Τρίτη, 2 Μαΐου 2017

Αλλάζουν οι κακές συνήθειες;



Δεν μπορώ να σου πω πόσες φορές έχω ακούσει ανθρώπους να επαναλάμβάνουν αυτό το κλισέ “είναι πολύ δύσκολο να σπάσεις μια κακή συνήθεια”.

Αλλά αυτό δεν είναι, επί της ουσίας, αλήθεια, αφού το “δύσκολο” είναι θέμα προοπτικής.

Η αλήθεια είναι ότι τελικά γινόμαστε αυτό που κάνουμε επανειλημμένα. Αν οι συνήθειές σου δεν σε εξελίσσουν, σημαίνει πως σε κρατάνε στάσιμο. Αν σε κρατάνε στάσιμο, ήρθε η ώρα να τις αλλάξεις.

Για τους περισσότερους από εμάς, το να αλλάξουμε συνήθειες είναι μια απλή διαδικασία. Οι άνθρωποι που υποστηρίζουν το αντίθετο, χρησιμοποιούν δικαιολογίες. Θέλουν ό,τι κάνουν να είναι εύκολο ή πιο εύκολο (ακόμη και όταν κάτι είναι εύκολο), προτιμούν να μην κάνουν τίποτε, παρά να κάνουν κάτι. Τους είναι πιο εύκολο να παραπανιούνται, παρά να δρουν. Μας πονάει να το παραδεχτούμε, αλλά αξίζει τον κόπο να υπενθυμίζουμε συχνά στον εαυτό μας ότι η αλλαγή μιας συνήθειας ξεκινά από το να συνειδητοποιήσουμε γιατί την κάνουμε και μετά να την αντικαταστήσουμε με μικρές δράσεις, κάθε μέρα.

Αλλά, γιατί κάνεις αυτό που κάνεις;

Τι σε παρακινεί να ξεκινήσεις μια κακή συνήθεια αντί για μια θετική;

Πώς παρά τις καλές σου προθέσεις, οι θετικές σου συνήθειες έχουν κατά κάποιο τρόπο παραγκωνιστεί;

Η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα είναι απλή: όπως οι περισσότεροι άνθρωποι, δεν γνωρίζουμε πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το άγχος, την πλήξη και τη στενοχώρια με ένα υγιή και αποτελεσματικό τρόπο.



Ναι, οι περισσότερες από τις αρνητικές συνήθειές μας, δημιουργούνται υποσυνείδητα ως τρόπος αντιμετώπισης του στρες και της πλήξης – μιας και έχουμε την τάση να αντιστεκόμαστε στην πραγματικότητα, παρά να εργαζόμαστε για να τη διαχειριστούμε. Και αυτές οι συνήθειες δεν χτίζονται σε μια στιγμή, έτσι δεν απομακρύνονται και μέσα σε μία στιγμή.

Οι συνήθειες γεννιούνται μέσα από την επανάληψη και ο μόνος τρόπος για να αλλάξουν είναι επίσης μέσα από την επανάληψη – με μικρές, απλές, σταδιακές δράσεις καθημερινά.

Ας ρίξουμε μια ματιά σε πέντε πολύ κοινές κακές συνήθειες, για να ξεκινήσουμε από κάπου:

  • Χάσιμο χρόνου και αναβλητικότητα
  • Κατανάλωση ανθυγιεινών σνακ
  • Αρκετές ώρες μπροστά στην τηλεόραση ή στα βιντεοπαιχνίδια
  • Αγορές αντικειμένων που δεν χρειαζόμαστε
  • Αδράνεια και η έλλειψη άσκησης
Ας δούμε τώρα και κάποιες νέες συνήθειες που μπορείς να δημιουργήσεις για να αντικαταστήσεις σταδιακά τις αρνητικές:

- Πάρε τον έλεγχο της κατάστασης: ξεκίνα με ένα μικρό βήμα, μια μικρή αλλαγή έτσι ώστε να μην κατακλιστείς από άγχος και τα παρατήσεις.
- Άλλαξε το σημείο που αγοράζεις τρόφιμα και προτίμησε ένα άλλο ώστε να το συνδυάσεις με την αγορά πιο υγειινών τροφίμων.
- Σκέψου δημιουργικά και αφιέρωσε περισσότερο χρόνο στα παιδιά, στην οικογένεια ή στους φίλους.  Μάθε χορό, παίξε ένα μουσικό όργανο, διάβασε, γράψε ή δήλωσε συμμετοχή σε μία εθελοντική δράση που θα σου αρέσει.
- Τακτοποίησε την ντουλάπα σου και “υποσχέσου” να κάνεις νέους συνδυασμούς στα ρούχα σου, αλλάζοντας την εικόνα που έχεις γι’ αυτά και για εσένα.
- Περπατήστε, κάνε ποδήλατο ή γράψου σε ένα ομαδικό άθλημα.

Στη συνέχεια, αφού καταγράψεις και επιλέξεις τις συγκεκριμένες συνήθειες που θέλεις να αλλάξεις, ακολούθησε τα παρακάτω 6 απλά βήματα:

1. Διάλεξε μια νέα συνήθεια και εφάρμοσέ την μόνο για 5’ την ημέρα, στην αρχή.
2. Φωτογράφησε ή περιέγραψε την νέα σου συνήθεια και μοιράσου την δημόσια με τους φίλους σου, ποστάροντάς την στο facebook, ή στο instagram.
3. Δεσμεύσου απέναντι σε ένα φίλο σου για την αλλαγή που επιχειρείς και ζήτησέ του να σε ‘τσεκάρει’ τακτικά (αν είναι δυνατόν καθημερινά) για την πρόοδό σου.
4. Βεβαιώσου ότι έχεις ‘ασφαλίσει’ τον τρόπο της εφαρμογής της νέας σου συνήθειας, για παράδειγμα “θα περπατάω καθημερινά για 5’, αμέσως μόλις επιστρέψω από τη δουλειά”. Αυτό θα γίνει ένας νέος “θετικός κανόνας” που στη συνέχεια θα επαναλαμβάνεται απολύτως συνειδητά.
5. Δώσε αξία στη νέα σου συνήθεια, παρακολουθώντας και καταγράφοντας, καθημερινά, τα μικροσκοπικά βήματα προόδου που κάνεις – για παράδειγμα βρες ένα σύμβολο που μπορείς να βάζεις στο ημερολόγιό σου, κάθε μέρα, όταν ολοκληρώνεις τη νέα σου συνήθεια.  Έτσι, θα δημιουργήσεις μία “οπτική” αλυσίδα που κάθε κρίκος της δημουργείται κάθε μέρα και βάλε στόχο να μην σπάσεις την αλυσίδα αυτή, παραλείποντας ένα της κρίκο.
6. Μόλις νιώσεις άνετα με αυτά τα πέντε λεπτά εφαρμογής της νέας συνήθειας, κάθε μέρα, - αυτό ίσως διαρκέσει και 30 ημέρες για να γίνει τελικά συνήθεια - αύξησε τη συνήθεια αυτή σε 10’ την ημέρα, και εφάρμοσε την ίδια μεθοδολογία για να την ‘εγκαταστήσεις’ στη ζωή σου.

Αυτό είναι όλο. Ή τουλάχιστον, αυτή είναι η βασική γραμμή της αλλαγής μια συνήθειας.

Αυτός είναι ο τρόπος για να μην χάνεις άλλο χρόνο και ενέργεια προσπαθώντας να αντισταθείς σε ό,τι συμβαίνει στη ζωή σου. Αντί γι’ αυτό, ξεκίνησε σήμερα να επενδύεις το χρόνο σου για να δεις που θέλεις να πας, ποιος θέλεις να είσαι.

Και κάνε ένα μικρό βήμα, κάθε μέρα. 


mailchi

Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα