Πέμπτη, 6 Απριλίου 2017

Κάθε μορφή είναι εφήμερη. Μα σήμερα ήταν νέος . (Έσσε)



Έπρεπε να αμαρτήσω, για να μπορέσω πάλι να ζήσω. Πού θα με πάει ακόμα ο δρόμος μου; Είναι ένας δρόμος τρελός, γεμάτος στροφές, ίσως να ‘ναι ένας κύκλος. Ας πηγαίνει όπου θέλει, εγώ θα τον ακολουθήσω.

Ένιωθε το υπέροχο σκίρτημά της στο στήθος του.

«Τι σε κάνει» ρωτούσε την καρδιά του, «να είσαι τόσο χαρούμενη»; Είναι μήπως απ’τον πολύωρο ωραίο ύπνο, που μου έκανε καλό; Ή μήπως επειδή ξέφυγα, επειδή η φυγή μου είναι οριστική κι εγώ επιτέλους είμαι πάλι ελεύθερος, σαν παιδί κάτω απ’ τον ουρανό; Ω πόσο καλό είναι να έχεις ξεφύγει, να έχεις ελευθερωθεί! Πόσο καθαρός και όμορφος είναι εδώ ο αέρας, πόσο καλό μου κάνει να τον ανασαίνω! Αυτά που δραπετεύοντας άφησα πίσω μου, μύριζαν όλα αλοιφές, μπαχαρικά, κρασί νωθρότητα και κορεσμό. Πόσο μισούσα τον κόσμο των πλουσίων, των ασώτων και των παιχτών! Πόσο μίσησα τον εαυτό μου που έμεινα τόσο καιρό στον φριχτό εκείνο κόσμο! Πόσο μίσησα τον εαυτό μου, πόσο τον λήστεψα, τον δηλητηρίασα, τον βασάνισα, πόσο γέρο και κακό τον έκανα! Όχι, ποτέ πια δε θα πιστέψω, όπως έκανα κάποτε, με τόση ευχαρίστηση, πως ο Σιντάρτα είναι σοφός! Όμως τώρα έκανα καλά, είμαι ικανοποιημένος, πρέπει να παινέσω τον εαυτό μου που έβαλα ένα τέλος σ’εκείνο το μίσος απέναντι σ’εμένα τον ίδιο, σ’ εκείνη την ανόητη κι έρημη ζωή! Είσαι αξιέπαινος, Σιντάρτα, μετά από τόσα χρόνια ανοησίας κάτι σε φώτισε, έκανες κάτι, άκουσες το πουλί να κελαηδάει στο στήθος σου και το ακολούθησες!

Έτσι επαινούσε τον εαυτό του, χαιρότανε μαζί του, κι άκουγε γεμάτος περιέργεια το στομάχι του να γουργουρίζει από την πείνα. Ένιωθε πως τον τελευταίο καιρό, τις τελευταίες μέρες, είχε γευτεί τον πόνο και την αθλιότητα ως το τέλος, ως την απελπισία και το θάνατο. Ήταν καλά έτσι. Θα μπορούσε να είχε μείνει κοντά στον Καμασβάμι πολύ καιρό ακόμη, να κερδίζει χρήματα, να τα σπαταλάει, να γεμίζει την κοιλιά του αφήνοντας την ψυχή του να πεθαίνει από τη δίψα, θα μπορούσε να είχε μείνει για πολύ σ’εκείνη τη γλυκιά και παραγεμισμένη κόλαση αν δεν είχε έρθει η στιγμή της απόλυτης απελπισίας και τη απόγνωσης, εκείνη η έσχατη στιγμή που κρεμασμένος πάνω απ’ τα νερά που κυλούσαν, ήταν έτοιμος να σκοτωθεί. Είχε νιώσει την απελπισία, εκείνη τη βαθύτατη αηδία που δεν κατάφερε να τον καταστρέψει, και το πουλί, η χαρούμενη πηγή και η φωνή μέσα του ήταν ακόμη ζωντανά -γι’ αυτό ένιωσε τόση χαρά, γι’ αυτό γελούσε κι έλαμπε το πρόσωπό του κάτω από το γκρίζα του μαλλιά.

Το δικό μας εσωτερικό Μυστικό Δείπνο


Στο Μυστικό Δείπνο, ο Ιησούς ήταν με τους μαθητές του, όπου εκεί τους είπε ότι ένας θα τον προδώσει και είπε ότι και ο Πέτρος θα τον αρνηθεί τρεις φορές.
Ποιο είναι το δικό μας εσωτερικό Μυστικό Δείπνο ?


Είναι αυτό που χρειάζεται να κάνουμε εμείς με τους εαυτούς μας. Να στραφούμε εσωτερικά και να αναζητήσουμε μέσα μας τον προδότη αλλά και αυτόν που μας αρνείται. Μέσα μας έχουμε δύο χαρακτήρες οι οποίοι χαράζουν την καρδιά μας. Ένας είναι ο προδότης μας εσωτερικά, ο οποίος μας παραδίδει κάθε μέρα στην σταύρωση, δηλαδή σε δρόμους πόνου. Και ο άλλος είναι αυτός που ανά τακτά διαστήματα μας αρνείται.
Εμείς λοιπόν εσωτερικά κομμάτια της ψυχής μας τα προδίδουμε και εμείς τα αρνούμεθα.
Βιώνουμε πόνους και πόνους χωρίς να έχουμε αναζητήσει αυτά τα δύο εσωτερικά μας κομμάτια.
Τι μπορούμε να κάνουμε ? Να τα αναζητήσουμε, να τα βρούμε, δηλαδή να δούμε κάθε πότε και με ποιο τρόπο προδίδουμε τους εαυτούς μας και κάθε πότε τους αρνούμεθα. Και αφού το ανακαλύψουμε τι κάνουμε ?

Εκείνοι οι σπάνιοι, υπέροχοι και παράξενοι άνθρωποι της ζωής σου..


Γράφει η Σοφία Παπαηλιάδου
Τι όμορφοι που είναι οι παράξενοι άνθρωποι.. 
Έχουν έναν δικό τους τρόπο να αντιλαμβάνονται την ζωή και τους ανθρώπους.
Έχουν την ψυχή τους καθαρή και την καρδιά τους ανοιχτή.
Κοιτάνε τους ανθρώπους και διαβάζουν στα μάτια τους την ίδια την ζωή. 
Μιλάνε παράξενα και πολλές φορές τις λέξεις τους δεν μπορείς να τις αντιληφθείς απόλυτα.
Δεν θα τους δεις να κάνουν τίποτα συνηθισμένο και προβλέψιμο.
Θα τους δεις να περπατάνε στην βροχή χωρίς ομπρέλα και να το απολαμβάνουν.
Θα τους δεις να ξυπνάνε μέσα στην νύχτα και να αρχίζουν να γράφουν για όνειρα που μοιάζουν με την ζωή και μια ζωή που μοιάζει με όνειρο.
Θα δεις την ματιά τους να λάμπει κι αν δεν έχεις ίχνος τρέλας μέσα σου, δεν θα μπορέσεις να τους καταλάβεις.. 
Θα σε μαγέψουν, θα σε συνεπάρουν, αλλά δεν θα μπορέσεις ποτέ να τους καταλάβεις απόλυτα..
Θα σε καταλάβουν όμως εκείνοι.
Όχι αυτά που θα τους πεις. Όχι αυτά που θες να δείξεις. Αυτά που κρύβεις και νομίζεις πως τα έχεις κρυμμένα καλά.

Το παν σε μια σχέση είναι να αισθάνεσαι ελεύθερος

Είναι όμορφες οι σχέσεις. Από αυτές που σα φούσκες σκάνε και διαρκούν τόσο δα σαν πυροτεχνήματα, μέχρι αυτές που κρατάει χρόνια η κολόνια τους και σου αφήνουν μυρωδιές ανεξίτηλες στο χρόνο και τη φθορά του.
Όλες είναι μέσα στο πρόγραμμα και σίγουρα από όλες, έχεις να μάθεις. Να πάρεις, να δώσεις, να κλάψεις, να γελάσεις, να δεθείς, να δοθείς, να μοιραστείς. Άλλωστε αν δε μοιράσεις λίγο εσένα, αν δε μοιραστείς, ποιο το νόημα; Προσοχή όμως. Άλλο μοιράζομαι, άλλο κομματιάζομαι. Πολλές φορές ανάμεσα στα δύο παραπάνω οι γραμμές είναι πολύ λεπτές και το κόκκινο φωτάκι του κινδύνου με μιας μπορεί να αρχίσει να αναβοσβήνει σχεδόν μανιακά.
Το παν σε μια σχέση πάσης φύσεως, είναι να είσαι και να αισθάνεσαι ελεύθερος άνθρωπος. Να τσαλακώνεσαι, να μιλάς με την καρδιά σου δίχως ενδοιασμούς και αναστολές, να γίνεσαι όσο «γραφικός» θες με τις θεωρίες και τις αμπελοφιλοσοφίες σου, να δακρύζεις στο ρομαντικό φιλμ νουάρ που παίζει στην τηλεόραση χωρίς δεύτερη σκέψη, να παθιάζεσαι με τις πεποιθήσεις σου ακόμα κι αν ώρες ώρες αγγίζεις τα όρια του δογματισμού, να τρως με το χέρι τα λαχταριστά μπριζολάκια που μαγείρεψες για εσένα και το σύντροφό σου, να είσαι ΕΣΥ!
Αν άλλωστε όλα τα παραπάνω και άλλα τόσα απλά, καθημερινά δε γίνεται να επιτευχθούν, τότε ποιος ο σκοπός; Όταν δίνεις απλόχερα την αλήθεια του «εγώ» σου, μόνο τότε θα λάβεις μια αντίστοιχη. Θα ξεχειλίζει ειλικρίνεια και αγνότητα σας το υπογράφω. Πάντοτε βέβαια υπάρχουν και άνθρωποι- εξαιρέσεις που δεν εκτιμούν, όμως μη ξεχνάτε πως ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση εσείς βγαίνετε κερδισμένοι για ακόμα ένα μάθημα που πήρατε.

Διατροφή και καλή διάθεση



Θα μπορούσαμε άραγε εκτός από πολλά άλλα να βοηθήσουμε τη διάθεσή μας να βελτιωθεί τρώγοντας; Σχετίζονται κάποιες τροφές με αυτό; Αξίζει να το διαπιστώσουμε σίγουρα.

Η καλή μας διάθεση, η ευεξία αλλά και το αίσθημα χαράς, όσο και το πόσο χαλαροί είμαστε, έχουν να κάνουν με πολλούς παράγοντες στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε. Ωστόσο για όλα αυτά ευθύνονται και κάποιες ορμόνες που ο οργανισμός μας εκκρίνει και μέγα ρόλο σε αυτό παίζει η διατροφή μας. Κατ' επέκταση, με βάση αυτή τη λογική, μπορούμε έστω με τη διατροφή μας να παλέψουμε την κακή διάθεση, τη θλίψη, τη στενοχώρια και το άγχος.
Αν μη τι άλλο αξίζει τον κόπο, με όποιον τρόπο μπορούμε, να φτιάξουμε μια καλύτερη ψυχολογία, για μας πάνω από όλα μα και για τους δικούς μας ανθρώπους. Έχοντας καλύτερη διάθεση όλα αντιμετωπίζονται αλλιώς και είμαστε αποδοτικότεροι αν μη τι άλλο.

Ορμόνες διάθεσης
Οι ορμόνες που ευθύνονται για κάθε αρνητικό συναίσθημα, είναι οι εξής: Η ορμόνη που εκκρίνεται σε περιπτώσεις άγχους και στρες είναι η κορτιζόλη. Η μελατονίνη ρυθμίζει τον ύπνο μας και την ποιότητά του ενώ οι ενδορφίνες είναι υπεύθυνες για το αίσθημα της ευτυχίας. Τέλος η ορμόνη της χαράς δεν είναι άλλη από τη σεροτονίνη η οποία επηρεάζει τη διάθεσή μας.
Αν βάλουμε στη διατροφή μας συγκεκριμένες τροφές θα βοηθήσουμε το χημικό εργαστήριο που κρύβουμε μέσα μας να παράγει όλες τις ορμόνες που χρειαζόμαστε για να νιώθουμε καλά.

Τροφές καλής διάθεσης
Τα καρύδια, τα αμύγδαλα και γενικά οι ξηροί καρποί είναι μια από αυτές τις τροφές, όπως επίσης και ο καφές αλλά με μέτρο. Η βρώμη είναι το δημητριακό που καταπολεμά το στρες. Βάλτε το καστανό ρύζι στη διατροφή σας και επίσης θα μειωθεί το άγχος. Το κρέας που θα καταναλώσουμε πρέπει να είναι άπαχο ενώ αντίστοιχα τα ψάρια πρέπει να είναι από τα λιπαρά. Γενικά τα θαλασσινά αποτελούν μια ασπίδα για την κακή μας διάθεση.

Οι μπανάνες είναι το φρούτο που διώχνει την θλίψη ενώ η σοκολάτα δεν είναι μύθος μα επίσης πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο και σαφώς μιλάμε για τη μαύρη κυρίως.
Τα όσπρια συμβάλλουν σε αρκετό ποσοστό επίσης στην έκκριση των σωστών ορμονών του οργανισμού.

Το μπρόκολο είναι από τα λαχανικά που εκτός από πηγή πολλών βιταμινών είναι γνωστό για την ευεξία που προκαλεί. Τέλος σημαντικός ο ρόλος της πιπεριάς αλλά και της πιπερόριζας, του γνωστού πια τζίντζερ.
Εντυπωσιακός ο ρόλος της μουστάρδας επίσης στη χαλάρωση που μας προσφέρει. Γενικά η κατανάλωση φρέσκων φυτικών προϊόντων έδειξαν μελέτες πως δίνει καλύτερη ψυχική διάθεση.

Πεπτικό Σύστημα
Το σύστημα που ευθύνεται για την καλή μας ή όχι ψυχολογική κατάσταση δεν είναι άλλο από το πεπτικό. Διόλου τυχαίο αν το σκεφτούμε αφού είναι και τα πρώτα όργανα που πλήττονται σε καθεστώς άγχους ή στενοχώριας.
Στομάχι κι έντερο κυρίως υποφέρουν μαζί μας συνεπώς αν φροντίσουμε αυτά τα δυο να 'ναι σε καλή κατάσταση, θα είμαστε κι εμείς κατ' επέκταση.
Αυτό θα γίνει προσφέροντάς τους τις τροφές και τα στοιχεία που χρειάζονται για να λειτουργούν ομαλά και καταργώντας ή μειώνοντας όσα τα επιβαρύνουν.
Δε θα γίνει κάποιο θαύμα απλά και μόνο τρώγοντας αλλά είναι μια συμβολή διόλου ευκαταφρόνητη που αν συνδυαστεί και με άλλα πράγματα είναι σίγουρο ότι θα βελτιωθεί η διάθεσή μας σε μεγάλο ποσοστό.



enfo

Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ

όχι 5 αλλά 10 μερίδες την ημέρα φρούτα και λαχανικά λένε οι επιστήμονες για υγεία και ευζωία,ναι αλλά πόσα gr είναι μιά μερίδα φρούτα και λαχανικά;


η αυξημένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών έχει προταθεί ως βασικό συστατικό μιας υγιεινής διατροφής που σαν αποτέλεσμα έχει την πρόληψη
των καρδιακών νόσων,
του καρκίνου,πολλών άλλων
χρόνιων παθήσεων,σημαντικών βελτιώσεων της υγείας προάγοντας έτσι την ευζωία και μακροζωία...
και
οι ερευνητές επισημαίνουν πως η κατανόηση της σχέσης μεταξύ της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών και της θνησιμότητας είναι σημαντικός για την καθοδήγηση των επιλογών των καταναλωτών και την ιεράρχηση των διατροφικών κατευθυντήριων γραμμών για τη μείωση του κινδύνου
έτσι
έχουν πραγματοποιήσει μετα-ανάλυσεις μελετών για να ποσοτικοποιηθεί η σχέση δόσης-απόκρισης μεταξύ της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών και του κινδύνου από κάθε αιτία θνησιμότητας όπως π,χ καρδιαγγειακής...
και όπως οι ίδιοι οι ερευνητές αναφέρουν:
ψάξαμε συστηματικά βάσεις δεδομένων,
χρησιμοποιήσαμε ειδικές στρατηγικές αναζήτησης,
η εξαγωγή των δεδομένων διεξήχθη με τυποποιημένη μορφή συλλογής δεδομένων
και
όλα τα αποτελέσματα ταξινομήθηκαν με βάση τους κανόνες και τη διεθνή ταξινόμηση των κριτηρίων των ασθενειών του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
η διάρκεια της παρακολούθησης κυμάνθηκε από 4,6 χρόνια για 26 χρόνια
τέσσερις μελέτες συμπεριέλαβαν μόνο οι άνδρες,
δώδεκα μελέτες συμπεριέλαβαν άνδρες και γυναίκες,
έξι μελέτες πραγματοποιήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες,
τέσσερις σε χώρες της Ασίας,
έξι στην Ευρώπη....
ενώ
οι επιστήμονες από το Imperial College του Λονδίνου ανέλυσαν 95 μελέτες, οι οποίες συμμετείχαν συνολικά 2 εκατομμύρια άνθρωποι από διαφορετικά μέρη του κόσμου...
τα συμπεράσματα αυτών των
μετα-αναλύσεων παρείχαν περαιτέρω αποδείξεις ότι η μεγαλύτερη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας από όλες τις αιτίες, ιδιαίτερα από καρδιαγγειακές παθήσεις...
και επισημαίνουν:

5 προειδοποιητικά σημάδια της ρευματοειδούς αρθρίτιδας

ra2

Η ρευματοειδής αρθρίτιδα είναι μια αυτοάνοση νόσος που προκαλεί το ανοσοποιητικό σύστημα ενός ατόμου να στραφεί εναντίον του, προκαλώντας βλάβες στα τοιχώματα των ιστών των αρθρώσεων.

Η ρευματοειδής αρθρίτιδα είναι τρεις φορές πιο συχνή στις γυναίκες και παρόλο που η αιτία της νόσου είναι ασαφής, αν η σωστή διάγνωση γίνει όσο το δυνατόν πιο νωρίς, μπορεί να προσφέρει καλύτερη ευκαιρία για τον περιορισμό της βλάβης των αρθρώσεων και των θεμάτων κινητικότητας.
Διαβάστε παρακάτω ποια είναι τα κύρια προειδοποιητικά σημάδια της ρευματοειδούς αρθρίτιδας:
1. Πόνος στις αρθρώσεις
Η ευαισθησία ή ο πόνος των αρθρώσεων είναι ένα από τα πιο συχνά συμπτώματα μεταξύ των ασθενών με ρευματοειδή αρθρίτιδα. Ενώ υπάρχουν και άλλες διαταραχές που μπορεί να προκαλέσουν κάτι τέτοιο, ο πόνος που σχετίζεται με ρευματοειδή αρθρίτιδα είναι συνήθως «συμμετρικός» γι’ αυτό θα επηρεάσει και τα δύο χέρια και τα δύο καρπούς.
2. Δυσκαμψία
Μια δυσκαμψία νωρίς το πρωί, που μπορεί να διαρκέσει από τριάντα λεπτά έως δύο ώρες είναι ένα άλλο σύμπτωμα που αναφέρεται συχνά. Και παρόλο που μερικές φορές προκαλεί σύγχυση ότι μπορεί να είναι τραυματισμός, είναι σημαντικό να συμβουλευτείτε έναν ρευματολόγο αν ο πόνος είναι ανεξήγητος.

7 διατροφικές συνήθειες που πρέπει να κόψετε

bad-eating-habits

Όταν αποφασίζει κανείς να κάνει δίαιτα, πρέπει να εστιάσει σε δύο τομείς: Αφενός να υιοθετήσει έναν υγιεινό τρόπο διατροφής, αφετέρου να καταφέρει να σταματήσει κάποιες κακές διατροφικές συνήθειες.

Πόσες φορές δεν έχετε πει τη φράση «γνωρίζω τι πρέπει να κάνω, αλλά δεν μπορώ να αποφύγω κάποια πράγματα»;
Διαβάστε παρακάτω επτά επιζήμιες συνήθειες που εμποδίζουν τους περισσότερους ανθρώπους να ακολουθήσουν μια δίαιτα και που αν μπορέσετε να τις διακόψετε, θα καταφέρετε να έχετε απώλεια βάρους που θα διαρκέσει.
1. Πίνετε πολύ συχνά
Για τους περισσότερους ανθρώπους η κατανάλωση αλκοόλ ακολουθεί το φαινόμενο του ντόμινο. Μετά από ένα ποτό οι αναστολές μειώνονται και η όρεξή τους αυξάνεται. Η προσθήκη θερμίδων σε ένα κοκτέιλ έχει τα ίδια αποτελέσματα με την κατανάλωση ενός παχυντικού φαγητού. Και αυτό συμβαίνει πολύ πιο συχνά απ’ ό,τι μπορεί κάποιος να συνειδητοποιήσει, γιατί μπορεί κανείς να κρατά ημερολόγιο για το τι τρώει, αλλά σπάνια το κάνει για τα ποτά που πίνει. Τα καλά νέα είναι πως όταν το συνειδητοποιήσει κανείς και αρχίσει να υπολογίζει τι πίνει, θα αρχίσει να χάνει και βάρος. Δοκιμάστε να απέχετε από το ποτό για ένα μήνα, ή αν αυτό δεν είναι εύκολο, απλά φροντίστε να το περιορίσετε και θα δείτε αμέσως τη διαφορά.
2. Τρώτε πολλά «διαιτητικά» τρόφιμα
Τα λεγόμενα «διαιτητικά» τρόφιμα που παρουσιάζονται να περιέχουν ελάχιστες θερμίδες πολλές φορές είναι γεμάτα με ανεπιθύμητα πρόσθετα, για να έχουν γεύση, αλλά δεν περιέχουν καθόλου θρεπτικά συστατικά. Δεκάδες άνθρωποι που τα καταναλώνουν τελικά δεν ικανοποιούνται ούτε από τη γεύση τους, ούτε από το αίσθημα κορεσμού που υποτίθεται ότι θα έπρεπε να έχουν με αποτέλεσμα να καταλήγουν να «τσιμπολογούν» διάφορα πράγματα, τινάζοντας τη δίαιτά τους στον αέρα. Το αποτέλεσμα είναι να παίρνουν περισσότερες θερμίδες απ’ ό,τι αν είχαν ετοιμάσει ένα υγιεινό χορταστικό γεύμα.
3. Υπερ-καταναλώνετε υγιεινές τροφές
Είναι καλό τόσο για την υγεία όσο και για τη δίαιτα να καταναλώνει κανείς μεγάλες ποσότητες οσπρίων, λαχανικών και δημητριακών ολικής αλέσεως. Το πρόβλημα ξεκινά όταν το παρακάνει. Οι υγιεινές τροφές είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά και ενισχύουν το μεταβολισμό, αλλά ο οργανισμός πρέπει να τρέφεται με τροφές από όλες τις κατηγορίες των τροφίμων για να είναι υγιής.

Tι μπορεί να προκαλέσει ο διαβήτης στο σώμα

diabetes


Ο διαβήτης επηρεάζει εκατομμύρια ανθρώπους στον κόσμο με πιο άμεση επίδραση την άνοδο των επιπέδων του σακχάρου στο σώμα. Όμως, μπορεί να επηρεάσει επίσης και άλλα μέρη του σώματος.

Είναι σημαντικό να κρατήσετε τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σας υπό έλεγχο μέσω υγιεινής διατροφής και άσκησης ή αν είναι απαραίτητο και με λήψη φαρμάκων για να μειώσετε τον κίνδυνο επιπλοκών.
Είσοδοι και έξοδοι
Το σώμα μετατρέπει το φαγητό που τρώμε σε γλυκόζη, ένα σάκχαρο που χρησιμοποιείται απλά ως ενέργεια. Το πάγκρεας, ένα από τα βοηθητικά όργανα του πεπτικού συστήματος, παράγει την ινσουλίνη, μια ορμόνη που συνδέεται με τη γλυκόζη και τη μεταφέρει στα κύτταρά σας. Σε άτομα με διαβήτη τύπου Ι, το πάγκρεας δεν παράγει αρκετή ινσουλίνη. Σε άτομα με διαβήτη τύπου ΙΙ το πάγκρεας παράγει ινσουλίνη, αλλά ο οργανισμός δεν τη χρησιμοποιεί σωστά. Χωρίς την ινσουλίνη, το σώμα δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τη γλυκόζη αποτελεσματικά και η ζάχαρη συσσωρεύεται στην κυκλοφορία του αίματος, προκαλώντας υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα ή υπεργλυκαιμία. Το άμεσο αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι πως όλα τα κύτταρά σας αρχίζουν να «πεινάνε» για ενέργεια. Εάν η υπεργλυκαιμία δεν διορθωθεί και ελεγχθεί, τότε μπορεί να προκαλέσει βλάβη στα νεφρά, την καρδιά, τα μάτια και τα νεύρα.
Αποτυχία φιλτραρίσματος
Ο διαβήτης είναι η πιο συχνή αιτία νεφρικής ανεπάρκειας. Η υψηλή αρτηριακή πίεση και τα υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της νεφρικής νόσου. Με την πάροδο του χρόνου, η υψηλή πίεση του αίματος και τα υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα προκαλούν βλάβες στους μηχανισμούς φιλτραρίσματος των νεφρών. Αυτό προκαλεί μικρές ποσότητες λευκωματίνης, μιας πρωτεΐνης του αίματος, που διαρρέει στα ούρα και προκαλεί περαιτέρω βλάβη στα νεφρά. Τελικά, τα νεφρά είναι ανίκανα να φιλτράρουν τα απόβλητα από το σώμα. Συνήθως χρειάζονται 15 με 25 χρόνια για τα άτομα που ζουν με διαβήτη χωρίς έλεγχο, για να επηρεαστούν σημαντικά τα νεφρά.

Μελατονίνη: Μια ορμόνη κατά της αϋπνίας

kerasia

Το αντιοξειδωτικό συμπλήρωμα μελατονίνη, δεν είναι ένα βότανο ή βιταμίνη, αν και τα συμπληρώματα μελατονίνης ανταγωνίζονται τη βιταμίνη C σε δημοτικότητα.

Η μελατονίνη είναι μία νευροορμόνη που παράγεται στον εγκέφαλο από την επίφυση από το αμινοξύ τρυπτοφάνη. Ρυθμίζει τον κύκλο του ύπνου και πιστεύεται ότι έχει ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Η μελατονίνη έχει χρησιμοποιηθεί επιτυχώς για τη θεραπεία διαταραχών του ύπνου και μελετάται για την αποτελεσματικότητά της ως θεραπεία για μια ποικιλία ασθενειών, συμπεριλαμβανομένων του AIDS, του καρκίνου και καρδιαγγειακών νόσων.
Η παραγωγή μελατονίνης στο σώμα διεγείρεται από το σκοτάδι και καταστέλλεται από το φως, και φαίνεται πως βοηθά το σώμα να διατηρεί τους κιρκαδικούς του ρυθμούς (κιρκαδικός ρυθμός είναι ο κατά προσέγγιση 24ωρος κύκλος που παρουσιάζει η δραστηριότητα κάθε ζωντανού οργανισμού). Τα συμπληρώματα μελατονίνης έχουν χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσουν τους τυφλούς, οι οποίοι δεν διαθέτουν φωτεινό ερέθισμα, να διατηρούν ένα φυσιολογικό μοτίβο ύπνου. Μπορούν, επίσης, να βοηθήσουν στην εδραίωση νέων ρυθμών ύπνου και πολλοί άνθρωποι τα βρίσκουν αποτελεσματικά στην πρόληψη του jet lag ή στην προσαρμογή στις νυχτερινές βάρδιες. Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι η λήψη 3 χιλιοστόγραμμων μελατονίνης πριν τον ύπνο κατά την πρώτη ημέρα του ταξιδιού και για αρκετές ημέρες αργότερα βελτιώνει την εγρήγορση και μειώνει την ημερήσια κόπωση. Λάβετε υπόψη ότι η μελατονίνη μπορεί πραγματικά να σας προκαλέσει πολλή υπνηλία και δεν πρέπει να λαμβάνεται κατά τη διάρκεια της ημέρας ή πριν από την οδήγηση.
Η μελατονίνη μπορεί να βοηθήσει στη θεραπεία μιας ποικιλίας διαταραχών του ύπνου, συμπεριλαμβανομένων του συνδρόμου καθυστέρησης φάσης ύπνου (DSPs), μιας κατάστασης κατά την οποία οι άνθρωποι έχουν πρόβλημα να κοιμηθούν, της αϋπνίας στους ηλικιωμένους και των διαταραχών του ύπνου που προκύπτουν από νευροψυχιατρικές διαταραχές όπως η άνοια, η κατάθλιψη, η νόσος Aτσχάιμερ, η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής (ADHD), ο αυτισμός και η επιληψία. Μελέτες έχουν δείξει ότι 2,5 έως 10 χιλιοστόγραμμα μελατονίνης που λαμβάνονται περίπου μία ώρα πριν τον ύπνο μπορεί να αποδειχθούν μια αποτελεσματική θεραπεία για όσους πάσχουν από διαταραχές του ύπνου.

Aντίνοος, του Ευπείθη, ο αρχηγός των μνηστήρων της Πηνελόπης

Φωτογραφία του χρήστη The Mythologists.
O Αντίνοος ή Αντίνους( αντί +νους= αντριρρησίας), του Ευπείθη, αναφέρεται στην Οδύσσεια του Ομήρου ως ένας από τους δύο, ο άλλος ήταν ο Ευρύμαχος, αρχηγούς των μνηστήρων της Πηνελόπης.
Με τους άλλους μνηστήρες ο υπερφίαλος Αντίνοος εκμεταλλεύεται τη φιλοξενία της Πηνελόπης, κατασπαταλώντας το βιος του Οδυσσέα.
Ενώ ο γιος του Οδυσσέα, οΤηλέμαχος απουσιάζει στην Πύλο και τηΣπάρτη, επι ζητώντας ειδήσεις για την τύχη του πατέρα του, ο ύπουλος αυτός μνηστήρας μαζεύει είκοσι άνδρες και του στήνει ενέδρα σε μια νησίδα που βρίσκεται στον πορθμό ανάμεσα στην Ομηρική Ιθάκη και τη Σάμη, που ονομάζεται "Ἀστερίς".
«Κι ὁ Ἀντίνος, τοῦ Εὐπείθη ὁ γιός, τοὺς μίλησε μὲ πίκρα,
τὶ λύσσα τὰ συνέπαιρνε τὰ μαῦρα σωθικά του,
καὶ μοιάζανε τὰ μάτια του σὰ λαμπερὲς δυὸ φλόγες·
“Γιὰ δὲς μεγάλο κάμωμα, ταξίδι νὰ τολμήση,
ποὺ λέγαμε ὁ Τηλέμαχος πὼς δὲν τὰ βγάζει πέρα.
Σὲ τόσων πεῖσμα ἕνα παιδὶ νὰ πάρη πλοῖο νὰ φύγη,
ἀφοῦ τοῦ τόπου διάλεξε τὰ πρῶτα παλληκάρια.
Ἀρχίζει κι ἀπ' τὰ πρῶτα του χερότερα ποὺ ὁ Δίας
νὰ τόνε σπάση πρὶν ἐρθῆ καὶ βάσανα μᾶς φέρη.
Μὰ πλοῖο δόστε μου γοργὸ καὶ εἰκοσαριὰ συντρόφους
καρτέρι νὰ τοῦ στήσω ἐγὼ καὶ νὰ παραμονέψω
μὲς στὰ στενὰ ἐκεῖ τοῦ Θιακιοῦ καὶ τῶν βροχιῶν τῆς Σάμης,
νὰ τὸ καῆ ποὺ ἀρμένισε γιὰ χάρη τοῦ γονιοῦ του».
Η ενέδρα αυτή με την επέμβαση- προειδοποίηση της θεάς Αθηνάς αποτυχαίνει.
Όταν ο αιγοβοσκός Μελάνθιος φέρνει τον Οδυσσέα (μεταμφιεσμένο σε ζητιάνο) στο παλάτι, ο Αντίνοος τον επικρίνει που έφερε άλλον έναν επαίτη, ο άλλος ήταν ο Ίρος, και δε διστάζει να ρίξει ένα κάθισμα στον δεξί ώμο του Οδυσσέα.
Στη Μνηστηροφονία(ραψ χ, Οδύσσεια), γίνεται η φανέρωση του Οδυσσέα:

ΟΙ "ΧΑΜΕΝΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ" ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Φωτογραφία του χρήστη The Mythologists.
Οι απαρχές της δημιουργίας του έντεχνου λόγου στον αρχαίο ελλαδικό χώρο, εσφαλμένα δυστυχώς, τοποθετούνται γύρω στον 9ο π.Χ αιώνα, δηλαδή παράλληλα με την εμφάνιση των ηρωικών επών του Ομήρου. Στην πραγματικότητα, πολύ πριν από τη γέννηση του μεγάλου επικού μας ποιητή παρουσιάζονται οι πρώτοι τεχνουργοί του λόγου που η σημαντική παρακαταθήκη τους αποτέλεσε τη λεγόμενη «προομηρική ποίηση», την ύπαρξη της οποίας οι περισσότεροι αγνοούμε καθώς ελάχιστη είναι η μνεία που γίνεται στους δημιουργούς και στα έργα της περιόδου αυτής. Το μεγαλύτερο μέρος των κειμένων δυστυχώς έχει χαθεί πλην ενός μικρού τμήματος, των Ύμνων και των Αργοναυτικών του Ορφέως, που σώζονται σχεδόν ολόκληρα. Με αρωγό λοιπόν την αρχαία ελληνική γραμματεία, που είναι η μοναδική πηγή πληροφοριών της περιόδου εκείνης, και με αφετηρία τη σημερινή μας δημοσίευση, θα ξεκινήσουμε μια αναδρομή στους πρωτομάστορες του ελληνικού γραπτού λόγου που ύφαναν τα σπάργανα της ελληνικής ποίησης.
Ο πρώτος ποιητής που αναφέρεται από τον Παυσανία στην πραγματεία του «Βοιωτικά» είναι ο ποιητής Ωλήνας από τη Λυκία της Μικράς Ασίας στον οποίο ο περιηγητής αποδίδει τη συγγραφή των αρχαιότερων ελληνικών ύμνων μεταξύ αυτών και έναν αρκετά διαδεδομένο που ο ποιητής αφιέρωνε στην Ειλειθυία. Δυστυχώς την εποχή του Παυσανία τα κείμενα του Ωλήνα δεν σώζονταν ώστε να τα μεταφέρει μέσα από το δικό του έργο όμως ο περιηγητής επισημαίνει τη σπουδαιότητα του ύμνου και πληροφορεί πως ο Ωλήνας μέσα σ' αυτόν προσφωνεί την Ειλειθυία, «μητέρα του Έρωτα», αντί της Αφροδίτης: «Λύκιος δὲ Ὠλήν, ὃς καὶ τοὺς ὕμνους τοὺς ἀρχαιοτάτους ἐποίησεν Ἕλλησιν, οὗτος ὁ Ὠλὴν ἐν Εἰλειθυίας ὕμνῳ μητέρα Ἔρωτος τὴν Εἰλείθυιάν φησιν εἶναι. Ὠλῆνος δὲ ὕστερον Πάμφως τε ἔπη καὶ Ὀρφεὺς ἐποίησαν· καί σφισιν ἀμφοτέροις πεποιημένα ἐστὶν ἐς Ἔρωτα, (Παυσανία Βοιωτικά, 9,27).

Να πηγαίνεις εκεί που αγαπάς

pan146


Κατακλυζόμαστε συνεχώς από διλήμματα. Ερωτήματα πάντα με δύο σκέλη που σου παιδεύουν το μυαλό, που σε κάνουν να τα σκέφτεσαι ολόκληρα μερόνυχτα ταλαντευόμενος ανάμεσα στις δύο πιθανότητες. Διλήμματα στα οποία ο καθένας από εμάς μαζεύει επιχειρήματα, τα ζυγίζει λιγάκι τα πράγματα κι ύστερα διαλέγει την πλευρά που θέλει να υποστηρίξει. Απ’ το σαιξπηρικό να ζει κανείς ή να μη ζει, μέχρι το πιο πρόσφατο να πηγαίνεις εκεί που αγαπάς ή εκεί που αγαπιέσαι.

Είναι αλήθεια πως όταν ένας άνθρωπος νιώθει να αγαπιέται, πολλά πράγματα αλλάζουν μέσα, αλλά και γύρω του. Αισθάνεται ξαφνικά ασφάλεια, ότι έχει στον πλευρό του έναν σύμμαχο, κάποιον που μπορεί να τον προστατέψει και να τον βοηθήσει όταν κι εφόσον τον χρειαστεί. Μπορεί να προχωρήσει πιο εύκολα μπροστά, να αποκτήσει θάρρος κι εμπιστοσύνη στον εαυτό του και στους υπόλοιπους. Να ακουμπήσει για λίγο πάνω του, αλλά ταυτοχρόνως να ανοίξει και φτερά για να πετάξει. Η αγάπη του άλλου είναι φάρμακο στην ψυχή μας. Είναι ικανή να σε γιατρέψει, να σε κάνει να κλείσεις και να ξεχάσεις τις παλιές σου πληγές, να πας παρακάτω, να γίνεσαι καλύτερος.
 Όσο όμως ευεργετικό, όμορφο και πολύτιμο είναι να σ’ αγαπάνε, δε θα μπορέσει ποτέ να συγκριθεί με το να νιώθεις ότι εσύ ο ίδιος αγαπάς. Να έχεις μέσα στην καρδιά σου τόσο δυνατά συναισθήματα για έναν άνθρωπο. Να αισθάνεσαι ότι είσαι ικανός να κάνεις τα πάντα γι’ αυτόν. Για να τον δεις να είναι καλά κι ευτυχισμένος, για ένα μονάχα χαμόγελό του. Να τον σκέφτεσαι μέρα και νύχτα ανελλιπώς, να θέλεις να είσαι παρών, στήριγμά του σε όλες τις χαρούμενες, αλλά και τις στενάχωρες στιγμές της ζωής του. Να είσαι απλά εκεί, χωρίς να ζητάς τίποτα, χωρίς να απαιτείς.
Πολλοί θα σου πουν ότι με το να αγαπάς, σπας σε χίλια κομμάτια, διαλύεσαι, αυτοκαταστρέφεσαι. Εξαντλείς κάπου όλη σου την ενεργεία δίχως να παίρνεις τίποτα για αντάλλαγμα. Μα αυτό ακριβώς είναι όμως η αγάπη, ένα ανιδιοτελές δόσιμο προς εκείνον που σε έκανε να καταλάβεις ότι η καρδιά δεν είναι απλά ένα όργανο του σώματος που βοηθάει στην επιβίωσή μας.

Μνηστηροφονία

Φωτογραφία του χρήστη The Mythologists.

Ο αρχηγός των μνηστήρων, ο Αντίνοος, είναι ο πρώτος που έπεσε νεκρός από βολή του Οδυσσέα.
O Λαερτιάδης το υποσχέθηκε. Κανείς τους δεν θα σωθεί..
Έφτασε η ώρα της πλερωμής για τ’ ανομήματά τους.
Η ύβρη τους είναι πια υπόθεση της Τίσης, της Νέμεσης, ήτοι της Θείας Δίκης.
Ο Οδυσσέας γίνεται ο φυσικός αυτουργός, ο αποφασιστικός εκτελεστής αυτής της υπόθεσης της Δικαιοσύνης.
Η ρίζα του κακού θα ξεριζωθεί:
Κι είπε ο Οδυσσέας ο πολυμήχανος ταυροκοιτάζοντάς τους:
«Σκυλιά, που ελέγατε στο σπίτι μου πως δε γυρίζω πίσω
πια από την Τροία, γι΄ αυτό μου τρώγατε το βιος στο αρχοντικό μου,
και στανικώς με τις γυναίκες μου πλαγιάζατε τις σκλάβες,
κι ακόμα ζώντας μου το ταίρι μου γυρεύατε σε γάμο,
και μήτε τους θεούς φοβόσαστε που ζουν στα ουράνια πλάτη,
μηδέ κι ανθρώπου οργή, πως θα ΄ρχουνταν να γδικιωθεί μια μέρα!
Μα τώρα πια πιαστήκατε όλοι σας στου χαλασμού τα δίχτυα!»
Μετά τη μνηστηροφονία
Η πρώτη που βλέπει τους μνηστήρες νεκρούς, τον Οδυσσέα ανάμεσά τους άγριο λιοντάρι να στέκεται λουσμένο μες στο αίμα, είναι η πιστή, του παλατιού η βάγια, η Ευρύκλεια, τροφός του Οδυσέα:
«Τον Οδυσσέα κει πέρα αντίκρισε στους σκοτωμένους μέσα
στο λύθρο και στο γαίμα ολάκερο λουσμένο — σαν το λιόντα,
που κοπαδιού γελάδα ως σπάραξε, κινάει να φύγει, κι είναι
το στήθος του όλο και τα μάγουλα ζερβά δεξιά στο γαίμα
λουσμένα, κι όποιος τον αντίκρισε, τον παραλύει η τρομάρα.
Όμοια κι εκείνος αίμα στάλαζε, χέρια ψηλά και πόδια».
Το θέαμα τη χαροποίησε, αγάλλιασε η ψυχή της τόσο, που τσιρίδα θέλει να βγάλει από χαρά, από ενθουσιασμό μεγάλο!
«Κι αυτή, τους σκοτωμένους βλέποντας και ποταμό το γαίμα,
τρανό θωρώντας έργο, κίνησε στριγγιά φωνή να σύρει
από χαρά.....»

Θάνατος δεν υπάρχει!

apeleftherosh
«Ψυχανεμίζουμαι πως κι η μαχόμενη ουσία πολεμάει πίσω από τα φαινόμενα να σμίξει
με την καρδιά μου.
Μα το σώμα στέκεται ανάμεσα και μας χωρίζει.
Ο νους στέκεται ανάμεσα και μας χωρίζει.
Ποιο είναι το χρέος μου;
Να συντρίψω το σώμα, να χυθώ να σμίξω με τον Αόρατο.
Να σωπάσει ο νους, ν’ ακούσω τον Αόρατο να φωνάζει.
Περπατώ στ’ αφρόχειλα της άβυσσος και τρέμω.
Δυο φωνές μέσα μου παλεύουν.
O νους: «Γιατί να χανόμαστε κυνηγώντας το αδύνατο; Μέσα στον ιερό περίβολο των πέντε αιστήσεων
χρέος μας ν’ αναγνωρίσουμε τα σύνορα του ανθρώπου.»

Η αθανασία της ψυχής και το δόγμα της μετεμψύχωσης

Στους ώριμους διαλόγους του ο Πλάτων υποστηρίζει τη διάκριση του θνητού σώματος από την αθάνατη ψυχή, ενώ υιοθετεί και την ορφική ή πυθαγόρεια δοξασία της μετενσάρκωσης της ψυχής σε νέο σώμα. Στην πλατωνική φιλοσοφία οι δύο αυτές θέσεις συνδέονται οργανικά με τη θεωρία των Ιδεών.
athanath-psixi
Η αθάνατη ψυχή
Ο Πλάτων αναφέρεται σε αρκετούς διαλόγους στις τελευταίες μέρες του Σωκράτη . Πάντοτε τονίζει την καρτερική και αξιοπρεπή του στάση μπροστά στο θάνατο, μόνο όμως στον Φαίδωναο Σωκράτης εμφανίζεται να ανυπομονεί σχεδόν να πεθάνει, ακριβώς γιατί πιστεύει ακράδαντα στην αθανασία της ψυχής του. Οι περισσότεροι πλατωνιστές συμφωνούν ότι θα ήταν λάθος να συνδέσουμε την αθανασία της ψυχής με τον ιστορικό Σωκράτη. Το πιο πιθανό είναι ότι ο Σωκράτης υιοθετούσε μια αγνωστικιστική στάση σε σχέση με την μετα θάνατον ζωή, όπως ακριβώς δηλώνει στις τελευταίες λέξεις της πλατωνικής Απολογίας : «Αλλά έφτασε πια η ώρα να πηγαίνουμε, εγώ για να πεθάνω και εσείς για να ζήσετε. Ποιος από τους δύο μας πηγαίνει σε καλύτερη μοίρα δεν το ξέρεις κανείς άλλος παρά μόνο ο θεός» (42a).Όταν λοιπόν στον Μένωνα και τον Φαίδωνα ο Σωκράτης φαίνεται να υποστηρίζει την αθανασία της ψυχής και το δόγμα της μετεμψύχωσης, τότε θεωρούμε ότι πρόκειται για θέσεις του Πλάτωνα και όχι του Σωκράτη.
Η πίστη στην αθανασία της ψυχής και τη μετεμψύχωση εκφράζεται για πρώτη φορά στον Μένωνα – έναν διαλόγο που οι ειδικοί τοποθετούν ανάμεσα στη σωκρατική και την ώριμη φάση της συγγραφικής δραστηριότητας του Πλάτωνα. Ο Σωκράτης αποδέχεται μια δοξασία που άκουσε από «άνδρες και γυναίκες σοφούς περί τα θεία πράγματα» (η περιγραφή ταιριάζει στους κύκλους των Ορφικών), σύμφωνα με τους οποίους «η ψυχή του ανθρώπου είναι αθάνατη, και κάποτε αυτή τελειώνει –πράγμα που αποκαλούμε θάνατο- και τότε ξαναγεννιέται, δεν χάνεται όμως ποτέ» (81b). Ο Φαίδων, τώρα, που πιθανόν γράφεται αμέσως μετά τον Μένωνα, είναι ολόκληρος αφιερωμένος στην αθανασία της ψυχής. Εκεί ο Πλάτων, με αφορμή τον επικείμενο θάνατο του Σωκράτη, προσφέρει τρεις ή τεσσερεις «αποδείξεις» για την αθανασία της ψυχής: (α) Το επιχείρημα των «εναντίων» (70c-72e): όπως τα πάντα, έτσι και η ζωή παράγεται από τον αντίθετό της θάνατο, ο οποίος με τη σειρά του την διαδέχεται σε έναν αέναο κύκλο. (β) Το επιχείρημα της «ανάμνησης» (72e-77a): αφού η γνώση των Ιδεών προϋπάρχει των αισθήσεων, οι ψυχές μας ήρθαν σε επαφή με τις Ιδέες πριν γεννηθούμε, και άρα προϋπήρχαν του σώματος και της γέννησής μας. (γ) Το επιχείρημα της «συγγένειας» (78b-80e): η ψυχή είναι συγγενής με τις νοητές Ιδέες, οποτε το πιθανότερο είναι να κατευθυνθεί προς τον χώρο του νοητού και του αιωνίου, ενώ το σώμα προς τον χώρο του θνητού και μεταβλητού. (δ) Τέλος ένα τελευταίο επιχείρημα (102a-107a): καθώς οι ενάντιες Ιδέες αλληλοαποκλείονται, αφού η ψυχή μετέχει εξ ορισμού στη ζωή, δεν είναι συμβατή με τον θάνατο, και επομένως δεν πεθαίνει ποτέ.

Η “Βιβλιοθήκη της Αποκάλυψης” στη Νορβηγία

Μια δεύτερη Κρύπτη της Αποκάλυψης δημιουργήθηκε στη Νορβηγία, αυτή τη φορά για να στεγάσει το ανθρώπινο πνεύμα.

Η βιβλιοθήκη βρίσκεται βαθιά μέσα στο Ορυχείο 3 του αρκτικού νησιού Σβάλμπαρντ, που είναι μόνιμα παγωμένο. Photo: Global Crop Diversity Trust. Πηγή: Supplied
ΚΑΠΟΤΕ υπήρχε η Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας που στέγαζε όλη την ανθρώπινη γνώση. Στο πέρασμα των αιώνων, οι πόλεμοι και οι συγκρούσεις άρχισαν να την καταστρέφουν σταδιακά, με αποτέλεσμα η μεν Βιβλιοθήκη να εξαφανιστεί στη δε ανθρωπότητα να επικρατήσει ο μεσαίωνας.
Για να μην επαναληφθεί κάτι παρόμοιο, καθώς ο σημερινός κόσμος είναι εξαιρετικά ασταθής και οι δείκτες του ρολογιού της Αποκάλυψης, που μετρά πόσο κοντά βρισκόμαστε σε έναν πυρηνικό πόλεμο, δείχνουν δυόμισι λεπτά πριν τα μεσάνυχτα, ο διεθνής οργανισμός Crop Trust αποφάσισε, εκτός από την Παγκόσμια Τράπεζα Σπόρων Σβάλμπαρντ, να δημιουργήσει και μια βιβλιοθήκη για την προστασία και διάσωση της ανθρώπινης γνώσης.
Έτσι, η «Βιβλιοθήκη της Αποκάλυψης», με την επίσημη ονομασία «Παγκόσμιο Αρκτικό Αρχείο», άρχισε να λειτουργεί στο παγωμένο αρκτικό νησί Σβάλμπαρντ της Νορβηγίας. Στόχος είναι να αποθηκευθούν σε ψηφιακή μορφή τα πιο πολύτιμα βιβλία του κόσμου, ώστε να διασωθούν στην περίπτωση που συμβεί το χειρότερο σενάριο μιας καταστροφής αποκαλυπτικών διαστάσεων, όπως μια πυρηνική ή ακραία φυσική καταστροφή.

«Ξέρω ποιοι είναι οι εξωγήινοι», λέει Βρετανός κοσμολόγος

Οι εξωγήινοι είναι «ηλεκτρονικά όντα» που έχουν ανατρέψει τους δημιουργούς τους, λέει Βρετανός κοσμολόγος.

Είναι οι εξωγήινοι ρομπότ που επαναστάτησαν; Image: Supplied
ΕΙΝΑΙ πολύ πιθανό οι εξωγήινοι να είναι «ηλεκτρονικές οντότητες» που πρώτα ανέτρεψαν τις οργανικές μορφές ζωής οι οποίες τις σχεδίασαν και κατόπιν τις αντικατέστησαν, ισχυρίζεται Βρετανός αστρονόμος.
Ο Μάρτιν Ρις (Martin Rees), ομότιμος καθηγητής Κοσμολογίας και Αστροφυσικής στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ, δήλωσε ότι είναι πολύ πιθανό οι εξωγήινοι –αν υπάρχουν– να είναι εντελώς διαφορετικοί από τον άνθρωπο.
«Η άποψή μου είναι πως αν κάποτε εντοπίσουμε έναν εξωγήινο, αυτός θα είναι τελείως διαφορετικός από εμάς.
»Θα είναι ένα είδος ηλεκτρονικής οντότητας».
Μιλώντας κατά τη διάρκεια συνεδρίου στο Trinity College, ο Μάρτιν Ρις εξήγησε ότι οι άνθρωποι χρειάστηκαν περίπου 4 δισεκατομμύρια χρόνια για να φτάσουν στο σημερινό επίπεδο πολιτισμού.
Αλλά μέσα σε λίγους αιώνες, ενδεχομένως σε λίγες δεκαετίες, οι ευφυείς μηχανές που κατασκευάζουμε θα έχουν αποκτήσει δική τους αντίληψη, που θα τους επιτρέπει να αυτό-επισκευάζονται – και τότε θα έχουν δισεκατομμύρια χρόνια μπροστά τους…
«Με άλλα λόγια», πρόσθεσε, «το χρονικό διάστημα που καταλαμβάνει η οργανική νοημοσύνη είναι μόνο μια λεπτή λωρίδα από τις απαρχές της ζωής έως την μεγάλη εποχή της τεχνητής νοημοσύνης».

Παντρεύτηκε τη γυναίκα-ρομπότ που κατασκεύασε

Ένας Κινέζος μηχανικός, μη βρίσκοντας την κατάλληλη νύφη, παντρεύτηκε ως άλλος Πυγμαλίων το θηλυκό ρομπότ που κατασκεύασε.

Ποιος χρειάζεται μια πραγματική σύζυγο όταν μπορεί να παντρευτεί ένα ρομπότ; 
Ένας Κινέζος μηχανικός, ο 31 ετών Ζενγκ Τιτιγιά (Zheng Jiajia) αποφάσισε να παντρευτεί μια από τις εφευρέσεις του, αφού δεν κατάφερε να βρει ένα ανθρώπινο ταίρι.
Εμπειρογνωμόνων στην τεχνητή νοημοσύνη, ο Τιτιγιά απογοητεύτηκε τόσο πολύ από τις αποτυχημένες προσπάθειές του να βρει μια σύντροφο, ώστε δημιούργησε ένα «θηλυκό» ρομπότ, που ονομάζεται Γινγκτζίνγκ, και αποφάσισε να το παντρευτεί, επιβεβαιώνοντας τον αρχαίο μύθο του Πυγμαλίωνα.
Ως γνωστόν, ο μυθικός βασιλιάς της Κύπρου Πυγμαλίων κατασκεύασε ένα γυναικείο άγαλμα από ελεφαντόδοντο, το οποίο ήταν τόσο όμορφο, ώστε το ερωτεύτηκε. Ζήτησε λοιπόν από τη θεά Αφροδίτη να του δώσει ζωή και, προς μεγάλη του έκπληξη, η θεά του έκανε το χατίρι. Το άγαλμα έγινε μια ζωντανή γυναίκα, με το όνομα Γαλάτεια, την οποία και ο Πυγμαλίων παντρεύτηκε. Γιος του Πυγμαλίωνα και της Γαλάτειας ήταν ο Πάφος, ο ιδρυτής της Πάφου.

Η ΕΙΜΑΡΜΕΝΗ




Η Ειμαρμένη είναι το πεπρωμένο, το αναπόφευκτο, που πολύ συχνά ταυτίζεται με την Ανάγκη σε έναν Κόσμο συνύπαρξης Θεών και ανθρώπων, ο οποίος διέπεται από αυστηρή νομοτέλεια. Η Ειμαρμένη αποτελεί το καθορισθέν υπό της Μοίρας, τον «Λόγο του Κόσμου». Θεωρείται ως μία αδιάσπαστη αλυσίδα αιτιοτήτων, την οποία οι Στωικοί αντιλαμβάνονται ως φυσική και ηθική δύναμη, σχεδόν ταυτιζόμενη με τον Θεό, αλλά και με την Δικαιοσύνη και την Πρόνοια, σύμφωνα και με τις απόψεις του Παρμενίδη και του Δημοκρίτου. Την επικράτηση της αναγκαιότητος και της Ειμαρμένης σε όλον τον Κόσμο, δέχονται και οι Ατομικοί Λεύκιππος και Δημόκριτος. (Διογένης Λαέρτιος, 9, 33 και 45)
Η Ειμαρμένη δημιουργεί γεγονότα όχι όμως ανθρώπινες ποιότητες, οι οποίες είναι αποτέλεσμα αποκλειστικώς της ανθρώπινης ελεύθερης βούλησης. Οι Πυθαγόρειοι τοποθετούν τον ανθρώπινο βίο ανάμεσα σε δύο πόλους, την εξαναγκαστική Ανάγκη και την ελευθεροβουλητική Δύναμη (Ιεροκλής, «Χρυσά Έπη», 8), ενώ η Ειμαρμένη, απαντάται και στον Ηράκλειτο, κατά τον οποίο τα πάντα γίνονται «καθ' ειμαρμένην», υπό την έννοια όμως του «κατ' αναλογίαν». Οι Στωικοί ορίζουν από την πλευρά τους την Ειμαρμένη, ως μία ταυτοχρόνως φυσική και θεϊκή οργανωτική δύναμη του Κόσμου, που αποτελεί τον Λόγο και την νομοτέλεια του Παντός, δύναμη, που διατηρεί και διατηρείται κυβερνώντας και περιλαμβάνοντας τα ενάντια, ταυτόσημη με την Μοίρα, την Πρόνοια, την Φύση, το Σύμπαν, και εν τέλει με τον ίδιο τον Θεό Δία.
Οι Ίωνες φιλόσοφοι και ο Πυθαγόρας την αντιλαμβάνονται ως παγκόσμιο νόμο, που επηρεάζει και τον άνθρωπo από τη γέννηση ως τον θάνατό του.
Ο Πλάτων αρχικά δέχεται την απόλυτη αναγκαιότητα της Ειμαρμένης και παραδέχεται την καθοριστική δύναμή της και στον άνθρωπο και στον Κόσμο και πιστεύει ότι πρόκειται για νόμο κατά τον οποίο τελείται το γίγνεσθαι, δηλαδή το θέλημα των Θεών.
Η Ειμαρμένη ή η Πρόνοια είναι αυτό που δεν εξαρτάται από τον άνθρωπο και η Ελευθερία ή το Αυτεξούσιο είναι το δεδομένο και το ζητούμενο του βίου των θνητών στη μακρά οδό προς την τελείωσή τους, που είναι η γνωριμία τους με τους Θεούς ως Θεοσοφιστές.

ΑΝΑΚΑΤΑΝΟΜΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ








ΟΙ  μαγοι της γενιας του δον Χουαν πιστευαν οτι  υπαρχει  ενα  εγγενες  αποθεμα ενεργειας  μεσα στον καθενα  μας, ενα αποθεμα  που δεν υποκειται σε επεμβασεις εξωτερικων δυναμεων  που επιδιωκουν  ειτε την αυξηση  ειτε τη μειωση του. Πιστευαν  οτι  αυτη η ποσοτητα ενεργειας ηταν αρκετη   για να πετυχει κανεις αυτο που, για κεινους,  αξιζε να ειναι  αυτοσκοπος  καθε ανθρωπου που ζει πανω στη Γη:  να  σπασει  τους φραγμους  της φυσιολογικης  αντιληψης.Ο  δον Χουαν  Ματους  ηταν πεπεισμενος   οτι η ανικανοτητα μας να σπασουμε αυτους  τους φραγμους ειναι αποτελεσμα του πολιτισμου  και του κοινωνικου μας περιβαλλοντος. Υποστηριζε  οτι η κουλτουρα μας και το κοινωνικο περιβαλλον  επιστρατευει και το τελευταιο ψηγμα της εμφυτης ενεργειας μας στην πραγματωση θεμελιωμενων  προτυπων συμπεριφορας  που μας εμποδιζουν  να σπασουμε τους φραγμους της φυσιολογικης αντιληψης
Το  γκρεμισμα  αυτων των αντιληπτικων  φραγμων ειναι η αναποδραστη διεξοδος της ανθρωποτητας.


Θα  σημαινε  την εισοδο  μας σε ασυλληπτους  κοσμους, των  οποιων  η πρακτικη ουσια δεν υστερει καθολου  απο εκεινη του γνωστου κοσμου της καθημερινης μας ζωης.Ανεξαρτητα απο το αν δεχομαστε η οχι αυτο το σκεπτικο, ταλανιζομαστε ολοι απο την εμμονη να σπασουμε αυτους τους φραγμους και αποτυγχανουμε οικτρα στην προσπαθεια--εξ ου και η αφθονια  των ναρκωτικων και των διεγερτικων και των θρησκευτικων  τελετουργικων στη συγχρονη ανθρωποτητα.


Η αποτυχια  μας  να εκπληρωσουμε  αυτη την υποσυνειδητη επιθυμια, οφειλεται  στο γεγονος οτι την αντιμετωπιζουμε  με εναν ατακτο, ανοργανωτο τροπο. Τα εργαλεια μας ειναι πολυ προχειροφτιαγμενα. Ειναι κατι αναλογο σαν να προσπαθεις  να γκρεμισεις εναν τοιχο  χτυπωντας τον με το κεφαλι σου. Ο ανθρωπος  δεν επιχειρει ποτε αυτη την καταρριψη με οπλο του την ενεργεια.
Για τους  μαγους   η επιτυχια εξαρταται αποκλειστικα απο το ποσο διαθεσιμη  ειναι η οχι στον ανθρωπο  η ιδια η ενεργεια.


Αφου ειναι αδυνατο  να αυξησουμε  την εγγενη μας ενεργεια, η μοναδικη  οδος  που βρηκαν οι μαγοι  του αρχαιου Μεξικου  ηταν η  ανακατανομη της. Για κεινους  αυτη  η διαδικασια της ανακατανομης ξεκινουσε με τα μαγικα περασματα  και τον τροπο που επιδρουσαν  στο υλικο σωμα.


Σε  ολη τη διαρκεια της διδασκαλιας του, ο δον Χουαν τονιζε  με καθε τροπο  το γεγονος οτι η τεραστια εμφαση που εδιναν οι σαμανοι της γενιας του στην εξαιρετικη  φυσικη κατασταση και την πνευματικη ευεξια διατηρουνταν  μεχρι σημερα.Εγω ειχα τη δυνατοτητα να επιβεβαιωσω την αληθεια των λογων του  παρατηρωντας εκεινον και τους δεκαπεντε συνοδοιπορους του στα μονοπατια του σαμανισμου. Η αξιοθαυμαστη  σωματικη και πνευματικη ισορροπια τους ηταν το εμφανεστερο χαρακτηριστικο τους.


Η απαντηση του δον Χουαν  οταν καποτε τον ρωτησα ευθεως γιατι οι μαγοι δινουν τοση μεγαλη  σημασια στην υλικη πλευρα  του ανθρωπου με αφησε αναυδο. Κι αυτο γιατι τον θεωρουσα ανεκαθεν  βαθια πνευματικο ανθρωπο.

Οι  σαμανοι δεν ειναι καθολου πνευματικοι, μου απαντησε. Ειναι πολυ  πρακτικοι ανθρωποι.

Ειναι γνωστο τοις πασι, παντως, οτι γενικα θεωρουνταν εκκεντρικοι-η ακομη και ανισορροποι.


Ισως αυτο ειναι που σε κανει  να τους φανταζεσαι πνευματικους. Φαινονται ανισορροποι, επειδη  προσπαθουν παντα να εξηγησουν τα ανεξηγητα. Και, στη ματαιη προσπαθεια τους  να δωσουν σαφεις εξηγησεις για πραγματα που ειναι αδυνατο να εξηγηθουν, χανουν καθε λογικη συνοχη και λενε ανοησιες.


Η αληθεια ειναι οτι χρειαζεσαι  ενα  ευπλαστο σωμα, αν θελεις  τη φυσικη ρωμη  και τη σοφια,αυτα ειναι τα δυο σημαντικοτερα ζητηματα στη ζωη των σαμανων, επειδη προαγουν τη νηφαλιοτητα και τη θετικοτητα-- τις μοναδικες  απαραιτητες  προυποθεσεις για να εισχωρησει κανεις  σε αλλες διαστασεις της αντιληψης.
Για  να ταξιδεψεις  αληθινα στο αγνωστο, απαιτειται μεγαλη τολμη, αλλα οχι απερισκεψια. Ενας μαγος πρεπει να ειναι τελεια κυριαρχημενος, προσεκτικος, ικανος και σε εξαιρετικη κατασταση, για να βρει μια ισορροπια μεταξυ τολμης και απερισκεψιας.


Μα σε τι  χρησιμευει η εξαιρετικη φυσικη κατασταση , δον Χουαν ; ρωτησα. Δεν αρκει η επιθυμια η η αποφαση να ταξιδεψει  κανεις στο αγνωστο;


Ουτε στον υπνο σου! μου απαντησε μαλλον αποτομα. Και μονο η σκεψη  να κοιταξεις καταματα το αγνωστο -ποσο μαλλον να εισχωρησεις σε αυτο- απαιτει ατσαλινο θαρρος  κι ενα σωμα που θα εχει  το σφριγος  να συντηρηση αυτο το θαρρος. Τι νοημα θα ειχε να ησουν σθεναρος, αν δεν ειχες την πνευματικη ετοιμοτητα , τη φυσικη ρωμη  και επαρκη μυικη  δυναμη;Η  τελεια φυσικη κατασταση που συνιστουσε σταθερα ο δον Χουαν απο την πρωτη μερα  της γνωριμιας μας,  προιον της σχολαστικης  εκτελεσης των μαγικων περασματων, ηταν, βασει ολων των ενδειξεων, το πρωτο βημα προς την ανακατανομη  της εμφυτης ενεργειας μας. Αυτη η ανακατανομη της ενεργειας ηταν, κατα την αποψη του δον Χουαν, το σπουδαιοτερο ζητημα στη ζωη των σαμανων, αλλα και καθε ανθρωπου.


Ανακατανομη   ενεργειας ειναι η διαδικασια που συνισταται στη μεταφορα, απο το ενα σημειο  στο αλλο, της ενεργειας  που υπαρχει ηδη  μεσα μας. Αυτη η ενεργεια  εκτοπιζεται απο τα κεντρα ζωτικοτητας μεσα στο σωμα, τα οποια  χρειαζονται αυτη την εκτοπισμενη  ενεργεια για να επιφερουν  μια ισορροπια  αναμεα  στην πνευματικη ετοιμοτητα και τη σωματικη ευεξια..


Οι  σαμανοι της γενιας του δον Χουαν μοχθουσαν αδιακοπα για την ανακατανομη  της εσωτερικης τους ενεργειας. Κι αυτη η αφοσιωση δεν ηταν μια διανοητικη  προσπαθεια ουτε το αποτελεσμα συλλογισμων  η  συμπερασματων  μεσω της επαγωγικης  η της παραγωγικης μεθοδου.


Ηταν απλως το προιον της ικανοτητας τους να αντιλαμβανονται την ενεργεια οπως ρεει μεσα στο συμπαν..


Καρλος  Καστανεντα
αποσπασμα απο το βιβλιο Μαγικα  Περασματα


espadozero

Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ

Είστε υπεύθυνοι μόνο για αυτά που λέτε

Αν παρά τις σκληρές σας προσπάθειες, ο σύντροφός σας δεν λαμβάνει υπόψη του τις απόψεις σας ή δεν σας καταλαβαίνει τότε η επικοινωνία είναι ανέφικτη και ήρθε η ώρα να το αποδεχτείτε.

upeuthini gunaika

Η επικοινωνία δεν είναι εύκολη υπόθεση. Αυτά που λέτε, μερικές φορές μ
Η επικοινωνία δεν είναι εύκολη υπόθεση. Αυτά που λέτε, μερικές φορές μπορεί να παρανοηθούν. Αυτό συμβαίνει επειδή το άτομο με το οποίο είστε μαζί αντιλαμβάνεται με διαφορετικό τρόπο τα πράγματα.
Αντί να σας ακούσει, είναι πάντα προετοιμασμένο να απαντήσει. Η προκαθορισμένη αντίληψη είναι ένας επιφανειακός τρόπος να κατηγοριοποιούμε την πραγματικότητα πριν την κατανοήσουμε.
Άλλο ένα κοινό λάθος που κάνουν οι άνθρωποι κατά την επικοινωνία τους είναι η τάση να μιλούν πριν σκεφτούν.
Γι’ αυτό το λόγο αν και έχετε προσπαθήσει ξανά και ξανά να κάνετε κάτι πιο ξεκάθαρο ή να δώσετε την ίδια εξήγηση σε κάποιον που δεν καταλαβαίνει εσάς ή την κατάσταση, τότε ίσως ήρθε η ώρα να αποδεχτείτε ότι μερικές φορές είναι καλύτερο να μην σπαταλάτε την ενέργειά σας σε εξηγήσεις εφόσον αυτό δεν πρόκειται να λύσει τη διαφωνία σας.
Σας προσκαλούμε να σκεφτείτε λίγο το σημερινό μας θέμα.
Αυτά που λέτε, ο τρόπος που επικοινωνείτε και αυτά που καταλαβαίνουν οι άλλοι
Η πρώτη προϋπόθεση για την αποτελεσματική επικοινωνία είναι ο σεβασμός. Παρόλα αυτά, μερικές φορές λείπει από τις συζητήσεις.
Μερικοί άνθρωποι μπορεί να επιλέξουν να υψώσουν τον τόνο της φωνής τους, πιστεύοντας ότι με αυτόν τον τρόπο θα γίνουν περισσότερο κατανοητοί. Άλλοι δεν μπορούν να κοιτούν στα μάτια το συνομιλητή τους ή να τον κατανοήσουν. Ενώ άλλοι έχουν την ικανότητα να διατηρούν έναν αρμονικό τόνο καθ’ όλη τη διάρκεια ανεξάρτητα από το θέμα συζήτησης.

Ας το αναλύσουμε λίγο περισσότερο.

Όταν είμαι ηλικιωμένος, θέλω ανθρώπους δίπλα μου που αισθάνονται νέοι

Οι νεανικές καρδιές δεν έχουν ηλικία αλλά γνωρίζουν ότι σε αυτή τη ζωή πρέπει να μάθεις να απολαμβάνεις τα μικρά πράγματα και να γεύεσαι κάθε στιγμή για να αισθάνεσαι πάντα νέος.

neaniki kardia

Η νεανική καρδιά είναι συνώνυμο της ευεξίας και της υγείας. Ένας τρόπος για να διατηρείτε την καρδιά σας σε καλή φόρμα είναι να περιβάλλεστε από ανθρώπους που νοιάζονται για σας.
Όλοι γνωρίζουμε ότι η γήρανση δεν είναι μια ιδιαίτερα ευχάριστη διαδικασία. Πρώτα από όλα, μεγαλώνετε και απομακρύνεστε από το προστατευτικό πλαίσιο της αισιοδοξίας και δεν αποτελείτε πλέον έναν παθιασμένο λάτρη της θετικότητας. Αυτό αποσπά μεγάλο μέρος από την ποιότητα ζωής σας.

Θα αρχίσουν να πονούν τα γόνατά σας και τα φθαρμένα ισχία σας θα περιορίσουν πολλά από τα σχέδιά σας. Επιπλέον, να μην ξεχνάμε το «σύνδρομο της άδειας φωλιάς». Όταν τα παιδιά σας φεύγουν από το σπίτι και τα πράγματα είναι τόσο ήσυχα όσο ποτέ άλλοτε.
Επίσης, αρχίζετε να βουρτίζετε τα γκρίζα μαλλιά σας, βλέπετε ρυτίδες και αποκτάτε περισσότερα προβλήματα υγείας. Ας μην ξεχνάμε ότι μερικές φορές κάτι ακόμη πιο περίπλοκο συμβαίνει: χάνετε το σύντροφό σας.
Είναι πιθανό να γεράσει κανείς με αξιοπρέπεια, να είναι δυνατός και αισιόδοξος αλλά τα χρόνια αφήνουν το αποτύπωμά τους. Γι’ αυτό δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάτε ότι ένα από τα καλύτερα φάρμακα για την αμείλικτη πάροδο του χρόνου είναι να έχετε κοντά σας ανθρώπους που παραμένουν νέοι στην καρδιά.
Φυσικά, αναφερόμαστε σε καλούς φίλους. Σε αυτούς τους ανθρώπους που σας συντροφεύουν μετά τα 60 και τα 70 και είναι σημαντικοί για την υγεία σας.

Άνθρωποι που αισθάνονται νέοι ακόμη και όταν έχουν γεράσει

Μπορείτε να ζήσετε την «τρίτη περίοδο της νιότης» με πολλούς και διάφορους τρόπους. Πολλοί άνθρωποι τη συνταξιοδότηση, τη θεωρούν ως την ιδανική περίοδο για να απολαύσουν τη ζωή τους στο μέγιστο.
‘Ετσι αρχίζετε να βγαίνετε έξω, περνάτε τα απογεύματά σας χορεύοντας και πηγαίνοντας σε κοινωνικές συγκεντρώσεις ενώ άλλοι αισθάνονται το αδιαμφισβήτητο αίσθημα της μοναξιάς. Και αν προσθέσουμε τα προβλήματα υγείας στην κορυφή όλων αυτών τότε η συναισθηματική τους κατάσταση επιδεινώνεται ακόμη περισσότερο.
Σύμφωνα με μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο του Ρότσεστερ, ο αριθμός και η ποιότητα των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων που έχει ένα ηλικιωμένο άτομο αντανακλάται άμεσα στην υγεία του και στο προσδόκιμο ζωής του.
Επομένως, το μυστικό της ευεξίας είναι να γερνά κανείς με καλούς φίλους.

«Ποιος είναι;»

eimaste-oloi-ena

Κάποιος πήγε στην πόρτα του Αγαπημένου και χτύπησε.
Μια φωνή ρώτησε
«Ποιός είναι;»
Αυτός απάντησε,
«Εγώ είμαι»
Η φωνή είπε,
«Δεν υπάρχει χώρος για Μένα και Σένα»
Η πόρτα ασφαλίστηκε.
Μετά από ένα χρόνο απομόνωσης και στερήσεων, επέστρεψε και ξαναχτύπησε.

Μελάνθιος και Μελανθώ, τα αδέλφια που πρόδωσαν την εμπιστοσύνη του Οδυσσέα.


Ο Μελανθεύς ή Μελάνθιος, γιος του Δόλιου, ήταν ένας από τους γιδοβοσκούς του Οδυσσέα.
Ο Όμηρος τον εμφανίζει να περνά στην πλευρά των μνηστήρων, τους οποίους μάλιστα εξυπηρετεί με μεγάλη προθυμία.
Ο Όδυσσέας, γι’ αυτή του τη συμπεριφορά, διέταξε να τον συλλάβουν και να τον κρεμάσουν από ένα δοκάρι, ώστε πεθαίνοντας να βλέπει το τέλος των μνηστήρων:
«…….και χέρια στρίφτε του και πόδια, και σανίδα
πίσω του δέστε, και στην κάμαρα πετάτε τον δεμένο,
και με τριχιά πλεμένη ζώστε τον, κι από την άλλην άκρη
στην αψηλή κολόνα σύρτε τον, να φτάσει ως τα δοκάρια,
που ζωντανός πολλη ώρα μέτωρος φριχτά να τυραννιέται.»

Έτσι, λοιπόν, φίλες και φίλοι μου, μόλις εμφανίζεται ο άπιστος γιδοβοσκός, με την πρόθεση όπλα πολλά να προμηθεύσει στους μνηστήρες, τον συλλαμβάνουν οι λιγοστοί σύμμαχοι του Οδυσσέα:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα