Παρασκευή, 15 Δεκεμβρίου 2017

Έλληνες, Σκοπιανοί και Σέρβοι σχεδιάζουν κανάλι ναυσιπλοΐας, που θα συνδέει τον Δούναβη με το Αιγαίο. Για εγχείρημα «ιστορικών διαστάσεων» κάνουν λόγο τα γερμανικά μέσα ...

Πηγή: Deutsche Welle
Στα σχέδια για την κατασκευή πλωτού ποτάμιου διαδρόμου που θα συνδέει τον Δούναβη με τη Μεσόγειο αναφέρεται μερίδα του γερμανικού Τύπου.
Η εφημερίδα Welt κάνει λόγο για «εντυπωσιακό έργο», σημειώνοντας ότι «η Ελλάδα, η ΠΓΔΜ και η Σερβία θέλουν να κατασκευάσουν ένα κανάλι, το οποίο σύμφωνα με τον Αλέξη Τσίπρα «θα μπορούσε να αλλάξει τη γεωγραφία των Βαλκανίων»».
Όπως επισημαίνει η εφημερίδα του Βερολίνου, «αναζητούνται επενδυτές για την κάλυψη του υψηλού κόστους» του πλωτού διαδρόμου με στόχο τη σύνδεση του Δούναβη μέσω του Μοράβα με τον Αξιό, ο οποίος εκβάλλει στον Θερμαϊκό Κόλπο, «δυτικά της Θεσσαλονίκης στο Αιγαίο».

Στα μεγαλεπήβολα σχέδια για την κατασκευή του συγκεκριμένου έργου αναφέρεται και το γερμανικό ειδησεογραφικό δίκτυο n-tv με εκτενές δημοσίευμα στην ιστοσελίδα του. 

Πως ο Kellogg δημιούργησε τα κορν φλέικς για να μειώσει την λίμπιντο


Picture
Τα Kellogg’s Corn Flakes δημιουργήθηκαν... «κατά λάθος» στην προσπάθεια του Δρ John Harvey Kellogg να αποτρέψει τον αυνανισμό και να μειώσει σημαντικά την επιθυμία για σεξ. Ο Δρ John Harvey Kellogg πέθανε σαν σήμερα, 14 Δεκεμβρίου 1943
Picture
​Η ιστορία των κορν φλέικς ξεκινάει στα τέλη του 19ου αιώνα με την Χριστιανική Εκκλησία Αντβεντιστών της Έβδομης Ημέρας, ένα Χριστιανικό κίνημα  με χαρακτηριστικό γνώρισμα την προσήλωση στις 10 εντολές, την τήρηση του Σαββάτου και της αυστηρής χορτοφαγικής διατροφής.Οι Αντβεντιστές άρχισαν να πειραματίζονται με ποικιλίες σπόρων, ειδικά την βρώμη, το σιτάρι, το καλαμπόκι, το ρύζι και το κριθάρι, προκειμένου να αντικαταστήσουν το κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα στη διατροφή τους.

Ο δρ. John Harvey Kellogg το 1894 ήταν ο επιστάτης στο σανατόριο Μπατλ Κρικ του Μίσιγκαν και ένθερμος Αντβεντιστής, ο οποίος επέβαλε την αυστηρή χορτοφαγική διατροφή επάνω στους ασθενείς του, απαγορεύοντας την κατανάλωση αλκοόλ, τον καπνό και την καφεΐνη. Αλλά, σε αντίθεση με τους Αντβεντιστές, δεν είχε επιβάλει αυτή τη δίαιτα για καθαρά λόγους υγείας ή ηθικούς λογούς.

Ο έλεγχος του νου στο διαλογισμό



Όσοι κάνουν διαλογισμό είναι πιθανό κάποια στιγμή να θυμώσουν με τον εαυτό τους ή να απογοητευτούν επειδή δεν μπορούν να ελέγξουν τον νου τους.

Η φυσιολογική λειτουργία του νου όμως, είναι να παράγει σκέψεις και ένα από τα οφέλη του διαλογισμού είναι να μάθουμε να παρατηρούμε και να αποδεχόμαστε αυτό το γεγονός.

Από μικρά παιδιά μαθαίνουμε ότι πρέπει να ελέγχουμε τις καταστάσεις στη ζωή μας. Ότι όλα πρέπει να είναι υπό την εποπτεία μας, να αποφεύγουμε τα λάθη, να κάνουμε τα σωστά και να κρίνουμε τα πάντα ανάλογα με το δίπολο "καλό ή κακό". Με τα χρόνια, ταυτιζόμαστε μ' αυτή τη λειτουργία του νου και όταν με το διαλογισμό βλέπουμε την τάση που έχουμε να ελέγχουμε τα πάντα, το κρίνουμε και αυτό ως κακό και ανεπιθύμητο. Έτσι, δημιουργείται μέσα μας μια εσωτερική σύγκρουση μεταξύ της πραγματικότητας (του νου που κρίνει και παράγει σκέψεις) και της εξωπραγματικής επιθυμίας του ίδιου του νου να είναι ικανός -για να είναι σωστός- να μην κρίνει και να μην παράγει σκέψεις.

Υπάρχει ένα είδος διαλογισμού που λέγεται Σαμάθα, όπου εστιάζουμε την προσοχή μας σε ένα αντικείμενο π.χ. στην αναπνοή, με σκοπό να ηρεμήσουμε τον νου. Προτεραιότητά μας μ' αυτή την τεχνική είναι να μην αφήσουμε τον νου ανεξέλεγκτο - κατά μία έννοια να μην του επιτρέψουμε να παράγει σκέψεις. Αντίθετα, στο διαλογισμό Βιπάσσανα, χρησιμοποιούμε τη συγκέντρωσή μας στην αναπνοή ως σημείο αναφοράς, στο οποίο επιστρέφουμε κάθε φορά που αντιλαμβανόμαστε την προσοχή μας να έχει παρασυρθεί από τις σκέψεις του νου. Ο διαλογισμός Σαμάθα προσφέρει μόνο προσωρινά αποτελέσματα, και ενώ μπορεί να χαλαρώσει τον νου και το σώμα, δεν μας προσφέρει την πολύτιμη αυτεπίγνωση που προσφέρει η τεχνική Βιπάσσανα.

Μαχαρίσι Μ. Γιόγκι: Το νευρικό σύστημα πρέπει να αναπαύεται στο Είναι



Όταν το σώμα δεν έχει την ευκαιρία να αρθεί στο επίπεδο του Είναι, χάνει τη δύναμη της ζωής.

Όταν το νευρικό σύστημα δεν έρχεται σε εκείνη την κατάσταση της ήρεμης εγρήγορσης -στο επίπεδο του Είναι- παρουσιάζει καταπόνηση, όπως συμβαίνει σε μια μηχανή που λειτουργεί συνεχώς χωρίς να σταματά.

Αλλά αν η μηχανή σταματά κατά διαστήματα, τότε η φθορά της είναι μικρότερη και αυτό της δίνει δύναμη και ζωή.

Η τραγωδία του δεξαμενόπλοιου «World Harmony»



στις 14 Δεκεμβρίου 1960 στα στενά του Βοσπόρου

Περί Αλός

Του Δημήτριου Γ. Ανδριάνα

Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ της
Ναυτικής Ιστορίας» τ. 73, σ. 30, ΟΚΤ-ΔΕΚ 2010,
έκδοση του Ναυτικού Μουσείου Ελλάδος.
Αναδημοσίευση στο Περί Αλός με την έγκριση του ΝΜΕ.


 

Το δεξαμενόπλοιο «World Harmony» («Παγκόσμιος Αρμονία»). ΦΩΤΟ:
http://www.tynebuiltships.co.uk/W-Ships/worldharmony1954.html

Η δωρεά στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδος από την πάλαι ποτέ ναυτιλιακή εταιρεία του μεγάλου εφοπλιστού Σταύρου Νιάρχου ενός αντιπροσωπευτικού ομοιώματος πλοίου με την επωνυμία World Εnterprise, αδελφού σκάφους με το απωλεσθέν στα στενά του Βοσπόρου την 14η Δεκεμβρίου 1960 World Harmony («Παγκόσμιος Αρμονία»), μας έφερε στην μνήμη το τραγικό γεγονός της
ολοσχερούς καταστροφής του τελευταίου. Το τραγικό δυστύχημα συνέβη από ανεξέλεκτη πυρκαγιά που ξέσπασε κατόπιν συγκρούσεως με το γιουκοσλαβικό πετρελαιοφόρο «Πέτερ Ζόρανιτς», έμφορτο βενζίνης, και την απώλεια 28 μελών του πληρώματος του «Παγκόσμια Αρμονία» στους οποίους συμπεριλαμβανόταν και ο πλοίαρχος εκ της νήσου Ψαρών Αριστείδης Νικολ. Μπαρτζής.

Διασώθηκαν από το δυστύχημα μόνο 12 εκ του συνόλου των 40 ανδρών.


Έκτοτε, κατ’ εντολή του πλοιοκτήτου Σταύρου Νιάρχου, το αδελφό σκάφος World Εnterprise, είχε συνεχώς στο πρυμναίο ιστό του την ελληνική σημαία μεσίστια, σε ένδειξη πένθους του καμμένου αδελφού σκάφους World Harmony και των απανθρακωμένων σωμάτων των 28 ανδρών του πληρώματός του, και δεν υπεστάλη ουδέποτε, κυματίζουσα νυχθημερόν μέχρι τη διάλυσή του το 1977.

Την ημερομηνία του δυστυχήματος 14/12/1960 ευρισκόμουν στο πλοίο του Νιάρχου World Japanica ως Α΄ μηχανικός με πλοίαρχο τον αείμνηστο εκ της νήσου Άνδρου Αλέξανδρο Λουλούδη, με υποπλοίαρχο τον συμπατριώτη μου Ψαριανό Ιωάννη Ανδρ. Σακά ανιψιό του πλοιάρχου του World Harmony, Αριστείδη Νικ. Μπαρτζή, και τους Ψαριανούς Μάρκελο Γεωρ. Ανδριάνα λοστρόμο, Γεώργιο Μαρκέλου Ανδριάνα και Νικόλαον Θεμιστοκλή Μώρο θερμαστές και τον Χαράλαμπο Ιωάν. Μπεναρδή καμαρωτάκι. Το πλοίο μας είχε αναχωρήσει έμφορτο από το Βανκούβερ του Καναδά με προορισμό το λιμάνι εκφορτώσεως την Οσάκα Ιαπωνίας.

Εν πλω, κατά μεσής του φουρτουνιασμένου Ειρηνικού Ωκεανού, λάβαμε το αναπάντεχο τηλεγράφημα, με υπογραφή του εφοπλιστού Σταύρου Νιάρχου και κοινοποίηση σε όλα τα πλοία του, 60 τον αριθμό τότε, που μας συνιστούσε να αναρτηθεί η ελληνική σημαία μεσίστια ενώπιον του πληρώματος στον πρυμναίο ιστό για τρείς ημέρες σε ένδειξη πένθους, όχι για την απώλεια του πλοίου αλλά για τις ανθρώπινες απώλειες και η επιθυμία του εκπληρώθηκε ενώπιον του συγκεντρωθέντος στην πρύμνη πληρώματος.

Ασφαλώς το ίδιο το τελετουργικό θα έλαβε χώρα και στα άλλα πλοία της εταιρείας.


Ο πλοίαρχος Αλέξανδρος Λουλούδης οι αξιωματικοί και το πλήρωμα μετά από την τελετή στο καρέ των αξιωματικών, αναφέρθηκαν στο τραγικό γεγονός και παράλληλα συζήτησαν θέματα κοινού ενδιαφέροντος και μέτρα ασφαλείας που πρέπει να λαμβάνονται από το πλήρωμα, προς αποφυγήν κάθε ατυχήματος απ’ όπου και αν προέρχεται (βλ. Υπό Δημ. Γ. Ανδριάνα «Η ναυτοσύνη των Ψαριανών- Η άνοδος και η πτώση του στόλου του Σταύρου Νιάρχου»).
Τα δύο αυτά πλοία, World Harmony και World Enterprise είχαν κατασκευασθεί στα βρετανικά ναυπηγεία Vickers Armstrong Ltd, Newcastle.

Καθαρή παρατήρηση σημαίνει αποδοχή και αποδοχή σημαίνει αγάπη



Το εγώ φοβάται την αγάπη και την κενότητα, την απουσία οποιασδήποτε κριτικής και ερμηνείας, γι' αυτό και πάντα η προσοχή του είναι εστιασμένη στην επίκριση.

Ύπουλα επιχειρεί να μας πείσει πως μόνο αν επισημαίνουμε τις δικές μας αδυναμίες μπορούμε να τις διορθώσουμε. Μας σπρώχνει σε μια συνεχή αυτοεπίκριση με απώτερο στόχο την εξέλιξή μας! Εφόσον όμως οι αδυναμίες αφορούν το εγώ, η ενασχόληση μαζί τους είναι ενασχόληση με το εγώ που μας παρουσιάζει πάντα κάτι νέο, ώστε συνεχώς να ψάχνουμε και να μη βρίσκουμε. Εκείνοι που αποπειρώνται να ελέγξουν τις σκέψεις τους με άλλες σκέψεις αποτυγχάνουν.

Στην πραγματικότητα σταματάμε να ελέγχουμε τις σκέψεις μας, όχι όταν στη θέση της αρνητικής σκέψης βάλουμε μια θετική, αλλά όταν μεταβούμε στην περιοχή της μη σκέψης, στην κατάσταση του παρατηρητή.

Μάχη με άγνωστα αντικείμενα στην Γαλλία του 1608 μ.Χ και οι μυστηριώδεις αναγεννησιακοί πίνακες



Τον Αύγουστο του 1608, οι άνθρωποι της νότιας Γαλλίας, από τη Μασσαλία μέχρι και τη Γένοβα, βίωσαν μία απίστευτη εμπειρία, όπως αναφέρεται σε ένα χρονικό με τίτλο, «Discours des terribles et espouvantables signes apparus sur la mer Gennes.»

Στον ουρανό πάνω από το Martigues μια εναέρια μάχη έλαβε χώρα η οποία και άφησε μια μυρωδιά από νιτρικό κάλιο (πυρίτιδα). Οι κάτοικοι της Νίκαιας είδαν τρία περίεργα φωτεινά αντικείμενα που κινούνται με μεγάλη ταχύτητα πάνω από την πόλη. Τα σκάφη σταμάτησαν κοντά σε ένα φρούριο, ενώ στη συνέχεια χαμήλωσαν κοντά στην επιφάνεια της θάλασσας προκαλώντας το νερό να βράσει και να απελευθερώσει έναν ατμό κοκκινωπού χρώματος.


Προς έκπληξη των θεατών, δύο ανθρωποειδή όντα με μεγάλα κεφάλια και μεγάλα φωτεινά μάτια, ντυμένα με κόκκινα κουστούμια, και κοκκινωπές κλίμακες συνδεδεμένες με τα σκάφη τους με σωλήνες, πέρασαν αρκετές ώρες εκτελώντας κάποια περίεργη εργασία. Οι στρατιώτες του φρουρίου πραγματοποίησαν περισσότερα από οκτακόσια χτυπήματα με τα κανόνια τους για να εκδιώξουν τους εισβολείς, χωρίς να καταφέρουν να προκαλέσουν έστω και ένα βαθούλωμα στην επιφάνεια των αντικειμένων.

Pierre Mérot: «Αγάπη είναι όταν ο καθένας πιστεύει πως ο άλλος βρήκε ένα φάρμακο διαφορετικό, και πως θα τον γιατρέψει..»

Pierre Mérot: «Αγάπη είναι όταν ο καθένας πιστεύει πως ο άλλος βρήκε ένα φάρμακο διαφορετικό, και πως θα τον γιατρέψει..»

Δεν παύουμε ν' αγαπούμε αυτούς που αγαπήσαμε.
Αλλά από άνθρωπο σε άνθρωπο, από κομμάτι σε κομμάτι, μας αρέσει να πιστεύουμε πως ανασυνθέτουμε σταδιακά ένα παζλ και πως μια μέρα θα σχηματιστεί ένα πρόσωπο.
Και πως δεν θα έχουμε πια ανάγκη να ψάχνουμε.
Μόνο που στη θέση της συνολικής εικόνας δεν έχουμε παρά την πιο πρόσφατη, κι αυτή δεν διαγράφει τις προηγούμενες.
Καμία μορφή δεν λησμονιέται, καμία δεν μας συγκρατεί.
Γι' αυτό και η ζωή μας δεν είναι μια διαδοχή από αποτυχίες αλλά μια αβέβαιη κατασκευή ολοκληρωτικά δοσμένη στην αγάπη.
Πόλεμοι γίνονται, μοναξιάς προς μοναξιά.

Ποια είναι τα περιεχόμενα του υποσυνείδητου νου;

Αποτέλεσμα εικόνας για Ποια είναι τα περιεχόμενα του υποσυνείδητου νου;

Ποια είναι τα περιεχόμενα του υποσυνείδητου νου;

-Όλα τα αρχεία του παρελθόντος πόνου, των βασάνων, της αποτυχίας και των άδικων πράξεων του ατόμου
-Όλες οι σκεπτομορφές φόβου, μίσους, ζήλιας, εκδίκησης, ατιμίας και εκμετάλλευσης
-Όλες οι καταγραφές καταστροφικών γεγονότων, όπως θάνατοι, σεισμοί, πλημμύρες, ανεμοστρόβιλοι, τυφώνες, πυρκαγιές, γενοκτονίες, δολοφονίες, απώλειες κ.ο.κ.
-Όλες οι καταγραφές αμαρτωλών ενεργειών και εγκλωβισμένων εντάσεων τυφλών ωθήσεων και παρορμήσεων
-Όλες οι καταγραφές άρνησης, ασέβειας και συκοφαντίας που βίωσε κάποιος στο παρελθόν
- Όλες οι συκοφαντικές ενέργειες προς τη Διδασκαλία: προκαταλήψεις, φανατισμό και αχαριστία
-Όλες οι συκοφαντικές σκέψεις, συναισθήματα και πράξεις κατά της ίδιας της εσωτερικής θειότητας

Αυτές οι επτά κατηγορίες περιγράφουν βασικά τα περιεχόμενα της υποσυνείδητης αποθήκης. Η υποσυνείδητη αποθήκη κουβαλά πολλές, πολλές καταγραφές των περασμένων εκατό έως χιλίων ενσαρκώσεων.

Η περισσότερη παραφροσύνη στον κόσμο προκαλείται από την πλημμύρα του υποσυνειδή του που χρησιμοποιείται έξυπνα από τις σκοτεινές δυνάμεις.

Η υποσυνείδητη αποθήκη παραμένει στο νου για μεγάλο χρονικό διάστημα και γίνεται η κύρια πηγή του πόνου, των βασάνων, της αποτυχίας και της κακής υγείας ενός ατόμου.

Η ψυχολογική και ψυχιατρική θεραπεία είναι μια αδύναμη προσπάθεια να απελευθερωθεί και να χειριστεί με ασφάλεια η υποσυνείδητη πλημμύρα.

Ποικιλομορφία, η ζωογόνος δύναμη

«Η κοινωνία σε διδάσκει: Διάλεξε το άνετο, το βολικό. Διάλεξε την πεπατημένη οδό……. Να θυμάσαι όμως ένα πράγμα: Η πεπατημένη περπατιέται από τη μάζα, τους μέτριους που δεν έχουν το κουράγιο να προχωρήσουν στο άγνωστο» .
Χόρχε Μπουκάι.

Η ετερογένεια είναι νόμος της φύσης. Η ποικιλομορφία των έμβιων όντων, των λειτουργιών τους, των αναγκών και των ικανοτήτων τους είναι απόδειξη αυτού του νόμου. Η ποικιλότητα, όμως, είναι και κανόνας της κοινωνίας για την εύρυθμη λειτουργία της. Αλλά η ετερότητα εκτός από κανόνας – νόμος αποτελεί και αναμφισβήτητη ανάγκη για τον άνθρωπο για τη δόμηση της ιδιαίτερης προσωπικότητάς του σε κάθε τομέα (ιδεολογικό, συμπεριφορά….).
Ωστόσο, τον κανόνα – νόμο της ετερογένειας αναιρούν οι σύγχρονες κοινωνίες που επιβάλλουν την ανάγκη για «εξομάλυνση» των ιδιαιτεροτήτων και την ισοπέδωση των διαφορών. Η ομοιογένεια κατέστη η νέα πραγματικότητα της εποχής μας που αναδεικνύει το απεχθές πρόσωπο της ομοιομορφίας – μαζοποίησης. Η επιφανειακή διαφορετικότητα όπου εκδηλώνεται (ενδυματολογικές ακρότητες – τατουάζ) προϋποθέτει την τυφλή υποταγή στη μόδα που συνιστά τον αφανή μηχανισμό της ομοιομορφίας.
«Το να ζεις επικίνδυνα σημαίνει πως ζεις καθέτως. Τότε η κάθε στιγμή έχει βάθος και ύψος. Αγγίζει το ψηλότερο αστέρι και τον βαθύτερο βυθό. Δεν γνωρίζει καθόλου την οριζόντια γραμμή» (Μπουκάι).
            Η αξία της ποικιλομορφίας είναι πασίδηλη και κάθε προσπάθεια διάσωσης της διαφορετικότητάς μας δικαιώνει τον αγώνα μας να είμαστε ο«εαυτός» μας.
            Αρχικά, η αξία της ποικιλομορφίας αισθητοποιείται στο επίπεδο τηςανθρώπινης ζωής. Η ποικιλομορφία προσδιορίζει το σύνολο των βιολογικών, πνευματικών, ψυχικών και κοινωνικών χαρακτηριστικών που συνιστούν την ετερότητα των ανθρώπων. Κάθε άνθρωπος είναιδιαφορετικός κι αυτό είναι ο πλούτος του. Βέβαια, ο πλούτος δεν βρίσκεται στη διαφορά αυτή καθαυτή, ούτε στην εγωιστική προβολή της αλλά στη δημιουργική ανάμειξη των διαφορών. Η ετερότητα, δηλαδή, δεν υπάρχει και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ως εργαλείο ταξινόμησης, κατηγοριοποίησηςκαι διαίρεσης των ανθρώπων αλλά ευκαιρία να συγχρωτιζόμαστε με τους«άλλους» τους διαφορετικούς χωρίς αποκλεισμούς. Γι’ αυτό μόνον έτσι διασώζουμε και τη δική μας αυτονομία κι αυξάνουμε τον «πολιτιστικό πλούτο».

Θεωρίες ὑποδούλων;

Ἔχουμε πεισθῆ, λόγῳ τῆς πολλῶν αἰώνων ἐκπαιδεύσεώς μας, νὰ θεωροῦμε πὼς ἄλλοι κινοῦν τὰ νήματα γύρω μας.
Ἔχουμε ἐπίσης πεισθῆ πὼς δὲν θὰ ἐπιτύχουμε κάτι, ἐὰν δὲν συγκροτηθοῦν οἱ ἀναγκαῖες ἐκεῖνες δυνάμεις ποὺ θὰ σχηματίσουν μίαν σχετικὰ σημαντικὴ πλειοψηφία, γιὰ νὰ μαχηθῇ, ὅπου κι ὅταν ἀπαιτηθῇ, γιὰ νὰ μᾶς ἀπελευθερώσῃ.
Ἔχουμε τέλος πεισθῆ πὼς κάθε μάχη, κάθε ἐπιπέδου ἀγῶνες, κάθε μορφὴ πάλης πρέπει νὰ γίνῃ μὲ τὰ ὅπλα ποὺ μᾶς προσφέρῃ αὐτὸς ποὺ μᾶς κρατᾶ ἐν καταστολῇ…
…μὰ ἂς τελειώσῃ τώρα πιὰ τὸ …παραμύθι, διότι ἀκριβῶς ἔτσι ἤθελαν κάποιοι νὰ πιστεύουμε πὼς συμβαίνει. Καί, τελικῶς, καταλήξαμε νὰ ἀναπαράγουμε ὅσα μᾶς ἔχουν ἐκπαιδεύση, μεθοδικότατα, νὰ πιστεύουμε, δίχως νὰ ἀναρωτώμεθα γιὰ τὴν ἀλήθεια τους ἀλλά, τελικῶς, νὰ παραμένουμε ἐθελοβούλως ἐθελόδουλοι.
Ὅλα αὐτά, μαζὺ μὲ πάρα πολλὰ ἄλλα προερχόμενα ἀπὸ αὐτά, ἀποτελοῦν ἁπλῶς ἕνα περιτύλιγμα ποὺ κρύβει τὴν πραγματικότητα. Καί, ἐὰν τὸ θέλουμε εἰλικρινῶς, ἑστιάζοντας ἐκεῖ ποὺ χρειαζόμεθα καὶ μόνον, θὰ διαπιστώσουμε πὼς ἡ πραγματικότης εἶναι τελείως διαφορετικὴ ἀπὸ αὐτὴν ποὺ πιστεύουμε. 

10 χρυσές οδηγίες για να μην πάρεις ούτε γραμμάριο τα Χριστούγεννα



Κουραμπιέδες, δίπλες, μελομακάρονα, πίτες και ένα σωρό λιχουδιές θα μας βρουν αντιμέτωπους κι αυτά τα Χριστούγεννα! Μην πανικοβληθείς μόλις δεις τον μπουφέ! Ο πανικός μπορεί να οδηγήσει είτε σε αρνητική στάση απέναντι στο φαγητό είτε σε υπερφαγικά επεισόδια. Οι οδηγίες που ακολουθούν θα σε βοηθήσουν να επιλέξεις σωστά χωρίς να στερηθείς τίποτα αυτές τις γιορτές!
  1. Ζυγίσου πριν το ρεβεγιόν! Η σωστή ζύγιση είναι η πρωινή μετά από τουαλέτα και χωρίς ρούχα.
  2. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μείνεις νηστική όλη μέρα, ώστε να φας το βράδυ στο γιορτινό τραπέζι. Συνήθως αυτό οδηγεί σε μεγάλη κατανάλωση φαγητού και το τελευταίο που μπορείς να πετύχεις είναι να μην πάρεις βάρος. Θα πρέπει να έχουμε συχνά γεύματα μέσα στην ημέρα κι αυτό γιατί όταν τρώμε μετά από πολλές ώρες τα επίπεδα γλυκόζης ανεβαίνουν απότομα με αποτέλεσμα την αύξηση της έκκρισης ινσουλίνης όπου αυτό οδηγεί σε μεγαλύτερη εναπόθεση λίπους.
  3. Επίλεξε υγιεινά! Μπορείς να φας άπαχο κρέας όπως γαλοπούλα αλλά χωρίς την πέτσα. Η σαλάτα θα είναι υποχρεωτική στο μυαλό σου διότι προκαλεί κορεσμό άρα σε χορταίνει. Έτσι δεν θα ‘’ τσιμπήσεις’’ κάτι παραπάνω. Απόφυγε τα τηγανητά και τα πολύ λιπαρά τρόφιμα. Μην ξεχνάς να φας υδατάνθρακα όπως λίγες πατάτες φούρνου ή ψωμί. Είναι λάθος να αποκλείεις τους υδατάνθρακες από το κυρίως γεύμα σου.
  4. Να τρως αργά. Πρέπει να περάσουν περίπου 20 λεπτά για να καταλάβεις ότι έχεις χορτάσει. Έτσι θα αποφύγεις και την δυσπεψία γιατί θα μασάς την τροφή σου καλύτερα ( ειδικότερα αν νήστεψες).
  5. Μικρές μερίδες. Όσα πιο πολλά βλέπεις στο τραπέζι, τόσα περισσότερα θέλεις να βάλεις στο πιάτο σου. Δεν λέω, πρέπει να δοκιμάσεις από όλα, απλά μπορείς να βάλεις σε μικρότερη ποσότητα.

Ματθαίος Γιωσαφάτ:«Δεν φταίει η κρίση, αλλά αυτό που κουβαλάμε μέσα μας»

Ο άνθρωπος που έβαλε την ψυχοθεραπεία στο μέσο ελληνικό σπίτι εξηγεί γιατί είμαστε καταθλιπτικός λαός και γιατί η πολυγαμία είναι φυσική

Ματθαίος Γιωσαφάτ:«Δεν φταίει η κρίση, αλλά αυτό που κουβαλάμε μέσα μας»

Ο Ματθαίος Γιωσαφάτ δεν δίνει συχνά συνεντεύξεις. Είναι υπεραπασχολημένος από τότε που έγινε «μισοδιάσημος», όπως λέει αυτοσαρκαστικά. Μετά τη συνέντευξή του στο «Spiegel», δύο κανάλια της γερμανικής τηλεόρασης ζήτησαν να τον επισκεφτούν κι εκείνος αρνήθηκε. «Δεν μπορώ να κάνω αυτή τη δουλειά, ξέρετε. Αφήστε που δεν είμαι και φίλος των Γερμανών λόγω καταγωγής. Οι γονείς μου ήταν Ρωμανιώτες Εβραίοι». Δέχεται να μου μιλήσει επειδή διάβασε ένα μυθιστόρημά μου: η λογοτεχνία είναι η μεγάλη του αγάπη. Εφηβος δημοσίευε ποιήματα σ’ ένα περιοδικό της Κατερίνης. Αργότερα έκανε κριτική κινηματογράφου σε αριστερές εφημερίδες, «όταν δεν προλάβαινε να δει τις ταινίες ο μέγας Φώσκολος».

Μου μιλάει για ένα μυθιστόρημα που γράφει προσπαθώντας να βάλει τάξη σε όσα έζησε από τη δεκαετία του ’40 ως σήμερα: η πρωταρχική σκηνή με τους Γερμανούς να πιάνουν όμηρο τον πατέρα του. Ο τετράχρονος τότε Ματθαίος δαγκώνει τον γερμανό στρατιώτη. Η κάννη του όπλου στραμμένη κατά πάνω του. Η γιαγιά του εκλιπαρεί τον στρατιώτη. Η κλωτσιά της γερμανικής μπότας τον εκσφενδονίζει απέναντι.

Δεν θέλει να γράψει αυτοβιογραφία, αλλά μυθιστόρημα (στη στοίβα των βιβλίων πάνω στο γραφείο του ξεχωρίζει «Το βιβλίο της ανησυχίας» του Πεσσόα). Ομως στο βιβλίο θα αχνοφαίνεται και η ζωή του: Ο πατέρας του, αντάρτης στον ΕΛΑΣ. Τα πρώτα γράμματα, που τα έμαθε στο βουνό. Οι σπουδές Ιατρικής, το μεταπτυχιακό στη Βιέννη. Τα χρόνια του Λονδίνου, η επιστροφή στην Ελλάδα. Οι πέντε χιλιάδες άνθρωποι που έχουν ζητήσει τη συμβουλή του. Γιατί πρέπει να το πούμε κι αυτό: Ο Ματθαίος Γιωσαφάτ, ιδρυτής και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Ομαδικής Ανάλυσης και Οικογενειακής Θεραπείας, έβαλε την ψυχοθεραπεία στο μέσο ελληνικό σπίτι εκλαϊκεύοντας τις έννοιες της μεταβίβασης και της απώθησης.

Καθόμαστε σε αναπαυτικές πολυθρόνες, ο ένας απέναντι στον άλλον, στην κλασική απόσταση της ψυχοθεραπείας, με τη διαφορά ότι εγώ ρωτώ και εκείνος απαντά. Αν δικαιούμαι να βγάλω ψυχολογικής υφής συμπεράσματα, θα σταθώ στο γεγονός πως είναι πρωτότοκος σε μια μεγάλη οικογένεια, εργασιομανής με την καλή έννοια, λάτρης του ωραίου φύλου. Στη συζήτηση μεταχειρίζεται τα επιχειρήματα της βιολογίας, ως γιατρός που είναι, όχι των κοινωνικών επιστημών.

Του ζητάω να μου περιγράψει τη μέρα του: «Νωρίς το πρωί σπουδάζω τον ελληνικό χαρακτήρα με τις πολιτικές εκπομπές της τηλεόρασης. Μετά δουλεύω, ατομικά και με γκρουπ. Περνάω υπέροχα τις ώρες της δουλειάς. Ενώ βγαίνεις με δυο φίλους γιατρούς και σου λένε φοβερές κοινοτοπίες, τι πλακάκια έβαλαν στην κουζίνα».

Μου προσφέρει νερό με αναβράζον δισκίο ροδιού. Οσο το ετοιμάζει έχω λίγο χρόνο να κοιτάξω τριγύρω: η φωτογραφία της κόρης του και του μικρού εγγονού του, ο ίδιος με τον Ιρβιν Γιάλομ, τα ξεχειλισμένα ράφια της βιβλιοθήκης του. Σ’ ένα ταμπουρέ, το βιβλίο του «Μεγαλώνοντας μέσα στην ελληνική οικογένεια», στην τριακοστή έκδοση πια.

Ο Γιωσαφάτ ετοιμάζει ένα νέο βιβλίο με τον σαιξπηρικής απόχρωσης τίτλο «Να παντρευτείς ή να μην παντρευτείς» συσσωματώνοντας τις ομιλίες του στο Ιδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη (που θα συνεχιστούν τον Οκτώβριο). Εκεί υποστηρίζει ότι υπάρχουν 12 είδη έρωτα, απολύτως αντίστοιχα της σχέσης που αναπτύξαμε με τη μητέρα μας στον πρώτο χρόνο της ζωής μας. «Ενας στερημένος άντρας περιμένει να πάρει από τη γυναίκα ό,τι δεν πήρε από τη μητέρα του, άλλος δημιουργεί εξαρτητική σχέση. Επιλέγεις κάποιον για να κυριαρχείς ή να σε κυριαρχούν. Κι αυτό δεν είναι αγάπη, είναι ανάγκη».

Θέλετε να πείτε ότι δεν υπάρχει πραγματική αγάπη;  «Στους ώριμους ανθρώπους υπάρχει. Εχουν δεχτεί τα δικά τους ελαττώματα και του συντρόφου τους, έχουν ζήσει την υπαρξιακή μοναξιά. Τον πρώτο χρόνο της ζωής τους έχουν πάρει αρκετή αγάπη από τη μητέρα τους κι έχουν δεχτεί ότι δεν μπορούν να τα έχουν όλα. Η αγάπη ξεκινάει από την ευγνωμοσύνη».

Δηλαδή;  «Η ευγνωμοσύνη δημιουργεί συνθήκες ενδιαφέροντος για τον άλλον. Ο έρωτας διαρκεί πόσο; Εναν χρόνο; Μετά, ή μεταμορφώνεται σε αγάπη με στοιχεία ευγνωμοσύνης, ή διαλύεται. Οι εξαρτημένοι, οι στερημένοι από μητρική αγάπη ονειρεύονται καρβέλια, μια ιδανική γυναίκα. Ακριβώς όπως τα παιδιά πιστεύουν ότι η μάνα τους είναι όλος ο κόσμος».

Μιλάτε για το σύνδρομο Παναγίας και πόρνης προφανώς – εξόχως ελληνικό σύνδρομο…  «Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Είχα κάποτε έναν σαραντάρη σε μια ομάδα. Είχε πάει μ’ ένα τσουβάλι γυναίκες και δεν έβρισκε μια να του ταιριάζει. Γιατρέ, μου έλεγε, τι ζητάω; Μια γυναίκα τρυφερή, αλλά όχι αδύναμη. Να μου είναι πιστή, αλλά να είναι ελκυστική, να την κυνηγούν οι άλλοι άντρες. Τι ζητούσε; Την ιδανική μητέρα. Θυμάμαι ένα σονέτο που έγραψα για τη μάνα μου στην εφηβεία, πώς τη σφίγγω στην αγκαλιά μου και μέσα στα μάτια της αναζητώ τη δική μου μορφή. Δεν βλέπετε πώς κοιτάζονται οι έφηβοι στα πάρκα; Σαν να είναι ο ένας η μητέρα του άλλου».

Κρόνος στον Τοξότη* Εν Οίδα Ότι Ουδέν Οίδα*












15. 12. 2017



Τελευταίο Μετρό


~ ή Μέτρο ~


για τον Κρόνο στον Τοξότη*


Από τις 20 Δεκεμβρίου


ο Κρόνος


αλλάζει Σταθμό*


Μας αφήνει άραγε πιο ώριμους


ή πιο μπερδεμένους;





Ο Κρόνος στον Τοξότη,


στο Ζώδιο της Διδασκαλίας


και του Νοήματος της Ζωής,


φεύγει


και μας αφήνει


ξεκάθαρα την Δική του Διδασκαλία:


Τίποτα Δεν Ξέρουμε*


Μας αφήνει την Ρήση του Σωκράτη,


''εν οίδα ότι ουδέν οίδα''


δηλαδή 


''ένα ξέρω, ότι τίποτα δεν ξέρω''.


Τίποτα Δεν Ξέρουμε*


Δεν έχουμε όλες τις Απαντήσεις*


Κανείς στον Ενσαρκωμένο Κόσμο


Δεν Έχει Όλες τις Απαντήσεις*


Εκεί που νομίζεις πως έχεις


κατακτήσει την Απάντηση


έρχεται το Βίωμα και σου τα αναιρεί


όλα*

Οι βαθύτερες αιτίες πίσω από τον εγωισμό



Το να ενδιαφέρεται κάποιος για το συμφέρον του, ασφαλώς δεν είναι εγωισμός, είναι σωφροσύνη και ωριμότητα.

Διότι αν δεν επιδιώκει ο ίδιος αυτά που τον ωφελούν και δεν αποφεύγει αυτά που τον βλάπτουν, τότε αυτομάτως το βάρος της προστασίας του πέφτει στους άλλους, που σημαίνει ότι είναι, ή φέρεται, σαν ανήλικος.

Προφανώς, ως εγωιστής θεωρείται όχι αυτός που απλά ενδιαφέρεται για το συμφέρον του, αλλά αυτός που κοιτάζει υπερβολικά το συμφέρον του, δηλαδή νοιάζεται μόνο για τον εαυτό του αδιαφορώντας για τους άλλους. Σ’ αυτό το άρθρο θα εξετάσουμε άλλες αιτίες που να εξηγούν την εγωιστική συμπεριφορά, εκτός του ότι κάποιος είναι στ' αλήθεια εγωιστής.

Πρώτη και κυριότερη αιτία είναι συσσωρευμένα δυσάρεστα συναισθήματα στην ψυχή του ανθρώπου όπως φόβος, θλίψη, θυμός, ενοχή, που με τη σειρά τους οφείλονται σε αρνητικές πεποιθήσεις για τον εαυτό, που μπορούν να πάρουν διάφορες μορφές όπως «δεν αξίζω ή δεν μπορώ να πάρω αγάπη, σεβασμό, αποδοχή», «είμαι αδύναμος», «είμαι εγωιστής», «είμαι κακός» κ.λπ. Όλες αυτές οι αρνητικές πεποιθήσεις έχουν στην ουσία τους την πεποίθηση «δεν είμαι εντάξει όπως είμαι» ή «δεν έχω κάνει το καλύτερο που μπορούσα (αναφορικά με το ένα ή το άλλο θέμα)».

Όταν ένας άνθρωπος βαρύνεται χρονίως από τέτοιες πεποιθήσεις και τα αντίστοιχα δυσάρεστα συναισθήματα μέσα του, αισθάνεται συχνά ή διαρκώς σε κατάσταση κινδύνου οπότε νοιώθει ότι έχει πολύ μεγάλη ανάγκη αυτοπροστασίας. Επίσης αισθάνεται ότι δεν έχει αποθέματα ψυχικής ενέργειας, με αποτέλεσμα να μην έχει διάθεση ή κουράγιο να νοιαστεί για άλλους. Έτσι φέρεται εγωιστικά χωρίς όμως να είναι εγωιστής.

Γιατροσόφια της Ηπείρου για κρυολογήματα (και πολλά άλλα)



Από τα αρχαία χρόνια ο άνθρωπος σε κάθε γωνιά του πλανήτη αναζήτησε βοήθεια στο φυτικό βασίλειο για την ανακούφιση των πόνων και των ασθενειών του. Τα βότανα αναγνωρίστηκαν και χρησιμοποιήθηκαν από όλους τους λαούς σαν φυτά με θεραπευτικές - φαρμακευτικές ιδιότητες αλλά και με μαγικές, σε κάποιες περιπτώσεις.

Συγγραφείς και γιατροί από την αρχαιότητα ακόμα έγραψαν συγγράμματα γι’ αυτά, βασισμένοι στις παρατηρήσεις και τη λαϊκή παράδοση του καιρού τους.
 Στα χρόνια της Τουρκοκρατίας η χρήση των βοτάνων ήταν πολύ διαδεδομένη στη χώρα μας, σύμφωνα με διάφορες οικογενειακές παραδόσεις ή τις οδηγίες του πρακτικού γιατρού, της γριάς γιάτρισσας ή των γιατροσοφίων.

Από τις αρχές του 20ου αι. άρχισε να εγκαταλείπεται η βοτανοθεραπεία και τη θέση της πήραν τα χημικά παρασκευάσματα. Καθώς αυξάνονταν τα χημικά φάρμακα, αυξάνονταν όμως και οι αρρώστιες και η έλλειψη εμπιστοσύνης των ανθρώπων σ’ αυτά. Έτσι η ανάγκη επιστροφής στη φύση έγινε σιγά σιγά μεγαλύτερη και στην εποχή μας έχει πια πολλούς οπαδούς.

Σήμερα όχι μόνο πλέον δεν αμφισβητείται η πατροπαράδοτη πείρα, αλλά καταφεύγουμε συχνά στα βότανα και τις θεραπευτικές ιδιότητές τους, για να γλιτώσουμε από τις παρενέργειες των φαρμάκων.

Γίνεται πια επιτακτική η ανάγκη να σωθεί η παράδοση και να μπει δυναμικά στην καθημερινή μας ζωή. Στα πλαίσια αυτής της σκέψης είναι αξιόλογη και απαραίτητη η προσπάθειά μας να διαφυλάξουμε την πατροπαράδοτη γνώση με την οποία γαλουχήθηκαν γενιές και γενιές ανθρώπων.

1. Αμυγδαλίτιδα

- Γαργάρες με χλιαρό αλατόνερο, λεμόνι ή ρακί ή σόδα φαγητού. (Φούρκα)
- Ζεστό κατάπλασμα στον λαιμό από βρασμένες αγγινάρες.(Ελαφότοπος)


2. Άσθμα

- Αφέψημα γλυκόριζας

3. Βήχας

- Βρασμένη ρίγανη απαλύνει το βήχα. (Ιωάννινα)
- Παίρνουμε παλιά κεραμίδια, τα ζεσταίνουμε καλά , τα τυλίγουμε με ζεστά πανιά (μάλλινα) και τα τοποθετούμε στο στήθος, όταν έχουμε βήχα, βρογχίτιδα, πνευμονία. Το ίδιο γίνεται και με ζεστά πίτουρα. (Ιωάννινα)
- Λεμόνι και μέλι καταπραΰνει το βήχα. (Ιωάννινα)

20 σοφές φράσεις από τη Μαρία Τερέζα που θα διδάξω στο παιδί μου

1. Τι μπορείτε να κάνετε για να προωθήσετε την παγκόσμια ειρήνη; Πηγαίνετε  σπίτι και δείξτε αγάπη στην  οικογένειας σας.
2. Δεν χρειαζόμαστε όπλα και βόμβες για να έρθει η  ειρήνη, χρειαζόμαστε αγάπη και συμπόνια.
3. Μερικοί άνθρωποι έρχονται στη ζωή μας ως ευλογία. Μερικοί έρχονται στη ζωή σας σαν  μάθημα.
4. Αν κρίνετε τους ανθρώπους, δεν έχετε χρόνο να τους αγαπήσετε.
5. Υπάρχει ένα πράγμα που μπορείτε να κάνετε αλλά δεν μπορώ εγώ και  υπάρχει ένα πράγμα που μπορώ να κάνω, αλλά  εσείς δεν μπορείτε: οπότε   ας κάνουμε κάτι όμορφο μαζί.
6. Μην αφήσετε ποτέ κάποιον, που έρχεται σε εσάς, χωρίς να φύγει καλύτερος και πιο ευτυχισμένος.
7. Δεν μπορούμε όλοι να κάνουμε  σπουδαία πράγματα ,αλλά όλοι μπορούμε να κάνουμε μικρά πράγματα με μεγάλη αγάπη.
8. Είναι εύκολο να αγαπάς τους ανθρώπους που είναι μακριά. Δεν είναι πάντα εύκολο να αγαπάς αυτούς που είναι κοντά σου.

Η NASA δείλιασε για ακόμη μια φορά… (vid)

Για ακόμη μια φορά η NASA δείλιασε να μιλήσει για την ανακάλυψη εξωγήινης ζωής και περιορίστηκε να ανακοινώσει ότι βρήκε δύο νέους εξωπλανήτες, λες και πρόκειται για κάτι καινούριο!

Το διαστημικό τηλεσκόπιο Κέπλερ εντόπισε δύο νέους εξωπλανήτες, κανέναν όμως εξωγήινο… Πηγή: News Media
ΑΝΘΡΑΚΕΣ ο θησαυρός! Η αναγγελία της NASA την περασμένη Δευτέρα ότι την Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου θα έκανε μια σημαντική ανακοίνωση εξελίχθηκε σε φιάσκο, αφού η Αμερικανική Υπηρεσία Διαστήματος περιορίστηκε–όπως είχε κάνει και τον Ιούνιο– να πει ότι το διαστημικό τηλεσκόπιο Κέπλερ εντόπισε δύο ακόμη εξωπλανήτες στο μέγεθος της Γης – λες και πρόκειται για κάτι καινούριο! (Βλέπε βίντεο στο τέλος του άρθρου).
Έως τώρα έχουν ανακαλυφθεί 4.034 εξωπλανήτες, από τους οποίους 50 έχουν περίπου το μέγεθος της Γης και από αυτούς οι 30 βρίσκονται σε τέτοια απόσταση από το άστρο γύρω από το οποίο περιστρέφονται, ώστε μπορούν να υποστηρίξουν την ανάπτυξη ζωής.
Επομένως, ποιο είναι το μεγάλο νέο;

Το εορταστικό τραπέζι σύμφωνα με το Φενγκ Σούι

H ονειρική ατμόσφαιρα των εορτών, Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, μπορεί να ενισχυθεί σημαντικά με τη βοήθεια του Φενγκ Σούι και να μας χαρίσει υπέροχες στιγμές θαλπωρής και ομορφιάς.

Σχεδόν σε όλες τις παραδόσεις, ένα τραπέζι γεμάτο με πλούσια εδέσματα συμβολίζει τον πλούτο και την ευημερία της οικογένειας. Image: Supplied
ΜΕ ΤΗΝ καθοδήγηση του Φενγκ Σούι μπορούμε να στρώσουμε το εορταστικό τραπέζι μας, είτε πρόκειται για τις μεγάλες γιορτές είτε για τις οικογενειακές, έτσι ώστε να εκπληρώσει όλους αυτούς τους σκοπούς και να εξασφαλίσει υπέροχες στιγμές σε όλα τα μέλη της οικογένειας και τους καλεσμένους μας. Με οδηγό το Φενγκ Σούι, σας δίνουμε μερικές απλές συμβουλές που θα σας εξασφαλίσουν ένα αρμονικό και πανέμορφο εορταστικό γεύμα ή δείπνο.

Τα χρώματα της τραπεζαρίας

Θα πρέπει να είναι ζωηρά και φωτεινά, ώστε να δημιουργείται η κατάλληλη ατμόσφαιρα για τη λήψη και τη χώνεψη της τροφής. Τα μουντά χρώματα καταθλίβουν και χαλάνε την όρεξη των ανθρώπων.
Ο φωτισμός παίζει επίσης σημαντικό ρόλο για τη δημιουργία μιας χαρούμενης ατμόσφαιρας. Αποφύγετε το φωτισμό που δημιουργεί έντονες φωτοσκιάσεις και προτιμήστε το απαλό, άπλετο φως που διαχέεται ευχάριστα στο χώρο. Φροντίστε ώστε τα κεριά που θα τοποθετήσετε στο τραπέζι να μην ενοχλούν στο σερβίρισμα και να μην αποτελούν εμπόδιο στις κινήσεις των παρακαθήμενων.
Αν υπάρχει καθρέφτης στο χώρο, φροντίστε ώστε να καθρεφτίζει το πλουσιοπάροχο τραπέζι, χωρίς όμως να φέρνει σε δύσκολη θέση όσους κάθονται σε αυτό.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα