Πέμπτη, 7 Δεκεμβρίου 2017

Nέα θεωρία συνωμοσίας για το φεγγάρι



Oι θεωρίες συνωμοσίας που κατά καιρούς βλέπουν το φως της δημοσιότητας αφορούν και τα όσα λαμβάνουν χώρα στο διάστημα μακριά από τον άνθρωπο.
Δεδομένου όμως ότι η εξερεύνηση των πλανητών πέραν της γης προκαλεί συνήθως ενδιαφέρον σε επιστήμονες και μη, είναι λογικό να διαδίδονται διάφορα για τη ζωή στο διάστημα.

Το τέλος του κόσμου έχει προβλεφθεί πολλές φορές. Μια από αυτές οι ειδικοί είπαν πως ο κόσμος θα καταστρεφόταν τον Οκτώβριο τότε που ο πλανήτης Nibiru θα έφτανε στη γη. Τελικά τίποτα τέτοιο δεν συνέβη. Όσοι όμως υποστήριζαν την εν λόγω θεωρία συνωμοσίας ακόμα και τώρα επιμένουν πως ίσως η σύγκρουση συμβεί τους επόμενους μήνες.

Η δύναμη της άρνησης


Του Τάσου Δαφνομήλη-Συνθετική Συμβουλευτική
Στην καθημερινότητα, καθώς αλληλεπιδράμε με γνωστούς και άγνωστους ανθρώπους ακούμε συχνά-πυκνά « όχι, δεν θέλω, δεν ξέρω.» Αυτές οι λέξεις δηλώνουν μία άρνηση η οποία είναι λεκτική και ξεκάθαρη. Εκτός από τη λεκτική άρνηση συναντάμε και τη μη λεκτική η οποία δεν είναι και τόσο ξεκάθαρη, προϋποθέτει κάποιο χρονικό διάστημα να κυλήσει για να την αντιληφθούμε. Η άρνηση είναι μία στάση η οποία πολλές φορές προάγει και μία θέση, μία τοποθέτηση δηλαδή. Ένα παράδειγμα θα φωτίσει περισσότερο τη μη λεκτική άρνηση.
Ας φανταστούμε έναν άνθρωπο που ισχυρίζεται ότι θέλει να αδυνατίσει. Προσπαθεί να χάσει βάρος εδώ και ένα χρόνο, έχει πάει σε διατροφολόγο, έχει πάει σε γυμναστήριο, σε κολυμβητήριο, σε παθολόγο να διερευνήσει αν έχει κάτι οργανικό… οι προσπάθειές του αποτυγχάνουν όμως. Οπότε εδώ κάτι συμβαίνει ή δεν ακολουθεί τις οδηγίες με πειθαρχία ή πολύ πιθανόν να μην το θέλει πραγματικά ο ίδιος και να δέχεται πίεση από το στενό του περιβάλλον και να το κάνει για τους άλλους και όχι για τον εαυτό του. Ο άνθρωπος αυτός στην πραγματικότητα εκφράζει την άρνησή του με την επαναλαμβανόμενη αποτυχία του.
Η άρνηση βέβαια έχει και θεραπευτικό χαρακτήρα καθώς μπορεί να δρα προληπτικά και προστατευτικά. Για παράδειγμα ένας άνθρωπος αρνείται να μπει σε ζαχαροπλαστείο επειδή φοβάται ότι θα παρασυρθεί από τους γλυκούς πειρασμούς που θα αντικρύσει και σκέφτεται ότι δεν θα έχει τη δύναμη να οριοθετηθεί και για αυτό το λόγο επιλέγει να μην μπει καθόλου μέσα. Η άρνηση σε αυτό το παράδειγμα έχει προληπτικό και προστατευτικό χαρακτήρα καθώς ο άνθρωπος αυτός έχει την ικανότητα να σκεφτεί την συνέπεια.

Αγάπη σημαίνει σιωπή...




Δεν μπορούμε πάντα να βοηθήσουμε τον άλλο που βυθίζεται. 

Όταν ειδικά το χέρι που του απλώσαμε το δάγκωσε για να χαθεί στις θύελλες και τους αγέρηδες. 

Τον αγαπάμε κι υποφέρουμε όταν βλέπουμε να χάνεται, μα δεν είναι πάντα δυνατό να κάνουμε κάτι γι αυτό, όταν εκείνος δεν μας το επιτρέπει. 
Τότε πρέπει να έχουμε την ταπείνωση να αποδεχθούμε ότι δεν είμαστε παντοδύναμοι, ούτε σούπερ ήρωες. 


Η αγάπη μας γι αυτόν είναι ο σταυρός μας. 

Αντιμετώπιση τραυματικής εμπειρίας (2ο)

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ


Νεαρή νοσηλεύτρια (ηλικίας περίπου 30 ετών) αρχίζει να παρουσιάζει πόνους στην κοιλιακή χώρα. Οι πόνοι όσο περνάει ο καιρός γίνονται όλο και πιο έντονοι και κάποιες φορές, την οδηγούν σε λιποθυμία καθώς εξυπηρετεί κάποιον ασθενή. Ο κλινικός και εργαστηριακός έλεγχος στο νοσοκομείο όπου εργάζεται, δεν έδειξε τίποτα το παθολογικό και της συστήνεται να ελεγχθεί περισσότερο στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο Ιωαννίνων, στο γαστρεντερολογικό τμήμα. Εκεί ο έλεγχος επαναλαμβάνεται (γαστροσκόπηση, κολονοσκόπηση, βιοψίες, αξονικές τομογραφίες, αιματολογικές εξετάσεις), δίχως και πάλι να βρεθεί τίποτα το παθολογικό.

Η ασθενής επειδή εξακολουθεί να πονάει πολύ, καταλήγει στην Αθήνα στο
νοσοκομείο Υγεία για επανάληψη του ελέγχου. Στο νέο νοσοκομείο ο πλήρης έλεγχος επαναλαμβάνεται για τρίτη φορά, χωρίς αποτέλεσμα. Όλες οι εξετάσεις βρέθηκαν και πάλι εντός φυσιολογικών ορίων, ενώ η «ασθενής» εξακολουθεί να πονάει…

Η άποψη των γιατρών της είναι πως «μάλλον, πάσχει από ελκώδη κολίτιδα, παρά τον αρνητικό εργαστηριακό έλεγχο και τα αρνητικά αποτελέσματα της βιοψίας εντέρου, και πως είναι καλό να αρχίσει αγωγή με φάρμακα», παράλληλα με αλλαγή διατροφής. Η ασθενής δέχεται και αρχίζει θεραπεία με ανοσοκατασταλτικά και κορτιζόνη.

Η θεραπεία, δεν έχει κανένα αποτέλεσμα στα συμπτώματα της ασθενούς, και μετά από 6 μήνες, σταματάει η ίδια τη θεραπεία, απογοητευμένη από το αποτέλεσμά της αλλά και επειδή έχει αρχίσει να αυξάνει το βάρος της λόγω της κορτιζόνης. Βαθιά μέσα της έχει αρχίσει να πιστεύει πως κρύβει κάποια κακοήθεια που ο εργαστηριακός έλεγχος δεν μπορεί να διαπιστώσει και αρχίζει να γίνεται καταθλιπτική.

Στο νοσοκομείο που εργάζεται, κάποιος συνάδελφος, βλέποντας τη ταλαιπωρία της να συνεχίζεται (λιποθυμάει κάποιες φορές στη δουλειά της από τους πόνους), τη συμβουλεύει να έρθει να πάρει και τη δική μου (φιλική) γνώμη για το πρόβλημά της.

Η νοσηλεύτρια ακούει τη  συμβουλή του και έρχεται και με βρίσκει για να της πω τη γνώμη μου. 

Παίρνοντας ένα αναλυτικό ιστορικό και εξετάζοντάς την λεπτομερειακά, κατέληξα σε ένα τελείως διαφορετικό συμπέρασμα από τους συναδέλφους γαστρεντερολόγους. Διαπίστωσα πως το δεξιό της ημιθωράκιο είχε μειωμένη κινητικότητα, πράγμα που μάλλον οφειλόταν σε ατύχημα που πριν κάποια χρόνια είχε πάθει με ποδήλατο. Είχε χτυπήσει στον θώρακα, και την είχαν ακινητοποιήσει για κάποιο διάστημα, χωρίς όμως να ακολουθήσουν κάποιες φυσιοθεραπείες αποκατάστασης στη συνέχεια.

Πότε ήρθαν τα μανταρίνια στη χώρα μας;


Το μανταρίνι δεν είναι μεσογειακό φρούτο. Έτσι δεν το γνωρίζαμε μέχρι να μας το συστήσει ο Ρώσος ναύαρχος Λογγίνος Χέιδεν, που το έφερε – όπως λέγεται – στην Ελλάδα το 1827. Μας άρεσε πολύ και έκτοτε το καλλιεργούμε ανελλιπώς προσφέροντας μάλιστα στον κόσμο και την περίφημη χιώτικη ποικιλία του.
(Ο Χέιδεν έμεινε γνωστός ως ένας από τους τρεις διοικητές του στόλου των δυτικών δυνάμεων που κατατρόπωσε τον τουρκοαιγυπτιακό στόλο στη Ναυμαχία του Ναυαρίνου).

Τα μανταρίνια των Κινέζων Μανταρίνων

Αντιμετώπιση τραυματικής εμπειρίας (1o)



Γεια σας φίλες και φίλοι

Για τους ψυχολόγους, το λεγόμενο
"τραύμα" είναι μία κατάσταση που καθηλώνει το άτομο σε αντιδράσεις που έχουν προκληθεί από κάποια σοβαρή τραυματική εμπειρία του παρελθόντος και το καθιστούν αδύναμο να αντιμετωπίσει τις καθημερινές ανάγκες της ζωής (π.χ. στρατιώτες και αξιωματικοί που πήραν μέρος σε πολέμους, κακοποίηση σε νεαρή ηλικία κ.λπ),

Κάθε τραυματική εμπειρία, όμως, που υφίσταται στη ζωή κάποιος, ακόμη και λιγότερο σημαντική από αυτές που αναφέρθηκαν πιο πάνω, καταγράφεται στη μνήμη, όπου και αν βρίσκεται αυτή μαζί με το αρνητικό συναίσθημα που την ακολουθεί, κάπου μέσα στο σώμα
και οδηγεί από τότε και μετά σε κάποιες από τις αντιδράσεις και συμπεριφορές μας. Η καταγραφή αυτή δεν γίνεται απαραίτητα στον εγκέφαλο. Η επιστήμη δεν έχει ακόμη καταλήξει σε οριστικά συμπεράσματα στο θέμα της μνήμης. Υπάρχουν πολλές απόψεις και θεωρίες.Το μέρος που έχουμε γενικά ονομάσει υποσυνείδητο ή ασυνείδητο δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμη πού βρίσκεται.

Και ενώ κατά τους περισσότερους αυτό το μέρος βρίσκεται κάπου μέσα στον εγκέφαλο, εγώ προσωπικά, από την μέχρι τώρα εμπειρία μου με τις ομάδες χαλάρωσης και ενεργειακής εναρμόνισης που ασκούνται στο ΕΛ.ΙΝ.Α.Σ εδώ και κάποια χρόνια, έχω διαπιστώσει πως αυτό μπορεί να βρίσκεται σε διάφορα μέρη του σώματος, ιδιαίτερα στην καρδιά και το στομάχι. Γνωρίζουμε άλλωστε τώρα πια, πως και αυτά τα όργανα έχουν το δικό τους νευρικό σύστημα, τον δικό τους "εγκέφαλο".
Θεραπευτές του μασάζ έχουν επίσης παρατηρήσει να έρχονται στη μνήμη των θεραπευομένων τέτοιες καταγραφές κατά  τη διάρκεια του μασάζ σε διάφορα μέρη του σώματος, όπως αναφέρει σε βιβλίο του ο γνωστός βιολόγος Oschman.

Ανεξάρτητα από το πού είναι αποθηκευμένη αυτή η μνήμη, όμως, στον εγκέφαλο του κρανίου μας έχει αυτή χαράξει έναν δρόμο αντίδρασης και γενικότερα συμπεριφοράς, ο οποίος παραμένει σε λειτουργία, όσο και αν ξεσκεπάζει κάποιος από το υποσυνείδητό του τη μνήμη και τα συναισθήματα, όσο και αν τα χειρίζεται λογικά, όπως γίνεται μέχρι τώρα με τις διάφορες μορφές ψυχοθεραπείας.

Λατρεύοντας τα Ερπετά

Λατρεύοντας τα Ερπετά


The Walking Dead.

Οι άνθρωποι δεν έχουν ιδέα για την άβυσσο μπροστά στην οποία στέκονται, ούτε και για την μορφή του πολιτισμού που κληροδοτούν στα παιδιά τους, μάλιστα οι περισσότεροι ούτε καν νοιάζονται για τέτοιου είδους συζητήσεις. Προτιμούν την ψευδαίσθηση μιας επίπλαστης «σιγουριάς» και αγνοούν το ΟΛΟΦΑΝΕΡΟ αυτό που κυριολεκτικά είναι μπροστά στα μάτια τους. Φαντάσου μία κοτούλα στο κοτέτσι να φωνάζει στα υπόλοιπα κοτοπουλάκια «ε, ξέρετε αυτό το φορτηγό με τους ανθρώπους που βλέπουμε κι έρχεται και παίρνει τα κοτοπουλάκια κάθε βδομάδα, δεν τα πηγαίνει σε ένα άλλο κοτέτσι, όπως πιστεύουμε, αλλά τους κόβουν το κεφάλι, τα ξεπουπουλιάζουν (μερικές φορές κι ανάποδα) τα πακετάρουν και τα πωλούν για να τα τρώνε οι άνθρωποι»

Γελάω και μόνο με την αντίδραση των υπολοίπων «σου είπαμε να μην πιστεύεις ό,τι διαβάζεις στο ιντερνέτ, κυκλοφορούν πολλά hoax, οι άνθρωποι μας αγαπούν, μας ταΐζουν και μας φροντίζουν, ποτέ δεν θα μας έτρωγαν, πως σου ήρθε τόσο ηλίθια ιδέα; Σκάσε τώρα γιατί προκαλείς αναταραχή· έχω και μερίσματα στην εταιρία μεταφορών, άντε βλάκα» Διασκεδαστικό· αν δεν ήταν ολέθριο για το ανθρώπινο κοτοπουλάκι.

Το «μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι» που ευαγγελίζεται η χριστιανική πανούκλα, όπως και το«πίστευε και μη ερεύνα» πολύ βολικά κρατούν τα κοτοπουλάκια ήσυχα, υπάκουα κι ανεύθυνα στο κοτέτσι. Όμως όσο κι αν έχεις το κεφάλι σου χωμένο στην άμμο και τον πισινό σου στον αέρα, ο ανεμοστρόβιλος συνεχίζει να έρχεται καταπάνω σου. Αν σήκωνες το κεφάλι σου και τον αντίκριζες, αν κοιτούσες το ΟΛΟΦΑΝΕΡΟ τότε υπήρχαν κάποιες πιθανότητες να τον απέφευγες. Όμως η άγνοια, η ανικανότητα και η ανευθυνότητα σου, καθιστούν απολύτως σίγουρο ό,τι θα υποστείς τις ακραίες κι ολέθριες συνέπειες, αφού σε βρίσκουν κυριολεκτικά «με το κεφάλι στην άμμο» και σε χτυπούν εκεί που δεν το περιμένεις.

Η άγνοια είναι ευτυχία για τον ηλίθιο, αλλά δεν τον σώζει

Με τις σκέψεις και τις ενέργειες μας δημιουργούμε την πραγματικότητα στην οποία καλούμαστε να ζήσουμε εμείς και τα παιδιά μας. Για κάθε πράξη ή απραξία μας υπάρχουν συνέπειες που πάντοτε τις πληρώνουμε εδώ και τώρα. Όταν παραχωρούμε ανεύθυνα σε άλλους «σωτήρες» να καθορίζουν την ζωή  μας, είναι σαν να παραδίδουμε την ζωή μας, την ψυχή μας, τα παιδιά μας. Αυτός είναι ο μοναδικός λόγος που μια μικρή μειοψηφία, η ελίτ, κυβερνάει τους πολλούς, την μάζα, τα κοτόπουλα στο κοτέτσι.

Πάντοτε οι ελάχιστοι ελέγχουν τον μαζάνθρωπο. Σήμερα είναι μάλιστα πιο ολοφάνερο από άλλες εποχές γιατί τρέχουμε την εποχή της πληροφορίας και βλέπουμε ότι μια μικρή ομάδα ελίτ (πολυεθνικές, παγκοσμιοποιητές, τηλεπικοινωνίες, θρησκείες, τραπεζικά συστήματα κλπ) ελέγχει και κατέχει τον πλούτο του πλανήτη. Το θεμέλιο αυτού του ελέγχου είναι διαχρονικά το ίδιο «Διαίρει και Βασίλευε» κράτα τα κοτοπουλάκια απασχολημένα στην άγνοια, στον φόβο και βάλε τα να πολεμούν μεταξύ τους, ενώ ταυτόχρονα κράτα την γνώση μόνο για τον εαυτό σου. Καθαρά και νοικοκυρεμένα.

Δημιουργήστε ένα πρόβλημα.
Δημιουργήστε την αντίδραση «κάτι πρέπει να γίνει»
Δημιουργήστε – προσφέρετε την λύση.

Όλα αυτά συνοψίζονται στο ρητό των «Μυστικών Εταιριών» και Λαγουμιών, «Orbo Ab Chao» – τάξη μέσα στο χάος. Δημιούργησε χάος και προσέφερε την τάξη. Την δική μας Τάξη.

Η μόνη πραγματική αγάπη


"Η μόνη πραγματική αγάπη είναι αυτή που αναρωτιέται πως μπορεί να τροφοδοτεί την ανώτερη φύση στα όντα, πώς να τα υποστηρίζει, να τα φωτίζει, να τα δυναμώνει. Δυστυχώς, δεν το βλέπουμε αυτό συχνά, συναντάμε μάλλον ανθρώπους που δεν σκέφτονται παρά τον εαυτό τους, που ζητούν μόνο να ικανοποιηθούν και δε νοιάζονται καθόλου το τι θα συμβεί στον άλλο: τον σκίζουν, του αναστατώνουν τη ζωή, του καταστρέφουν το μέλλον του, αλλά λίγο τους ενδιαφέρει, αρκεί να ικανοποιήσουν την πείνα τους. Πόσοι αναρωτιούνται τι καλό θα φέρει η αγάπη τους σε αυτήν ή σε αυτόν που αγαπούν; Πόσοι προσπαθούν να διακρίνουν τη φύση της ανάγκης που τους σπρώχνει;  Έχουν μια ανάγκη, να το μόνο σημαντικό πράγμα γι αυτούς. Αυτή η ανάγκη είναι εγωϊστική ή αφιλοκερδής; Έρχεται από τον Ουρανό ή από τις καταχθόνιες περιοχές; Δεν το ξέρουν, και δε θέλουν να το ξέρουν.

Πρέπει να τρέχουμε ή όχι στη βροχή για να μείνουμε στεγνοί;



Δεν μπορεί όλο και κάποιος θα το έχει σκεφτεί... Όταν βρέχει, τι είναι καλύτερα να κάνουμε για να μείνουμε στεγνοί -όσο γίνεται δηλαδή; Να τρέχουμε ή απλά να πάμε περπατώντας;

Ο φυσικός του Πανεπιστημίου του Ούντινε στην Ιταλία, Alessandro De Angelis, λοιπόν, αποφάσισε να μας βοηθήσει με τη χρήση της επιστήμης. Πριν μερικά χρόνια υπολόγισε πως "κάποιος που τρέχει με ταχύτητα 10 μέτρα/δευτερόλεπτο όντως δεν βρέχεται τόσο πολύ από κάποιον που τρέχει πιο γρήγορα, αλλά μόλις κατά 10%".

Γιατί όταν χτυπάμε το δάχτυλο, η πρώτη αντίδραση είναι να το βάζουμε στο στόμα μας;



Σίγουρα, σας έχει συμβεί. Είτε θα έχετε χτυπήσει το δάχτυλο με κάποιο σφυρί, είτε θα τα έχετε κλείσει σε κάποια πόρτα και άλλα παρόμοια περιστατικά. Η πρώτη σας αντίδραση ποια είναι; Βάζετε το πονεμένο δάχτυλο στο στόμα. Αυτό λοιπόν, δεν είναι απλά μια ενστικτώδης αντίδραση για να απαλύνετε τον πόνο, αλλά πρόκειται για μια αρκετά αποτελεσματική τεχνική για να στείλετε προσωρινά ηρεμιστικά σήματα στον εγκέφαλο σας.

Πώς, όμως, και γιατί λειτουργεί αυτή η κίνηση;


Τον 17ο αιώνα, ο Γάλλος επιστήμονας και φιλόσοφος Ρενέ Ντεκάρτ (René Descartes) πρότεινε ότι υπήρχαν συγκεκριμένες υποδοχές του πόνου στο σώμα μας που "χτυπούν ένα κουδούνι στον εγκέφαλο" όταν κάποιο ερέθισμα αλληλεπιδρά με το σώμα μας. Ωστόσο, καμία μελέτη δεν μπόρεσε αποτελεσματικά να εντοπίσει αυτές τις υποδοχές, οπουδήποτε στο σώμα μας, που να ανταποκρίνονται μόνο σε επώδυνα ερεθίσματα. Οι ίδιες νευρικές ίνες που φέρουν σήματα πόνου, φέρουν επίσης και άλλες αισθήσεις.

«Μύσων ο Οιταίος ή Μαλιεύς. Ο άγνωστος σοφός ~ H σχέση με την εποχή του και το διαχρονικό του μήνυμα»


Θα ξεκινήσουμε τη συζήτησή μας λέγοντας πως το όνομα του Μύσωνα του Οιταίου –ή Μαλιέα ή Χηνέα– δεν είναι ευρέως γνωστό και ούτε είχε ποτέ, από την κλασική αρχαιότητα μέχρι σήμερα, επιχειρηθεί διερεύνηση της καταγωγής του, του περιεχομένου της διδαχής του και της συνολικής του σκέψης.

Και τούτο διότι, αφενός μεν, οι κύριοι παράγοντες που μπορούσαν να αναζωπυρώσουν το ενδιαφέρον για την ελληνική κλασική αρχαιότητα δεν είχαν επαρκή ύλη για να κάνουν αναφορές και να αναπτύξουν διάλογο γύρω από το πρόσωπο του Μύσωνα –αναφερόμαστε, εδώ, στους Ευρωπαίους ελληνιστές – και, αφετέρου, η αναφορά του ονόματος του Μύσωνος, όποτε αυτό συνέβαινε, γινόταν με αποσπασματικό τρόπο και με παντελή απουσία μιας προσπάθειας διασύνδεσης όλων των πηγών που περιείχαν στοιχεία για το συγκεκριμένο πρόσωπο, την καταγωγή  και τη σκέψη του.

Ας προσπαθήσουμε να φανταστούμε, προτού ανακύψουν τα ερωτήματα για τον ακριβή τόπο καταγωγής του, έναν άνθρωπο που είναι μοναχικός, που ζει μέσα στους αγρούς, στη μοναξιά των αγρών, ως καλλιεργητής, ως ένας χωρικός που δουλεύει μόνος του και που, φυσικά, δεν πέρασε τη ζωή του σε κάποια από τις πόλεις όπου αναπτύχθηκε ο προ-Σωκρατικός στοχασμός και που δεν είχε καμία συμπάθεια – μάλλον  αντιπάθεια είχε– στη δημοσιότητα, στο κοινωνικό θεαθήναι.
Ένας τέτοιος χαρακτήρας ήταν ο Μύσωνας, από όσα λίγα γνωρίζουμε και μας έχουν μείνει γι’ αυτόν. Πράγματι, ένας τέτοιος τύπος ανθρώπου θα ταίριαζε στην περιοχή της αρχαίας Φθίας, μια περιοχή που ήταν, περιβαλλοντικά, ένας όλβιος τόπος με μεγάλη δασοκάλυψη, με χειμάρρους, παραπόταμους και ποταμούς όπως ο Σπερχειός, ο Ίναχος, ο Ασωπός και ο Γοργοπόταμος∙ με βουνά, όπως η Οίτη, ένας τόπος που διέφερε οπωσδήποτε από τις περιοχές που άκμαζαν πόλεις όπως η Θήβα, στον Βοιωτικό κάμπο, και άλλες, ή, αντίστοιχα, στη Θεσσαλία ή σε άλλα μέρη όπου η έκταση και το ανάγλυφό της περιοχής διαμόρφωναν συνθήκες για εκτεταμένες καλλιέργειες και ακμάζουσες, εμπορικά και πολιτικά, πόλεις.

Το ενδιαφέρον είναι ότι ένας μοναχικός άνθρωπος, ρομαντικός από τη φύση του, συλλαμβάνει μια θεμελιώδη ιδέα πάνω στην οποία αναπτύχθηκε η επιστήμη, ιδιαίτερα  από την Αναγέννηση και μετά κάτω από την επιρροή των Άγγλων εμπειριστών της πειραματικής και επαγωγικής μεθόδου  – αυτός ο άνθρωπος, λοιπόν, συλλαμβάνει την πυρηνική σκέψη που θα γεννήσει την επιστήμη και την τεχνολογία.

Αυτό δείχνει ότι ο άνθρωπος αυτός είχε κάτι ξεχωριστό και διανοητικά αλλά και ως χαρακτήρας ήταν αρκετά διαφορετικός από το κοινωνικό του περιβάλλον – δεν προσδιοριζόταν από αυτό. Είναι σε μας δύσκολο να συνειδητοποιήσουμε πως αναπτύσσει μια σκέψη ελεύθερη από παραδοσιακούς συνειρμούς και αισθησιασμούς.

Ας αποπειραθούμε μια ιστορική έρευνα γύρω από το θέμα του Μύσωνα του Χηνέα, του Οιταίου ή Μαλιέα, για να τεκμηριώσουμε τη σχέση του με την περιοχή μας και την ιστορική επίδραση του έργου του. Θα προχωρήσουμε θέτοντας ερωτήματα και επιχειρώντας να δώσουμε απαντήσεις.

Υπάρχουν άτομα που τους αρέσει η αυτοκαταστροφή



"Υπάρχουν άτομα που τους αρέσει η αυτοκαταστροφή.
Υπάρχουν άτομα που συνεχώς αντιδρούν με τον εαυτό τους, που αρνούνται πεισματικά να ζήσουν σε αρμονία μαζί του, που απορρίπτουν κάθε επιθυμία τους, κάθε ελπίδα τους και κάθε όρεξη για να αντιμετωπίσουν τη ζωή θετικά. Αυτήν τη νότα της απαισιοδοξίας την έχουν σχεδόν όλοι οι άνθρωποι, άλλος λιγότερο και άλλος περισσότερο. Όσο όμως μικρή έκταση κι αν καταλαμβάνει στη ζωή μας, παραμένει καταστροφική.
Τη στιγμή που ακτινοβολούμε τη δόνηση της απαισιοδοξίας – ανάλογα με το πόσο ισχυρή είναι – έλκουμε τις αντίστοιχες καταστάσεις. Είναι προτιμότερο να αλλάξει κάποιος τα πάντα παρά να παραμείνει έτσι.

Μην υποκρίνεσαι ότι είσαι κάτι που δεν είσαι



Να είσαι αληθινός με τον εαυτό σου και να τον αγαπάς. Μην υποκρίνεσαι ότι αγαπάς τους άλλους αν δεν τους αγαπάς.

Δεν μπορείς να αγαπήσεις τους άλλους, παρά μόνο αν έχεις συνειδητοποιήσει ότι είσαι ένα με τους άλλους. Μην υποκρίνεσαι ότι είσαι κάτι που δεν είσαι και μην αρνείσαι να είσαι αυτό που είσαι.

Η αγάπη σου προς τους άλλους είναι το αποτέλεσμα της αυτογνωσίας, όχι η αιτία. Χωρίς να συνειδητοποιήσεις τι είσαι πραγματικά, η καλοσύνη δεν μπορεί να είναι αυθεντική.

Όταν γνωρίσεις πέρα από κάθε αμφιβολία ότι η ίδια ζωή είναι αυτή που κυλάει μέσα σε όλα τα υπαρκτά και ότι είσαι αυτή η ζωή, θα τα αγαπάς όλα και όλους εντελώς φυσικά και αυθόρμητα.

Απίστευτο: Εφοριακός έβγαλε…άκυρη τη σύμβαση του Ρίου Αντιρρίου – Τρέχουν και δεν φτάνουν οι Γάλλοι



Η εταιρεία που διαχειρίζεται την γέφυρα του Ρίου Αντιρρίου προκάλεσε η ίδια πριν από λίγους μήνες φορολογικό έλεγχο, για να μπορέσει να ολοκληρώσει κάποιες συναλλαγές της με το δημόσιο. Ο εφοριακός που διενήργησε τον έλεγχο απεφάνθη ότι η σύμβαση της εταιρείας με το ελληνικό δημόσιο είναι άκυρη! Ναι, η σύμβαση που κύρωσε η Βουλή των Ελλήνων.

Ο υπάλληλος της εφορίας αποφάσισε ότι η σύμβαση δεν είναι σύμφωνη με όσα προβλέπει το ελληνικό φορολογικό σύστημα. Έτσι το είδε το θέμα. Αποφάσισε σχετικά, υπέγραψε το  φύλλο ελέγχου και άφησε πίσω του τα στελέχη της εταιρεία «Παυλόπουλους». Άχνα δεν έβγαλαν οι άνθρωποι. Έμειναν άφωνοι! Δεν είχαν την δύναμη ούτε να σηκωθούν από τις καρέκλες τους…
Όταν συνήλθαν επισκέφτηκαν τους προϊσταμένους του εφοριακού. Η αλήθεια είναι ότι απ” όλους συνάντησαν μεγάλη συμπάθεια και κατανόηση. Μέχρις εκεί, μέχρι την κατανόηση, όλα πήγαν καλά. Από εκεί και πέρα εισέπραξαν απαντήσεις του τύπου: «Μπορεί να έχετε δίκιο, σας καταλαβαίνουμε, αλλά από την στιγμή που υπέγραψε ο συνάδελφος γίνονται δύσκολα τα πράγματα. Μην ανησυχείτε, όμως! Θα δικαιωθείτε στα δικαστήρια»…

Η ερωτική έλξη είναι μια δωρεά




«Την άλλη μέρα, καθώς η Θ.  γύριζε στο νου της τα συμβάντα της προηγούμενης, διαπίστωσε ότι η απομάκρυνση του Φ. απ’αυτήν, η προσήλωσή του στην Π., το φανερό γεγονός ότι κάτι είχε προηγηθεί μεταξύ τους καθώς και το ότι ο Φ. έπαιζε απ’ ότι φαινόταν, διπλό παιχνίδι, δεν άγγιξαν την παραμικρή χορδή ζηλοτυπίας μέσα της. Το είναι της είχε απλώς καταγράψει όλες τις λεπτομέρειες εντελώς αντικειμενικά. Το παλιό «υποκείμενο», που άλλοτε έπαιρνε τα πράγματα προσωπικά και θιγόταν θανάσιμα, δεν έδειχνε κανένα σημείο ζωής, δεν δήλωνε καθόλου την παρουσία του.

Κανονικά, δηλαδή εγωκεντρικά, κάνει κανείς κατοχή του προσώπου που δείχνει έλξη και ερωτικό ενδιαφέρον, ιδιαίτερα μάλιστα αν η έλξη και η ανταπόκριση είναι αμοιβαία. Νιώθει ότι ο άλλος είναι κτήμα του, δικός του, ιδιοκτησία του και αντιδρά στην απομάκρυνση ή στην προδοσία του. Τότε, η παλιά έλξη ή «αγάπη» μετατρέπεται σε έχθρα, σε θυμό, σε μίσος, σε μνησικακία, σε οργή, ακόμα και σε εκδικητικότητα.

«Τι καλά,» παρατήρησε η Θ. «ελευθερώθηκα απ’εκείνον τον εφιάλτη που έπαιρνε τα πάντα προσωπικά, κτητικά, πάντα με την προσωπική αντωνυμία «μου», όπως «δικός μου», «δική μου», «δικό μου», σαν να ήταν εξαρτήματά του. Αλλά τώρα ο Φ. είναι ένα ξεχωριστό, αυθύπαρκτο, μοναδικό άτομο, εντελώς ανεξάρτητο από μένα και ασύνδετο. Γιατί λέω ασύνδετο;»

Σταμάτησε λίγο για να ρίξει πιο βαθιά το εσωτερικό της βλέμμα. Και τότε είδε ότι ο Φ. είχε γίνει «ασύνδετος» επειδή διάλεξε να στρέψει τη ροή της ερωτικής του ενέργειας στην Π. Μέσα της δεν διέκρινε καμιά απαίτηση ή επιθυμία για το αντίθετο, δηλαδή να είχε στρέψει το ερωτικό του ρεύμα στην ίδια. Τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά αν η ίδια η ερωτική του ενέργεια, από δική της θέληση κι εκλογή, είχε νιώσει ακατανίκητη και σταθερή έλξη για τη Θ. Τότε καμιά προσπάθεια του Φ. να τη στρέψει αλλού δεν θα μπορούσε να φέρει καρπούς. Θα ήταν πέρα από τις δυνατότητες του προσωπικού, εγωκεντρικού εαυτού του, και καθαρά υπόθεση των μαγνητικών ρευστών του. Και κανένα εγωκεντρικό εγώ δεν μπορεί να επιβάλει την επιθυμία του στα μαγνητικά ρευστά. Μ’αυτήν την έννοια, η έλξη, κάθε έλξη, πολύ περισσότερο η ερωτική, είναι μια δωρεά, ένα χάρισμα από μιαν άγνωστη περιοχή που κινείται και ενεργεί σύμφωνα με τους δικούς της νόμους και τη δική της εκλογή. Κι επειδή είναι ευρύτερη και βαθύτερη, ο επιφανειακός εαυτός θα πρέπει, κανονικά, να την υπακούει, να προσαρμόζεται σε αυτήν, να μην επεμβαίνει για να διακόψει την ελεύθερη ροή της. Αν οι άνθρωποι γνώριζαν αυτό το μυστικό, δεν θα υπήρχε αποτυχημένος έρωτας. Τι θα γινόταν τότε; Απλούστατα, ο έρωτας θα έκανε τον κύκλο του, την πορεία του, θα εξαντλούσε τα εσωτερικά καύσιμα του και θα έσβηνε, χωρίς αυτό να πληγώνει το άτομο. Και τι πληγώνει το άτομο;»

(…)

«Τι λοιπόν, πληγώνει το άτομο;» ρώτησε με ανυπομονησία η Λ.

Γιατί η Κου Κλουξ Κλαν έκαιγε σταυρούς;


Νόξβιλ, Τενεσί, 4 Σεπτεμβρίου 1948

Η ιδέα ήρθε από μια ταινία...


Την βραδιά του Thanksgiving του 1915, οι κάτοικοι της Ατλάντα είδαν κάτι παράξενο. 15 μίλια μακριά, η άγονη κορυφή του Stone Mountain φωτιζόταν από φλόγες που ανέβαιναν ψηλά. Οι κάτοικοι της πόλης, που το καλοκαίρι είχαν ζήσει μια αντισημιτική αγωνία και είχαν δει τη δολοφονία του Εβραίου βιομηχάνου Λέο Φρανκ, σκέφτηκαν ότι ο γιγαντιαίος φλεγόμενος σταυρός ήταν έργο Εβραίων. Στην πραγματικότητα όμως, ήταν οι ίδιοι άντρες που ήταν κατά της μετανάστευσης και εγκαινίαζαν την ανανέωση του Κου Κλουξ Κλαν (Ku Klux Klan, ΚΚΚ). Ήταν η πρώτη φορά που ένας φλεγόμενος σταυρός είχε χρησιμοποιηθεί ως σύμβολο μίσους στην Αμερική. Αυτή η πράξη θα γινόταν σύντομα ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά γνωρίσματα της ΚΚΚ.

Αφίσα του Birth of a Nation, της ταινίας που θεωρείται η έμπνευση της ανανέωσης της KKK

Εκείνη τη νύχτα, στο βουνό υπήρχαν 15 άνδρες με επικεφαλής τον Γουίλιαμ Τζόζεφ Σίμονς (William Joseph Simmons), έναν αποτυχημένο φοιτητή ιατρικής και βετεράνο του στρατού που είχε εμπνευστεί από τη δημοφιλή νέα ταινία, The Birth of a Nation. Η βωβή ταινία του D.W. Griffith, που βασίζεται στο μυθιστόρημα του 1905 "The Clansman: A Historical Romance of the Ku Klux Klan", περιλαμβάνει σκηνές που απεικονίζουν τα μέλη της ΚΚΚ να καίνε σταυρούς πριν λιντσάρουν έναν μαύρο που είχε κατηγορηθεί για δολοφονία. Ο Simmons και η ΚΚΚ υιοθέτησαν τον φλεγόμενο σταυρό ως σύμβολο.

Φαντασία και ψέμα

Αποτέλεσμα εικόνας για Φαντασία και ψέμα


«Πρέπει να αντιληφθείτε ότι η μηχανή μας δεν εργάζεται τέλεια. Η εργασία της απέχει πολύ από την τελειότητα, λόγω πολλών κακών λειτουργιών, έτσι ώστε ένα πολύ σημαντικό μέρος της μελέτης του εαυτού συνδέεται με τη μελέτη αυτών των κακών λειτουργιών. Πρέπει να τις γνωρίζουμε για να τις παραμερίσουμε. Και μια από τις ιδιαίτερα κακές λειτουργίες, που πολλές φορές αρέσουν στον εαυτό μας, είναι η φαντασία.


Φαντασία στο σύστημα αυτό, δεν σημαίνει ενσυνείδητη ή σκόπιμη σκέψη πάνω σε κάποιο θέμα ή το να φέρνουμε στο νου μας κάτι, αλλά στη φαντασία που στριφογυρίζει χωρίς έλεγχο και χωρίς αποτέλεσμα. Απορροφά πολλή ενέργεια και στρέφει τη σκέψη σε λάθος κατεύθυνση.


Ερ. Όταν λέτε «φαντασία», εννοείτε να φαντάζεται κανείς πως κάτι είναι αληθινό και όχι να σχεδιάζει εικόνες;


Απ. Η φαντασία έχει πολλές όψεις. Μπορεί να είναι απλώς συνηθισμένα ονειροπολήματα ή για παράδειγμα, το να φαντάζεται κανείς ανύπαρκτες δυνάμεις μέσα του. Είναι το ίδιο πράγμα. Εργάζεται χωρίς έλεγχο, λειτουργεί από μόνη της.


Ερ. Η καθεμιά από αυτές είναι αυταπάτη;

H απίθανη ιστορία πίσω από τον ακριβότερο δίσκο όλων των εποχών – Ένα αντίτυπο, 2 εκ. δολάρια και μια φυλάκιση!

ekso

Μια πραγματικά απίθανη ιστορία για το «Once Upon a Time in Shaolin», των Wu-Tang Clan και πώς έφτασε στα χέρια του πιο μισητού ανθρώπου του πλανήτη.
Πριν λίγες ημέρες το μάτι μου έπεσε πάνω σε μια είδηση (νομίζω στο αγαπημένο Unilad) πώς το ακριβότερο cd του κόσμου, το θρυλικό «Once Upon a Time in Shaolin» είναι μέσα στην λίστα κατάσχεσης από τον πιο μισητό άνθρωπο του πλανήτη, τον Μάρτιν Σκρέλι. Η αλήθεια είναι πως θυμόμουν ότι ο τύπος αυτός είναι φυλακή για ασφαλιστικές απάτες και τέτοια περίεργα. Επίσης θυμόμουν πώς ο εν λόγω τύπος αγόρασε ένα φάρμακο που χρησιμοποιούν οι ασθενείς του AIDS και από 13 δολάρια το χάπι, εκτόξευσε την τιμή του στα… 750 το καθένα. ΤΟ ΚΑΘΕΝΑ.
Τι μου έμεινε; Να μάθω γιατί αυτός ο δίσκος ήταν τόσο ακριβός. Πόσο ακριβός; Μόλις (κάτσε και πάρε ανάσα) 2 εκατομμύρια δολάρια. Kαι γιατί κάνει τόσο; Γιατί ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΟ ΑΝΤΙΤΥΠΟ. Διαολεμένα έξυπνο το κολπάκι σας Wu- Tang Clan!
Screen Shot 2017-10-17 at 5.08.11 PM

«Εξωγήινης προέλευσης» τα σιδερένια όπλα της Εποχής του Χαλκού

 «Εξωγήινης προέλευσης» τα σιδερένια όπλα της Εποχής του Χαλκού

Πηγή: Getty Images/Ideal Images/Hulton Archive / Stringer
Εξωγήινης προέλευσης ήταν το μεγαλύτερο μέρος του σιδήρου που χρησιμοποιούνταν για την κατασκευή όπλων και άλλων χειροποίητων αντικειμένων στην Εποχή του Χαλκού, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα νέας επιστημονικής έρευνας, που επιπλέον δίνει την εξήγηση και στο μυστήριο για το πώς οι πρόγονοί μας χρησιμοποιούσαν το μέταλλο για διάφορες κατασκευές, χωρίς να έχουν τρόπο να το λιώσουν.
Οι ερευνητές, υπό τον Γάλλο επιστήμονα Αλμπέρ Ζαμπόν, που δημοσίευσαν την σχετική έκθεση στο Journal of Archaeological Science, έκαναν μια σειρά από γεωχημικές αναλύσεις σε αντικείμενα που χρονολογούνται από την εποχή του Χαλκού και τα οποία προέρχονται από διάφορα σημεία του πλανήτη.

Μελετώντας τα ποσοστά σιδήρου, κοβαλτίου και νικελίου στα συγκεκριμένα αντικείμενα, οι ερευνητές κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα σύστημα για τη διαφοροποίηση του σιδήρου που προήλθε από λιώσιμο μετάλλου από εκείνο που προήλθε από μετεωρίτες. Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι τα αντικείμενα αυτά είχαν κατασκευαστεί με τη χρήση μετάλλων, κάποια εκ των οποίων ήταν γήινης προέλευσης και κάποια άλλα όχι.

Αίμα μετά το σεξ: Εφτά αιτίες εκτός από την έμμηνο ρύση



Μπορεί να μην προκαλεί ανησυχία αλλά η εμφάνιση αίματος μετά από το σεξ δεν είναι φυσιολογικό φαινόμενο.

Οι πιθανές αιτίες που μπορεί να προκαλέσουν την κατάσταση αυτή είναι:
Μικροτραυματισμοί
Πολλές φορές στον κόλπο υπάρχει αρκετή ξηρότητα, με αποτέλεσμα να συμβαίνουν μικροτραυματισμοί κατά τη διάρκεια της επαφής. Η αιμορραγία αυτή μπορεί να γίνει εντονότερη, κυρίως έπειτα από πιο βίαιες επαφές.
Διαταραχές του τραχήλου της μήτρας
Οι διαταραχές του τραχήλου της μήτρας όπως είναι οι τυχόν προκαρκινικές αλλοιώσεις των κυττάρων,  πολύποδες του τραχήλου, τραχηλίτιδα (φλεγμονή ή μόλυνση του τραχήλου) μπορεί να προκαλέσουν αιμορραγία μετά το σεξ.
Κολπίτιδα – Τραχηλίτιδα
Η κολπίτιδα είναι ουσιαστικά φλεγμονή-μόλυνση του κόλπου ή του τραχήλου της μήτρας. Ένα από τα συμπτώματα ενδεχομένως να είναι η αιμορραγία μετά την επαφή.

Διατροφή και ιώσεις

Οσο πλησιάζουμε προς την καρδιά του χειμώνα, με τον υδράργυρο να πέφτει σε χαμηλά επίπεδα, αλλά και το συνωστισμό σε κλειστούς χώρους, οι ιώσεις αρχίζουν να κάνουν πρωταγωνιστική εμφάνιση. Για να αποφύγουμε τις ιώσεις και τα κρυολογήματα, θα πρέπει να υιοθετήσουμε ένα σωστό τρόπο διατροφής για να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα.
Καλύτερη επένδυση για την ενίσχυση της ανοσίας αποτελεί μια ισορροπημένη διατροφή με ποικιλία τροφών, καθώς η έλλειψη απαραίτητων θρεπτικών συστατικών εμποδίζει το ανοσοποιητικό σύστημα να φτάσει στο μέγιστο της απόδοσής του.
 Πολύ σημαντικός παράγων για τη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος είναι το ποσό της ενέργειας που λαμβάνουμε μέσω των τροφών. Μελέτες δείχνουν ότι οι φτωχές ενεργειακά διατροφές καθώς και οι αυστηρές υποθερμιδικές δίαιτες (κάτω από 1.200 Kcal) αποδυναμώνουν την ανοσολογική λειτουργία. Από την αντίπερα όχθη, ούτε η υψηλή ενεργειακή πρόσληψη βοηθά τις άμυνές μας, καθώς η υπερκατανάλωση θερμίδων καθιστά τον οργανισμό ευπαθή στις μολύνσεις.
Οσον αφορά τα μακροθρεπτικά συστατικά και συγκεκριμένα το λίπος, θα πρέπει να είμαστε επιλεκτικοί στην ποιότητα και την ποσότητα που προσλαμβάνουμε. Η μείωση κατανάλωσης κορεσμένου λίπους (βούτυρο, πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα, λιπαρά κρέατα) συμβάλλει στην «ενεργοποίηση» των κυττάρων του ανοσοποιητικού. Αντικαταστήστε τα λιπαρά κρέατα ή τα αλλαντικά με άλλες άπαχες πρωτεΐνες (κοτόπουλο, γαλοπούλα, κουνέλι), καθώς τα αμινοξέα που περιέχονται σ’ αυτές τις τροφές χρησιμοποιούνται για το χτίσιμο των συστατικών του ανοσοποιητικού. Επίσης, τα άπαχα κρέατα είναι καλές πηγές σιδήρου και ψευδαργύρου, συστατικά των οποίων η έλλειψη μπορεί να καταστείλει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα