοτροπία των Βυζαντινών χρόνων. Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη στα τέλη του 8ου αιώνα και πέθανε το 869. Στην Πόλη έλαβε στοιχειώδη μόρφωση, και μετά πήγε στην Άνδρο όπου σπούδασε ρητορική, φιλοσοφία, μαθηματικά, αστρονομία, γεωμετρία, και μουσική, από ιδιώτη δάσκαλο, καθ’ ότι αυτά τα θεωρούσαν ειδωλολατρικά μαθήματα των Ελλήνων και δεν διδάσκονταν στην Πόλη. 


Στην συνέχεια βρήκε και αγόρασε από μοναστήρια σημαντικά χειρόγραφα. 


Λέγετε ότι είχε συγκεντρώσει χειρόγραφα μηχανικής του Απολλώνιου, του Περγαίου, του 200π.χ. Μαθηματικών του Πτολεμαίου, και μηχανικής του Αρχιμήδη. Μετά επέστρεψε στην πόλη όπου παρέδιδε μαθήματα ιδιωτικά για 20 χρόνια περίπου, με πολύ πενιχρές απολαβές, και για τους Βυζαντινούς ήταν άσημος.

Πρώτοι οι Άραβες πληροφορήθηκαν τις μαθηματικές και γεωμετρικές του γνώσεις, από ένα παλιό του μαθητή που ήταν αιχμάλωτος του χαλίφη Αλ Μαμούν. Αυτός θαύμασε τις γεωμετρικές γνώσεις του μαθητή, και εξεπλάγη όταν ο μαθητής του είπε ότι αυτά που γνωρίζει είναι πολύ λίγα μπροστά σε όσα γνωρίζει ο δάσκαλος του ο Λέων στην Πόλη. Τότε ο Μαμούν κάλεσε τον Λέοντα στην Βαγδάτη και υποσχέθηκε αμύθητα πλούτη. 

Κάνω δίαιτα μπορώ να τρώω ελεύθερα ζυμαρικά ολικής άλεσης;


Η επιλογή ζυμαρικών ολικής άλεσης είναι κάτι που οι ειδικοί προτείνουν στα πλαίσια μιας υγιεινής διατροφής. 
Ωστόσο, σε άτομα που επιθυμούν να ρυθμίσουν το σωματικό τους βάρος, δημιουργεί συχνά τη λανθασμένη εντύπωση πως τα εν λόγω τρόφιμα είναι «διαίτης», δηλαδή περιέχουν λιγότερες θερμίδες.

Στην πραγματικότητα, κάτι τέτοιο δεν ισχύει, καθώς τα ολικής άλεσης προϊόντα έχουν το ίδιο θερμιδικό περιεχόμενο με τα αντίστοιχα επεξεργασμένα ή αλλιώς «λευκά». 

Έρευνα που ανατρέπει: Πόσα λεπτά σεξ είναι ιδανικά για τη γυναικεία ικανοποίηση;

Διάβασε προσεκτικά

Έρευνα που ανατρέπει: Πόσα λεπτά σεξ είναι ιδανικά για τη γυναικεία ικανοποίηση;



Λοιπόν η έρευνα αυτή είναι σοκαριστική και σίγουρα διαφωτιστική μιας και μιλάει και κυρίως αναλύει το σεξ και τη διάρκειά του. Και όχι τη διάρκεια γενικά φίλη μου, αλλά τη διάρκεια που είναι απαραίτητη για αποκλειστικά και μόνο τη γυναικεία ευχαρίστηση.
Σύμφωνα λοιπόν με έρευνα της Journal of Sexual Medicine, η ιδανική διάρκεια είναι μόλις... 5,4 λεπτά! Και μπορεί να σου φαίνεται λίγο, αλλά αξίζει να αναφέρουμε ότι δεν υπολογίζονται τα προκαταρκτικά, τα οποία όσο να πεις, βοηθούν πολύ στην κορύφωση και την ευχαρίστηση, ΠΑΝΤΑ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΟΥ.

Βιταμίνη C: 5 τρόποι που σας κάνει πιο όμορφους

Βιταμίνη C: 5 τρόποι που σας κάνει πιο όμορφους

Η βιταμίνη C ή ασκορβικό οξύ είναι μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη με πολλά οφέλη για τον οργανισμό, γνωστή κυρίως για τις αντιγηραντικές της ιδιότητες.

Οι ειδικοί τονίζουν ότι η βιταμίνη C είναι τα «κλειδί» για την επανόρθωση, την αναδόμηση και τη διατήρηση των υγιών κυττάρων σε όλο τον οργανισμό.


Το σημαντικότερο όφελός της για τον οργανισμό είναι η ικανότητά της να αυξάνει θεαματικά την παραγωγή κολλαγόνου και ελαστίνης, δηλαδή τις πρωτεΐνες που διατηρούν το δέρμα ελαστικό και σφριγηλό.
Επειδή είναι υδατοδιαλυτή, το σώμα δεν την αποθηκεύει, γι’ αυτό είναι σημαντικό να την λαμβάνετε καθημερινά μέσω των τροφών.
Δείτε 5 τρόπους που η βιταμίνη C συμβάλλει στην ομορφιά:

Ο άνθρωπος που δεν τρέφεται από τα όνειρά του γερνάει γρήγορα

post-467

Το εγχειρίδιο αυτό επικεντρώνεται στο ρομαντικό πάθος και στο ζευγάρι, αλλά δε σταματούν εδώ οι κυριαρχίες του έρωτα. Όπως λέγαμε στον πρόλογο, ο έρωτας κινεί τον κόσμο, και τα μεγαλύτερα επιτεύγματά μας, τόσο τα ατομικά όσο και τα συλλογικά, τα ωθεί ο έρωτάς μας για κάποιο μας όνειρο.

Στην περίπτωση των εραστών της Βερόνας, το όνειρο του Ρωμαίου είναι να έχει την Ιουλιέτα και αντιστρόφως, όμως υπάρχουν πολλά άλλα όνειρα που τρέφουν το πνεύμα μας και το κρατάνε νεανικό, όπως δήλωνε ο Σαίξπηρ.

Ο έρωτας για τη γνώση, για το διάβασμα, για μια συγκεκριμένη τέχνη ή δραστηριότητα κατέχει την ικανότητα να τρέφει το όνειρό μας και να μας αποζημιώνει για τις πίκρες της πεζής καθημερινότητας.

Ωστόσο, όπως το ερωτικό πάθος έχει εχθρούς του τη ρουτίνα και την έλλειψη φαντασίας, έτσι και τα άλλα όνειρα έχουν εχθρούς που τα απειλούν, κι αυτά κατά βάση είναι:

  • Η αρνητικότητα από κάποιες παρέες που, λόγω της δικής τους παθητικότητας, μας αποθαρρύνουν στα σχέδιά μας.
  • Ο φόβος μήπως δεν μπορέσουμε να κάνουμε αυτό που σχεδιάζουμε.
  • Η έλλειψη επικέντρωσης στον στόχο μας ή η αδυναμία μας να αναπτύξουμε ένα σχέδιο εφικτό, βήμα βήμα, που να μας οδηγήσει στον στόχο.
Αν μπορέσουμε να νικήσουμε τους τρεις αυτούς εχθρούς των πραγματοποιήσιμων ονείρων, θα καταφέρουμε να γίνουμε ήρωες από έρωτα και να ζήσουμε τα πάθη μας, όποια κι αν είναι αυτά.
ΣΑΙΞΠΗΡ
ΑΛΛΑΝ ΠΕΡΣΥ
 Εικόνα: https://c3.staticflickr.com/6/5554/15305207786_77e37aea48_b.jpg
Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ

Οι ιστορικές ανακρίβειες της ανάρτησης του Έντι Ράμα



Ποιος ήταν ο «Αρχιεπίσκοπος» Γεώργιος Δούσμανης, που ανέφερε ο Αλβανός πρωθυπουργός Έντι Ράμα; Υπήρχε Αρχιεπίσκοπος στην Αθήνα κατά την διάρκεια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας; Και ποια ήταν η σχέση του Δούσμανη με τον Μοροζίνι; Εύλογα ερωτήματα που προκύπτουν από την ανάρτηση του Αλβανού πρωθυπουργού Εντι Ράμα, όπου ισχυρίστηκε την διάσωση της Ακρόπολης από τον «Αλβανό αρχιεπίσκοπο» Γεώργιο Δούσμανη  τον 17ο αιώνα.
Η τοποθέτηση του Αλβανού πρωθυπουργού, αποδεικνύει με έμφαση πως η σκιά των «Ρομαντικών χρόνων των Βαλκανίων» δηλαδή των Βαλκανικών Εθνικισμών που γεννήθηκαν στο τέλος του 19ου αιώνα και είχαν σαν σκοπό την διάλυση της Οθωμανικής αυτοκρατορίας και τη συγκρότηση κρατών-εθνών είναι βαριά και παρούσα ακόμη. Κάθε βαλκανικό κράτος ανέπτυξε την δική του « Μεγάλη Ιδέα» την οποία και ολοκλήρωσε κυρίως μέσα από τους Βαλκανικούς πολέμους του 1912-13. Ένα κράτος δεν πέρασε από αυτή τη διαδικασία, η Αλβανία. Προϊόν κυρίως συμβιβασμών και γεωπολιτικών ισορροπιών η Αλβανία ιδρύθηκε το 1912 και ρέπει ακόμα ανάμεσα σε αυτόν το βαλκανικό εθνικισμό και τις αλυτρωτικές τάσεις, που τις περισσότερες φορές έρχονται να βεβαιώσουν την ιστορική της ταυτότητα που ξεπήδησε απότομα στις αρχές του 20ου αιώνα.
Ας έρθουμε όμως στην ουσία της ανάρτησης του  Έντι Ράμα. Ο Στέφανος Καβαλλιεράκης, Ιστορικός, Δρ. Μεσογειακών και Ανατολικών Σπουδών Πανεπιστημίου Στρασβούργου, αναφέρει στην «Καθημερινή» πως «βρίθει ιστορικών λαθών» και προχωρά στην ανάλυση των αναφορών του Αλβανού Πρωθυπουργού.