Σάββατο, 20 Αυγούστου 2016

Τα πάντα για τα αδικημένα μούσμουλα

Τα πάντα για τα αδικημένα μούσμουλα
Τα βρίσκουμε εύκολα και συχνά και συνηθίσαμε να τα "προσπερνάμε", αγνοώντας την αξία τους. Ζουμερά, με γεύση αψιά και γλυκιά μαζί, αλλά σίγουρα ιδιαίτερη, τα μούσμουλα είναι φρούτα πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά.
Τα μούσμουλα είναι φρούτα που προέρχονται από τα ορεινά, καταπράσινα δάση της βροχερής Νοτιοανατολικής Κίνας. Από ‘κει πέρασαν στην Ιαπωνία, όπου καλλιεργούνται εδώ και 1000 χρόνια και εξαπλώθηκαν σε όλο τον κόσμο. Τα συναντάμε και με διάφορες άλλες ονομασίες, που κατά περιοχή είναι πιο οικείες, όπως: μέσκουλο, μέσπιλο, δέσπολα, νέσπολα ή Ιαπωνικό δαμάσκηνο και δαμάσκηνο Μάλτας.
Το φυτό είναι ένας αειθαλής, μεγάλος θάμνος ή μικρό δέντρο από την οικογένεια Rosaceae (Ροδοειδή), του γένους Eriobotrya (εριοβοτρύα). Η επιστημονική ονομασία είναιEriobotrya japonica.
Τα ώριμα φρούτα έχουν μαλακή υφή. Εξωτερικά, η επιφάνεια του περιβλήματος είναι ομαλή με χρυσοκίτρινο ή πορτοκαλί χρώμα. Εσωτερικά, η σάρκα είναι λευκή ή πορτοκαλί, ανάλογα με τον τύπο της ποικιλίας. Κάθε καρπός περιέχει 3-5, μεγάλα καφέ κουκούτσια, που χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή στην χρήση, γιατί περιέχουν τοξικούς κυανογόνους γλυκοζίτες. 
Τα φύλλα της μουσμουλιάς, χρησιμοποιούνται για παρασκευή αφεψήματος σε διάφορα μέρη και θεωρούνται πολύτιμα στην παραδοσιακή κινέζικη ιατρική.

Μούσμουλα και υγεία

Τα μούσμουλα είναι πολύ χαμηλά σε θερμιδική αξία. Παρέχουν μόλις 47 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια. Είναι πλούσια σε αδιάλυτες φυτικές ίνες και σε πηκτίνη. Η πηκτίνη διατηρεί την υγρασία στο παχύ έντερο, κατά την διάρκεια διαφόρων λειτουργιών και δρα ως υπακτικό. Είναι μια καλή επιλογή για άτομα που πάσχουν από δυσκοιλιότητα. 

Η πηκτίνη βοηθάει επίσης στην προστασία του βλεννογόνου του παχέος εντέρου, μειώνοντας τον χρόνο έκθεσης σε τοξικές ουσίες. Έχει ακόμα αποδειχθεί ότι η πηκτίνη μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα, μειώνοντας την επαναπορρόφηση της στο παχύ έντερο, επειδή δεσμεύεται από τα χολικά οξέα με αποτέλεσμα την αποβολή της από το σώμα.
Τα πάντα για τα αδικημένα μούσμουλα
Τα μούσμουλα είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α (1528 IU ανά 100g) και φαινολικών φλαβονοειδών αντιοξειδωτικών, όπως το χλωρογενικό, το νεο-χλωρογενικό, το υδροξυβενζοϊκό, το φερουλοκυκουινικο, το προτοκατεχουικό, το κουμαρικό και το φερουλικό οξύ και η επικατεχίνη. Τα ώριμα φρούτα έχουν υψηλότερη συγκέντρωση χλωρογενικού οξέος. 
Η βιταμίνη Α βοηθάει στη διατήρηση της ακεραιότητας των βλεννογόνων και του δέρματος. Εργαστηριακές μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση φυσικών τροφών και φρούτων πλουσίων σε βιταμίνη Α και φλαβονοειδή βοηθά στην προστασία των πνευμόνων και από ορισμένες μορφές καρκίνου, όπως είναι ο καρκίνος της στοματικής κοιλότητας. Επίσης, η βιταμίνη Α παίζει σημαντικό ρόλο στην όραση και στην οδοντική υγεία.
Τα φρέσκα φρούτα περιέχουν και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως είναι το φυλλικό οξύ, η βιταμίνη Β6 και η νιασίνη, καθώς και μικρές ποσότητες βιταμίνης C. Τα μούσμουλα, είναι επίσης πλούσια σε κάλιο και αποτελούν μια καλή πηγή ασβεστίουσιδήρουχαλκούμαγγανίουκαι άλλων μέταλλων. 
Το κάλιο είναι ένα σημαντικό συστατικό των κυττάρων και των σωματικών υγρών, και βοηθά στη φροντίδα του καρδιακού ρυθμού και της αρτηριακής πίεσης. Το μαγγάνιο χρησιμοποιείται από το σώμα ως συν-παράγοντας του αντιοξειδωτικού ενζύμου δισμουτάση του υπεροξειδίου. Ο σίδηρος και ο χαλκός χρειάζονται για την παραγωγή των ερυθρών αιμοσφαιρίων.

Φρέσκα Μούσμουλα - Μέση Διατροφική Ανάλυση ανά 100g

Θρεπτικό ΣυστατικόΤιμή% της Συνιστώμενης Ημερήσιας Πρόσληψης
Ενέργεια47 Kcal2,4
Υδατάνθρακες12.14 g9
Πρωτεΐνες0.43 g2
Ολικά λιπαρά0.20 g1
Χοληστερόλη0 mg-
Διαιτητικές ίνες1.70 g4
Βιταμίνες
Φυλλικό οξύ14 µg3.5
Νιασίνη0.180 mg1
Πυριδοξίνη0.100 mg8
Ριβοφλαβίνη0.024 mg2
Θειαμίνη0.019 mg2
Βιταμίνη A1528 IU51
Βιταμίνη C1 mg2
Ηλεκτρολύτες
Κάλιο266 mg6
Νάτριο1 mg0
Μέταλλα
Ασβέστιο16 mg1.6
Χαλκός0.040 mg4.5
Σίδηρος0.28 mg3.5
Μαγνήσιο13 mg3
Μαγγάνιο0.148 mg6.5
Φώσφορος27 mg4
Σελήνιο0.6 µg1
Ψευδάργυρος0.05 mg0.5
Πηγή: USDA National Nutrient data base

Επιλογή, συντήρηση, χρήση

Γενικά, οι καρποί είναι έτοιμοι για συγκομιδή όταν η φλούδα τους γίνεται κίτρινη και η σάρκα αποκτάει μαλακή υφή. Η "εποχή των μούσμουλων" ξεκινάει με την αρχή της άνοιξης. Πρόκειται για ένα ανοιξιάτικο φρούτο, το οποίο αξίζει να αναζητήσετε την επόμενη φορά που θα είναι διαθέσιμο.
Στην αγορά πρέπει να επιλέγουμε φρέσκα, ώριμα φρούτα με έντονο κίτρινο χρώμα, λεία με ελαφρά "γλυκό" άρωμα. Πρέπει να αποφεύγουμε φρούτα με ρωγμές, με ζαρωμένο περίβλημα (φλούδα) καθώς και αυτά που έχουν εξωτερικά κηλίδες.
Τα πάντα για τα αδικημένα μούσμουλα
Τα μούσμουλα μπορούν να διατηρηθούν σχετικά καλά μέχρι και 2 εβδομάδες στο διαμέρισμα φρούτων/λαχανικών του οικιακού ψυγείου. Πριν την κατανάλωση, πρέπει να πλένονται καλά με νερό. 
Η φλούδα αφαιρείται εύκολα και η σάρκα που είναι κοντά στην φλούδα είναι πιο γλυκιά από εκείνη που βρίσκεται κοντά στο κουκούτσι. Χρησιμοποιούνται για παρασκευή μαρμελάδας, σε τάρτες κι άλλα γλυκίσματα. Σε ορισμένα μέρη ο χυμός της σάρκας με κανέλα είναι ένα πολύ αγαπητό ρόφημα.

Ασφάλεια

Τα κουκούτσια των καρπών του μούσμουλου περιέχουν τοξικά αλκαλοειδή όπως κυανογόνους γλυκοζίτες, που όταν καταναλωθούν μπορεί να προκαλέσουν σοβαρά συμπτώματα ασθενειών. Για τον λόγο αυτό τα κουκούτσια δεν θεωρούνται εδώδιμα. Απαιτείται, ιδιαίτερη προσοχή και σχετική ενημέρωση σχετικά με την ποσότητα των κουκουτσιών που ίσως απαιτείται για κάποια χρήση.

Πηγές 

  • Brouns F, Theuwissen E, Adam A, Bell M, Berger A, Mensink RP; Cholesterol-lowering properties of different pectin types in mildly hyper-cholesterolemic men and women.; , Eur J Clin Nutr. 2012 May;66(5):591-9.
  • Hedemann MS, Theil PK, Bach Knudsen KE.; The thickness of the intestinal mucous layer in the colon of rats fed various sources of non-digestible carbohydrates is positively correlated with the pool of SCFA but negatively correlated with the proportion of butyric acid in digesta. ; Br J Nutr. 2009 Jul;102(1):117-25.
  • Xu HX, Chen JW.,; Commercial quality, major bioactive compound content and antioxidant capacity of 12 cultivars of loquat (Eriobotrya japonica Lindl.) fruits.; J Sci Food Agric. 2011 Apr;91(6):1057-63. doi: 10.1002/jsfa.4282. Epub 2011 Feb 15
Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα