Κυριακή, 8 Απριλίου 2018

Tι συμβολίζει η Aνάσταση


Με την ανάσταση ποιο ακριβώς είναι το μήνυμα που περνά; ότι υπάρχει συνέχεια στην ζωή με ένα άλλο παρόμοιο αλλά αθάνατο σώμα; Αυτή λοιπόν είναι η μεγάλη αλήθεια; το αθάνατο σώμα;
μαζί και το καλό που υπερτερεί στο αντίθετο του;


Ολα τα σώματα ανήκουν στο άλογο δοχείο της Υλης το οποίο είναι η αίσθηση, τα Τέσσερα ανόμοια στοιχεία: φωτιά, αέρας, γη, νερό, όπου το κάθε στοιχείο έχει διαφορετικές ιδιότητες, και από τα οποία γεννιούνται στην μήτρα όλα τα σχήματα και όλες οι μορφές των σωμάτων, που μπορούν να πάρουν οι αριθμοί τα γένη, και τα είδη, και να γίνουν η νοερή ζωή, και μέσα από μία σύνθεση των τεσσάρων αυτών στοιχείων που γεννούν  θνητά ή αθάνατα σώματα..και τίποτα παραπάνω...

Και η ψυχή που είναι η ενέργεια της κίνησης (κίνηση είναι η ζωή-καθαρό άϋλο πυρ) και φέρει το Νου (πνεύμα), ενώνεται μαζί τους στην μήτρα, συγκροτεί τα σώματα, και φέρει την ταυτότητα και τους αριθμούς του γένους και του είδους του σώματος που γεννιέται, αλλά δεν ανήκει η ψυχή σε κανέναν αριθμό και σε καμιά ταυτότητα του γένους ή του είδους που γεννιέται, και η οποία ψυχή είναι αυτή που κινεί τα σώματα που γεννιούνται και τα συγκροτεί δίνοντας τα την διανοητική κίνηση-λογική, και την νοερή ζωή χωρίς να συμμετέχει η ψυχή σε κανένα σώμα, απλά δίνει την νοερή ζωή σε κάτι άλλο που μπορεί να γίνει η ζωή, και αυτό που γεννιέται αποκτά την δική του διανοητική κίνηση και την δική του νοερή ζωή.

Aλήθεια τώρα, πιστεύετε στην βασιλεία του Θεού; αν ναι τότε θα πρέπει να αναλογιστείτε σε τι ακριβώς πιστεύετε, διότι όλοι γνωρίζουμε ότι ο Θεός και ό,τι είναι θεϊκό είναι Αμετάβλητο, όπως η αμετάβλητη ανιδιοτελή αγάπη του Θεού, η οποία δεν μεταβάλλεται ποτέ, και πως ό,τι είναι Αμετάβλητο παραμένει πάντα το ίδιο, και δεν μεταβάλλεται ποτέ.

Ο εμβληματικός χαιρετισμός του Mr Spock..!





Όλοι γνωρίζουν τον ηθοποιό Leonard Nimoy, ο οποίος είχε τον ρόλο του Κου Spock, στην διάσημη κινηματογραφική επιτυχία Star Trek. Όλοι επίσης γνωρίζουν τον χαρκτηριστικό χαιρετισμό που έκανε ο Spock με τα δάχτυλα της παλάμης χωρισμένα σε δύο μέρη σχηματίζοντας το σχήμα V.

Η χήρα της Εφέσου

του «Γελωτοποιού – sanejoker»
Η ιστορία που θα διαβάσετε γράφτηκε το 100 π.Χ. απ’ τον Αριστείδη τον Μιλήσιο. Ο Αριστείδης είναι -απ’ όσο γνωρίζουμε- ο πρώτος άνθρωπος που έγραψε διηγήματα. Ως διήγημα εννοούμε μικρά κείμενα μυθοπλασίας, όχι μύθους, χωρίς ημίθεους, χωρίς Ατρείδες.
Εκείνη την εποχή, καθώς οι Ρωμαίοι κατακτούν ολόκληρο τον γνωστό κόσμο, αυτού του είδους οι ιστορίες αποκαλούνταν «μιλήσια». Κι όπως θα διαπιστώσετε η θεματολογία τους και ο τρόπος ανάπτυξης των χαρακτήρων θυμίζει σύγχρονα διηγήματα.
Το συγκεκριμένο, Η Χήρα της Εφέσου, μεταγράφτηκε από πολλούς. Τον Πετρώνιο στη Ρώμη, τον Salisbury τον 12ο αιώνα, τον La Fontaine τον 17ο αιώνα, τον Βολταίρο τον 18ο αιώνα, τον Fry στον 20ο αιώνα. Κι έτσι έφτασε μέχρι την εποχή μας.
Ο Νίκος Γκάτσος γνώριζε την ιστορία, όπως φαίνεται απ’ τον στίχο «Μια χήρα από την Έφεσο δεν ήμουνα ποτές δεν είχα στρατιώτες για εραστές».
Την ξαναγράφω, 2118 χρόνια μετά -και πιθανότατα για πρώτη φορά στο διαδίκτυο.
Η Μαριάνθη ήταν κορίτσι από καλή οικογένεια της Εφέσου, με τα λατινικά της και τη λύρα της. Ήταν δεκαεφτά χρονών όταν γνώρισε τον Φειδία.

Ο «επί θύραις» πόλεμος με την Τουρκία και ο ιός SARS



του Ιωσήφ Λουκέρη*
Ήταν, αν δεν κάνω λάθος, πριν περίπου 15 χρόνια, όταν τα ΜΜΕ αποφάσισαν να θέσουν σε περίοπτη θέση στην βιτρίνα με την πραμάτεια τους μία ακόμα επιδημία, που «σίγουρα θα  έφτανε στο κόκκινο (κατά την αγαπημένη τους έκφραση) και θα εξελισσόταν σε πανδημία». Ήταν η σειρά του ιού SARS, μιας άτυπης πνευμονίας που χτύπησε την…. γειτονική μας Κίνα, να γεμίσει με αγωνία τους διοπτροφόρους οφθαλμούς του Νίκου Χατζηνικολάου και των συναδέλφων του! Αγωνία που σε λίγες ώρες είχε κατακλύσει τους πιστούς των δελτίων ειδήσεων (το 99,99% του ελληνικού πληθυσμού δηλαδή), με αποτέλεσμα η προ των πυλών ασθένεια  να γίνει το πρώτο θέμα της «καθημερινότητάς μας».
Για μήνες ολόκληρους τα κανάλια έκαναν χρυσές δουλειές με την τηλεθέασή τους «στο κόκκινο». Δείχνοντας ξανά και ξανά την ίδια κινέζα, καβάλα στο ίδιο μοτοποδήλατο, με το ίδιο σουτιέν στο πρόσωπο, δημιουργώντας πάνελ με ειδικούς και μη για το θέμα στους οποίους ενέσπειραν τον δήθεν πανικό τους και κυρίως μεταδίδοντας για το θέμα ρεπορτάζ με την κατάλληλη μουσική υπόκρουση, έφτιαξαν μια Ελλάδα – λοιμοκαθαρτήριο, με επιστημονικό διευθυντή το Νίκο Ευαγγελάτο!
Φυσικά, ένα χρόνο μετά, με την ύφεση της ασθένειας, αποκαλύφθηκε ότι ο ιός είχε δράσει μόνο στην γειτονική μας Κίνα και στον …. όμορο Καναδά και ότι η δυστυχής Κινέζα που έγινε διάσημη στην χώρα μας (αυτή και ο παλιός της στηθόδεσμος), μάλλον προφυλασσόταν από τα καυσαέρια του Πεκίνου.
Βεβαίως κανείς δεν ένιωσε την ανάγκη να ζητήσει συγνώμη από τους Έλληνες για την ταλαιπωρία και κοροϊδία, που τόσο καιρό τους υπέβαλαν. Αλλά το χειρότερο ήταν ότι κανείς δεν απαίτησε μία συγνώμη, για όλο αυτό το σόου που παίχτηκε στην πλάτη μας!
Η αντίδρασή μας δεν ήταν παρά αυτή του ευγνώμονος τηλεθεατή, που του δόθηκε η ευκαιρία να συμμετάσχει για  λίγο ενεργά σε κάποιο σήριαλ!
Σήμερα και ενώ ο ελληνικός λαός έχει περάσει διά πυρός και σιδήρου, για μια δεκαετία, από μια «κρίση» που φόρτωσε στην καμπούρα του το ευρωενωσίτικο καθεστώς με την αγαστή συνεργασία των ΜΜΕ, τα κανάλια μπορούν ακόμα να «δουλεύουν ψιλό γαζί» τους Έλληνες πολίτες.

Υγεία σημαίνει ισορροπία ανθρώπου και φύσης

Υγεία σημαίνει ισορροπία ανθρώπου και φύσης - Συνέντευξη με τον Ιάπωνα ψυχοθεραπευτή Μάσα Μομοτάκε
Συνέντευξη του Ιάπωνα ψυχοθεραπευτή, Μάσα Μομοτάκε,
στην Γεωργία Χρήστου, για την Εναλλακτική Δράση
Ο Μάσα Μομοτάκε (Masa Momotake) θεωρείται ο κορυφαίος εκπαιδευτής της ψυχοθεραπευτικής μεθόδου Gestalt στην Ιαπωνία. Ασκεί τη μέθοδο για πάνω από 30 χρόνια και είναι ο διευθυντής και ιδρυτικό μέλος του Japanese Association of Gestalt Therapy (JAGT). Τα τελευταία 30 χρόνια οργανώνει και εποπτεύει εκπαιδευτικά προγράμματα Gestalt σε δέκα διαφορετικές πόλεις σε όλη την Ιαπωνία. Από τα σεμινάριά του έχουν αποφοιτήσει δύο καινούργιες γενιές θεραπευτών Gestalt. Είναι επίσης ιδρυτικό μέλος του Gestalt Network Japan και πρόσφατα οργάνωσε το πρώτο εθνικό συνέδριο Gestalt στο Τόκιο.
Ο Μάσα Μομοτάκε όμως, πάει την ψυχοθεραπεία ένα βήμα πιο πέρα. Τον ενδιαφέρει ιδιαίτερα η σύνδεση ανάμεσα στο σώμα και την πνευματικότητα. Με αφορμή την επίσκεψή του στην Ελλάδα, στις 26 Απριλίου, ο κ Μομοτάκε παραχώρησε την παρακάτω συνέντευξη στην Εναλλακτική Δράση. Εάν είστε οπαδός της ρήσης «Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν», τότε αυτή η συνέντευξη είναι ιδανική για εσάς. Σε κάθε περίπτωση, ο συμπυκνωμένος λόγος του αποτελεί θαυμάσια τροφή για σκέψη.

1. Τι σημαίνει να έχει κανείς αυτοεκτίμηση;

Να ζει σύμφωνα με τον δικό του τρόπο ζωής, πέρα από τις αξίες της κοινωνίας και του πολιτισμού.
Οι άνθρωποι αρέσκονται να ακολουθούν ένα τρόπο ζωής που καθορίζεται από την κοινωνία, τον πολιτισμό και την οικογένεια, αλλά το να έχεις αυτοεκτίμηση, σημαίνει ότι, πέρα από αυτά, είσαι υπερήφανος για τον δικό σου τρόπο ζωής.

2. Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την απώλεια;

Καταρχήν, να μην αναβάλλουμε την αντιμετώπισή της. Θα πρέπει να αποδεχτούμε τη φύση των πραγμάτων, που είναι εφήμερη. Μην προσπαθείτε, λοιπόν, να αναβάλλετε το αναπόφευκτο. Απλά, αποδεχτείτε ότι, όλα φτάνουν πάντα σε ένα τέλος.

Τα σκυλιά ή οι γάτες μάς αγαπάνε περισσότερο; Το BBC, ένας νευρολόγος και δύο ειδικοί απαντούν.



Ένα ντοκιμαντέρ,με τίτλο “Cats v. Dogs” παρουσίασε το BBC επιχειρώντας να εξηγήσει ποια ζώα αγαπούν περιοσσότερο τους ανθρώπους.
Οι Chris Packham και Liz Bonnin, παρουσιαστές και εμπειρογνώμονες στον κτηνιατρικό τομέα, φιλοξένησαν έναν επιστήμονα που πραγματοποίησε μελέτη σχετικά με το ποιος από τους δύο, η γάτα ή ο σκύλος, μας αγαπάνε περισσότερο.
“Τα σκυλιά -όπως και οι άνθρωποι- απελευθερώνουν ωκυτοκίνη, γνωστή και ως ορμόνη της αγάπης, όταν βρίσκονται σε επαφή με τους ιδιοκτήτες τους. Έχουμε επαρκείς αποδείξεις ότι τα σκυλιά πράγματι αγαπούν τους ανθρώπους, λέει ο Δρ. Paul Zak που έκανε τη μελέτη, συμπληρώνοντας: “Μερικές παρόμοιες μελέτες έδειξαν ότι όταν οι ιδιοκτήτες αλληλεπιδρούν με τα σκυλιά τους, τόσο οι άνθρωποι όσο και τα σκυλιά απελευθερώνουν ωκυτοκίνη”.

Βίκυ Μοσχολιού. Η κορδελιάστρα του παπουτσάδικου που έφαγε ξύλο από τον αυστηρό πατέρα της για να μην ανέβει στο πάλκο. Η τραυματική πρώτη περιοδεία στην Αυστραλία με τον Καζαντζίδη και η συνάντηση με τον Ζαμπέτα (βίντεο) ...



Η Βίκυ Μοσχολιού γεννήθηκε και μεγάλωσε σε ένα μικρό δωμάτιο στο Μεταξουργείο. Λίγο αργότερα μετακόμισαν στο Αιγάλεω για καθαρό αέρα, εξαιτίας της φυματίωσης από την οποία έπασχε η μητέρα της.
Στο αυθαίρετο πατρικό σπίτι που βοήθησε και η ίδια να χτιστεί έζησε τα πρώτα φτωχικά, αλλά ευτυχισμένα χρόνια της ζωής της.

Τα πρώτα ερεθίσματα στο τραγούδι η Μοσχολιού τα πήρε από τον πατέρα της τον Κυρ Αλέκο για τον οποίο ο Γιώργος Ζαμπέτας έγραψε το ομώνυμο τραγούδι.

Ούτε που φανταζόταν την καλλιτεχνική πορεία της κόρης του την εποχή που την ξυλοφόρτωνε για να μην ανέβει στο πάλκο.

Κάθε όμορφος άνθρωπος στη ζωή μας αφαιρεί κάποιον άλλο που μας γέμισε πληγές


Της Ελένης Γκίκα

Έδωσες, πήρες και έκανες μεγάλο αλισβερίσι μέχρι τώρα.

Κοιτάς τη διαδρομή, έφτασες στα μισά, αλήθεια πόσο γρήγορα περνά ο καιρός.
Κλείνεις τα μάτια για λίγο, ξεκινάς το μέτρημα. 

Αχ αλήθεια τι έκανες λάθος;

Γιατί το άθροισμα δε σου βγαίνει;

Ψάχνεις να δεις τι δεν υπολόγισες σωστά. 

Δεν μπορεί εσύ να κάνεις λάθος.

Πάντα ήσουν περήφανη για τις επιδόσεις σου στα μαθηματικά. 

Ξεκινάς με τα κεράκια που έσβησες στα γενέθλιά σου.

Ναι βλέπεις πως έφτασες στα μισά.

Πάμε τώρα το μέτρημα: πόσα έδωσες;

Αρκετά.

Πόσα πήρες;

Ελάχιστα.

Άρα κάτι δε βγαίνει, ξεκίνησες με πολλά, έμεινες με λίγα και η διαδρομή μισή.

Ψάχνεις τη λύση στο πρόβλημα, θες να βρεις το αποτέλεσμα.

Κρατάς αυτά που έχεις, αφαιρείς αυτούς που περνούν χωρίς να δίνουν.

Γιατί παθαίνουμε εμμονή με τους ανθρώπους που δεν μας θέλουν;

Γιατί έχουμε αυτή την κακή συνήθεια να θέλουμε αυτό που δεν μπορούμε να έχουμε;

Γιατί παθαίνουμε εμμονή με τους ανθρώπους που δεν μας θέλουν;

Ορισμένοι άνθρωποι, όταν δεν μπορούν να έχουν ερωτικά τον άνθρωπο που θέλουν, τείνουν να τον εξιδανικεύουν και να του δίνουν μεγαλύτερη αξία.
Πολλοί από εμάς είναι εξοικειωμένοι με αυτό το σενάριο: Από τη μία υπάρχει το «Καλό Παιδί»: χαριτωμένο, γλυκό, ενδιαφέρον, έξυπνο και διαθέσιμο. Ακόμα καλύτερα, ενδιαφέρεται για μια σχέση μαζί σας. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι απλά δεν σας αρέσει και τόσο. Το «Κακό Παιδί», από την άλλη πλευρά, είναι στο μυαλό σας 24 ώρες το 24ωρο.

Όπως και το Καλό Παιδί, έτσι και το Κακό Παιδί έχει πολύ καλά ποιοτικά χαρακτηριστικά, αλλά είτε δεν είναι διαθέσιμος να κάνει γενικά σχέση ή δεν είναι διαθέσιμος να κάνει σχέση μαζί σας, γιατί απλά δεν του αρέσετε και τόσο. Παρά τη συνεχή απόρριψη, ωστόσο, δεν φαίνεται να μπορείτε να τον βγάλετε από το μυαλό σας. Όσο περισσότερο σας απορρίπτει και δηλώνει πιο δυναμικά ότι δεν θέλει να είναι μαζί σας, τόσο περισσότερο σας ενδιαφέρει.

Γιατί έχουμε αναπτύξει αυτή την κακή συνήθεια να θέλουμε αυτό που δεν μπορούμε να έχουμε; Γιατί δεν θέλουμε πάντα αυτό που μπορούμε να έχουμε; Σε άλλους τομείς της ζωής, φαίνεται ότι μπορούμε να ρυθμίσουμε τις προτιμήσεις μας. Μπορεί κάποια στιγμή να είχατε θελήσει να γίνετε σταρ του Χόλιγουντ. Αλλά όταν ανακάλυψατε ότι δεν μπορούσατε να φτάσετε ως εκεί, εγκαταλείψατε το όνειρό σας. 

Γιατί λοιπόν να μην μπορούμε να εγκαταλείψουμε τους ανθρώπους που μας απορρίπτουν συνεχώς;

Τι πρέπει να τρώτε για να ζήσετε έως τα 100

Ο Ράμεζ Ζούκαντορ, που γιόρτασε πρόσφατα τα 103ά γενέθλιά του, αποκάλυψε ότι οφείλει την μακροζωία του στην προσεγμένη διατροφή του.

Υπάρχουν ορισμένες τροφές που πρέπει να αρχίσετε να τρώτε από τώρα, αν θέλετε να ζήσετε έως τα 100. Image: Supplied
ΟΤΑΝ συζητάμε για αντιγήρανση εννοούμε τη φροντίδα του δέρματος. Ωστόσο, η πραγματική αντιγήρανση σχετίζεται με τη διατροφή.
Αρκετές επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι τα πρωτεύοντα θηλαστικά ζουν περισσότερο μετά από συγκεκριμένες δίαιτες. Η διατροφή που στηρίζεται στα φρέσκα φρούτα, χόρτα και λαχανικά, με έμφαση στη φρέσκια παραγωγή, στη λήψη των σωστών λιπαρών, στην κατανάλωση ελάχιστων μεταποιημένων τροφίμων και σε περιόδους νηστείας, έχει επίσης συνδεθεί με τη μακροζωία.
Ο Ράμεζ Ζούκαντορ, 103 ετών σήμερα, γεννήθηκε σε ένα μικρό αγροτικό χωριό του Λιβάνου πριν πάει στην Αυστραλία το 1952. Από τότε μέχρι σήμερα ασκεί το επάγγελμα του αγρότη, καλλιεργώντας κυρίως κηπευτικά.
Η διατροφή του περιλαμβάνει επίσης πολλά φρέσκα ψάρια, ενώ αποφεύγει τις τροφές που είναι επεξεργασμένες, συμπεριλαμβανομένων των μπισκότων και των σνακ. Στο καθημερινό διαιτολόγιό του περιλαμβάνονται τα όσπρια και ιδιαίτερα οι φακές, καθώς και το παρθένο ελαιόλαδο. Εκτός από την ανάγκη τοποθέτησης ενός stent όταν ήταν 70 ετών, τριάντα τρία χρόνια μετά χαίρει άκρας υγείας και διατηρεί τα λογικά του και το σφρίγος του χάρη στη μεσογειακή διατροφή.

Η ΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΓΚΑΙΤΕ 1 (JOHANN PETER ECKERMANN)



Με μακάριζαν πάντα ως άνθρωπο ευνοημένο από την τύχη· σύμφωνοι, κι εγώ δεν έχω παράπονο απ’ τη ζωή μου. Μόνο που στη βάση δεν υπάρχει παρά μόχθος και σκληρή δουλειά, και μπορώ με κάθε ειλικρίνεια να πω ότι στα εβδομήντα πέντε χρόνια μου δεν έχω περάσει ούτε τέσσερις εβδομάδες πραγματικά ευτυχισμένες. Το αιώνιο σπρώξιμο στον ανήφορο του βράχου, που πρέπει ξανά και ξανά να ανεβαίνει. Στα χρονικά μου θα φανεί καθαρά τι εννοώ. Γιατί απαιτήσεις από τη δραστηριότητα μου υπήρχαν ουκ ολίγες, τόσο εξωτερικές όσο και εσωτερικές.
Τρίτη 27 Ιανουαρίου 1824
Η πραγματική μου ευτυχία είχε τις ρίζες της στην ποιητική σκέψη και δημιουργία μου. Πόσο διαταράσσονταν, περιορίζονταν και παρεμποδίζονταν όμως αυτές από τις εξωτερικές συνθήκες! Αν είχα καταφέρει να κρατήσω μεγαλύτερη απόσταση από τις δημόσιες και επιχειρηματικές ενασχολήσεις και να ζήσω περισσότερο μοναχικά, θα είχα γευτεί περισσότερη ευτυχία και θα είχα πετύχει πολύ περισσότερα ως δημιουργός. Στο πρόσωπό μου όμως φάνηκαν να επαληθεύονται, αμέσως μετά τα έργα μου Γκετς και Βέρθερος, τα λόγια ενός σοφού, που είχε πει: κάθε φορά που έχει κάνει κάποιος κάτι για την ανθρωπότητα, αυτή φροντίζει ευσυνείδητα να τον αποτρέψει από το να το επαναλάβει.
Τρίτη 27 Ιανουαρίου 1824

Μυστηριώδεις ''Διαβολικές'' Γέφυρες της Ευρώπης



Η γέφυρα Ντιάβολσκι ή διαβολική γέφυρα είναι μια τοξωτή γέφυρα στο Άρδα ποταμό σε ένα στενό φαράγγι 10 χιλιόμετρα μακριά από την πόλη Αρντίνο της Βουλγαρίας στα βουνά της Ροδόπης. Η γέφυρα χρονολογείται την περίοδο της οθωμανικής αυτοκρατορίας στη Βουλγαρία και αποτελεί μέρος ενός αρχαίου δρόμου, ο οποίος ένωνε την βόρεια πεδιάδα της Θράκης με το Αιγαίο Πέλαγος, μέσω του περάσματος Μακάζα (το πέρασμα βρίσκεται βορείως την Κομοτηνής).
Το γεφύρι χρονολογείται από την περίοδο 1515-1518 και βρίσκεται σε υψόμετρο 420 μέτρων, έχει μήκος 56 μέτρα και πλάτος 3.5 μέτρα. Η γέφυρα έχει τρία τόξα με το κύριο τόξο να έχει ύψος 11.5-12 μέτρα. Η Βουλγαρία το 1984 χαρακτήρισε τη γέφυρα αυτή αυτό ως μνημείο εθνικής κληρονομιάς. Αν και η γέφυρα βρίσκεται σε μια απομονωμένη περιοχή σήμερα είναι κέντρο έλξης τουριστών και ψαράδων. 

Η γέφυρα χτίστηκε με εντολή του Σουλτάνου Σελίμ Ι (1512-1520) και μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα μέσω την γέφυρας πέρναγε ο εμπορικός δρόμος που σύνδεε την Φιλιππούπολη και το πέρασμα της Μακάζας προς την οροσειρά της Ροδόπης. Από αυτή τη γέφυρα περνάγανε τα τελευταία καραβάνια με καμήλες στην περιοχή της Θράκης.


Η χρήση της γέφυρας σταμάτησε κατά την διάρκεια της Σοσιαλιστικής Βουλγαρίας όταν σταμάτησαν οι εμπορικές επαφές με την Ελλάδα και το πέρασμα της Μακάζας μετατράπηκε σε στρατιωτικό φυλάκιο (το πέρασμα της Μακάζας είναι το συνοριακό πέρασμα στην Νότια Βουλγαρία που οδηγεί στα Βουνά της Ροδόπης και την Κομοτηνή και τα τελευταία χρόνια σχεδιάζεται να επαναλειτουργήσει - δρόμος Κομοτηνής για Κάρτζαλι Βουλγαρίας.

Σύμφωνα με τοπικούς μύθους η γέφυρα χτίστηκε από τον διάβολο ο οποίος έχτισε την γέφυρα δείχνοντας την δύναμή του. Ένας άλλος τοπικός μύθος αναφέρει ότι ένα κορίτσι αυτοκτόνησε από το υψηλότερο σημείο της γέφυρας για να ξεφύγει το γάμο με ένα τοπικό μουσουλμάνο ηγέτη. Κατά την αυτοκτονία οι άνδρες που παρακολουθούσαν το κορίτσι είδαν τον διάβολο μέσα στο νερό, τρομοκρατήθηκαν και έτρεξαν σε φυγή ενώ το κορίτσι σώθηκε. Σήμερα πάνω από την γέφυρα, πάνω από το κεντρικό τόξο διακρίνεται ένας βράχος μέσα στο νερό ο οποίος σύμφωνα με την τοπική παράδοση έχει το σχήμα του διαβόλου. 

Ας απαλλαγούμε από το βάρος της τελειομανίας!



Είστε προσανατολισμένοι στις λεπτομέρειες ή θέλετε το καλύτερο για τον εαυτό σας, είστε τελειομανής ή απλώς φιλόδοξοι; Η απάντηση έγκειται πρώτον στον τρόπο που αισθάνεστε για τον εαυτό σας και δεύτερον αν η ιδέα της τελειότητας είναι μια ιδεοληπτική σκέψη που δύσκολα θα την αφήσετε να φύγει ή πιθανότατα μια επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά που έγινε σε μια προσπάθεια για να πετύχετε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
To να είναι κάποιος φιλόδοξος σίγουρα είναι κάτι θετικό. Όλοι θέλουμε να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε, να κάνουμε τις καλύτερες δυνατές επιλογές στην ζωή μας, ακολουθώντας τον δρόμο της ευτυχίας και της επιτυχίας. Υπάρχουν όμως φορές που επιλέγουμε τρόπους που αποδεικνύονται επιβλαβείς και δυσπροσαρμοστικοί όταν ο στόχος που έχουμε θέσει είναι αόριστος. Όταν έχουμε ως στόχο αποκλειστικά την τελειότητα σε όλους τους τομείς της ζωής μας, τότε δημιουργούμε μια τεχνητή πίεση στον εαυτό μας.
Σε ένα απόσπασμα της η Anne Wilson Schaef, γράφει: “Η τελειομανία είναι αυτοκαταστροφή της ανώτατης τάξης.” Η αυτοκαταστροφή είναι μια ισχυρή επιλογή διατύπωσης που καθορίζει την ιδεοψυχαναγκαστική πλευρά της σκέψης. Ο τελειομανία μπορεί να επηρεάσει ανεξέλεγκτα την αυτοεκτίμησή σας, την εμπιστοσύνη σας και το κίνητρό σας να κάνετε περισσότερα. Εάν η πρώτη σας σκέψη όταν ξεκινάτε για παράδειγμα να γυμνάζεστε είναι να γίνετε με supermodel, τότε είναι πολύ πιθανόν να βιώνετε σκέψεις τελειομανίας. Ακόμα και τα supermodels δεν μοιάζουν με supermodels στην πραγματική ζωή. Εάν χάσετε βάρος, τρώτε υγιεινά , και όμως δεν μοιάζετε με μια διαφήμιση περιοδικών, σημαίνει ότι έχετε αποτύχει; Η τελειότητα είναι ένας “βαθύς ψίθυρος” στις ψυχές μας, που έχει έναν αρκετά ισχυρό χαρακτήρα επέμβασης στον τρόπο ζωής μας και στις προοπτικές μας.
Η τελειομανία είναι περισσότερο εμφανής σε τρεις περιοχές της ζωής μας.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα