Κυριακή, 28 Αυγούστου 2016

ΣΕΞ ή ΕΡΩΤΑΣ ;;;


¨Ένα από τα αγαπημένα μου βιβλία είναι και "Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ  ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ " του Ε. Παπανούτσου. Το βιβλίο εξετάζει την ηθική συμπεριφορά του ατόμου με πρίσμα φιλοσοφικό, αλλά δεν περιορίζεται σε θεωρητικές αναλύσεις. Προσπαθεί να δώσει πρακτικές συμβουλές για τα προβλήματα της ζωής. Και όπως τονίζει ο συγγραφέας του........."Πρακτικά" θα μιλήσουμε στον αναγνώστη και  "πρακτικές" οδηγίες θα του δώσουμε στηριγμένοι στην πράξη της ζωής.."

    α)                                Ο  ΕΡΩΤΑΣ    
   Ο έρωτας αποτελεί χωρίς αμφιβολία ένα μεγάλο κεφάλαιο της ζωής του ανθρώπου. Εντούτοις πολλοί από εμάς/.../...δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε γι αυτόν με άνεση, και όταν ακούμε να θίγεται το θέμα τούτο ελεύθερα από άλλους ( ιδίως μπροστά σε νέους), αισθανόμαστε αμηχανία.../ είναι άραγε η σιωπή μας τεκμήριο αμάθειας και υποκρισίας; Αγνοούμε τη βαθειά σημασία του έρωτα ; /.../ η ανοιχτη συζήτηση ισοδυναμεί με εισβολή σε χώρους απόλυτα ιδιωτικούς;  /.../Μήπως πάλι η συστολή μας οφείλεται στην επίγνωση οτι το ερωτικό είναι ένα θέμα που έχει στενώτατη συνάρτηση με την προσωπική μας ζωή, με την ευαισθησία μας, με την κλίμακα αξιών μας /.../.../
    Το πράγμα γίνεται ακόμη πιο παράδοξο όταν αναλογιστούμε οτι σε όλες τις αρχαίες θρησκείες το ερωτικό στοιχείο είναι παρόν, και στο δόγμα και στη λατρεία.../.../ και μέσα στον κανόνα μιας θρησκείας τόσο υψηλού ηθικού επιπέδου,σαν τη δική μας ,υπάρχει ένα κείμενο σαφώς ερωτικό ( Το "Ασμα ασμάτων" ) και ακόμη μεγάλοι συγγραφείς και Πατέρες της Εκκλησίας έγραψαν για τον έρωτα με έξαρση και ευλάβεια. 
  Κατά τη γνώμη μου οι λόγοι που εξηγούν το φαινόμενο είναι δύο:
  1) Μια παρανόηση του Χριστιανισμού από φανατικούς ζηλωτές επέτρεψε να διαδοθεί /.../..ένας βλοσυρός και αδιαλλακτος ασκητισμός που αποκορύφωμα της αρετής θεώρησε την ολοκληρωτική απάρνηση  κάθε χαράς της ζωής. Και...
  2) ότι όλοι, λίγο ως πολύ, έχομε πέσει σε ένα θανάσιμο σφάλμα:
                                 
              Ταυτίζομε τον Ερωτα με το sex !!!!!!!!!!


 Ο Βιεννέζος ψυχίατρος Σίγκμουντ Φρόυντ
έσπασε τη σιωπή και μίλησε ανενδοίαστα για την ερωτική ζωή, τους νόμους της, τις νόσους της, τους μετασχηματισμούς και τις παρεκτροπές της, κι έτσι έφερε στο φως άπειρα σημεία της κρυφής μας ζωής με τα οποία, χωρίς να το ξέρομε και χωρίς να το θέλομε, γράφεται η προσωπική του καθενός μας μοίρα.
                     Sigmund Freud LIFE.jpg
        Βοήθησε όμως σε μέγιστο βαθμό να δημιουργηθεί και να διαδοθεί η σύγχυση του έρωτα με το  sex, που συσκότισε τα πράγματα.../../...δυνάμωσε τις ανασχέσεις της σεμνοτυφίας.../.../..
    Πρώτη λοιπόν φροντίδα όσων θέλουν να πλησιάσουν το θέμα χωρίς προσχηματισμένες ιδέες είναι να ξεκαθαρίσουν /... / είναι ή δεν είναι  το ίδιο πράγμα ο έρωτας με το sex ; Αν δεν είναι, ποιά η μεταξύ τους διαφορά ;  
     Ας δηλώσω πρώτα ότι, επειδή στις ξένες γλώσσες  η έννοια του sex  έχει άλλο βάθος από το περιεχόμενο του "φύλου" και δεν υπαρχει στην ελληνικη αντίστοιχος όρος, θα το ονομάσω Επιθυμία και θα εννοώ με τη λέξη όχι την επιθυμία γενικά, αλλά ένα ορισμένο είδος της: Τη σαρκική όρεξη.
  Τί χαρακτηρίζει την Επιθυμία; 
Ο ίλιγγος των αισθήσεων, η αναταραχή των νευρικών μηχανισμών, ένα ρίγος και μια ζάλη, με μια λέξη...ένας οργανικός συναγερμός. Η επιθυμία είναι μία κραυγή της Φύσης.../.../.../που δεν αφήνει ήσυχο τον άνθρωπο /.../...ανεξάρτητα από την ηλικία του.
Και τί χαρακτηρίζει τον σωματικό καϋμό και πόθο, την ακαταγώνιστη ανάγκη του ζωντανού όντος να σμίξει με το άλλο φύλο/.../...ολοφάνερα, η διαρκής αναζήτηση μια ορμή αδάμαστη που ποτέ δεν ικανοποιείται οριστικά, γιατί ακατάπαυτα ανανεώνεται/.../.../ επειδή η ικανοποίηση τη διεγείρει περισσότερο.../...άλλωστε ο οργανικός αυτός αναπαλμός που προορίζεται να υπηρετήσει μια σημαντική βιολογική σκοπιμότητα.../.../...τη διαιώνιση του είδους/.../...είναι ταυτόσημη με τη φλόγα της ζωής....

  Εως τώρα δεν βρήκαμε ακόμη ( ούτε θα ήταν δυνατόν να βρούμε) τον Ερωτα. Για να τον συναντήσομε, πρέπει να εγκαταλείψομε τους άγριους χώρους του ζώου και να μεταφερθούμε στα ήμερα δώματα του ανθρώπου. Η μετάβαση απο την Επιθυμία στον Ερωτα γίνεται με ένα είδος ενοφθαλμισμού (μπολιάσματος)/.../...δηλαδή/.../...μπολιάζεται το άγριο δέντρο, η φυσική ορμή, μ' ένα ήμερο κλαδί, προϊόν μακράς καλλιέργειας, δηλαδή με την τρυφερότητα, τη στοργή, την εμπιστοσύνη, το θαυμασμό.../.../...και αν το μπόλι πιάσει (δυστυχώς πιάνει πολύ σπάνια), αναπτύσσεται ένα νέο φυτό που δίνει θαυμάσια λουλούδια και είναι ο Ερωτας!
   Του άγριου δέντρου οι χυμοί από δω και πέρα τρέφουν αυτό το "άλλο" (που είναι ο έρωτας).
                         Μπερδεμένος
            Και πώς μπορούμε να βεβαιωθούμε ότι η έλξη μας από το άλλο πρόσωπο δεν βρίσκεται στο επίπεδο της απλής επιθυμίας παρα είναι γνήσια ερωτική; 
                 Από τα κριτήρια που έχει δώσει η ανάλυση και η πείρα,θα απαριθμήσω τα σπουδαιότερα κατά τη γνώμη μου.....

Συνεχίζεται...
Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα