Κυριακή 19 Ιουνίου 2016

Τα τρία στάδια αφύπνισης της διαίσθησης

Μια διδασκαλία του Paramahansa Yogananda
Ίσως είχατε την εμπειρία ή την αίσθηση πως κάποιος φίλος σας θα ερχόταν να σας δει, ακόμα κι αν δεν σας είχε πληροφορήσει για την άφιξή του και όταν έφτασε εκείνη η μέρα, ο φίλος σας ήρθε. Ίσως επίσης έχετε νιώσει κάποιες φορές πως κάτι καλό ή κακό θα συμβεί κι αυτό συνέβη. Αυτά είναι δύο παραδείγματα των διεργασιών της παντογνώστου δύναμης της διαίσθησης που βρίσκεται θαμμένη μέσα σας. Η διαίσθηση είναι η άμεσα αντιλαμβανόμενη ιδιότητα της ψυχής που γνωρίζει ακαριαία την αλήθεια για τα πάντα, χωρίς να χρειάζεται κάποιο μέσο ή αισθητική εμπειρία ή λογική.
Η πραγματική διαίσθηση δεν κάνει ποτέ λάθος. Δεν συνίσταται στο να πιστεύει κάποιος ένα πράγμα σταθερά ή δογματικά αλλά στο να το γνωρίζει άμεσα και αλάνθαστα. Η διαίσθηση δεν έρχεται σε αντίθεση με τη λογική και τη σύνεση αλλά υποστηρίζεται απ” αυτές. Όσα πράγματα γνωρίζουμε από τη διαίσθησή μας είναι πάντοτε αληθινά. Όλοι διαθέτουν αυτή την ιδιότητα, παραμένει όμως μη ανεπτυγμένη στον μέσο άνθρωπο· χωρίς εξάσκηση, καμία ιδιότητα δεν μπορεί να αναπτυχθεί. Πολλά βιβλία και μαθήματα δίνονται στους μαθητές των σχολείων, τίποτα όμως δεν διδάσκεται όσον αφορά στην ανάπτυξη της έκτης αίσθησης, την ιδιότητα της διαίσθησης.
Τα τρία στάδια αφύπνισης της διαίσθησης είναι: 1) Η ακατέργαστη διαίσθηση, 2) η ημι-ανεπτυγμένη διαίσθηση και 3) η συνειδητά ανεπτυγμένη διαίσθηση.

Η ακατέργαστη διαίσθηση: ένα περιστασιακό προαίσθημα αλήθειας
Η ακατέργαστη διαίσθηση βιώνεται συχνά ως ένα ήρεμο συναίσθημα τρόμου κι εκφράζεται ως προαίσθημα το οποίο βγαίνει αληθινό. Επειδή βασίζεται σε μια μη ανεπτυγμένη ιδιότητα όμως, μπορεί να είναι επικίνδυνο. Υπάρχουν πολλές ψυχολογικές καταστάσεις που παρουσιάζονται ως διαίσθηση και μπερδεύουν τους ανθρώπους. Λάθη γίνονται από όσους αποτυγχάνουν να ξεχωρίσουν την πραγματική διαίσθηση από πεποιθήσεις που γεννήθηκαν από πνευματική γνώση, παραφουσκωμένη αυτοπεποίθηση ή κάποια δεισιδαιμονία ότι «Επειδή συνέβη μια φορά, θα συμβαίνει πάντα».
Χιλιάδες άνθρωποι κάνουν λανθασμένες επενδύσεις, εν μέρει λόγω της απληστίας τους αλλά επίσης επειδή το μυαλό τους δεν καθοδηγείται από την πραγματική διαίσθηση. Η διαίσθηση αναπτύσσεται: 1) από την εξάσκηση της κοινής λογικής, 2) από την καθημερινή ενδοσκόπηση και ανάλυση, 3) από το βάθος της σκέψης και τη συνεχή επικεντρωμένη δραστηριότητα προς μια κατεύθυνση, 4) από την ηρεμία και 5) από το καλύτερο όλων, τον διαλογισμό και τα γαλήνια επακόλουθά του.
Τι είναι η ημι-διαίσθηση;
Η ημι-ανεπτυγμένη διαίσθηση προέρχεται από τη συχνή αλλά ανεκπαίδευτη εξάσκηση της διαίσθησης. Άνδρες με έντονη κατανόηση και γυναίκες με αγνά και αδιατάρακτα συναισθήματα, συνήθως έχουν ημι-ανεπτυγμένη διαίσθηση ως αποτέλεσμα της ανεκπαίδευτης αλλά σωστής ανάπτυξης της λογικής και των συναισθημάτων τους. Η αγνή λογική και τα ήρεμα συναισθήματα οδηγούν στη διαίσθηση. Η διαταραγμένη λογική και τα έντονα συναισθήματα εμποδίζουν τη διαίσθηση.
Η ημι-διαίσθηση συχνά απαντάται σε μεγάλους επιστήμονες των οποίων η ήρεμη και επικεντρωμένη αφοσίωση στο έργο τους, τους οδηγεί σε έξυπνες ιδέες και πρωτοποριακές ανακαλύψεις στον τομέα της ειδικότητάς τους. Συχνά όμως η διαισθητική τους ικανότητα δεν εκτείνεται και σε άλλους τομείς της ζωής τους. Η ημι-διαίσθηση μπορεί επίσης να είναι μια καρμική ιδιότητα η οποία προέρχεται από το παρελθόν και δεν αναπτύσσεται περισσότερο σε αυτή τη ζωή. Μόνο λανθασμένες ψυχολογικές καταστάσεις που μπερδεύονται με την πραγματική διαίσθηση δημιουργούν προβλήματα, όπως φαίνεται στην ακόλουθη ιστορία:
Κάποια φορά πήγα σε μια αγροικία και συνάντησα κάποιον ο οποίος είχε ημι-ανεπτυγμένη διαίσθηση. Ενοχλούσε τους πάντες θέλοντας να δείξει τη διαίσθησή του. Το προσπάθησε και με εμένα αρκετές φορές, μέχρι που δεν άντεχα άλλο αυτές τις επιδείξεις και αποφάσισα να τον ξυπνήσω.
Μια μέρα ενώ καθόμασταν στο σαλόνι του σπιτιού με την πόρτα κλειστή, ακούσαμε βήματα και ρώτησα τον ημι-διαισθητικό φίλο μου, «Μου λες σε παρακαλώ ποιος είναι στην πόρτα;»
Πρόθυμα μου απάντησε, «Είναι ο θείος μου που ήρθε μετά από πολλά χρόνια, αν και δεν μου έγραψε ότι θα έρθει».
Η πόρτα άνοιξε και ο θείος εμφανίστηκε. Όταν τον ρώτησα, μου επαλήθευσε όσα μου είπε ο φίλος μου, λέγοντας πως είχε έρθει ξαφνικά, χωρίς προειδοποίηση. Ο φίλος μου θριαμβευτικά δήλωσε, «Είδες; Έχω πλήρως ανεπτυγμένη διαίσθηση και όχι ημι-ανεπτυγμένη όπως μου λες συχνά».
Εγώ διαμαρτυρήθηκα, «Πρόσεχε φίλε μου. Κάποια στιγμή θα κάνεις μια τρομερή γκάφα. Όλη σου τη ζωή είχες λίγη διαίσθηση αλλά δεν έχεις εξασκήσει την τεχνική ούτε την έχεις αναπτύξει σε τέτοιο βαθμό που να μπορείς να βασίζεσαι επάνω της». Γέλασε μαζί μου αλλά σύντομα είχα την ευκαιρία να γελάσω εγώ μαζί του. Η σκανταλιάρικη προσευχή μου εισακούστηκε.
Μια μελαγχολική, βροχερή μέρα καθίσαμε ξανά στο σαλόνι όταν ξαφνικά ακούστηκε ένας δυνατός χτύπος στην κλειστή πόρτα. Είπα στον φίλο μου, «Χρησιμοποίησε την ημι-ανεπτυγμένη σου διαίσθηση και πες μου ποιος χτυπάει».
Αυτοσυγκεντρώθηκε για λίγο και είπε, «Ο αδερφός μου ήρθε ξαφνικά. Άνοιξε την πόρτα».
Γέλασα μαζί του και απάντησα, «Όχι, δεν θα ανοίξω. Δεν θα πλησιάσω στην πόρτα. Η διαίσθησή μου, μου λέει να μην το κάνω. Καλύτερα να ανοίξεις εσύ».
Αφού το είπα αυτό, έτρεξα στην άλλη πλευρά του δωματίου. Εκείνος άνοιξε την πόρτα και στο δωμάτιο όρμησε ο ταύρος της φάρμας με τα απειλητικά του κέρατα, ψάχνοντας να προστατευτεί από τη βροχή. Ο φίλος μου πήδηξε στο πλάι με τρόμο και ο ταύρος όρμησε σε εμένα. Εγώ είχα προετοιμαστεί και έκανα στο πλάι φωνάζοντας, » Φίλε μου, η ημι-διαίσθησή σου πράγματι σε ειδοποίησε για την άφιξη του αδερφού σου!»
Ένα μήνυμα μέσω της διαίσθησης
Η διαίσθηση αναπτύσσεται μέσω του διαλογισμού. Όσο περισσότερο διαλογίζεστε και σκέφτεστε όντας σε μια ήρεμη κατάσταση, τόσο περισσότερη διαίσθηση θα έχετε. Η ήρεμη σκέψη και η ήρεμη συναίσθηση οδηγούν στην πραγματική διαίσθηση. Οι πνευματικά ανεπτυγμένες ψυχές χρησιμοποιούν τη διαίσθησή τους σε ό,τι κάνουν και πολλές φορές κατορθώνουν το φαινομενικά αδύνατο.
Μια φορά βρισκόμουν στο ερημητήριο του Γκούρου μου, του Swami Sri Yukteswar, όταν εκείνος έλειπε για μερικές μέρες. Μου έγραψε ένα γράμμα πως θα ερχόταν με το τρένο των 9:00 και να πάω να τον συναντήσω. Ένας φίλος μου, ένας νέος πιστός, περίμενε μαζί μου. Καθώς η ώρα πλησίαζε μου είπε, «Πάμε να συναντήσουμε τον Δάσκαλό σου».
Όταν του απάντησα, «Όχι ακόμα», έμεινε έκπληκτος. Εγώ το είπα αυτό γιατί είχα λάβει διαισθητικά το μήνυμα από τον Δάσκαλό μου ότι δεν θα έρθει με το τρένο των 9:00. Ο φίλος μου ωστόσο, πήγε στο σταθμό του τρένου και περίμενε αλλά ο Δάσκαλός μου δεν ήρθε. Τελικά επέστρεψε. Μετά από λίγο μου του είπα, «Πάμε τώρα».
Ο φίλος μου απάντησε, «Ο Δάσκαλός σου, σου γράφει να τον συναντήσεις στις 9:00 και δεν πας αλλά τώρα θέλεις να πάμε να τον συναντήσουμε;»
Εγώ είπα, «Δεν πειράζει. Θα δεις. Το τρένο θα έρθει μόλις φτάσουμε. Θα είναι γεμάτο φως και ο Δάσκαλός μου θα βρίσκεται μέσα. όταν θα μας πλησιάζει, ένα παιδάκι που θα κρατάει μια ασημένια κούπα θα περπατάει μπροστά του. Τα πρώτα του λόγια θα είναι “Πήρες το μήνυμά μου;'»
Πήγα στον σταθμό με τον φίλο μου και φυσικά καθώς φτάναμε, ερχόταν και το τρένο. Ο Δάσκαλός μου βγήκε από μέσα. Μπροστά του περπατούσε ένα παιδάκι που κρατούσε μια ασημένια κούπα. Μόλις με είδε ο Δάσκαλός μου, είπε, «Πήρες το μήνυμά μου;»
Έπειτα γύρισε προς το νέο πιστό και είπε, «Το μυαλό σου είναι ανήσυχο και γι” αυτό δεν πήρες το μήνυμά μου».
Αναπτύξτε την αληθινή διαίσθηση μέσω του διαλογισμού
Για να αναπτύξετε την αληθινή διαίσθηση, να διαλογίζεστε συστηματικά κάθε πρωί και πριν πέσετε για ύπνο το βράδυ. Μετά, καθίστε σιωπηλοί νιώθοντας γαλήνη. Η διαίσθηση είναι το συναίσθημα που σας κάνει να απολαμβάνετε τη γαλήνη που νιώθετε κατά τη διάρκεια και μετά το διαλογισμό. Μετά το διαλογισμό, μείνετε ακίνητοι για αρκετή ώρα, απολαμβάνοντας την εσωτερική σας γαλήνη. Όπως δεν μαγειρεύετε το φαγητό σας και φεύγετε πριν το φάτε αλλά κάθεστε και το απολαμβάνετε, έτσι να κάνετε και με τον διαλογισμό. Οι τεχνικές του διαλογισμού σας βοηθούν να προετοιμάσετε το μυαλό σας, μετά όμως καθίστε σιωπηλοί, απολαμβάνοντας το «γεύμα» που ετοιμάσατε.
Πολλοί άνθρωποι διαλογίζονται μέχρι να νιώσουν το άγγιγμα της γαλήνης και μετά αφήνουν τον διαλογισμό για τις δραστηριότητές τους. Αυτό δεν είναι κακό, αν έχετε σημαντικές δουλειές να κάνετε – είναι πάντοτε καλύτερο να διαλογίζεστε πριν από κάθε δραστηριότητα έτσι ώστε να νιώθετε τουλάχιστον λίγη γαλήνη ενώ δουλεύετε. Όποτε μπορείτε όμως, καθίστε για αρκετή ώρα αφού εφαρμόσετε τις τεχνικές του διαλογισμού. Η μεγαλύτερη απόλαυση έρχεται τότε. Η διαίσθηση αναπτύσσεται όταν εμβαθύνετε συνειδητά αυτή την απόλαυση και μένετε με τα ήρεμα επακόλουθά της.
Όσο περισσότερο εξασκείτε τη δύναμη της διαίσθησης, τόσο πιο ισχυρή θα γίνεται. Κάποιες φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας, η διαίσθησή σας θα σας κατακλύζει ακόμα κι αν δεν τη σκέφτεστε και θα σας λέει μελλοντικά γεγονότα.
Λύστε προβλήματα μέσω της διαίσθησης
Όποτε θέλετε να λύσετε κάποιο πρόβλημα διαισθητικά, πρώτα διαλογιστείτε και εισέλθετε σε μια κατάσταση απόλυτης ηρεμίας. Μη σκέφτεστε το πρόβλημά σας κατά τη διάρκεια του διαλογισμού αλλά διαλογιστείτε μέχρι η αναπνοή σας να ηρεμήσει και ένα αίσθημα γαλήνης να γεμίσει τα εσώτερα σημεία του σώματός σας. Τότε επικεντρωθείτε ταυτόχρονα στο σημείο ανάμεσα στα φρύδια σας και στην καρδιά σας και ζητήστε από τον Θεό να καθοδηγήσει τη διαίσθησή σας ώστε να γνωρίζετε τι πρέπει να κάνετε.
Όταν αναπτυχθεί πλήρως η διαίσθησή σας, θα μένετε σταθεροί στη γνώση και στις πεποιθήσεις σας, άσχετα με το ποιον αντιμετωπίζετε.

Η συνείδηση του πνευματικού και ηθικού καθήκοντος πρέπει να κατέχει ύψιστη θέση στο μυαλό σας, πάνω από όλα τα άλλα καθήκοντα. Μην είσαστε τόσο απασχολημένοι ώστε να μην βρίσκετε χρόνο για διαλογισμό και πνευματικές ασχολίες. Βιώστε την υπέρτατη ευτυχία της εσωτερικής ζωής και θα την προτιμάτε από τις πρόσκαιρες απολαύσεις του εξωτερικού κόσμου.
Ο Paramahansa Yogananda είναι ο αγαπημένος παγκόσμιος δάσκαλος που έχει αναγνωριστεί σαν ένας από τους μεγαλύτερους απεσταλμένους της  Ινδίας στην Δύση. Η ζωή και οι διδασκαλίες του, συνεχίζουν να αποτελούν πηγή φωτός και έμπνευσης στους ανθρώπους κάθε φυλής, κάθε πολιτισμού και κάθε θρησκείας. Διάβασε όλη την βιογραφία του εδώ
____________
Μετάφραση: Νίκος Πνευματικός για την Εστία της Θεραπείας, www.healinghome.gr
copyright: www.anandaclaritymagazine.com
photo credit: internet & fotolia
Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα