Τρίτη 16 Αυγούστου 2016
Ο Αχνός στον Καθρέφτη
Εισαγωγή: Ο Αχνός στον Καθρέφτη Don Miguel Ruiz
Πριν από 3000 χρόνια, υπήρχε ένας άνθρωπος όπως εσείς και εγώ, που ζούσε κοντά σε μια πόλη περιστοιχισμένη από βουνά. Μελετούσε για να γίνει Σαμάνος, να διδαχθεί τη γνώση των προγόνων του, αλλά δεν συμφωνούσε απολύτως, με όλα όσα διδασκόταν. Μέσα του, ένοιωθε οτι πρέπει να υπάρχει και κάτι παραπάνω. Μια μέρα κοιμήθηκε μέσα σε μια σπηλιά και ονειρεύτηκε οτι είδε τον εαυτό του να κοιμάται.
Μια νύχτα με νέα Σελήνη βγήκε από τη σπηλιά του. Ο ουρανός ήταν καθαρός και μπορούσε να δει χιλιάδες αστέρια. Έπειτα κάτι συνέβη μέσα του που μεταμόρφωσε τη ζωή του παντοτινά.
Κοίταξε τα χέρια του, αισθάνθηκε το σώμα του και άκουσε τη φωνή του να λέει: «Είμαι φτιαγμένος από Φως, Είμαι φτιαγμένος από τα άστρα.»
Κοίταξε ξανά προς τα άστρα και συνειδητοποίησε πως δεν είναι τα άστρα που δημιουργούν φως, παρά είναι το Φως που δημιουργεί τα άστρα.
«Οτιδήποτε είναι δημιουργημένο από Φως» είπε. «Και ο ενδιάμεσος χώρος δεν είναι κενός.» Και ήξερε πως οτιδήποτε υπάρχει είναι ένα ζωντανό Όν. Και πως το Φως είναι ο αγγελιοφόρος της ζωής. Διότι είναι ζωντανό και εμπεριέχει όλες τις πληροφορίες.
Έπειτα συνειδητοποίησε πως αν και ήταν δημιουργημένος από τα άστρα, δεν ήταν αυτά τα άστρα.
«Βρίσκομαι ανάμεσα στα άστρα,» σκέφτηκε. Έτσι ονόμασε τα άστρα το “Τονάλ” και το φως ανάμεσα τους το “Ναγουάλ” και ήξερε οτι αυτό που δημιουργούσε την αρμονία και τον χώρο ανάμεσα στα δυο είναι Ζωή ή Πρόθεση.
Δίχως Ζωή, το Τονάλ και το Ναγουάλ δεν θα υπήρχαν. Ζωή είναι η δύναμη του απόλυτου, του ανώτατου, του Δημιουργού που δημιουργεί τα πάντα.
Αυτό είχε ανακαλύψει: Ό,τι υπάρχει είναι μια εκδήλωση (φανέρωση) του ενός ζωντανού όντος που ονομάζουμε Θεό. Όλα, είναι Θεός. Και κατέληξε στο συμπέρασμα οτι η ανθρώπινη αντίληψη, είναι απλώς το φως που αντιλαμβάνεται το φως.
Επίσης είδε οτι η ύλη είναι καθρέφτης. Όλα είναι ένας καθρέφτης που αντανακλά το φως και δημιουργεί εικόνες από αυτό το φως. Και ο κόσμος της ψευδαίσθησης, το “Όνειρο”, είναι απλώς σαν τον αχνό ο οποίος δεν μας αφήνει να δούμε αυτό που πραγματικά είμαστε. «Ο αληθινός εαυτός μας είναι αγνή αγάπη, αγνό Φως», είπε.
ΚΥΠΑΡΙΣΣΟΣ
Της Dimitra Papanastasopoulou
Φίλες και φίλοι
Ο Κυπάρισσος ήταν πρίγκιπας της Χίου, ο μικρότερος γιός του βασιλιά του νησιού, αγαπητός σε όλους τους κατοίκους, φίλος ακριβός του θεού Απόλλωνα και δεινός κυνηγός, που διέτρεχε όλο το καταπράσινο νησί για να βρίσκει τα θηράματά του.
Σε μια βαθύσκιωτη κοιλάδα ζούσε ένα ελάφι, το ωραιότερο και σπανιότερο ελάφι που είχε περπατήσει ποτέ πάνω στη γη.
Τα λεπτοκαμωμένα κέρατά του ήταν χρυσά, ο μακρύς λαιμός του ήταν στολισμένος με μαργαριτάρια, από τα μικροκαμωμένα αυτιά του κρέμονταν πολύτιμα κι αστραφτερά πετράδια.
Το ελάφι δεν φοβόταν τους ανθρώπους, παρά έμπαινε στα σπίτια και δεχόταν τα ανθρώπινα χάδια, σκορπίζοντας χαρά γύρω του.
Περισσότερο απ’ όλους το αγαπούσε ο Κυπάρισσος που έπαιζε μαζί του, στόλιζε το λαιμό και τα χρυσά του κέρατα με στεφάνια, φτιαγμένα από φρέσκα λουλούδια.
Αρκετές φορές το ελάφι του επέτρεπε να ανεβεί στη ράχη του και έτρεχαν μαζί σ’ όλο το νησί.
Ο Κένταυρος Φόλος
Ένας από τους Κενταύρους ήταν και ο Φόλος, γιος του Σιληνού και της Νύμφης Μελίας και φίλος του Ηρακλή. Εκ διαδοχής από τον προπάππου του ήταν φύλακας του υπερμεγέθους πιθαριού (βαγενιού) με το κρασί των μεγαλόσωμων Κενταύρων, το οποίο τους είχε προσφέρει ο Διόνυσος, με εντολή να το φυλάξουν και να το ανοίξουν μόνο όταν εμφανιστεί ο Ηρακλής.
Ο Ηρακλής πήρε την εντολή από τον Ευρυσθέα να κάνει τον τρίτο άθλο του, να συλλάβει δηλαδή ζωντανό τον Ερυμάνθιο κάπρο.
Ο Ηρακλής πέρασε πρώτα από τη σπηλιά του Κένταυρου Φόλου, προκειμένου να πάρει πληροφορίες σχετικά με το ζώο.Ο Φόλος έτρωγε κρέατα ωμά όπως όλοι οι Κένταυροι, αλλά για να ευχαριστήσει τον Ηρακλή του προσέφερε ψητά.
Ο Ηρακλής ζήτησε κρασί, αλλά όταν ο Φόλος θυμήθηκε την επιθυμία του Διόνυσου, δίστασε να ανοίξει το πιθάρι φοβούμενος τους άλλους Κενταύρους. Κατόπιν προτροπής του Ηρακλή άνοιξε το βαγένι με το χιλιόχρονο κρασί και του έδωσε να πιεί σε ασημένιο κύπελο (τάσι).
Η ευωδιά του παλιού δυνατού κρασιού απλώθηκε γρήγορα στις ρεματιές και στο δάσος. Ο φόβος του δεν άργησε να επαληθευτεί.
Τα δέντρα έτριζαν, καθώς οι Κένταυροι έφταναν στην σπηλιά για να το αρπάξουν.
Ο Καλάντριος Θεραπευτής των Βασιλιάδων
(τής Αρετής Μαρκέλλου)
Ο Καλάντριος είναι κάτασπρος, με εντυπωσιακό λαιμό σαν τού κύκνου και με κίτρινο ράμφος και πόδια. Κατάγεται από την Περσία, αλλά σήμερα τον βρίσκει κανείς σε βασιλικά παλάτια πολλών χωρών.
Οι Βασιλιάδες τον αναζητούν από την εποχή τού Μεγάλου Αλεξάνδρου, που ήταν ο πρώτος που ανακάλυψε τις διαγνωστικές του δυνάμεις.
Ο Καλάντριος όταν αντικρίζει έναν άρρωστο, το πρώτο που διαπιστώνει είναι εάν υπάρχει δυνατότητα θεραπείας. Εάν η αρρώστεια είναι εγκλωβισμένη μέσα στον άνθρωπο κι ο θάνατος είναι βέβαιος, το πουλί στρέφει το κεφάλι του αλλού.
Τι εμποδίζει μία γυναίκα να εγκαταλείψει τον σύντροφο της;
Toυ Τάσου Δαφνομήλη-Συνθετική Συμβουλευτική
Η βία είναι ένα παγκόσμιο πρόβλημα και, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η βία κατά των γυναικών στις στενές τους σχέσεις αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες απειλές για την σωματική και ψυχική υγεία τόσο των ιδίων όσο και των παιδιών τους. Πολλές γυναίκες δυσκολεύονται να διακόψουν μία κακοποιητική σχέση για διάφορους λόγους, μερικοί από αυτούς είναι:
- Φοβούνται να μη χάσουν την κηδεμονία των παιδιών
- είναι οικονομικά εξαρτημένες και φοβούνται ότι δε θα τα καταφέρουν δίχως τον σύντροφό τους
- αρνούνται να παραδεχτούν αυτό που βιώνουν
- είναι ταυτισμένες με κάποια προκατάληψη ότι ο άντρας είναι «ανώτερος» από τη γυναίκα και νομίζουν ότι αυτή είναι η σχέση μεταξύ άντρα-γυναίκα
- έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση
- η κυκλοθυμία του συντρόφου, ο οποίος από βίαιος και προσβλητικός μπορεί να εναλλάσσεται σε τρυφερός και στοργικός αποσυντονίζοντας τη σύντροφο
- φοβούνται την αντίδραση του συντρόφου, ίσως γίνει περισσότερο βίαιος
- την γνώμη των άλλων
Πως εξηγείται η ριψοκίνδυνη συμπεριφορά
Πρόσφατη επιστημονική έρευνα στις ΗΠΑ βοήθησε τους επιστήμονες να εντοπίσουν ένα νευρωνικό κύκλωμα στον εγκέφαλο πειραματόζωων (αρουραίων), το οποίο φαίνεται να ρυθμίζει πόσο ριψοκίνδυνος μπορεί να γίνει κανείς.
Μάλιστα, οι επιστήμονες σύμφωνα με το AΠΕ-ΜΠΕ, κατάφεραν να επέμβουν στη λειτουργία αυτού του εγκεφαλικού κέντρου, ώστε να αλλάξουν τη συμπεριφορά των ζώων και να τα κάνουν περισσότερο ή λιγότερο πρόθυμα να αναλάβουν κινδύνους.
Αν και η ανακάλυψη δεν εξηγεί -όχι ακόμη τουλάχιστον- γιατί μερικοί άνθρωποι είναι πολύ πιο ριψοκίνδυνοι σε σχέση με άλλους στο χρηματιστήριο, στο καζίνο ή σε ό,τι άλλο ενέχει κίνδυνο, φέρνει στο φως τους νευροβιολογικούς μηχανισμούς για τη ριψοκίνδυνη συμπεριφορά. Πρόκειται για μια μικρή ομάδα νευρώνων στην περιοχή του επικλινούς πυρήνα του εγκεφάλου, οι οποίοι διαθέτουν υποδοχείς ντοπαμίνης με την ονομασία D2. Ο επικλινής πυρήνας παίζει ρόλο-κλειδί στο εγκεφαλικό κύκλωμα της ανταμοιβής-απόλαυσης. Και ο κίνδυνος για μερικούς ανθρώπους δεν είναι παρά άλλη μία απόλαυση.
Οι ψυχολογικές “βάσεις” που χρειάζεται να έχει ένας ευτυχισμένος γάμος
Οι ψυχολογικές διεργασίες που απαιτούνται τη στιγμή που ένα άτομο αποφασίζει να επιλέξει ένα άλλο άτομο προκειμένου να αποτελέσουν οικογένεια είναι σύνθετες και πολυσήμαντες. Ο γάμος σαν επιλογή απαιτεί τον επαναπροσδιορισμό του ατόμου με τέτοιο τρόπο που να περιλαμβάνει και το νέο πρόσωπο με το οποίο επιθυμεί να συνδεθεί.
Είναι σύνηθες φαινόμενο το παντρεμένο ζευγάρι να απασχολείται κυρίως από πρακτικά ζητήματα του γάμου και της καθημερινής συμβίωσης χωρίς ωστόσο να δίνει τη δέουσα προσοχή στους ψυχολογικούς παράγοντες που θέλουν προετοιμασία και συνεχή προσπάθεια. Σύμφωνα με την Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρεία (APA) και βάσει ερευνών η καλή λειτουργία ενός γάμου εξαρτάται από εννέα ψυχολογικούς παράγοντες που το ζευγάρι καλείται να εφαρμόσει.
• Η συναισθηματική «αποκόλληση» από την πατρική οικογένεια που εστιάζει στην ανάπτυξη ενός ανεξάρτητου ατόμου, με τη δική του ταυτότητα χωρίς να εξαρτάται συναισθηματικά από γονείς και αδέρφια.
• Η δημιουργία μιας ενιαίας συνύπαρξης με το άλλο άτομο που να απορρέει συνεργασία και μοίρασμα, χωρίς, ωστόσο, ο καθένας ξεχωριστά να χάσει την αυτονομία του.
• Υγιής προσωπική και σεξουαλική ζωή του ζευγαριού που να διατηρείται ακέραιη παράλληλα με τις οικογενειακές και επαγγελματικές υποχρεώσεις.
• Διατήρηση της αυτονομίας του ζευγαριού ακόμη και μετά τον ερχομό ενός παιδιού, καθώς για το παιδί σημασία έχει η υγιής σχέση των γονέων και όχι η παρουσία δύο ανθρώπων που απλώς το φροντίζουν.
Η απαγόρευση της τέλεσης των Ολυμπιακών Αγώνων
1. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πότε, και πώς, θα καταργηθούν οι Ολυμπιακοί Αγώνες, ένας από τους σημαντικότερους τρόπους καταστροφής του κοινωνικού πλούτου. Το 2112; Το 2056; Το 2036; Πόσο χαρούμενος θα ήμουν, εάν δεν γίνουν οι Ολυμπιακοί του 2028 – και δεν ξαναγίνουν ποτέ!
2. Η κατάργηση των Ολυμπιακών Αγώνων θα είναι μία, από τις σημαντικότερες, νίκη της Παγκόσμιας Πνευματικής Επανάστασης. Να τους καταργήσει αυτοβούλως ο Κύριος ημών καπιταλιστής είναι αδύνατον, όπως θα υποστηρίξω παρακάτω.
3. Σε δύο περιπτώσεις ο άνθρωπος καταστρέφει τον κοινωνικό πλούτο. Η πρώτη: η καταστροφή του αποθέματος σε δέρματα, κρέας, οστά, ζώα κ.α. σε πολλές κυνηγητικές-αλιευτικές κοινωνίες, το οποίο έχει χαρακτηριστεί ‘καταραμένο’, για να αποφευχθεί η παγίωση της Κυριαρχίας, για να αποφευχθεί η συγκρότηση μιας άρχουσας τάξης.
4. Η δεύτερη: η καταστροφή του κοινωνικού πλούτου στις κυριαρχικές (ταξικές, κρατικές) κοινωνίες εξασφαλίζει την επιβολή της σπάνης και της ένδειας και ακολούθως την διαιώνιση της καταναγκαστικής εργασίας. Αυτός είναι ο ένας πυρήνας της Καταστροφικής Τέχνης και Επιστήμης του Κυρίου. Να και ο δεύτερος.
5. Η καταστροφή του κοινωνικού πλούτου από τον Κύριο συμπληρώνει την καταστροφή των ικανοτήτων των Υποτελών μέσω της εργασίας, των συνθηκών ζωής, των ιδεολογικών μηχανισμών,. του κτητικού ατομικισμού, του ανταγωνισμού, ώστε να είναι ανίκανοι να καταλύσουν την Κυριαρχία.
Τι έμαθα στα 15 μου από τη σπάνια πάθησή μου
Η 15χρονη Jessica Acton πάσχει υποκαλιαιμική περιοδική παράλυση
Πάντοτε άκουγα να λένε πως τα εφηβικά χρόνια είναι και τα δυσκολότερα. Εάν, όμως, γνώριζα τι θα έφερνε το μέλλον, θα είχα φροντίσει να απολαύσω λίγο περισσότερο τις μικρές στιγμές που όλοι θεωρούμε δεδομένες. Όπως, για παράδειγμα, τις οικογενειακές συγκεντρώσεις, τις αγαπημένες ταινίες, ή απλά τις φορές που μπορούσα να τρέξω, να χοροπηδήσω και να παίξω σαν ένα «κανονικό» παιδί. Με κάθε ασθένεια, το σοκ της διάγνωσης μπλοκάρει σημαντικά τη σκέψη μας. Όταν, μάλιστα, πρόκειται για μία σπάνια πάθηση, την οποία οι άνθρωποι δεν έχουν ξανακούσει, η όλη εμπειρία είναι ακόμα πιο περίπλοκη, αντιμετωπίζοντας ακόμα μεγαλύτερες δυσκολίες στο να την εξηγήσεις στους άλλους αλλά και στο να γίνεις πιστευτός και να μη θεωρηθείς ως υπερβολικός. Αν και, στη δική μου περίπτωση, δεν υπάρχει καμία ανάγκη για υπερβολή, αφού τα ίδια τα συμπτώματα του νοσήματός μου είναι ήδη αρκετά τρομακτικά από μόνα τους.
Η ασθένειά μου προσβάλλει λιγότερα από 3.000 άτομα στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και εμφανίζεται απότομα πριν την ηλικία των 15 ‒ κάτι που συνέβη και με μένα. Πριν επισκεφθώ κάποιον ειδικό, είχα πάει αρκετές φορές στα επείγοντα, δίχως να μου δοθούν απαντήσεις, κάνοντας τη μία εξέταση μετά την άλλην και παίρνοντας στην αρχή λάθος διάγνωση, με αποτέλεσμα να καταλήξω σε πολύ κρίσιμη κατάσταση. Μετά την πρώτη μου διάγνωση από έναν τοπικό γιατρό, και στη συνέχεια από έναν ενδοκρινολόγο, το Νοσοκομείο Nationwide Children’s στο Κολούμπους του Οχάιο μού έδωσε την τρίτη και την τέταρτη διάγνωσή μου. Πλέον ήταν επίσημο και αδιαμφισβήτητο: έπασχα από μία σπάνια νευρομυϊκή ασθένεια, και συγκεκριμένα από υποκαλιαιμική περιοδική παράλυση, η οποία εμφανίζεται σε έναν άνθρωπο σε κάθε 100.000 άτομα. Εντούτοις, οι γύρω μου συχνά λένε πως δείχνω μια χαρά, κι άρα δεν θα πρέπει να είμαι άρρωστη, το δικό μου όμως ερώτημα είναι: «αλήθεια, πώς δείχνει ένας άρρωστος;».
Η νόσος μου προκαλείται από ένα ελάττωμα στο γονίδιο CNA4A και είναι εγγενής, το οποίο σημαίνει πως έχω γεννηθεί με αυτήν. Υποφέρω συχνά από κρίσεις ταχυκαρδίας, όποτε πέφτει το κάλιό μου, με τον καρδιακό μου ρυθμό να πλησιάζει ή και να ξεπερνά τους 200 παλμούς ανά λεπτό, ενώ τα πόδια μου τρέμουν από την αδυναμία. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια μίας κρίσης, το κάλιό μου μπορεί να πέσει τόσο πολύ προκαλώντας μου ναυτία και έμετο. Γι' αυτό και στο παρελθόν χρειάστηκε να μπω στη ΜΕΘ, προκειμένου οι γιατροί να ελέγξουν την κρίση μου.
Κάθε πότε πρέπει να ζυγιζόμαστε;
Πόσες φορές την εβδομάδα πρέπει να ζυγιζόμαστε; Ποια είναι η σωστή ώρα; Ποιές είναι οι ιδανικές συνθήκες; Και τι πρέπει να αποφεύγουμε;
Κάθε πότε πρέπει να ζυγιζόμαστε:
Αν θέλουμε να διατηρήσουμε το βάρος μας και να έχουμε τον απόλυτο έλεγχο του, τότε ακολουθούμε το πρόγραμμα για ένα εβδομαδιαίο ζύγισμα. Επιλέγουμε μια συγκεκριμένη μέρα και ώρα της εβδομάδας π.χ. κάθε Δευτέρα πρωί που θα ζυγιζόμαστε προκειμένου να ελέγχουμε τακτικά το βάρος μας. Το καθημερινό ζύγισμα ενδέχεται να είναι εντελώς παραπλανητικό, καθώς το βάρος είναι ένα ευμετάβλητο φυσικό μέγεθος και μπορεί να αλλάζει ακόμη και κατά τη διάρκεια της ημέρας, από ώρα σε ώρα και από μέρα σε μέρα.
Οι διακυμάνσεις από εβδομάδα σε εβδομάδα δεν θα πρέπει να ξεπερνούν το ένα κιλό, ακόμη και αν κάνουμε δίαιτα,, όπου το ένα κιλό την εβδομάδα είναι ο ιδανικός αριθμός φυσιολογικής απώλειας βάρους.
Ποια είναι η πιο κατάλληλη ώρα:
ΜΠΑΝΖΑΙ
Η ερωτοτροπία των Ιαπώνων στρατιωτών δεν αντανακλά τον καθημερινό στοχασμό τους.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Ομάδα πιλότων Καμικάζε.
Ο ιαπωνικός στρατός απεχθανόταν κάθε σκέψη για ήττα ή αιχμαλωσία, όταν εξέλειπαν οι δυνατότητας άμυνας τότε η αυτοκτονία ήταν μονόδρομος, η ηθική των Iαπώνων σαμουράι του 18ου αιώνα δίδασκε :
«Ένα δίλημμα μεταξύ ζωής και θανάτου λύσε το απλά, επιλέγοντας αμέσως τον θάνατο. Δεν υπάρχει τίποτα το περίπλοκο σ αυτό. Δυνάμωσε μόνο τον εαυτό σου και προχώρα». Και το :
«…το να συνεχίσουμε να ζούμε χωρίς να έχουμε πετύχει τον σκοπό μας είναι δειλία».
Αυτή η λογική εφαρμόστηκε στην θυσία των Καμικάζε ( Ιαπωνικά :神風 και Αγγλικά: kamikaze), όμως δεν ήταν κάτι που εφάρμοσαν οι Ιάπωνες μόνο σε αυτή την περίπτωση αλλά και στην ξηρά οι επιθέσεις αυτοκτονίας παρουσιάζονται με τον όρο «γιογκουσάι» και κυρίως «Μπάνζαι» , η φράση που χρησιμοποιούσαν ήταν:
«Τένο χάικα μπάνζαι» δηλαδή « Μακάρι ο Αυτοκράτορας να ζήσει 10.000 χρόνια» ή" Tenno Heika Banzai " (天皇陛下万歳 ; "Ζήτω ο αυτοκράτορας") .
Παραδείγματα μαζικού Μπάνζαι έχουμε στη Σαιπάν. Το αρχηγείο του Τόκιο ζητούσε οι επιθέσεις Μπάνζαι να συνοδεύονται από στοιχειώδη τακτική και να επιφέρουν αποτελέσματα. Οι επιθέσεις Μπάνζαι έφταναν οι Iάπωνες στρατιώτες όταν έφταναν στο έσχατο όριο της εξαθλίωσης, όπως στην περίπτωση του Γκουανταλκανάλ που Iάπωνες στρατιώτες είχαν καταφύγει σε κανιβαλισμό για να επιζήσουν.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Μνημείο στη Σαιπάν προς τιμή Ιαπώνων στρατιωτών που πήραν μέρος σε αυτοκτονική ενέργεια.
Σε περιπτώσεις που η διοίκηση απαγόρευε επιθέσεις Μπάνζαι, είτε οι ίδιοι οι στρατιώτες τους χλεύαζαν όπως στην περίπτωση του στρατηγού Κουριμπαγιάσι στην Ιβοζίμα που όταν απαγόρευσε τις επιθέσεις Μπάνζαι χλευάστηκε από τους απλούς στρατιώτες ή σε κάποιες περιπτώσεις αγνοούσαν την διαταγή. Η επίθεση Μπανζάι θεωρείτο "έντιμη αυτοκτονία".
Η ΤΡΙΤΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΚΡΟΝΟΥ-ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ
Πλησιάζουμε στο τελευταίο τετράγωνο Κρόνου/Ποσειδώνα και πιθανόν να δούμε σαν αποτέλεσμα της επαναλαμβανόμενης αυτής όψης, κάποιο ιδιαίτερα δυναμικό γεγονός στην επικαιρότητα μέσα στον Σεπτέμβριο 2016.
‘Οπως μία τρομοκρατική επίθεση, ένα μεγάλο ατύχημα με αέρια, μια μεγάλη κερδοσκοπική οικονομική αναστάτωση, επιδημίες και άλλα δυσάρεστα γεγονότα που προκαλούν σύγχυση, ανασφάλεια και αναστάτωση.
Ας δούμε όμως την εξέλιξη της πορείας των δύο πλανητών.
Η αλήθεια και το κελί
Κυβερνούσε κάποτε τις Συρακούσες της Μεγάλης Ελλάδας ο τύραννος
Διονύσιος. Ήταν γνωστός όχι μόνο για τη σκληρότητά του, αλλά και για τη
ματαιοδοξία του. Πίστευε ότι ήταν μεγάλος ποιητής και είχε στην αυλή του
δεκάδες κόλακες που επαινούσαν τα ασήμαντα ποιήματά του σαν
αριστουργήματα.
Στην ίδια πόλη ζούσε και ο φιλόσοφος Φιλόξενος, ένας άντρας που
φημιζόταν για τη σοφία του, αλλά και για την αγάπη του για την αλήθεια.
Κάποια μέρα ο Διονύσιος πίστεψε ότι είχε συνθέσει το μεγαλύτερο
ποίημα όλων των εποχών. Κάλεσε στο παλάτι τους ευγενείς της πόλης και
ζήτησε επίμονα να είναι στην εκδήλωση και ο Φιλόξενος.
Όταν τελείωσε την απαγγελία ο τύραννος, όλοι έσπευσαν να τον
συγχαρούν με λόγια που μόνο οι κόλακες, οι τρομεροί σαν τους κόρακες,
όπως έλεγαν οι πρόγονοί μας, μπορούν να εφευρίσκουν –όλοι εκτός από τον
Φιλόξενο, που καθόταν εντελώς αμίλητος.
Σε επίμονη ερώτηση του Διονύσιου, ο φιλόσοφος έλυσε τελικά τη
σιωπή του και είπε ότι αυτά τα κατασκευάσματα δεν θα μπορούσαν σε καμιά
περίπτωση να ονομαστούν ποιήματα και ο δημιουργός τους δεν θα μπορούσε
ποτέ να φέρει τον τίτλο του ποιητή.
Ο τύραννος εξοργίστηκε τόσο πολύ που διέταξε αμέσως τη φρουρά του
να συλλάβει τον Φιλόξενο και να τον κλείσει στο πιο τρομερό μπουντρούμι.
Αλλά ο Φιλόξενος ήταν αγαπητός στον κόσμο.
Πανσέληνος στις 18 Αυγούστου
Κάθε χρόνο δώδεκα πανσέληνοι.Κάθε μία κι ένα μοναδικό καλειδοσκόπιο από ενέργειες. Στις 18 Αυγούστου έχουμε την Πανσέληνο στον άξονα Λέοντος/Υδροχόου: η Πανσέληνος της χαράς και της αυθεντικότητας. Είναι καιρός για διασκέδαση και για αλλαγές. Για δημιουργικότητα και νέες ιδέες.
Ο Λέων μάς διδάσκει θάρρος,αγάπη, αξιοπρέπεια και θέληση. Χρειάζεται πολύ κουράγιο για να είμαστε ό,τι είμαστε, για να εκφράσουμε τον εαυτό μας αυθεντικά και για να δημιουργήσουμε μέσα από την καρδιά μας, όπως χρειαζόμαστε και ισχυρή θέληση για να ζήσουμε την αλήθεια μας. Ο Λέων σχετίζεται με τον Ήλιο, το κέντρο του ηλιακού μας συστήματος όπως και με το ηλιακό πλέγμα που βρίσκεται κάτω από το στέρνο και φυσικά ταυτίζεται με την καρδιά που είναι η κεντρική αντλία της ζωής μας. Το πνευματικό καθήκον του Λέοντος είναι η δράση να προέρχεται από το κέντρο μας, να έχει ως αφετηρία την καρδιά, να συμβαδίζει με το εσωτερικό μας φως. Η Πανσέληνος φωτίζει το κέντρο της ζωής μας οπότε μερικές σημαντικές ερωτήσεις είναι αναπόφευκτες: γύρω από τι περιστρέφεται η ζωή σου; Ποιος είναι ο ρόλος που σου έχει ανατεθεί στο συμπαντικό έργο; Τι αποτελεί την καρδιά της ζωής σου; Τι επιθυμεί, λαχταράει, ποθεί η καρδιά σου;
Ο Υδροχόος σχετίζεται με την ανώτερη συνείδηση, με τη μνήμη ότι ο καθένας μας είναι ήλιος και δημιουργός και ότι όλοι μαζί μπορούμε να καταφέρουμε περισσότερα από ό,τι ο καθένας μόνος του. Ο Υδροχόος επίσης είναι το ζώδιο της διαφορετικότητας, της ποικιλίας, της ισότητας και της εξέλιξης. Με τον Ήλιο στον Λέοντα, που είναι στραμμένος στην ατομικότητα, και τη Σελήνη στον Υδροχόο να είναι στραμμένη στην κοινωνία, έχουμε δυνατότητες για νέα οράματα, για καινοτομίες, για δημιουργικές συμμαχίες.
Από όλα τα δίπολα η ισορροπία μεταξύ Λέοντος και Υδροχόου είναι πολύ σημαντική αυτή την περίοδο της ανθρώπινης ιστορίας. Εάν θέλουμε να γεννηθεί επιτυχημένα η Εποχή του Υδροχόου, η εποχή της αληθινής ελευθερίας, της ισότητας και της αδελφότητας, πρέπει πρώτα να αναπτύξουμε την αυθεντικότητα, τη δημιουργικότητα και την ατομική συνείδηση του Λέοντα. Πώς μπορούμε να εκτιμήσουμε και να δεχθούμε τους άλλους αν δεν έχουμε μάθει να εκτιμάμε και να σεβόμαστε τον εαυτό μας; Η Πανσέληνος φωτίζει την ανάγκη να αναγνωρίσουμε την προσωπική και συλλογική μας δύναμη και να αντιμετωπίσουμε τους φόβους που μας κρατάνε πίσω.
Ιατρική μπάλα. Ένα αρχαίο εργαλείο στη σύγχρονη εποχή
Ιατρική μπάλα ή αλλιώς medicine ball, είναι μια μπάλα που ζυγίζει απο 1-5 κιλά και χρησιμοποιείται σε ασκήσεις εκγύμνασης για τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης για αντοχή και δύναμη , καθώς επίσης και για αποκατάσταση τραυματισμών στους αθλητές.
Η ιστορία της όμως, μας πηγαίνει αρκετά χρόνια πίσω στην αρχαία Ελλάδα και μας γεμίζει περηφάνια διότι η ιδέα για την δημιουργία της μπάλας προήλθε από ένα σπουδαίο ελληνικό μυαλό.
Ο διάσημος γιατρός της αρχαιότητας Ιπποκράτης είναι ο εφευρέτης του εργαλείου αυτού όταν σκέφτηκε να γεμίσει με άμμο δέρματα ζώων και να δημιουργήσει σφαίρες τις οποίες χρησιμοποιούσε για να αποκαταστήσει τραυματισμούς αθλητών με ασκήσεις όπως την κίνηση/ρίψη της μπάλας μπρος και πίσω.
Μεταγενέστερα ο διάδοχος του ο Κλαύδιος Γαληνός συνέχισε την πρακτική αυτή και για την εκγύμναση μονομάχων στη Ρώμη.
Στα τέλη του 19ου αιώνα η μπάλα ονομάστηκε ιατρική μπάλα και έγινε ευρέως γνωστή καθώς συμπεριλαμβανόταν σε προπονήσεις μαζί με αλτήρες, ράβδους και μπάρες πρώτα από γυμναστές στο Harvard της Αμερικής.
Επίσης το 1933 ο γυμναστής του Προέδρου των ΗΠΑ Herbert Hoover, επινόησε ένα παιχνίδι με ιατρική μπάλα για να κρατήσει σε φόρμα τον Πρόεδρο.
Λουλούδια, τι συμβολίζουν;
Τα λουλούδια έχουν το συμβολισμό τους, το νόημα τους. Μας βοηθούν να περάσουμε μηνύματα στους γύρω μας, αλλά επίσης μαρτυρούν πολλά στοιχεία για το χαρακτήρα μας! Και αυτό από τα αρχαία χρόνια μέχρι και σήμερα..
Για πολλούς αιώνες μάλιστα, ο άνθρωπος απέδιδε στα λουλούδια μαγικές ιδιότητες!
Στα χρόνια της πουριτανικής Βικτοριανής περιόδου τα λουλούδια ξεχώριζαν και ηανθομαντεία ήταν κάτι στο οποίο ανέτρεχαν συχνά οι άνθρωποι για να «διαβάσουν» το μέλλον τους. Για να αποκωδικοποιήσουν τα μηνύματα που έδιναν τα λουλούδια χρησιμοποιούσαν το άρωμα τους, το σχήμα τους, αλλά και τους συνδυασμούς που σχημάτιζαν πάνω στο φυτό. Πίστευαν ότι κάθε λουλούδι αντιπροσωπεύει κάτι και ανάλογα με αυτό που διάλεγαν να φορέσουν στη μπουτονιέρα ή το καπέλο τους ήθελαν να περάσουν ένα συγκεκριμένο μήνυμα στους γύρω τους. Αυτό πιστεύουμε και σήμερα, μάλιστα χαρίζουμε λουλούδια θέλοντας να πούμε κάτι στον άλλο με ευγενικό τρόπο και χωρίς λόγια. Γι αυτό, αν κάποιος σας προσφέρει λουλούδια, βρείτε τι ακριβώς θέλει να σας πει
Ας δούμε τι συμβολίζει το καθένα από τα λουλούδια ξεχωριστά:
Αλστρομέρια: Συμβολίζει τη φιλία και την αφοσίωση, τον πλούτο, την ευημερία, και την τύχη.
Μοιάζει με μικρό κρίνο και γι’ αυτό ονομάζεται και Λίλυ του Περού ή των Ίνκας. Πήρε το όνομά της, όταν το ανακάλυψε ο Σουηδός βαρώνος Claus von Alstromer, που ήταν συλλέκτης σπόρων σε ένα ταξίδι στην Ισπανία το 1753.
Μπορεί να βρεθεί σε μια ποικιλία χρωμάτων – από άσπρο έως κίτρινο, πορτοκαλί σαν του βερίκοκο, ροζ με κόκκινο, ή λιλά και μοβ. Το πιο αξιαγάπητο χαρακτηριστικό αυτού του λουλουδιού είναι οι“φακίδες” στα πέταλά του!
Στην Ελλάδα το βρίσκουμε κυρίως ως λουλούδι για το βάζο μας, αλλά και σε γλάστρα για εξωτερικούς χώρους. Μπορούμε να το φυτέψουμε και στο χώμα, αλλά όχι σε σημεία που θα δέχεται τις καλοκαιρινές μεσημεριανές ακτίνες του ήλιου. Δεν θα πρέπει να στεγνώνει ποτέ το χώμα του από νερό, αλλά καλό θα ήταν να υπάρχει καλή στράγγιση. Το Χειμώνα από το πολύ κρύο μπορεί να εξαφανιστεί, αλλά την Άνοιξη θα εμφανιστεί ξανά.
Είναι ελαφρά αρωματική.
Περίοδος άνθισης: Άνοιξη και Καλοκαίρι.
Ζωδιακά αντιπροσωπεύει τους Διδύμους.
Τα λόγια είναι παράθυρα..
Νιώθω τόσο καταδικασμένη από τα λόγια σου.
Νιώθω τόσο κρινόμενη και απομακρυσμένη.
Πριν φύγω θέλω να ξέρω: Είναι αυτό που πραγματικά ήθελες να πεις;
Πριν αρχίσω να υπερασπίζομαι τον εαυτό μου.
Πριν μιλήσω από φόβο ή λύπη.
Πριν χτίσω έναν τοίχο από λόγια, πες μου άκουσα πραγματικά;
Τα λόγια είναι παράθυρα ή τοίχοι;
Μας καταδικάζουν ή μας απελευθερώνουν;
Όταν μιλάω κι όταν ακούω άσε την αγάπη να λάμψει μέσα μου.
Υπάρχουν πράγματα που θέλω να πω, πράγματα που σημαίνουν τόσα για μένα.
Αν τα λόγια μου δε με κάνουν ξεκάθαρη, θα με βοηθήσεις να λευτερωθώ;
«Θάλασσες της Ύπαρξης»
Το Λιμάνι βρίσκεται εκεί για να συνδέσει δύο Ταξίδια…
τα στάσιμα νερά του βρώμικα στέκουν, μα στα ανοικτά του Πελάγου, καθάρια ξεπλένονται στην Δύναμη του Ανέμου.
τα στάσιμα νερά του βρώμικα στέκουν, μα στα ανοικτά του Πελάγου, καθάρια ξεπλένονται στην Δύναμη του Ανέμου.
Ο Τροβαδούρος ακούει τους Ψιθύρους της Σιωπής…
ψιθύρους που μεταφέρουν οι ταξιδιάρηδες Άνεμοι ποτισμένοι στην αλμύρα της Θάλασσας του Αγνώστου.
Γίνεται ΕΝΑ μαζί τους και Αναζητά να Ζήσει τις ηρωικές μπαλάντες που θα έχει στο μέλλον να διηγηθεί…
ψιθύρους που μεταφέρουν οι ταξιδιάρηδες Άνεμοι ποτισμένοι στην αλμύρα της Θάλασσας του Αγνώστου.
Γίνεται ΕΝΑ μαζί τους και Αναζητά να Ζήσει τις ηρωικές μπαλάντες που θα έχει στο μέλλον να διηγηθεί…
Ο πόλεμος των φύλων…
Όλα ξεκινούν από την έλλειψη συναισθηματικής, νοητικής και πνευματικής Νοημοσύνης...
Οι περισσότεροι άνθρωποι καταπιέζουν τα συναισθήματά τους και τις ανάγκες του, δεν εκφράζουν εύκολα αισθήματα...
Οι περισσότεροι άνθρωποι καταπιέζουν τα συναισθήματά τους και τις ανάγκες του, δεν εκφράζουν εύκολα αισθήματα...
Δεν είναι αυτονόητα τα αισθήματα, παρά μόνο γι' αυτόν που τα έχει..
.
Αν δεν κάνει ο άντρας την γυναίκα να νιώθει βασίλισσα του, τότε έχει χαθεί η σχέση και αρχίζει η φθορά, η υποκρισία και οι ανταγωνισμοί, για το ποιανού η ισχύς είναι μεγαλύτερη... και αυτό είναι επικίνδυνο και για τα δύο μέλη μιας σχέσης.
.
Αν δεν κάνει ο άντρας την γυναίκα να νιώθει βασίλισσα του, τότε έχει χαθεί η σχέση και αρχίζει η φθορά, η υποκρισία και οι ανταγωνισμοί, για το ποιανού η ισχύς είναι μεγαλύτερη... και αυτό είναι επικίνδυνο και για τα δύο μέλη μιας σχέσης.
Χρόνο με τον χρόνο λιγοστεύει η εκτίμηση μεταξύ τους, όσο κι αν ξεκίνησε η σχέση με έρωτα... Ο έρωτας δεν μπορεί να στηρίξει την αγάπη που οφείλουν οι σύντροφοι να αναπτύξουν μέσα τους...
Ο άντρας μετά φαίνεται ανεπαρκής και η γυναίκα απαιτητική και ανικανοποίητη...
Ο άντρας μετά φαίνεται ανεπαρκής και η γυναίκα απαιτητική και ανικανοποίητη...
Δεν καταφέρνουν να επικοινωνήσουν συναισθηματικά, νοητικά και πνευματικά... επικοινωνούν μόνο με τις λέξεις και την συνήθεια, καταγράφοντας ο ένας τα λάθη του άλλου...
Λάθη που άλλα ξεπερνιούνται, άλλα πληγώνουν τις Ψυχές τους, παρ' όλα αυτά μένουν μαζί, γιατί τους βολεύουν οι συνθήκες...
Λάθη που άλλα ξεπερνιούνται, άλλα πληγώνουν τις Ψυχές τους, παρ' όλα αυτά μένουν μαζί, γιατί τους βολεύουν οι συνθήκες...
Αν όμως ο άντρας δεν νιώθει βασιλιάς, πως να κάνει την σύντροφό του να νιώσει βασίλισσα?
Συνήθως οι περισσότεροι άντρες την κάνουν βασίλισσα από την θέση του υπηρέτη, όχι του βασιλιά, γιατί έτσι έμαθαν να κάνουν με την μάνα τους.
Συνήθως οι περισσότεροι άντρες την κάνουν βασίλισσα από την θέση του υπηρέτη, όχι του βασιλιά, γιατί έτσι έμαθαν να κάνουν με την μάνα τους.
Ας δούμε κάποια χαρακτηριστικά ενός βασιλιά λοιπόν...