Πέμπτη, 26 Οκτωβρίου 2017

Ερμής στην 15η Μοίρα του Σκορπιού* Σκιές και Σιωπή*



 26. 10. 2017




Ο Ερμής πιο αμετακίνητος


από ποτέ αυτές τις μέρες,


με καμία διάθεση κανείς


να πάει πουθενά,


και εννοώ καμία διάθεση


να μπει στην θέση του άλλου,


καμιά διάθεση να δει την οπτική


του άλλου,


φανατισμός και παρεξηγήσεις


από το πουθενά,


και σιωπή ~


παρεξήγηση και σιωπή ~


σκιές και σιωπή ~


κρατημένα όλα τα παράπονα


ΕΡΜΗτικα κλειστά,


κανείς δεν λέει αυτό που τον ενοχλεί


απλά δεν μιλάει στον άλλο


κρατάει ''μούτρα''


 για ανεξήγητους


~ στους άλλους ~ λόγους*

Άλμπερτ Αϊνστάιν: Η οφθαλμαπάτη της συνειδητότητας


Ένα ανθρώπινο oν είναι ένα μέρος του όλου, που ονομάζεται "Σύμπαν", ένα μέρος περιορισμένο στο χρόνο και στο χώρο.

Βιώνει τον εαυτό του, τις σκέψεις του και τα συναισθήματά του ως κάτι διαχωρισμένο από τα υπόλοιπα - ένα είδος οφθαλμαπάτης της συνειδητότητάς του. 

Αυτή η οφθαλμαπάτη είναι ένα είδος φυλακής για εμάς, που μας περιορίζει στις προσωπικές μας επιθυμίες και στην τρυφερότητα προς λίγα άτομα, τα πιο κοντινά μας. 

Οι επτά βασικοί κλάδοι της Φιλοσοφίας


1. Αισθητική
Αντικείμενο της αισθητικής είναι τα ζητήματα τα οποία προκύπτουν από την επαφή μας με πράγματα που μας προκαλούν ένα ιδιαίτερο συναίσθημα ικανοποίησης – την αισθητική απόλαυση. Τέτοια πράγματα είτε υπάρχουν στη φύση είτε τα δημιουργεί ο άνθρωπος μέσω της τέχνης.
O όρος «αισθητική» εισήχθη στη φιλοσοφική γραμματεία το ι8ο αιώνα από τον Alexander Gottlieb Baumgartner (1714-1762) ως ένα από τα δύο είδη γνώσης που αυτός εισηγήθηκε. Συγκεκριμένα, ο Baumgartner διέκρινε τη γνώση των αφηρημένων ιδεών, η οποία αποτελεί αντικείμενο της λογικής, από την αισθητική γνώση της εμπειρίας, που είναι συνυφασμένη με τις αισθήσεις.
Av και ο όρος «αισθητική» καθιερώθηκε αργά στην ιστορία της φιλοσοφίας, ήδη από την αρχαιότητα οι φιλόσοφοι κατέγιναν σε αυτήν. To ενδιαφέρον τους, βέβαια, ήταν επικεντρωμένο στην αξία του ωραίου – του καλού, όπως είναι ο αντίστοιχος όρος στα αρχαία ελληνικά. Έτσι, μπορούμε να ορίσομε την έρευνα των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων για το καλό ως καλολογία.
Από το ι8ο αιώνα και μετά, όμως, ο Edmund Burke και ο Καντ διεύρυναν τα όρια της αρχαίας καλολογίας αντιδιαστέλλοντας την αξία του ωραίου προς την αξία του υψηλού, για να ακολουθήσουν άλλοι φιλόσοφοι, οι οποίοι παρέθεσαν άλλες αισθητικές αξίες, όπως το χαρίεν, το μεγαλειώδες, το δραματικό, το επικό κ.ά.
Μεταξύ των προβλημάτων που απασχόλησαν και εξακολουθούν να απασχολούν τους φιλοσόφους που ασχολούνται με τον τομέα της αισθητικής είναι το πώς συνδέονται μεταξύ τους οι αισθητικές αξίες: αν είναι ισότιμες ή υπάρχει ένα είδος ιεράρχησης μεταξύ των· αν τα κριτήρια, προκειμένου να αποφανθούμε για τις αισθητικές αξίες, είναι αντικειμενικά ή, αντίθετα, υπαγορεύονται από τις υποκειμενικές διαθέσεις μας· αν οι αισθητικές αξίες είναι αυτόνομες ή, απεναντίας, είναι συναφείς προς άλλα είδη αξιών, όπως ol ηθικές, οι επιστημονικές ή οι θρησκευτικές· ποια είναι η σχέση μεταξύ μορφής και περιεχομένου ενός αισθητικού αντικειμένου – είτε αυτό υπάρχει στη φύση είτε είναι προϊόν τέχνης· αν ο ρόλος των έργων τέχνης είναι κοινωνικός ή, αντίθετα, ως αποστολή έχουν αυτά την προσωπική τέρψη του δημιουργού των.
Εκτός από τα ζητήματα αυτά και άλλα ανάλογα προβλήματα, άλλα θέματα στα οποία κατέγιναν οι φιλόσοφοι είναι εκείνα της καλλιτεχνικής φαντασίας και δημιουργίας, της αναπαράστασης, της έκφρασης και της εκφραστικότητας του έργου τέχνης, της απόλαυσης που προκαλεί ένα αισθητικό αντικείμενο κ.λπ.

Τα πιο σημαντικά «όχι» .


            «Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα/ που πρέπει το μεγάλο ΝΑΙ ή το μεγάλο ΟΧΙ/ να πούνε….»


            1. Η ανθρώπινη ζωή και ο πολιτισμός αιωρούνται ανάμεσα στη θαλπωρή του ΝΑΙ και στην αβεβαιότητα του ΟΧΙ. Άλλοι χρεώνουν στο «ναι» τη συμμόρφωση, την υποταγή, το συμβιβασμό, τηνπειθαρχία, την ιδιοτέλεια, τη σκοπιμότητα και τη φοβία. Κάποιοι άλλοι χρεώνουν στο «όχι» την απειθαρχία, την ανιδιοτέλεια, τηνπρόοδο και την εξέλιξη. Πολλοί στο «ναι» του ανθρώπου ανιχνεύουν μια «γονιδιακή φοβία» και πολλοί άλλοι στο επαναλαμβανόμενο«όχι» μια εξωγενή πίεση που ασκείται στο υποκείμενο. Όποια όμως κι αν είναι η αιτία των «ναι» και των «όχι», αυτά είναι που συνθέτουν την ταυτότητα του ανθρώπου και αποκαλύπτουν την «ποιότητά» του.

            2. Οι άνθρωποι του «ναι» χάνονται στην άμορφη μάζα του ανθρώπινου πλήθους και η ιστορία αδιαφορεί γι’ αυτούς. Αντίθετα, οι άνθρωποι του «όχι» με όλες τις αποχρώσεις του γνωρίζουν τη δόξα και την προσοχή των ιστορικών. Οι χρυσές σελίδες της ιστορίας είναι αφιερωμένες στους ανθρώπους του «όχι», που ξεχώρισαν και προκάλεσαν με τη στάση τους την επικρατούσα σοφίαηθική καιλογική. Τα όχι αυτών των ανθρώπων φόβισαν, αλλά καιενθουσίασαν τα πλήθη. Τα περισσότερα αγάλματα εμπεριέχουν το όχι των πρωταγωνιστών της ιστορίας. Αυτή δικαιώνει τους «αρνητές» που τρόμαξαν την εξουσία και γέννησαν την ελπίδα και την αισιοδοξία στους καταπιεσμένους. «Αυτή η ίδια η ανθρωπότητα που εκθειάζει την υπακοή στους αυθαίρετους νόμους της και την απαιτεί  σαν την υπέρτατη αρετή, διαφυλάσσει το αιώνιό της πάνθεο για εκείνους που περιφρόνησαν αυτή την απαίτηση και προτίμησαν να πεθάνουν μάλλον παρά να προδώσουν την ισχυρογνωμοσύνη τους» (Έσσε).

            3. Μια λεπτομερής καταγραφή της ψυχοδομής των αρνητών και των ανθρώπων του «όχι» θα μας αποκαλύψει τα κίνητρά τους, αλλά και τις αντιφάσεις τους. Το «όχι», δηλαδή, μπορεί να αποτυπώνει την αυτοπεποίθηση, τη βεβαιότητα, τη σιγουριά και το σταθερό προσανατολισμό του προσώπου. Το όχι επίσης αισθητοποιεί τον υψηλό δείκτη αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης. Η αυτογνωσία και η αυτοσυνειδησία βαδίζουν παράλληλα με πράξεις και συμπεριφορές που χρωματίζονται από το ηχηρό «όχι».

Πανέξυπνο τρισδιάστατο σχέδιο σε διασταύρωση επιβραδύνει την κυκλοφορία



Η χρήση της ψευδαίσθησης στην τέχνη δεν είναι κάτι καινούριο, αλλά μια μικρή πόλη στην Ισλανδία χρησιμοποιεί το αποτέλεσμα για να βοηθήσει με θέματα δημόσιας ασφάλειας και κυκλοφορίας. Στο μικρό ψαροχώρι Ísafjörður, οι γραμμές σε μια διασταύρωση έγιναν με τρισδιάστατο τρόπο σε μια προσπάθεια να επιβραδυνθεί η κυκλοφορία.

perierga.gr - Τρισδιάστατο σχέδιο σε διασταύρωση επιβραδύνει την κυκλοφορία με... χιούμορ!

Το αποτέλεσμα είναι οι γραμμές να μοιάζουν ότι αιωρούνται πάνω στον δρόμο, κάνοντας τους οσηγούς να σταματούν πιο εύκολα στη διάβαση των πεζών. Ο περιβαλλοντικός Επίτροπος Ralf Trylla πρότεινε την ιδέα αφού είδε ένα παρόμοιο έργο στο Νέο Δελχί της Ινδίας.


Ο ίδιος ερεύνησε δημιουργικές ιδέες για το πώς θα επιβραδύνει την κυκλοφορία όταν είδε το έργο στην ινδική πόλη και επικοινώνησε με την ομάδα καλλιτεχνών του δρόμου Vegmálun GÍH για να δημιουργήσει το ίδιο αποτέλεσμα. Εκείνοι πειραματίστηκαν για αρκετές εβδομάδες πριν τελειοποιήσουν την 3D ζωγραφική.

perierga.gr - Τρισδιάστατο σχέδιο σε διασταύρωση επιβραδύνει την κυκλοφορία με... χιούμορ!

Το οπτικό εφέ είναι εντυπωσιακό, καθώς η εικόνα αλλάζει ανάλογα με το σημείο από όπου την βλέπει κάποιος. Από τον αέρα, οι λευκές ρίγες μοιάζουν σαν στήλες κάθετες, ενώ από το επίπεδο του εδάφους, φαίνονται να αιωρούνται ακριβώς πάνω από το οδόστρωμα.

Και τελικά ...



Και τελικά όλοι περνάμε από την ίδια αλήθεια. Η αλήθεια είναι μία, απλώς βιώνεται με διαφορετικούς τρόπους.
Μία είναι η αλήθεια είτε μας αρέσει, είτε όχι. Όλοι θα φύγουμε από δω. Το θέμα είναι ότι θα φύγουμε, σύμφωνα από το πώς θα ζήσουμε.
Το ότι έχουμε μάθει να κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας, να κάνουμε την στρουθοκάμηλο και άλλα τέτοια, με επιτυχία, δεν ορίζουν την επιτυχημένη ζωή.


Όχι επιτυχία στην ζωή δεν είναι όλα όσα νομίζαμε ως σταθερές αξίες, δηλαδή ένα «φουσκωμένο» πορτοφόλι, ένα μεγάλο σπίτι, ένα ακριβό αυτοκίνητο, ακριβά ρούχα κλπ.
Αυτές είναι αξίες που με το πρώτο τράνταγμα χάνονται, πέφτουν και μαζί με αυτές κι εμείς.

Τα 7 Βασικά Μαγειρικά Σκεύη και πώς να τα Καθαρίζετε

Αποτέλεσμα εικόνας για Τα 7 Βασικά Μαγειρικά Σκεύη και πώς να τα Καθαρίζετε

Πολλές νοικοκυρές αναρωτιούνται αν κάθε μαγειρικό σκεύος πρέπει να καθαρίζεται με διαφορετικό τρόπο. Η αλήθεια είναι πως για κάποια από αυτά ξκάτι τέτοιο δεν είναι απαραίτητο. Ωστόσο, ο σωστός καθαρισμός ενός σκεύους βοηθάει στο να διατηρήσετε τα σκεύη σας σε καλή κατάσταση για πολλά χρόνια.
Ανοξείδωτα σκεύη Τα ανοξείδωτα σκεύη καθαρίζουν με υγρό πιάτων και ζεστό νερό. Για πολύ δύσκολους λεκέδες μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οξυζενέ και μαγειρική σόδα αλλά προσοχή να πλύνετε στο τέλος και με σαπούνι και μπόλικο νερό.
Αλουμινένια σκεύη Για να καθαρίσετε αλουμινένια σκεύη θα χρειαστείτε νερό και κρέμα ταρτάρ. Αν θέλετε μπορείτε να προσθέσετε στο μείγμα και λίγο ξίδι για ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα.
Γυάλινα σκεύη Για τα γυάλινα σκεύη χρησιμοποιήστε ζεστό νερό, μαγειρική σόδα και υγρό πιάτων. Προσοχή στο να μην χρησιμοποιήστε το σφουγγαράκι από την τραχιά όψη.
Χάλκινα σκεύη Τα χάλκινα σκεύη καθαρίζουν τέλεια με ξίδι, αλάτι και μαλακό σφουγγαράκι.

Οι 300 Έλληνες ναυαγοί από τη Λισσαβώνα


Το ελληνικό ατμόπλοιο "Ιωάννα" που τορπιλίσθηκε στις 1 Ιουνίου 1940 από γερμανικό υποβρύχιο


του Στέφανου Μίλεση

Στις 20 Αυγούστου του 1940, πέντε ημέρες μόλις μετά τον άνανδρο τορπιλισμό της «Έλλης», στο λιμάνι του Πειραιά  ήταν μοιραίο να διαδραματιστούν πάλι οι ίδιες σκηνές αγωνίας με πλήθη κόσμου να συρρέουν στις προβλήτες του.

Φίλοι, συγγενείς, δημοσιογράφοι, αλλά και πολλοί περίεργοι συγκεντρώθηκαν, για να δουν από κοντά τους Έλληνες εκείνους, που πρώτοι από όλους, είχαν γευτεί το θάνατο και είχαν νιώσει να τους ακουμπά η σκιά του πολέμου, που ήδη είχε απλωθεί απειλητικά πάνω από την ανθρωπότητα.

Το ελληνικό πλοίο «Αττική» έφτανε από την πρωτεύουσα της Πορτογαλίας, τη Λισσαβώνα (σύγχρονη γραφή και ως Λισαβόνα), μεταφέροντας τετρακόσιους Έλληνες ναυτικούς, που αποτελούσαν πληρώματα πλοίων του εμπορικού μας ναυτικού πίσω στην πατρίδα. Από αυτούς οι τριακόσιοι είχαν τορπιλιστεί λόγω πολέμου, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της υδρογείου.

Αυτοί οι Έλληνες ναυτικοί, που έλειπαν για πολύ καιρό από τη χώρα, ταξιδεύοντας σ' όλες τις θάλασσες του κόσμου, συνέβαινε τώρα να επιστρέφουν πίσω στην πατρίδα τους, χωρίς τα πλοία με τα οποία μπαρκάρισαν και χωρίς πολλούς από τους συναδέλφους τους.

Επρόκειτο για επιζήσαντες των επτά χαμένων ελληνόκτητων πλοίων*, πρώτη θυσία στο πολεμικό μέτωπο μέχρι εκείνη τη στιγμή, μαζί με άλλους εκατό Έλληνες ναυτικούς που είχαν ξεμπαρκάρει στα διάφορα λιμάνια της Ευρώπης και που λόγω πολέμου δεν μπορούσαν να επιστρέψουν πίσω στην πατρίδα, συγκεντρώθηκαν στο ουδέτερο έδαφος της Πορτογαλικής πρωτεύουσας όπου ανέμεναν για καιρό τον επαναπατρισμό τους.  

Μπορῶ νά νικήσῳ τά …τέρατα;

Μπορῶ νά νικήσῳ τά ...τέρατα;Ἐξαρτᾶται ἀποκλειστικῶς καὶ μόνον ἀπὸ τὴν …εἰκόνα ποὺ ἔχω γιὰ τὸν ἑαυτόν μου.
ἐὰν γιὰ παράδειγμα τὸ …τέρας ποὺ πρέπει νὰ πολεμήσῳ ἔχῃ τὴν παραπάνω εἰκόνα, γιὰ τὰ δικά μου μάτια, ἀλλὰ κι ἐγὼ φαντάζῳ ἕνας ἰπτάμενος φουκαρᾶς ἐμπρός του, τότε …ΟΧΙ!!!
Δὲν μπορῶ…
Προέχει λοιπὸν πρῶτα νὰ κατανοήσῳ πὼς οἱ δράκοι ποὺ ὑπάρχουν εἶναι ΟΛΟΙ χάρτινοι…

Η Μυστική Ακαδημία Πλάτωνος

Αποτέλεσμα εικόνας για Το Μοναστήρι της Αγίας Αικατερίνης στο Σινά
525 μ.Χ….
Στην Αθήνα έχουν αρχίσει να ακούγονται οι φήμες πως ο Θρόνος του Βυζαντίου σκοπεύει να κλείσει με διάταγμα, την μεγαλύτερη Ακαδημία της Ιστορίας, Ακαδημία που για 10 αιώνες ήταν το φυτώριο πεπαιδευμένων Ηγετών και Δασκάλων.
Την Ακαδημία του Πλάτωνος…
5 άνθρωποι, 5 άτομα από το Αόρατο Διευθυντήριο της Ακαδημίας, ξεγλιστρούν την νύχτα από την Σχολή. Η Ομάδα των Πέντε δεν γίνεται αντιληπτή από τους πράκτορες που επιτηρούν την Σχολή, ακριβώς για τον φόβο της διαφυγής τους.
Το Μεγάλο Ταξίδι τους στην Ανατολή αρχίζει…
526 μ.Χ. …
Μετά την επίσκεψη 5 ανθρώπων από την Δύση, ο Ινδός πρίγκιπας της πολεμικής φυλής των Σαχελίν Μποντιντάρμα (ή Τα Μο, ή Νταρούμα) φεύγει από την Ινδία και εγκαθίσταται στην Κίνα, στο μετέπειτα Μοναστήρι των Σαολίν του Σονγκ Σαν, στην επαρχία Χονάν. Ο μύθος λέει πως για 10 χρόνια διαλογιζόταν καθισμένος ακίνητος σε μια σπηλιά, και έπειτα βγήκε για να διδάξει τον Βουδισμό Ζεν (από το Ελληνικό Ζῆν).
Οι Πέντε έχουν τελειώσει την Εκπαίδευση του Εκλεκτού τους… ο Νέος Δάσκαλος της Φλόγας μπορεί να αρχίσει την Αποστολή Του.
Το Πρακτικό κομμάτι της Διδασκαλίας του Πλάτωνος κρύβεται εντέχνως μέσα στην μετέπειτα γνωστή Πολεμική Τέχνη του Kung Fu
Egypt St. Catherine's Monastery
Το Μοναστήρι της Αγίας Αικατερίνης στο όρος Σινά
527 μ.Χ. …
Η περιοχή έχει επιλεγεί… το Διευθυντήριο έχει θύλακες στις νομαδικές φυλές της περιοχής.
Το Μοναστήρι της Αγίας Αικατερίνης στο Σινά αρχίζει να οικοδομείται…
Επίσημα, έχει σαν σκοπό την περιτοίχιση του μοναστηριού της Αγίας Ελένης και τα κελιά των μοναχών, με φύλαξη από ειδικά τάγματα στρατιωτών που θα σιτίζονται από την Αίγυπτο.
5 άνθρωποι επιβλέπουν την μεταφορά τεραστίων σε μέγεθος και σημασία κιβωτίων σε μυστική τοποθεσία του μοναστηριού.
Η Μυστική Βιβλιοθήκη της Ακαδημίας Πλάτωνος έχει ασφαλιστεί…

ΑΠΕΛΠΙΣΜΕΝΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αποτέλεσμα εικόνας για Άκουσα την ομιλία του λεχρίτη, που πρωθυπουργού στην Ελλάδα επειδή η δημοκρατία δεν έχει αδιέξοδα, στην Ήπειρο
Άκουσα την ομιλία του λεχρίτη, που πρωθυπουργεύει στην Ελλάδα επειδή η δημοκρατία δεν έχει αδιέξοδα, στην Ήπειρο. Εντύπωση μου έκαναν τα όσα είπε για το διεθνές πρόβλημα με τις fake ειδήσεις – πόσο γρήγορα υιοθέτησε το greekamerican way of taliking -, το οποίο όμως έχει μεγαλώσει στο Μηδενιστάν, μιας κι εδώ, κυριαρχούν οι απελπισμένες ειδήσεις.Υποθέτω οτι τα συμπολιτευόμενα μέσα ενημέρωσης έχουν τις αληθινές κι ελπιδοφόρες ειδήσεις, ενώ τα αντιπολιτευόμενα αυτές που δεν άρεσαν στον λεχρίτη.
Αυτό λοιπόν που μου έκανε εντύπωση, είναι οτι στον Τσίπρα δεν αρέσει να λένε κάποιοι ψέματα για να διαμορφώσουν κάποια γνώμη στον κόσμο. Να του κάνουν το άσπρο μαύρο και να τον παραμυθιάζουν. Αν ο λεχρίτης είχε εκλεγεί με αλήθειες, θα είχε πράγματι δίκιο. Οι ενέργειες του όμως, τόσο σε θεωρία όσο και σε πράξη, τόσο προεκλογικά όσο και μετεκλογικά, μαρτυρούν οτι τουλάχιστον δεν θα έπρεπε να τον πειράζει αυτή η πρακτική. Έτσι κέρδισε αυτός, ε νομοτελειακά έτσι και θα χάσει.
Αφού στον λαό αρέσουν τα ψέματα, αυτά πρόκειται να κυριαρχήσουν ξανά. Μπορεί να μην συμβεί στις επόμενες εκλογές με τον Τέρυ Χρυσό της πολιτικής, θα συμβεί όμως σίγουρα όταν η πολιτική γεννήσει έναν επόμενο απατεώνα. Και μην αμφιβάλετε οτι θα γίνει αυτό. Αρκεί να θυμηθούμε την ρήση του Henry Louis Mencken : O καλός πολιτικός στην δημοκρατία είναι τόσο παράδοξο όσο ο τίμιος διαρρήκτης.

Εμπιστεύσου τα φτερά σου κι απέδρασε από τη φυλακή σου





Μας έχουν βάλει να ζούμε σε ένα βάζο και προσπαθούν να μας πείσουν ότι το καπάκι του… είναι ο ουρανός!

Έχω μια έντονα χαραγμένη στη μνήμη μου, παιδική ανάμνηση: όταν τα καλοκαίρια πήγαινα στη γιαγιά μου, στο χωριό, έπιανα πεταλούδες και τις έκλεινα σε ένα βάζο, στο οποίο είχα από πριν ανοίξει τρύπες (για να διοχετεύεται οξυγόνο) κι είχα τοποθετήσει λίγη ζάχαρη για να τρέφεται το έντομο.

Όταν έπειτα από λίγες ώρες, ξεβίδωνα το καπάκι, προκειμένου να την ελευθερώσω, η πεταλούδα όλως παραδόξως, αδυνατούσε να βγει, περιοριζόταν απλά στο να φτερουγίζει. Είχε “εθιστεί” στη μικρή φυλακή της και δεν εδύνατο να “δει” ότι παραπέρα υπήρχε η διέξοδός της. 

Πραγματικότητα είναι ...



Τι είναι "πραγματικότητα";

Είναι η βιωματική συνθήκη με σημείο εκκίνησης αυτό που πιστεύεις ότι είναι "δυνατόν" και σημείο τερματισμού σε ό,τι πιστεύεις "αδύνατον" να συμβεί. Είναι αυτό που έχεις πιστέψει πως ήσουν, πως είσαι και πως μπορείς να γίνεις.

Είναι ένα πλαίσιο που έχεις τοποθετηθεί, γεμάτο από αντιλήψεις, ιδέες, πεποιθήσεις και συμπεράσματα για το τι είναι τι, μέσα απ`όπου ερμηνεύεις τον κόσμο που ζείς και τις εντυπώσεις, τα αισθήματα και συναισθήματα που σου προκαλεί.

Οι βεβαιότητες που έχεις, στο σύνολό τους, σε προσδιορίζουν σε βαθμό που ο κόσμος γύρω σου μοιάζει να τις επικροτεί καθώς αυτές εμφανίζονται διαρκώς μπροστά σου με πολλές μορφές και, αφού ταυτίζονται με τις απόψεις σου, νιώθεις πως δικαιώνεσαι.

Κι εκεί ακριβώς παγειώνεσαι, αποκρυσταλλώνεσαι και παγιδεύεσαι στο πλαίσιο-φυλακή και αφήνεσαι να παρασυρθείς σ`έναν περιορισμό που ενώ ακυρώνει εσένα, ταυτόχρονα δυναμώνει το σύστημα που σε θέλει να ζείς στη σκιά σου, υποδουλωμένο στις επιταγές του μυαλού σου.
Αυτό, ήταν το παλιό παράδειγμα.

6 πράγματα που θα καταλάβουν μόνο οι άνθρωποι που έχουν μεγάλη καρδιά αλλά «σκοτεινή ψυχή»


Υπάρχουν καταστάσεις και γεγονότα που βιώνεις κατά τη διάρκεια της ζωής σου που σε αλλάζουν εξ ολοκλήρου. Δεν είναι λίγες οι φορές που θα κοιταχτείς στον καθρέφτη και θα δυσκολευτείς να αναγνωρίσεις τον εαυτό σου σε σχέση με μία παρελθοντική εκδοχή σου.

Οι εμπειρίες και τα μαθήματα που έχεις πάρει από τη ζωή μπορεί να έχουν μαυρίσει την ψυχή σου και να σε έχουν μετατρέψει σε έναν σκληροτράχυλο, ψυχρό και απρόσωπο άνθρωπο. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι η μεγάλη καρδιά με την οποία σε έχει ευλογήσει ή καταραστεί (όπως το πάρει κανείς) η Δημιουργία έχει χαθεί..

Ακολουθούν 6 ακράδαντα σημάδια τα οποία μαρτυρούν πως η μεγάλη σου καρδιά υπάρχει και ζει ακόμα μέσα σου και μπορεί να δώσει μία άλλη προοπτική στην σκληρή πραγματικότητα της ενήλικης ζωής σου.

1. Νοιάζεσαι πιο πολύ για τους άλλους παρά για εσένα.
Μπορεί να έχεις απογοητευτεί πολλές φορές από τους ανθρώπους παρόλα αυτά η γενναιοδωρία και το ενδιαφέρον που εξακολουθείς να έχεις για τους άλλους είναι κομμάτι του χαρακτήρα σου!

2. Είσαι ιδιαίτερα προστατευτικός προς τα άτομα της οικογένειάς σου, τους φίλους και τους σημαντικούς για εσένα ανθρώπους.
Μπορεί να έχεις περάσει πολλά και για αυτόν ακριβώς το λόγο δεν θα ήθελες τα άτομα που αγαπάς να πληγωθούν με τον ίδιο ή με παρόμοιο τρόπο όπως και εσύ. Για αυτό και η προστατευτική σου φύση μαρτυράει τη ζεστασιά που κρύβει η μεγάλη σου καρδιά.

Σόλων ο Αθηναίος: Ο σοφός που πολέμησε την υπερβολή

Η αρπαγή της γης ήταν συνηθισμένο φαινόμενο στην Αθήνα του έβδομου π.Χ. αιώνα. Στα δικαστήρια, κέρδιζε όποιος είχε χρήματα να δωροδοκήσει τους δικαστές. Η προμήθεια έδινε κι έπαιρνε κι είχε ημιεπίσημα οριστεί στο 10%. Γι’ αυτό και τους δικαστές που δε δέχονταν να δωροδοκηθούν, τους έλεγαν αδέκαστους: Χωρίς το ένα δέκατο, χωρίς το 10%. Η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο, οι ξεσηκωμοί των αδικημένων διαδέχονταν ο ένας τον άλλο και ουσιαστικά βασίλευε η αναρχία και τι δίκιο του πιο δυνατού.


Σόλων ο Αθηναίος: Ο σοφός που πολέμησε την υπερβολή

Η αυστηρή νομοθεσία του Δράκοντα (621 π.Χ.) δεν καλυτέρευσε τα πράγματα, καθώς η αριστοκρατία την χρησιμοποίησε για το δικό της συμφέρον. Μια ακόμα εξέγερση (616 ή 612 π.Χ.) ενός Κύλωνα πνίγηκε στο αίμα. Οι οπαδοί του σφάχτηκαν, αν και είχαν καταφύγει ικέτες σε ναό. Ένας λοιμός, που έπεσε στην πόλη, ερμηνεύτηκε ως θεία δίκη για το «Κυλώνειον άγος», όπως ονομάστηκε.

Ο επώνυμος άρχοντας Μεγακλής, της οικογένειας των Αλκμεωνιδών, θεωρήθηκε υπεύθυνος της σφαγής κι εξορίστηκε με όλη την οικογένειά του, ενώ ο σοφός Επιμενίδης ο Κρης κλήθηκε να εξαγνίσει την πόλη. Ο Επιμενίδης έκανε τον καθαρμό αλλά και πρότεινε στους Αθηναίους να αναθέσουν στον φίλο του, σοφό έμπορο Σόλωνα, να φτιάξει νέους νόμους.

 Ήταν το 594 π.Χ.
Όταν ο Σόλων προτάθηκε να γίνει νομοθέτης με δικτατορικές εξουσίες, ανήκε ήδη στη γενιά των σαραντάρηδων που πολλά υπόσχονταν στον πολιτικό στίβο της εποχής. Γεννήθηκε το 639 π.Χ. από πατέρα κατευθείαν απόγονο του θρυλικού τελευταίου βασιλιά Κόδρου (και μακρινού απόγονου του θεού Ποσειδώνα). Γεννήθηκε αριστοκράτης, γλέντησε στα νιάτα του για τα καλά, έγραψε ποιήματα, που υμνούσαν τη φιλία, κι ένα εμβατήριο, που ξεσήκωσε τους Αθηναίους να πάρουν τη Σαλαμίνα. 

ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΕΙΜΑΙ ΛΕΦΤΕΡΟΣ



Πολεμήθηκε πολύ σκληρά από την εκκλησία που ζήτησε ακόμα και τον αφορισμό του.  

Η Ιερά σύνοδοςε ζήτησε απο την κυβέρνηση την απαγόρευση των βιβλίων του, ο τελευταίος πειρασμός, ο χριστός ξανασταυρώνεται και Καπετάν Μιχάλης.

Ο Καζαντζάκης κατηγορήθηκε ως ιερόσυλος και τα έργα του θεωρήθηκαν προσβολή για τα χρηστά ήθη.

 Στον τελευταίο πειρασμό  ο συγγραφέας παρουσίαζε το Χριστό με ανθρώπινες αδυναμίες, ενώ στο έργο του ο Χριστός ξανασταυρώνεται έδειχνε τις αμαρτωλές αδυναμίες των ιερέων.

 Ο Καπετάν Μιχάλης  χαρακτηρίστηκε αντιχριανικόν και αντιθνικόν έργον, που εξευτελίζει τα ιερά και τα όσια του έθνους καθώς και τον αγώνα του κρητικού λαού. 

Πολλοί υποστήριξαν ότι ο συγγραφέας δεν πολεμήθηκε για το περιεχόμενο των βιβλίων του, αλλά για τα φιλοκομμουνιστικά του φρονήματα. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα