Παρασκευή, 9 Σεπτεμβρίου 2016

Ειλικρίνεια στα όρια της αγένειας…




Η ειλικρίνεια είναι ένα βασικό και απαραίτητο χαρακτηριστικό στις διαπροσωπικές σχέσεις και στις αλληλεπιδράσεις με τους άλλους. 

Πολλές φορές ακούμε ανθρώπους να λένε: «είμαι ειλικρινής, για αυτό δεν έχω ανθρώπους γύρω μου». «Μου αρέσει να είμαι ειλικρινής, τα λέω πάντα έξω από τα δόντια, και όποιος αντέχει».

Πώς καθορίζουμε όμως την ειλικρίνεια και ποια είναι τα όρια της ειλικρίνειας; Από ποιο σημείο και πέρα ξεφεύγουμε πλέον από το πλαίσιο της ειλικρίνειας και φτάνουμε στην αγένεια; 

Είναι σημαντικό να κάνουμε έναν διαχωρισμό ανάμεσα στην ειλικρίνεια και στην αγένεια, ή στην έλλειψη σεβασμού ή στην προσβλητική συμπεριφορά. Το να σχολιάσω κάτι χωρίς να μου το ζητήσει ο άλλος, το να πω τη γνώμη μου χωρίς να ερωτηθώ, το να εκφράσω την άποψή μου, χωρίς να με αφορά… τότε αυτό δεν είναι ειλικρίνεια. Η ειλικρίνεια δεν μου δίνει το δικαίωμα να προσβάλλω τον άλλο, να μειώσω ή να υποτιμήσω τον άλλο. 


Ειλικρίνεια σημαίνει αξιοπιστία, ακεραιότητα, εγκυρότητα, αλήθεια, ευθύτητα… Ειλικρίνεια σημαίνει γνησιότητα και αυθεντικότητα. Όμως, θα πρέπει να επιλέγουμε τι λέμε, πως το λέμε και αν υπάρχει λόγος να το πούμε. Ένα προσβλητικό σχόλιο δεν προσφέρει τίποτα, δεν είναι ειλικρινής κίνηση και δεν θα πρέπει να μας κάνει περήφανους. Το να σχολιάζουμε αρνητικά τους ανθρώπους γύρω μας ή το να λέμε απερίσκεπτα ότι μας έρχεται στο μυαλό δεν είναι ειλικρίνεια, είναι μάλλον μια παρορμητικότητα που εμποδίζει τις διαπροσωπικές μας σχέσεις και αλληλεπιδράσεις.

Είναι σημαντικό να είμαστε ειλικρινείς, αλλά είναι πιο σημαντικό να είμαστε ευγενικοί και διακριτικοί με τους ανθρώπους γύρω μας. Δεν είναι και πολύ βοηθητικό να κρίνουμε τους άλλους για να τους βελτιώσουμε, μπορούμε να τους βοηθήσουμε μέσα από τη συμπαράσταση και τη στήριξη. 

Ο έρωτας στα χρόνια… του Facebook



Περνάς ώρες ολόκληρες στο Facebook, μιλώντας, φλερτάροντας, επικοινωνώντας, εκφράζοντας συναισθήματα και προσεγγίζοντας ανθρώπους που σου αρέσουν και θα ήθελες να τους γνωρίσεις περισσότερο. Θεωρείς ότι έχεις διαρκώς ανθρώπους γύρω σου, με τους οποίους μοιράζεσαι συναισθήματα, σκέψεις, προβληματισμούς και όνειρα… Και δεν συνειδητοποιείς ότι εκ του ασφαλούς βρίσκεσαι απλά μπροστά σε μια ψυχρή και απρόσωπη οθόνη –του κινητού ή του υπολογιστή σου- μόνος, πείθοντας τον εαυτό σου ότι ζεις, ότι αλληλεπιδράς με άλλους ανθρώπους και ότι επικοινωνείς. 

Πόσο μπορείς να γνωρίσεις τον άλλο, όταν η γνωριμία ξεκινάει, εκτυλίσσεται και προχωράει περισσότερο μέσω του τσατ στο Facebookπαρά μέσα από την διαπροσωπική επαφή και αλληλεπίδραση; Πόσο μπορείς να αρχίζεις να χτίζεις μια σχέση εμπιστοσύνης με ένα πρόσωπο που περισσότερο το ξέρεις μέσα από την γραπτή επικοινωνία του διαδικτύου παρά από κοντά; 


Μήπως όμως σου φαίνεται πιο εύκολο να εκφράζεις συναισθήματα μέσα του τσατ παρά από κοντά; Μπορεί να είναι πιο εύκολο, όμως, δεν είναι επικοινωνία, δεν υπάρχουν συναισθήματα και δεν υπάρχει ειλικρίνεια. Κρύβεσαι πίσω από μια οθόνη και ο άλλος κρύβεται πίσω από τη δική του οθόνη και ο καθένας παραμυθιάζεται όπως θέλει και για ότι θέλει… Δεν μπορείς να χρησιμοποιείς ένα άψυχο μέσο για να εκφράσεις έμψυχα και ζωντανά συναισθήματα. Δεν μπορείς να αποκαλύπτεις τον εαυτό σου και να προσδοκάς ότι θα γνωρίσεις τον άλλο μέσα από ένα ψευδο-μέσο αλληλεπίδρασης. 

Μπορεί να σου παρέχει ασφάλεια αυτή η απόσταση και να σου δίνει χρόνο να σκεφτείς και να γράψεις αυτά που θέλεις, όπως ακριβώς θέλεις, όμως, μην ξεχνάς ότι χάνεις ένα αρκετά σημαντικό στοιχείο που χαρακτηρίζει τις σχέσεις και είναι η μη λεκτική επικοινωνία, η έκφραση συναισθημάτων, η σωματική επαφή και η πραγματική συνύπαρξη.

Η ΛΑΙΔΗ ΜΕ ΤΟΥΣ 27 ΕΡΑΣΤΕΣ!


Η Λαίδη Worsley σε πίνακα του 1775/6 με την στολή ιππασίας του συντάγματος του συζύγου της. Πίνακας που βρίσκεται σήμερα στο Harewood House
Ο ζωγράφος του πίνακα όπως και ο αντίστοιχος του συζύγου της με την ίδια στολή είναι ο Joshua Reynolds 


Η ιστορία της ζωής της Seymour Fleming (1758-1818) μετέπειτα  Λαίδης Worsley είναι από αυτές που ούτε ο πιο ευφάνταστος μυθιστοριογράφος   θα μπορούσε να σκεφτεί.
Την εποχή που έζησε η γυναίκα αυτή, μια σύζυγος θεωρείτο ιδιοκτησία του άντρα της όπως η γη, το σπίτι και τα ζώα!
Ο πατέρας της Sir John Fleming, 1st Baronet του Brompton Park και δύο από τις αδελφές πέθαναν όταν ήταν  5 χρονών και αυτήν και την μεγαλύτερη της αδελφή Jane, που την χαρακτήριζαν ως "πρότυπο αρετής", τις μεγάλωσε η μητέρα τους, η οποία και ξαναπαντρεύτηκε ένα πλούσιο βαρόνο.


Η αδελφή της Jane το 1779 σε πίνακα από τον ίδιο ζωγράφο, λίγους μήνες πριν το γάμο της .


Καταλαβαίνει κανείς ότι η όμορφη και πλούσια  κοπέλα, η προίκα της  οποίας υπολογιζόταν σε £70,000 ήταν μια πολύφερνος νύφη και έτσι σε ηλικία 17 ετών, το 1775,  παντρεύτηκε τον  Sir Richard Worsley, 7th Baronet του Appuldurcombe HouseIsle of Wight .

ΤΟ ΡΟΛΟΪ ΤΟΥ ΕΛΓΙΝ-ΟΤΑΝ Η ΑΘΗΝΑ ΔΙΕΘΕΤΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΗΣ ΜΠΙΓΚ ΜΠΕΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ!



Το Μπιγκ Μπέν, ο γνωστός πύργος με το ρολόι στο Λονδίνο, εγκαινιάστηκε στις 10 Απριλίου 1858.

Όμως η Αθήνα διέθετε ένα αντίστοιχο πύργο με ρολόι από το 1814! 
Βέβαια δεν είχε το ύψος του Μπίγκ Μπέν που είναι  ο τρίτος ψηλότερος πύργος με ρολόι στον κόσμο .


Το  ρολόι της Αθήνας ήταν μια δωρεά του Λόρδου Έλγιν (1766 – 1841) στην πόλη, ίσως για να εξιλεωθεί για την κλοπή των μαρμάρων του Παρθενώνα, ιδίως μετά την κατακραυγή που είχε προκαλέσει αυτή στην Αγγλία.
Στο ποίημα του "Η κατάρα της Αθηνάς" ο ιδιαίτερα δημοφιλής εκείνα τα χρόνια ποιητής Λόρδος Μπάιρον1811 έγραφε το 1811  ότι η θεά Αθηνά απευθυνόμενη σε αυτόν έλεγε για τον Έλγιν :

«Είδον εκπνεούσας πλείστας τυραννίδας, διέφυγον τον όλεθρον των Οθωμανών και την καταστροφήν των Βανδάλων, αλλ’ η πατρίς σου μοι στέλλει έναν εχθρόν χείρονα Βανδάλου και Μωαμεθανού».

Ο ίδιος δε για να αθωώσει τους Βρετανούς από την κατάρα της Αθηνάς, μιας και ο Έλγιν είχε σκωτσέζικη καταγωγή, έγραψε τους στίχους:

 «Αιδώς Καληδονία, ότι είχες τοιούτον υιόν!
Αγγλία χαίρου ότι δεν ήτο τέκνον σου!»

Ένα λατινικό επίσης επίγραμμα χαραγμένο στον τοίχο του Ερεχθείου, που αποδίδεται στον λόρδο Βύρωναγράφει:

Quod non fecerunt Goti hoc fecerunt Scoti!
δηλαδή:
 Ό,τι δεν έκαναν οι Γότθοι το έκαναν οι Σκώτοι!

Τι είναι αυτό που μας επιτρέπει να «διαβάζουμε» τους άλλους;

read-mind
Της Ιωάννας-Δήμητρας Καραχρήστου, Ψυχολόγου Παντείου, Μεταπτυχιακή ειδίκευση στη Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη και την Εφαρμοσμένη Συμβουλευτική.
Όλοι μπορούμε να ανακαλέσουμε στιγμές που ευχηθήκαμε να μπορούσαμε με ένα μαγικό τρόπο να διαβάσουμε τα μυαλά των ανθρώπων. Στην πραγματικότητα είμαστε όλοι σε θέση να το κάνουμε, και μάλιστα χωρίς να το συνειδητοποιούμε τελείως. Το «διάβασμα της σκέψης» είναι μια ικανότητα με την οποία, ως κοινωνικά όντα, είμαστε εξοπλισμένοι από τη φύση μας, και το καλλιεργούμε ανάλογα με τις περιβαλλοντικές και πολιτισμικές μας επιρροές. Το πώς αναπτυχθούν οι διαπροσωπικές και οι κοινωνικές μας σχέσεις εξαρτάται σημαντικά από το πόσο καλά μπορούμε να επεξεργαστούμε τις πληροφορίες από το περιβάλλον μας. Μέσα από τη σωστή αντίληψη των διαθέσεων και των προθέσεων που πιθανόν έχουν οι άλλοι μπορούμε να αντιληφθούμε εις βάθος τους γύρω μας. Αποκτούμε δηλαδή «κοινωνική μας νόηση», σύμφωνα με τον Brothers (1990). Η ποιότητα και η επιτυχία των κοινωνικών μας σχέσεων αποτελεί συνάρτηση της κοινωνικής νόησης, η οποία είναι ένας όρος-ομπρέλα που περιλαμβάνει τρία επιμέρους συστατικά, που λειτουργούν
Από τι αποτελείται η κοινωνική μας νόηση;
Τα τρία επιμέρους συστατικά της κοινωνικής νοημοσύνης τα οποία είναι αλληλένδετα και συμπληρώνουν το ένα το άλλο αναφέρονται ακολούθως:
1. Η θεωρία που αναπτύσσουμε για τους άλλους
Η πιο αντιπροσωπευτική πλευρά της κοινωνικής νόησης είναι η ικανότητά μας να αξιολογούμε, να συμπεραίνουμε, αλλά και να προβλέπουμε τις σκέψεις και τα συναισθήματα των άλλων, να συγκροτούμε, δηλαδή, μια δική μας θεωρία για το νου των άλλων ανθρώπων. Η Θεωρία του Νου (Τheory of Mind, Premack και Woodruff (1978), όπως ονομάζεται, μας επιτρέπει να αποδίδουμε τα πράγματα όπως τα βλέπουμε εμείς. Όλα τα ρεύματα της Ψυχολογικής σκέψης υπογραμμίζουν ότι ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας επηρεάζει σημαντικά το πώς αλληλεπιδρούμε.
Σύμφωνα με τους ερευνητές η Θεωρία του επεξεργάζεται από εγκεφαλικά σημεία που αφορούν τη λογική και το συναίσθημα μας. Το λογικό μας κομμάτι (ή αλλιώς γνωστικό)
μας βοηθά να εξάγουμε συμπεράσματα σχετικά με νοητικές καταστάσεις, όπως οι αντιλήψεις, οι πεποιθήσεις, οι σκέψεις, οι προθέσεις, και τα κίνητρα των άλλων. Είναι το μέρος που επιστρατεύουμε κατά τη διάρκεια μιας διαπραγμάτευσης, λόγου χάρη. Το συναισθηματικό μας κομμάτι, από την άλλη, αναφέρεται στην ικανότητά μας να αντιλαμβανόμαστε τα συναισθήματα και τις διαθέσεις των άλλων. Είναι το μέρος που μας επιτρέπει να κατανοήσουμε για παράδειγμα ότι ένα παιδί μπορεί να φοβάται το σκοτάδι, ή ότι έχουν περάσει ώρες από το τελευταίο του γεύμα και μάλλον θα πεινά.

Τρισδιάστατος Κόσμος; Β'

από τον Νικόδημο

1. Υπάρχει στη ζωή ένα στοιχείο μυστηρίου, ένα στοιχείο του ανεξήγητου και θαυμαστού, που όμως δεν μένει μαζί μας για πολύ και χάνεται.

Για τις μάζες, για τους κοινούς ανθρώπους που ζουν μια καθημερινότητα ρουτίνας (σπίτι, δουλειά, σπίτι, στα ίδια κτήρια, στους ίδιους δρόμους, με τους ίδιους ανθρώπους, τα ίδια προγράμματα στην τηλεόραση, τις ίδιες μορφές ψυχαγωγίας), οι στιγμές του θαυμαστού ή του μυστηρίου είναι σπάνιες και σύντομες, σβήνοντας χωρίς σχεδόν να γίνουν αισθητές ή να καταγραφούν ως κάτι σημαντικό.

Πρώτα πρώτα η ίδια η ύπαρξή μας είναι μυστήριο. Γιατί άραγε υπάρχουμε ενσωματωμένοι σε αυτόν τον πλανήτη για 60 ή 80 χρόνια; Και γιατί έχουμε αυτόν τον πλούσιο ψυχολογικό κόσμο με τόσα συναισθήματα, οράματα και διανοήματα, τόσες σκέψεις, ιδέες και διαθέσεις; Τι γίνεται με, ή μετά, τον θάνατο; Αν υπάρχει κάτι που παραμένει ζωντανό χωριστά από το νεκρό κορμί, πού πάει, τι του συμβαίνει;

Αλλά ίσως θα έπρεπε να αναρωτηθούμε ακόμα πιο επισταμένα, πώς γεννιόμαστε και από πού έρχεται αυτό το κάτι που κάνει τη διαφορά μεταξύ ζωντανού και νεκρού; Μήπως η γέννηση δεν είναι ακόμα μεγαλύτερο μυστήριο και θαύμα;

Μετά είναι η ομορφιά. Ένα χαμόγελο ή χαρούμενο πρόσωπο. Ένα τριαντάφυλλο ή ανθισμένο δέντρο. Μια φεγγαρόλουστη θάλασσα, η βροχή, το πευκόδασος, ο άνεμος, μια ζωγραφιά, ένα τραγούδι, μια μουσική που σε γεμίζει ευγνωμοσύνη…

2. Ο κόσμος δεν είναι το μουντό και τετριμμένο και βαρετό της καθημερινής ρουτίνας. Όλη την ώρα μας περιβάλλει το μυστήριο, το θαυμαστό, το ανεξήγητο.

Τρισδιάστατος κόσμος;

από τον Νικόδημο

1. Ο τρισδιάστατος κόσμος είναι ο υλικός με τους όγκους του.

Τον κόσμο της εμπειρίας μας τον διαιρέσαμε σε υποκειμενικό (συνείδηση, νόηση, σκέψη, συναίσθημα κλπ) και αντικειμενικό (υλικές μορφές γύρω μας και το σώμα μας).

Τον υποκειμενικό κόσμο τον γνωρίζουμε άμεσα μέσω της συνείδησης ή επίγνωσής μας – συναισθήματα, σκέψεις, όνειρα, ιδέες, διαθέσεις. Τον αντικειμενικό με τους όγκους των υλικών μορφών τον γνωρίζουμε μέσω των πέντε  αισθήσεων  και των αναπαραστάσεων στο νου μας. Ας αφήσουμε σήμερα τον συνειδησιακό κόσμο κι ας μείνουμε με τον υλικό.

Ο υλικός κόσμος στον οποίο υπάρχουμε και ζούμε ενσώματοι έχει μεγάλη ποικιλία χρωμάτων και μορφών με όγκο, μάζα και βάρος. Παρότι βλέπουμε πολλές γραμμές, ευθείες, καμπύλες και λοξές, παρότι βλέπουμε πολλών ειδών και σχημάτων επιφάνειες, ωστόσο αυτές όλες υπάρχουν μόνο σε τρισδιάστατους όγκους. Το γενικό χαρακτηριστικό αυτού του κόσμου, είναι οι τρεις διαστάσεις του – μήκος, πλάτος και ύψος.

2. Για να εξετάσουμε τους νόμους του 6, του 7, του 8 και του 9 χρειάζεται να κοιτάξουμε ξανά τον κόσμο και τη δομή του, αλλά και την εικόνα του που εμείς έχουμε και δεν αμφισβητούμε.

Παρότι πολλοί σοφοί έχουν πει πως η εικόνα του κόσμου που εμείς έχουμε είναι αναληθινή, είναι μια ψευδαπάτη, εντούτοις εμείς πιστεύουμε ακράδαντα πως αυτός ο τρισδιάστατος κόσμος με τις πολυποίκιλες μορφές και κινήσεις και μεταβολές είναι η μόνη πραγματικότητα.

Οι πιο αισθαντικοί, διορατικοί και στοχαστικοί γνωρίζουμε πως οι καταστάσεις αντιληπτικότητάς μας αλλάζουν και πως σε διαφορετικές καταστάσεις βλέπουμε τον κόσμο διαφορετικά. Αλλά η κατανόηση αυτή δεν διαρκεί.

Μπορούμε να καταλάβουμε πως αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο, αυτό που θεωρούμε  πραγματικότητα, μέσα από τη στενή και αβέβαιη χαραμάδα ενός φευγαλέου παρόντος, μέσω των πέντε αισθήσεων  και του μυαλού που δεν λειτουργούν πάντα με την ίδια ένταση και πάντα αξιόπιστα.

Εντούτοις, εκτός από σπάνιες εκλάμψεις σε στιγμές πολύ διαφορετικής κατανόησης, δεχόμαστε την εικόνα της τρισδιάστατης πραγματικότητας.

Ποιος είναι ο τρόπος που σκέφτεσαι; Ξέρεις; Τον έχεις παρατηρήσει ποτέ;


Λένε ότι δεν υπάρχει άνθρωπος στον κόσμο που δεν θα ήθελε οι μέρες του να είναι ντυμένες από ομορφιά, χαρά, καλοσύνη, ειλικρίνεια, ελευθερία…
Κι όμως η αλήθεια είναι τελείως αντίθετη με αυτή την πεποίθηση. Αν θέλαμε οι μέρες μας να είναι ανάλαφρες και να βιώνουμε πραγματικά την Αγάπη στη Ζωή μας τότε οι σκέψεις μας δεν θα είχαν σκοτεινιά, δυστυχία, αμφισβήτηση, καχυποψία, ζήλια, αντιπαλότητα, θυμό, κακία και τόσα άλλα φοβικά γεννήματα μιας στερημένης ζωής.
Γιατί χρειάζεται να ξέρουμε ότι οι σκέψεις μας χτίζουν το μέλλον μας. Η ενέργειά τους δημιουργεί το αντίστοιχο συναίσθημα που καθρεφτίζεται μέσα στην συμπαντική καρδιά. Το σύμπαν λαμβάνει το μήνυμα και μας ανταποδίδει απλόχερα ό,τι παίρνει.


Ότι σπέρνεις, θερίζεις... λέει ο σοφός λαός γι΄αυτό χρειάζεται ο καθένας μας να προσέχει τι σπέρνει. Ποιοι είναι οι σπόροι που στέλνει στο σύμπαν γιατί οι σκοτεινοί σπόροι, οι σκοτεινές σκέψεις δεν εμποδίζουν μόνο την εξέλιξη των άλλων αλλά και τη δική μας ανοδική πορεία. Μας κρατάνε δέσμιους σε χαμηλές δονήσεις και θολώνουν τόσο το μυαλό μας που στο τέλος πιστεύουμε ότι αυτή είναι η ζωή μας. Μια στερημένη, φτωχή ζωούλα γεμάτη δυστυχία και πόνο. 
Και μη σκεφτείς ούτε μια στιγμή ότι τα χρήματα είναι αυτά που κάνουν τη ζωή μας πλούσια. Αυτή είναι η δικαιολογία των περισσοτέρων από εμάς για να βιώνουμε μια στερημένη Ζωή. Οι σκέψεις μας δημιουργούν την πραγματικότητά μας κι αυτή είναι ίσως η πιο μεγάλη συμπαντική αλήθεια.
Ας απεξαρτητοποιηθούμε λοιπόν από τη δυστυχία και ας σταματήσουμε να βλέπουμε τα πράγματα μαύρα, απαισιόδοξα, σκοτεινά. 

Οι Σάτυροι γαμπροί



Τα δύο  παρακάτω αποσπάσματα από πάπυρο του 2ου αιώνα  μετά Χριστόν  προέρχονται σαφώς από κάποιο χαμένο σατυρικό δράμα. Ομιλητές στο πρώτο σωζόμενο χωρίο είναι ο βασιλιάς Οινέας  και μια ομάδα από Σάτυρους.  Στο δεύτερο χωρίο ο ομιλητής είναι άγνωστος. Γνωρίζουμε ότι ο Οινέας είχε διοργανώσει διαγωνισμό για να παντρέψει την κόρη του, την Δηιάνειρα. Σ’ αυτόν τον διαγωνισμό ο Ηρακλής νίκησε τον ποταμό Αχελώο, ενώ ο Φοίνιξ, ο οποίος εμφανίζεται σε πολύ φθαρμένα σπαράγματα του ίδιου έργου, ήταν ένας άλλος μνηστήρας. Τελικά παντρεύτηκε την Περιμήδη, μια άλλη κόρη του Οινέα, πιθανώς ως βραβείο παρηγοριάς. Το ύφος του κειμένου δεν μοιάζει με αυτό του Αισχύλου ή του Ευριπίδη, αλλά έχει κάποια ομοιότητα με αυτό του Σοφοκλή,  για τον οποίον γνωρίζουμε ότι είχε γράψει ένα δράμα με τον τίτλο Οινέας. Ωστόσο, δεδομένης της έλλειψης περισσότερων πληροφοριών,  δεν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι.

Η εκδίωξη των Υξώς από την Αίγυπτο


Η μεγαλύτερη ταπείνωση που υπέστησαν οι αρχαίοι Αιγύπτιοι, τουλάχιστον κατά τη δική τους αντίληψη, ήταν η κατάκτηση της χώρας τους από ξένους, τους λεγόμενους Υξώς ή αλλιώς «βασιλείς-ποιμένες», οι οποίοι προέρχονταν από την Ασία.  Η εποχή των Υξώς στην Αίγυπτο διαρκεί περίπου από το 1725 έως το 1575 προ Χριστού. Η ξένη κατοχή έφερε μια πραγματική αλλαγή στην ψυχοσύνθεση των Αιγυπτίων, οι οποίοι πέρασαν από μια αίσθηση οικιακής ασφαλείας σ' ένα επιθετικό συναίσθημα εθνικής καταστροφής.
Σε μια επιγραφή γραμμένη περίπου έναν αιώνα μετά την εκδίωξη των Υξώς από την Αίγυπτο η βασίλισσα Χατσεψούτ, η οποία βασίλεψε ανάμεσα στο 1486 και το 1469, μας αποκαλύπτει ότι ακόμη επικρατούσε ένα αίσθημα εθνικής ταπείνωσης. Η επιγραφή χαράχτηκε στο ναό της βασίλισσας στη Μέση Αίγυπτο. Το χωριό που δίνεται σε μετάφραση αντιστοιχεί στις γραμμές 35 έως 42 αυτής της επιγραφής:

Ακούστε όλος ο κόσμος κι οι λαοί, όσοι κι αν είναι.  Έκανα αυτά τα πράγματα με τη συμβουλή της καρδιάς μου. Δεν κοιμήθηκα λησμονώντας, αλλά αποκατέστησα όλα όσα είχαν καταστραφεί. Ανήγειρα όλα όσα είχαν προηγουμένως διαλυθεί σε κομμάτια, από την εποχή που οι Ασιάτες ήταν στην Άβαρη,[1] στον βορρά, και νομάδες ήταν ανάμεσά τους καταστρέφοντας όλα όσα είχαν γίνει. Κυβέρνησαν χωρίς τον θεό Ρα και εκείνος δεν ενήργησε μέσω των θεϊκών του διαταγών έως την εποχή της βασιλείας της δικής μου μεγαλειότητος.[2] Τώρα έχω εγκατασταθεί στον θρόνο του Ρα. Έχω λάβει προφητεία για τα όρια των ετών ως γεννημένη κατακτήτρια. Έχω έρθει σαν το φίδι του Ώρου,[3] λάμποντας με φλόγα εναντίον των εχθρών μου. Απομάκρυνα αυτούς τους οποίους οι θεοί απεχθάνονται και η γη καθάρισε τα αποτυπώματα των ποδιών τους. Αυτή είναι η διαταγή του Ρα, του πατέρα των πατέρων μου, ο οποίος έρχεται στον καθιερωμένο του χρόνο. Δεν θα υπάρξει απώλεια σε όσα ο Άμμων έχει διατάξει. Η δική μου διαταγή βαστά όσο τα βουνά, καθώς ο δίσκος του ήλιου λάμπει και απλώνει τις ακτίνες του πάνω στους επίσημους τίτλους της μεγαλειότητάς μου και το γεράκι μου βρίσκεται πάνω από το σύμβολο του ονόματός μου για τη διάρκεια της αιωνιότητας.

Η εκδίωξη των Υξώς από την Αίγυπτο δεν συνέβη μέσα σε μία μόνο γενιά. Οι Αιγύπτιοι έπρεπε να βρουν το κουράγιο τους μέσα από μια σειρά αγώνων.

ΕΡΩΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΕΙΣ

Image

Είναι πολλές οι αναφορές στήν παρθενικότητα τών Θεαινών, σέ όλες τίς θρησκευτικές παραδώσεις. 

Πρίν λίγο καιρό περισσότερο ( αλλά καί ακόμα…) μέ είχε απασχολήσει έντονα τό πώς θά βρώ τό άλλο μου μισό. Από τότε κατέληξα ότι ( τό διαπιστώνω καί στήν πράξη βέβαια…), εφόσον υπάρχει αυτή η Ιδεατή σχέση, είναι ανούσιο οποιαδήποτε άλλη γιατί δέν θά προκύπτει από Δύναμη αλλά από απλή ανάγκη για επιβίωση…). 

Πάντα πίστευα ότι μου αντιστοιχεί μία καί μοναδική γυναίκα ώς σύντροφος καί ότι κάθε  πονηρή σκέψη που είχα για τά σώματα τών γυναικών ( άλλο ο θαυμασμός για τά σώματα…), ήτανε αυτό που λένε σήμερα οι ψυχολόγοι » πεποιθήσεις ». 

Κανένας άνθρωπος στήν Ουσία δέν έχει ανάγκη τόν σωματικό Έρωτα.

 Όλα αυτά είναι οι γάγγραινες που μάς έχουν διαδώσει για νά απομακρυνόμαστε από τήν Αληθινή μας Φύση. 

Είμαστε Ψυχές καί οι Ψυχές δέν έχουνε ανάγκη από τέτοιου είδους έρωτα… καί απόδειξη αυτού οι τύψεις που έχουνε μαζευτεί μέσα μας σέ αυτά τά θέματα ( τό μέχρι τώρα μαύρο χάλι, » ξεγέλασμα κτλ ) καί κυρίως στίς γυναίκες οι οποίες οδεύουν από τό κακό στό χειρότερο κατά τήν γνώμη μου… 

Από τους γενικούς λόγους του Ερμή σας αναλύω οκτώ από τα πενήντα.







1. Ολα τα οντα κινουνται και μονο το μη ον ειναι ακινητο. 

Ανάλυση:
Ποια ουσία είναι αδρανή; το σκότος από το οποίο προέρχεται η θνητή διττή φύση των ανθρώπων στην Γη.

2. Καθε σωμα μπορει να μεταβαλλεται και καθε σωμα δε μπορει να διαλυθει (καποια απο τα σωματα ειναι διαλυτα).

Ανάλυση:
Όλα τα υλικά σώματα μεταβάλλονται φθείρονται και πεθαίνουν. 
Τα αδιάλυτα σώματα είναι ο αέρας η φωτιά η γη το νερό όταν υπάρχουν από μόνα τους.
Ο άνθρωπος έχει και τα τέσσερα στοιχεία, αλλά δεν είναι ούτε αέρας, ούτε φωτιά, ούτε γη, ούτε νερό.


3. Ουτε καθε ζωο ειναι θνητο ουτε καθε ζωο ειναι αθανατο.

Ανάλυση:
Ο άνθρωπος είναι ζώο, συμπεριφέρεται ως ζώο, είναι θνητός.
Το μόνο που μπορεί να τον κάνει αθάνατο είναι η νόηση του Λόγου της ψυχής. 


4. Κάθε τι που μπορει να διαλυθει είναι και φθαρτο ενώ, ότι μενει αμεταβλητο είναι και αθανατο.

Ανάλυση: 
Στο υλικό σύμπαν όσα σώματα ενυπάρχουν σ'αυτό φθείρονται και διαλύονται.
Μόνον ότι παραμένει αμετάβλητο είναι και αθάνατο!
Ότι μεταβάλλεται πεθαίνει!

Ναρκισσισμός ή εξιδανίκευση;


Κάποιος δυσκολεύεται να ερωτευτεί ακριβώς επειδή δυσκολεύεται να εξιδανικεύσει.
Κάποιος δυσκολεύεται να ερωτευτεί ακριβώς επειδή δυσκολεύεται να εξιδανικεύσει.
Από τη Μάρω Μπέλλου, Ψυχολόγο – Ψυχοθεραπεύτρια, Msc στην Ιατρική Ψυχολογία
Ο μύθος του Νάρκισσου περιγράφει την τραγική ιστορία ενός όμορφου νέου που ερωτεύεται το είδωλό του. Η ομορφιά του είναι τόσο εκθαμβωτική που συναντά τόσο τον θαυμασμό, όσο και την περιφρόνηση. Όσες νέες τον ερωτεύτηκαν παράφορα δεν γεύτηκαν παρά μόνο την απογοήτευση, καθώς ο Νάρκισσος έδειχνε πάντα αδιαφορία ώστε να ανταποκριθεί στο ερωτικό τους κάλεσμα. Σε μία προσπάθεια να πάρουν το αίμα τους πίσω ζήτησαν από τη Νέμεση, την θεότητα που προσωποποιούσε την θεία δίκη, να ερωτευτεί όμοια και εκείνος, αλλά να μην κατακτήσει ποτέ το αντικείμενο του πόθου του. Η έκκλησή τους αυτή πραγματοποιείται όταν μία μέρα ο νέος γονατίζει πάνω από μία λίμνη με σκοπό να ξεδιψάσει κατά την διάρκεια ενός κυνηγιού. Καθώς όμως το κάνει αυτό κυριεύεται από μία άλλη δίψα. Ο Νάρκισσος εκστασιάζεται από την ομορφιά του που αντανακλάται στην επιφάνεια της λίμνης. Ερωτεύεται την ίδια του την εικόνα σε τέτοιο βαθμό που υποκύπτει στον πειρασμό να χαϊδέψει το είδωλό του, πέφτει στο νερό και πνίγεται. Ο έρωτάς του δεν είναι παρά μία οφθαλμαπάτη. Ενδίδει στη ζάλη ενός έρωτα που αναδύεται από έναν κατοπτρισμό.
Αν και ο μύθος έχει τις απαρχές του αρκετούς αιώνες πίσω, η φιγούρα του Νάρκισσου παραμένει πολύ κοντά στον μοντέρνο άνθρωπο του δυτικού πολιτισμού. Το νόημά του δεν αφορά τόσο τις παρενέργειες της φιλαυτίας, όσο τα θολά σύνορα ανάμεσα στον εαυτό και σε ό,τι υπάρχει πέρα από αυτόν, τον κόσμο των αντικειμένων. Ο Νάρκισσος καθώς καθρεφτίζεται στα νερά της λίμνης λησμονεί ότι η επιφάνεια του νερού είναι κάτι διαφορετικό από τον ίδιο. Η εγωπάθειά του τον εμποδίζει να κατανοήσει ό,τι εκτείνεται πέραν της δικής του εμβέλειας. Η πραγματικότητα γίνεται αντιληπτή μόνο μέσα από εικόνες του εγώ. Αυτή είναι μία κατάσταση που ενυπάρχει στον καθένα μας, καθώς ο έρωτας είναι στην ουσία του μία υπόθεση βαθιά ναρκισσιστική. Άλλωστε, ποιος δεν έχει διαπιστώσει όταν είναι παράφορα ερωτευμένος ότι περισσότερο βλέπει το πώς θα ήθελε να είναι ο άλλος παρά το πώς είναι πραγματικά; Αυτό είναι κάτι που αναδύεται σε δεύτερο χρόνο, όταν καταλαγιάζει αυτή η μανία μέσα του και διαπιστώνει ότι μπέρδεψε την πραγματικότητα του αγαπημένου του προσώπου με τις δικές του φαντασιώσεις για το πρόσωπο αυτό. Αυτή η σύγχυση ανάμεσα σε αυτό που είναι ο άλλος και σε αυτό που προσδοκά ο ερωτευμένος από τον άλλον είναι αυτό που μας κάνει να βλέπουμε τον έρωτα τυφλό, σαν μία αυταπάτη. Είναι τότε που κάποιος μπορεί να συμφωνήσει με τα λόγια του Κικέρωνα: ότι ο έρωτας και η λογική μοιάζουν με τον ήλιο και το φεγγάρι, όταν ανατέλλει το ένα δύει το άλλο.

Απόφαση 'βόμβα': Να επιστραφούν 13ος - 14ος μισθός στο Δημόσιο

Το Ειρηνοδικείο Καλαμάτας δικαίωσε δημόσιους υπαλλήλους. Αντικρούει τους ισχυρισμούς περί δημοσιονομικού ελλείμματος που επέβαλαν τις περικοπές και διέταξε να τους καταβληθούν επιδόματα Χριστουγέννων, Πάσχα και θερινής αδείας

Μια απόφαση που, όταν τελεσιδικήσει, θα κάνει την κυβέρνηση να «ιδρώσει», εκδόθηκε πρόσφατα από το Ειρηνοδικείο Καλαμάτας και μπορεί να χαρακτηρισθεί σταθμός, καθώς δικαιώνει υπαλλήλους και διατάσσει το Δημόσιο να τους καταβάλει τα επιδόματα Χριστουγέννων, Πάσχα και Αδείας!
AdTech Ad

Το Ειρηνοδικείο Καλαμάτας αντικρούει τους ισχυρισμούς περί δημοσιονομικού ελλείμματος που επέβαλαν τις περικοπές.
Στο Ειρηνοδικείο προσέφυγαν με αγωγή τους 5 δικαστικοί υπάλληλοι της Καλαμάτας, ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, με επικεφαλής τον πρόεδρο του Συλλόγου Δικαστικών Υπαλλήλων, Ανδρόνικο Σταυρόπουλο.
Η υπόθεση δεν είναι η μοναδική, καθώς ακολουθεί τους επόμενους μήνες η εκδίκαση της αγωγής που έχουν καταθέσει οι μόνιμοι δικαστικοί υπάλληλοι της Καλαμάτας στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Καλαμάτας.
Καθώς αυτά τα οφειλόμενα παραγράφονται μετά τη διετία, οι εν λόγω προσφεύγοντες δικαστικοί υπάλληλοι δικαιώθηκαν για τα επιδόματά τους για τα έτη 2014 – 2015.

Στην οικονομική κρίση οι πολίτες έχουν ανάγκη

Η ΑΙΤΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΤΙΑΤΟ - ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΩΝ ΔΥΟ ΑΝΤΙΘΕΤΩΝ - Ο ΝΟΥΣ ΤΗΣ ΑΡΜΟΝΙΑΣ






















Ο κόσμος στον οποίο ζούμε, το σύμπαν, αλλά και ο ίδιος μας ο εαυτός, το σώμα μας, η λογική μας, το πάθος μας, τα συναισθήματα μας, οι επιθυμίες μας, οι αισθήσεις μας, αποτελούνται από την ίδια διττή και ισοδύναμη ουσία.


Κάθε σκέψη που κάνουμε, όπως και κάθε ενέργεια μας σε αυτόν τον κόσμο, έχει την αιτία και το αιτιατό αποτέλεσμα.

Όταν οδηγείται η αιτία από το ένα άκρο, πάντα θα συναντά μπροστά του στην ισόποση δύναμη το αντίθετο του άκρο, μέσα από την εναλλαγή των δύο αντίθετων κορυφών.
Τα δύο αντίθετα άκρα πάντα φέρουν ως τελικό αποτέλεσμα το κακό.

Τα αποτελέσματα αυτού του διττού κόσμου στην ανθρωπότητα γνωστά, όλοι οι άνθρωποι ζουν αποκλειστικά μέσα από αυτή την αντίθεση της πολικότητας.

Το σύμπαν όμως, πάντα κινείται και δονείται αρμονικά, όλα έχουν την ίδια ισόποση κατανομή των αντίθετων δυνάμεων, όπως η μέρα και η νύχτα, όπως η κίνηση των πλανητών, των αστέρων, των γαλαξιών, που επιφέρεται μέσα από την αδράνεια της αντίθεσης των δύο αντίθετων δυνάμεων.

ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΕΧΟΥΝ ΟΙ "ΘΕΟΙ" ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ; ΚΑΜΙΑ!!



ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΕΧΟΥΝ ΟΙ "ΘΕΟΙ" ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ; ΚΑΜΙΑ!! 


ΑΝΤΕ ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΓΙΑΤΙ ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΚΡΑΤΟΥΝ ΣΤΗΝ ΛΗΘΗ ΤΗΣ ΥΛΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΑΣΗΣ ΣΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ MATRIX ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΥΣ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ!!

 ΔΩΔΕΚΑ ΘΕΟΙ ΚΑΙ ΒΛΑΚΕΙΕΣ!! 

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΘΕΟΣ

Ο Άνθρωπος τι σχέση έχει με τον Δία;
Σύμφωνα με τον Ερμή Τρισμέγιστο ο Δίας ως Ουσιάρχης του αισθητού κόσμου έδωσε το σάρκινο σώμα στον δεύτερο θεό Άνθρωπο Νου, και τον φυλάκισε για πάντα αφού τον διέσπασε σε αρσενικό και θηλυκό από αρσενικοθήλυκο που ήταν, χωρίς φύλο!


Ο Άνθρωπος  είναι Φως και Ζωή.

Καμία σχέση με τον Δία και την Αθηνά, και όλους τους άλλους που το παίζουν θεοί.

Αυτά που ασχολείται το 12θεο δεν έχουν να κάνουν με την θεϊκή φύση του ανθρώπου, αλλά με την θνητή του διαίρει και βασίλευε, ενός διττού κόσμου όπου το ένα άκρο πάντα πολεμά το αντίθετο του, και πουθενά δεν υπάρχει το Αγαθό στον κόσμο μας.

Κατώτερος και Ανώτερος Εαυτός είναι καταστάσεις Συνείδητότητας του ενός Όντος...


Να μηδενίζουμε στο τέλος της κάθε ημέρας...
Να μην υπάρχει τίποτα μέσα μας από το παρελθόν, όταν ξεκινάει η νέα ημέρα...
και η προηγούμενη ημέρα είναι παρελθόν...
Όταν ο ήλιος ανατέλλει να βρίσκει την καρδιά μας "καθαρή" από φορτίσεις και εντάσεις που φυσιολογικά μαζεύει η καθημερινότητά μας εξ αιτίας της αλληλεπίδρασης με τον κόσμο
Όταν ο νους μας έρχεται σε επαφή με αυτήν την καθαρότητα της καρδιάς, τότε "επηρεάζεται" από την ανώτερη ευφυϊα μας και αυτό μας δίνει ασφάλεια, πίστη και εμπιστοσύνη ώστε όλες οι ψυχικές μας ποιότητες να εκδηλωθούν ανεμπόδιστα και χωρίς προκαταλήψεις.
Αλλιώς, όταν ο νους βρει την καρδιά μας "φορτισμένη" με άμυνες "επηρεάζεται" από το παρελθόν και τις συναισθηματικές "εντυπώσεις" του. Τότε ενεργοποιείται το ασυνείδητο και ελέγχει τα πάντα μέσα μας.
Ο ενστικτώδης Εαυτός μας ποτέ δεν πρόκειται να ωριμάσει αν του δίνουμε προβάδισμα ώστε να δρα με ότι έχει μάθει να θεωρεί έλλειψη, φόβο, πόνο, απώλεια...

Asia Ramazan Antar

asia2
Μακάρι να είναι εσφαλμένη η είδηση. «Σκοτώθηκε σε μάχη εναντίων του «isis¨η 22χρονη Κούρδισσα  Asia Ramazan Antar». Μα και να είναι εσφαλμένη αυτή τη φορά,θα είναι το δίχως άλλο ακριβής,κάποια επόμενη φορά. Τέλος πάντων, οι πιθανότητες είναι (ήταν) έτσι κι αλλιώς κατά.
Τα όμορφα χωριά, όμορφα καίγονται. Είναι απο τις φορές, που η ζωή αναγκάζεται να θυσιάσει ότι ομορφότερο έχει,προκειμένου να συνεχίσουν να ζουν οι παλιάτσοι. Να θυσιάσει τον ανθό για να συνεχίζουν να ζουν οι μολόχες. Να χαθεί το ελάφι,για να  γεμίσει το στομάχι της η ύαινα.Ετσι είναι αυτά. «this is life» που λένε.
«μα ο πόλεμος,δεν είναι μέρος της ζωής. Είναι ανθρώπινη παράνοια». Λάθος. Είναι μέρος του μεγάλου ταξιδιού, άρα τον ενδοαποδεκατισμό και κάποια στιγμή την-αναπόφευκτη-εξαφάνηση.
Δεν ξέρω αν ήταν «δίκαιος» ή «‘αδικος» ο πόλεμος της Asia. Το πιο πιθανό  είναι το πρώτο,αλλά δεν είναι εκεί το θέμα. Είναι απολύτως άδικος ο χαμός της. Και τόσων άλλων νέων, άγουρων,φρέσκων που σύρρονται στα χαρακώματα, όχι απαραίτητα μόνο από «εθνικό καθήκον»,αλλά από μια ορμέμφυτη τάση προς τον αφανισμό.

Ανθρωποι και ‘ανθρωποι’

1QUOTE:
«Αθήνα, 7 Σεπτεμβρίου 2016, Αξιότιμε κ. Υπουργέ Εθνικής Άμυνας
Ονομάζομαι Ιωάννης Δρακωνάκης και είμαι Αντιστράτηγος ε.α, επίτιμος Διοικητής της 1ης Μεραρχίας. Αποστρατεύτηκα το Μάρτιο 2013, που ήταν και η τελευταία φορά, που φόρεσα την τιμημένη στολή του Έλληνα Αξιωματικού και τον πράσινο μπερέ του Έλληνα Καταδρομέα.
Αυτήν τη στολή, θεωρώ ότι την τίμησα, όπως μαρτυρούν προιϊστάμενοι, ομοιόβαθμοι, υφιστάμενοι αλλά και κληρωτοί οπλίτες, που κατά καιρούς είχα υπο τις διαταγές μου, καθώς και οι αξιολογήσεις των προϊσταμένων μου.
Με λύπη μου διαπιστώνω, ότι το διάστημα της θητείας σας ως ΥΕΘΑ, φοράτε αρκετά συχνά στολή, με διακριτικά των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων όλων των Κλάδων και προσφάτως εμφανιστήκατε με διακριτικό ΟΥΚ (Υποβρύχιου καταστροφέα), στο στήθος.
Αυτήν τη στολή θα υπερασπιστώ, αντλώντας το ηθικό δικαίωμα, απο τα σαράντα σχεδόν χρόνια που τη φόρεσα.
Δεν θα μείνω στο νομικό μέρος, που αφορά την Ελληνική Δικαιοσύνη, αλλά θα αναφερθώ στην ηθική πλευρά του θέματος θεωρώντας, ότι αυτό είναι και το σημαντικότερο
Αξιότιμε κ. Υπουργέ με ποιό ηθικό δικαίωμα φοράτε στολή;
Θεωρείτε, ότι οι υφιστάμενοι σας θα σας θεωρήσουν ¨δικό» τους, επειδή φορέσατε στολή? Θα σας πρότεινα να ρωτήσετε στελέχη όλων των βαθμών και όλων των κλάδων, όχι αυτούς που έχετε δίπλα σας στα Επιτελεία, αλλά αυτούς που περιπολούν στον Εβρο και τα νησιά, ή βρέχονται απο τα νερά του Αιγαίου πλέοντας στην επιφάνεια ή κάτω απο αυτήν, ή αγρυπνούν στις βραχονησίδες ή κάθονται στο πιλοτήριο του F-16 περιμένοντας την εντολή για αναχαίτιση.
Αλήθεια κ. Υπουργέ, πως νιώθετε όταν φοράτε τη στολή;
Αισθάνεστε τα G στο σώμα σας που νιώθουν οι ήρωες πιλότοι μας;

Μυστήρια ισχυρή έκρηξη ταρακούνησε τα ξημερώματα την Κύπρο

Μυστήρια ισχυρή έκρηξη ταρακούνησε τα ξημερώματα  την Κύπρο


Σε πλήρη κινητοποίηση τέθηκαν τα ξημερώματα οι αρχές μετά απο ισχυρή έκρηξη που ταρακούνησε ολόκληρη την Κύπρο.

Σύμφωνα με την αστυνομία γύρω στις 2 τα ξημερώματα ακούστηκε ένας ισχυρός εκκωφαντικός θόρυβος ενώ μια μπλε λάμψη κάλυψε ολόκληρο τον ουρανό.

Μέσα σε λίγα λεπτά η αστυνομία δέχθηκε δεκάδες τηλεφωνήματα από πολίτες που έδιναν πληροφορίες για τις περιοχές από τις οποίες ενδεχομένως να προερχόταν  ο θόρυβος.

Οι αξιωματικοί υπηρεσίας των επαρχιών αμέσως έδωσαν "σημα" και πραγματοποίησαν περιπολίες χωρίς ωστόσο να εντοπιστεί οτιδήποτε ενώ δεν λήφθηκε κανένα μήνυμα για ζημιές σε οποιαδήποτε περιοχή.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα