Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου 2015

Πόσο σημαντική είναι η αυτογνωσία;

Πόσο σημαντική είναι η αυτογνωσία;

To να έχεις αυτογνωσία δεν είναι η απουσία λαθών, αλλά η ικανότητά σου να μάθεις και να τα διορθώσεις.Daniel Chidiac.
Έλλειψη αυτοπεποίθησης. Έλλειψη υπευθυνότητας. Έλλειψη αυτοεκτίμησης. Έλλειψη θέλησης. Έλλειψη κουράγιου. Όλα διαφορετικά και όλα τόσο κοινά. Γιατί πηγάζουν από ένα συναίσθημα και μόνο. Το φόβο.

Ο φόβος θρέφει τα πάντα. Υπάρχει για να σε προειδοποιεί και να σε προφυλάσσει πολλές φορές. Όταν όμως μένεις στο φόβο και σε αυτό που σου προκαλεί δίχως να προσπαθείς να τον νικήσεις, τότε γίνεσαι δέσμιος του και σε χειρίζεται σε κάθε σου βήμα και επιλογή. Φοβάσαι να πιστέψεις στον εαυτό σου. Φοβάσαι να αναλάβεις μια δουλειά. Φοβάσαι να δοκιμάσεις νέες εμπειρίες.

Πολλοί είναι άνθρωποι των άκρων. Κάποιοι αφήνουν καταστάσεις να τρέχουν γιατί πιστεύουν ότι δε μπορούν να τις ελέγξουν, ενώ άλλοι προσπαθούν να ελέγξουν τα πάντα, ακόμα και τα συναισθήματα και τις επιλογές των άλλων.

Κανείς όμως δεν αναρωτιέται τι κάνει ο ίδιος.

Ο γονιός παιδί



Όταν ένα παιδί έρχεται σε μια στιγμή που είναι επιθυμητό από τους γονείς του και εκείνοι έχουν συμφιλιωθεί με την δική τους παιδική ηλικία, τότε απολαμβάνει τα οφέλη να μεγαλώνει σε μια οικογένεια, όπου υπάρχει ο σεβασμός για την μοναδικότητά του, η αγάπη για την ύπαρξή του, άρα μια ισχυρή αίσθηση ατομικής ταυτότητας εδραιώνεται στο ψυχικό του σύστημα.
Κάποιοι γονείς, όμως, όσο κι αν λαχταρούν να αγαπήσουν, δεν έχουν επουλώσει τα τραύματα της παιδικής τους ηλικίας. Η αγάπη για εκείνους είναι μια απροσπέλαστη έννοια που δεν τη γεύτηκαν, δε γέμισε ο κόρφος τους από αυτήν, ώστε να γίνει η καρδιά τους ένας κήπος, όπου μέσα από αυτό θα προσφέρουν απλόχερα μυρωδάτα άνθη αγάπης. Ένα χέρσο χωράφι τους παραδόθηκε όταν ήταν παιδιά, και δεν τους έμαθε κανείς να σπέρνουν. «Πώς να θερίσουμε ένα κουρσεμένο καρπό αγάπης, τι να παραδώσουμε στα παιδιά μας;», μονολογούν.
Αυτοί οι γονείς περιστρέφονται στο χρόνο και αδυνατούν να μεγαλώσουν. Παραμένουν πάντα παιδιά ψάχνοντας για τη δική τους χαμένη παιδική ηλικία. Όταν, λοιπόν, το παιδί τους έρχεται για να δηλώσει την παρουσία του σε μια χρονική στιγμή που είναι ανέτοιμοι να το δεχτούν, εκείνοι, ταραγμένοι που μια ενήλικη ευθύνη τους καλεί, τρομάζουν και ακολουθούν το μόνο ρόλο που γνωρίζουν.
-Είμαι ένα παιδί – γονιός, θα έρθω δίπλα σου, για να παίξουμε. Σαν φίλοι, σαν συμπαίκτες κι όταν το πάζλ της ζωής μας μάς ζητήσει να το ενώσουμε, τότε παίζοντας θα το ανακατέψουμε. Κι εάν δεν μπορούμε να βρούμε τα κομμάτια για να το συνθέσουμε, δεν θα γυρέψουμε την ευθύνη από κανένα μας. Γιατί είμαστε δυο παιδιά που παίζουν μαζί. Κι όταν μεγαλώσεις παιδί μου και στρέψεις το βλέμμα σου σε εμένα, με κοιτάξεις βαθιά μέσα στα μάτια και μου πεις «πού ήσουν μπαμπά;», τότε εγώ απολογητικά θα σου δείξω τα παιγνίδια μου και θα σου πω με παραπονεμένο βλέμμα: «μα ένα παιδί μόνο να παίζει μπορεί».

Όταν δεν θα υπάρχω πια, θα υπάρχω ακόμα, θα ζω μέσα στη μνήμη σου με τις όμορφες αναμνήσεις


Νωρίς το απόγευμα είχες μπει χωρίς να χτυπήσεις στο δωμάτιό μου, εγώ ξεκουραζόμουν στο κρεβάτι, με τα χέρια ενωμένα στο στήθος, κι εσύ, βλέποντάς με, είχες αρχίσει να κλαις ασυγκράτητα. Τα αναφιλητά σου με ξύπνησαν. 
«Τι είναι;» σε ρώτησα ανακαθίζοντας. «Είναι ότι σύντομα θα πεθάνεις», μου απάντησες, κλαίγοντας ακόμα πιο δυνατά. «Θεέ μου, ας ελπίσουμε όχι τόσο σύντομα», σου αποκρίθηκα γελώντας, και πρόσθεσα: «Άκου λοιπόν… Θα σου μάθω κάτι που εγώ ξέρω να το φτιάχνω κι εσύ όχι. Έτσι, όταν δεν θα υπάρχω πια, θα το φτιάχνεις και θα με θυμάσαι». 
Σηκώθηκα κι εσύ τύλιξες τα μπράτσα σου στο λαιμό μου. «Λοιπόν;» σου είπα, για να διώξω τη συγκίνηση που είχε αρχίσει να μεταδίδεται και σ’ εμένα, «τι θέλεις να σε μάθω να φτιάχνεις;»
 Σκουπίζοντας τα δάκρυά σου, σκέφτηκες λιγάκι κι έπειτα είπες: «Μια τούρτα». […] Καθώς έγλειφα την ξύλινη κουτάλα με την οποία είχα ανακατέψει τη σοκολάτα, η μύτη μου βάφτηκε καφετιά. Βλέποντας με, ξέσπασες σε γέλια. «Στην ηλικία σου», έλεγες, «δεν ντρέπεσαι; Η μύτη σου είναι καφετιά σαν του σκύλου!»

Τα χαρακτηριστικά εκείνων που αγαπούν εξαρτητικά


Η εξάρτηση είναι μια κατάσταση στην οποία εμπλέκεται κάποιος, όταν στην προσωπικότητα του έχει εξαρτητικά στοιχεία που προκαλούνται από ελλείμματα κυρίως της παιδικής του ηλικίας. Οι τραυματικές εμπειρίες του παρελθόντος ασκούν καταλυτική επίδραση στην δόμηση της αυτοεκτίμησης του και επιζητά μέσα από σχέσεις ή καταστάσεις, στις οποίες εμπλέκεται με πάθος, να θεραπευτεί μέσα από αυτές. Τα αλλεπάλληλα γιατί, που έχουν στοιχειώσει την σκέψη του, σκηνοθετούν ένα πέπλο ομίχλης, το οποίο τον εμποδίζει να αντικρίσει καθαρά την πραγματικότητα όπως ξετυλίγεται και να πάρει αποφάσεις για την στάση που θα κρατήσει σε αυτήν.

Η προσκόλληση σε ένα άνθρωπο συντηρεί την ψευδαίσθηση ότι αυτή η σχέση θα του παρέχει το μαγικό φίλτρο που θα γιατρέψει τις πληγές του, θα τον σώσει από τον όλεθρο του παρελθόντος. Εκείνο που κυριαρχεί είναι το πάθος, ο έλεγχος, η τάση να αλλάξει ο ένας τον άλλον, η έλλειψη εκτίμησης, η πίεση, η ανυπομονησία, η υπερβολή κι η εξάρτηση του ενός από τον άλλον, η δεκτικότητα στον πόνο και ένα αίσθημα ανικανοποίητου, σαν κάτι να λείπει το οποίο δεν καλύπτεται ποτέ.
Η εξάρτηση υφαίνεται γύρω από την ανάγκη να καλυφθούν τα ελλείμματα και για αυτό εστιάζεται σε σημεία, από τα οποία θαμπώνονται και οι δυο και βιάζουν την σχέση, ώστε να πάρει ο ένας από τον άλλον, συχνά με αρπακτική διάθεση, αυτό που χρειάζονται για να ολοκληρωθούν.
Νιώθουν ασφάλεια και άνεση μόνο στην ομοιότητα, ενώ παραμένουν μαζί από φόβο, ανασφάλεια, μοναξιά. Οι φίλοι παραμελούνται, η κοινωνική ζωή περιορίζεται. Δεν μπορούν να ενθαρρύνουν ο ένας την εξέλιξη του άλλου, γιατί φοβούνται τις αλλαγές. Υπάρχουν συναισθήματα ζήλειας, κτητικότητας, ανταγωνισμού, ανάγκη προστασίας των ‘κεκτημένων’, παθητική ή επιθετική χειραγώγηση και προσπάθεια αλλαγής του άλλου σύμφωνα με τα εκάστοτε πρότυπα.
Δεν υπάρχει αυτονομία, γιατί κατακυριεύονται από τα προβλήματα της σχέσης, από τις επιπτώσεις τους στα συναισθήματά τους και από την επίλυσή τους. Οι συζητήσεις γίνονται με βάση τις κατηγορίες, την υπεράσπιση του εαυτού ή τον χειρισμό του άλλου σε ένα αδιέξοδο κλίμα. Το σεξ αποτελεί μέσο πίεσης από φόβο, ανασφάλεια και ανάγκη για άμεση ικανοποίηση.

Τεράστιες Ενεργειακές Μετατοπίσεις – Απλές Συμβουλές για Προσαρμογή



Υπάρχουν τεράστιες ποσότητες ενέργειας που κινούνται στον κόσμο μας αυτή τη στιγμή, και οι οποίες προκαλούν μεγάλες αλλαγές στην πραγματικότητά μας. Μπορείτε να τις αισθανθείτε ενεργειακά. Και τελευταία το φαινόμενο αυτό έχει πραγματικά επεκταθεί.
Αυτές οι μετατοπίσεις στην δόνηση μπορεί να εκδηλωθούν με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Μπορεί να γίνουμε υπερ-ευαίσθητοι στην οσμή, τη γεύση, τα πάντα γύρω μας. Γινόμαστε σαν ένα λεπτά συντονισμένο όργανο που μπορεί να αισθανθεί και να διαβάσει τα πάντα. Μας επηρεάζει πολύ η ενέργεια των άλλων αυτή τη στιγμή, και γινόμαστε υπερβολικά ευαίσθητοι σε οτιδήποτε μας αποδίδουν. Αισθανόμαστε την κάθε πτυχή σε αυτό, είτε είναι αλήθεια ή ψέμα.
Μπορεί να εκδηλωθούν σαν μια ανάγκη για αποτοξίνωση, για αλλαγή συνηθειών διατροφής και ποτού, και να αλλάξει εντελώς η κανονική ρουτίνα μας. Μπορεί να είμαστε υπερβολικά ευέξαπτοι και να μην μπορούμε να επικεντρώσουμε την προσοχή μας, να αισθανόμαστε απομονωμένοι, να αντιμετωπίζουμε προβλήματα με τον ύπνο, να επανέρχονται παλιοί πόνοι στο σώμα και παλιά προβλήματα με την καρδιά. Περιβαλλοντικές αλλαγές, παράξενες καιρικές συνθήκες και να αισθανόμαστε την ενέργεια απλά διαφορετικά. Αισθανόμαστε ότι τα πράγματα κατά κάποιο τρόπο τελειώνουν και νέα κεφάλαια ανοίγονται.

Αυτά μπορεί να είναι σημεία τεράστιων αλλαγών που πρόκειται να εμφανιστούν, τεράστιων κοσμικών γεγονότων, και ηλιακών εκλάμψεων. Μπορεί να είναι σημάδι μιας περιόδου επέκτασης και αφύπνισης για ένα νέο και περισσότερο αρμονικό τρόπο θεώρησης στον κόσμο μας και όπως και κάθε πτήση του Φοίνικα, ξεκινά με την κόλαση, που μας αναγκάζει να βιώσουμε αλλαγές στον κόσμο μας.

Τι μπορούμε να κάνουμε?

Ένα Ειδύλλιο του ’90 για 70άρηδες


Η ηλικία δεν σε προστατεύει από την αγάπη. Η αγάπη, όμως, με κάποιον τρόπο, σε προστατεύει από το γήρας.
Jeanne Moreau

Ήταν εκεί, ψηλός και όμορφος και 71 ετών. Ήμουν εκεί, πλησιάζοντας τα 70 και η μορφή του μπήκε κατευθείαν στην καρδιά μου.
Περιμέναμε να δούμε τον ίδιο γιατρό σε ένα μικρό νοσοκομείο στην Αϊόβα. Καθόμουν δίπλα του. Και οι δύο διαβάζαμε περιοδικά, αλλά δεν νομίζω πως κατάλαβα έστω και μια λέξη από εκείνες που διάβαζα εκείνη την ημέρα. Μια ώρα μετά, ξαφνιάστηκα που τον είδα στην τοπική αγορά να περιμένει στο ταμείο για τις συνταγές, ενώ πήγαινα να δω το φαρμακοποιό. Είπα, «Πρέπει να σταματήσουμε να συναντιόμαστε έτσι». Εκείνος μου απάντησε ευγενικά και αργότερα κατάλαβα ότι πριν δεν με είχε καν προσέξει!
Το όνομα του ήταν Μπιλ. Καθώς συνομιλούσαμε, ανακάλυψα με έκπληξη ότι αυτός ο όμορφος ξένος ήταν ο πατέρας της δασκάλας του παιδικού σταθμού της εγγονής μου. Ο δικός μου εγγονός ήταν επίσης στην ίδια τάξη και τα δύο παιδιά είχαν ανεξήγητα δεθεί μεταξύ τους.
Ο καθένας μας είχε μετακομίσει στην Αϊόβα, από παραθαλάσσιες περιοχές, για να είναι κοντά στα παιδιά και στα εγγόνια του. Είχαμε και οι δύο αφήσει δυσάρεστες καταστάσεις πίσω μας και κατά κάποιο τρόπο κάναμε μια καινούργια αρχή.
Όσα περισσότερα μάθαινα για εκείνον τον άνδρα, τόσο πιο πολύ φούντωνε το ενδιαφέρον μου. Είχε χτίσει το σπίτι του με σοβαρή περιβαλλοντική μελέτη. Ήτα καλλιτέχνης και καθηγητής ιστορίας των καλών τεχνών. Υπήρξε επίσης Αντιρρησίας Συνείδησης κατά τη διάρκεια του πολέμου και σε κάθε περίπτωση, οι αξίες του ταίριαζαν τέλεια με τις δικές μου.
Μετά από λίγες τηλεφωνικές συνομιλίες, οι δύο μας οικογένειες συναντήθηκαν στην πλατεία της πόλης σε μια συναυλία. Η κόρη μου επέμενε να φτιάξω κουλουράκια. Προφανώς, έγιναν πολύ όμορφα εκείνη τη φορά.

Πώς η αντίδραση ενάντια στον αυθορμητισμό δημιουργεί έναν φοβισμένο εαυτό

Οι φόβοι της απόρριψης, της κριτικής, της αποτυχίας, και γενικότερα ο φόβος των συνεπειών, είναι το αποτέλεσμα ενός νοητικού προγραμματισμού που αναπτύχθηκε στο παρελθόν, μέσα από τη σχέση δράσης-αντίδρασης: ο αυθορμητισμός που κάποτε απορρίφθηκε, η έκφραση που βρήκε αντίσταση, οι προσωπικές επιλογές που επικρίθηκαν, κ.ο.κ.
Όταν φοβόμαστε τις συνέπειες φοβόμαστε την αντίδραση. Η λέξη συνέπεια είναι μια άλλη λέξη για την αντίδραση. Γι’ αυτό οι άνθρωποι που φοβούνται περισσότερο στη ζωή τους είναι αυτοί που μεγάλωσαν σε ένα περιβάλλον όπου υπήρχε συνεχής αντίδραση απέναντι σε κάτι που έκαναν – όταν εκφράζονταν με οποιονδήποτε τρόπο (συναισθηματικά, σωματικά, λεκτικά, συμπεριφορικά) έβρισκαν απέναντί τους μια προσωποποιημένη αντίδραση αντίστασης («εσύ που κάνεις αυτό, δεν είσαι σωστός, είσαι λάθος και μπορεί να τιμωρηθείς με συνέπειες»).
Οι ταυτότητες του φοβισμένου, του αμυνόμενου και του θύματος, γεννιούνται μέσα σ’ αυτές τις σχέσεις δράσης-αντίδρασης. Χωρίς αντίδραση δεν υπάρχει λόγος να δημιουργηθεί ο εαυτός που αμύνεται, που προστατεύεται και που προσπαθεί να προβλέψει τις πιθανές αντιδράσεις των άλλων για κάτι που θέλει να κάνει. Η αντίδραση είναι αυτή που πλάθει τις αντίστοιχες ταυτότητες. Χωρίς αντίδραση υπάρχει ανεμπόδιστη έκφραση και ασφαλής αυθορμητισμός, χωρίς δεύτερες σκέψεις και χωρίς άμυνες.

Παραλλαγές στο ίδιο θέμα: Ch. Bukowski – e.e. cummings

charles-bukowski-hulton-getty

Ένας άντρας και μια γυναίκα στο κρεβάτι στις 10 το βράδυ
Νιώθω σαν κουτί σαρδέλες, είπε.
Νιώθω σαν τσιρότο, είπα.
Νιώθω σαν σάντουιτς με τόνο, είπε.
Νιώθω σαν φέτα τομάτα, είπα.
Νιώθω σαν να ‘ρχεται βροχή, είπε
Νιώθω σαν να ‘χει σταματήσει το ρολόι, είπα.
Νιώθω σαν να ‘ναι ξεκλείδωτη η πόρτα, είπε.
Νιώθω σαν να πρόκειται να εισέλθει κανένας ελέφαντας, είπα.
Νιώθω σαν να πρέπει να πληρώσουμε το νοίκι, είπε.
Νιώθω σαν να πρέπει να βρούμε καμιά δουλειά, είπα.
Νιώθω σαν να πρέπει να βρεις καμιά δουλειά, είπε.
Δε νιώθω πως πρέπει να δουλέψω, είπα.

Σεράγεβο 1914

Franz_Ferdinand-assassination
Φίλε Πιτσιρίκο,

Το επεισόδιο στα σύνορα Τουρκίας και Συρίας με προβληματίζει πολύ. Δεν ήταν μια απόφαση της Τουρκίας να καταρρίψει το ρωσικό βομβαρδιστικό πάνω σχεδόν στην γραμμή των συνόρων. Δεν μπορεί μια χώρα που απέφυγε την εμπλοκή της στον Β-ΠΠ -με τον τρόπο που το έκανε- να αντιδρά έτσι και να εμπλέκεται σε επεισόδιο με την Ρωσία, χωρίς να υπάρχει από πίσω ένας σχεδιασμός περαιτέρω κλιμάκωσης.
Δεν μπορεί μια χώρα που στέλνει σχηματισμούς πολεμικών της αεροσκαφών να κόβουν βόλτες πάνω από την Σκύρο και να εμπλέκονται σε αερομαχίες με τα ελληνικά από το 1974 και μετά, να ανακοινώνει πως είναι δικαίωμα της να καταρρίπτει κάθε αεροσκάφος που παραβιάζει τον εναέριο της χώρο.

Τις επόμενες βδομάδες που τα Τουρκικά F-16 θα πετάξουν πάνω από τις Σποράδες ή τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, η κυβέρνηση της Άγκυρας θα αναγνωρίζει το δικαίωμα της Αθήνας να καταρρίψει κάθε εισβολέα, και, αν η τελευταία δεν το κάνει, θα είναι σαν να απεμπολεί –σύμφωνα με την λογική των Τούρκων φυσικά– το δικαίωμα της να ασκεί τα κυριαρχικά της δικαιώματα ως ανεξάρτητο κράτος.

Με τα παραπάνω, δεν λέω φυσικά πως πρέπει να εμπλακούμε με τους Τούρκους στην επόμενη παραβίαση στο Αιγαίο.
Θα μπορούσαμε, όμως, να θέσουμε ζήτημα στο ΝΑΤΟ σχετικά με τις Τουρκικές παραβιάσεις, θα μπορούσαμε να υπενθυμίσουμε την υπόθεση της κατοχής της βόρειας Κύπρου από τον Αττίλα, θα μπορούσαμε να διώξουμε απο πάνω μας την πίεση που μας ασκείται για υποχωρήσεις στο Αιγαίο και στο Κυπριακό.

Θα μπορούσαμε ίσως να πετύχουμε πολλά, αν δεν ήμασταν προτεκτοράτο και αν δεν κυβερνιόμασταν από μια δράκα ανίκανων κρετίνων.
Το καλοκαίρι του 1914, ο Αρχιδούκας Φερδινάνδος και η σύζυγος του έπεφταν νεκροί από τις σφαίρες ενός Σέρβου εθνικιστή στο Σεράγεβο.

Τις μέρες μετά την δολοφονία κανείς δεν ανησύχησε ιδιαίτερα.

Κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί πως το γεγονός αυτό θα οδηγούσε στο ξέσπασμα ενός Παγκοσμίου Πολέμου.

Σημεία των καιρών

Έτοιμος να κυβερνήσει για 1000 χρόνια και να φέρει άλλα 28 μνημόνια δήλωσε ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας μετά το φιάσκο στις εσωκομματικές εκλογές της Νέας Δημοκρατίας, η οποία έχει πεθάνει αλλά αρνείται να θαφτεί, με αποτέλεσμα να ζέχνει ο τόπος πτωματίλα. 

Το ηλεκτρονικό σύστημα δεν άντεξε τη γελοιότητα της υπόθεσης και φυσιολογικά αρνήθηκε να λειτουργήσει, παρά τη διάθεση χιλιάδων καθυστερημένων να δώσουν 2 ευρώ για να εκλέξουν τον πρόεδρο που θα μετακομίσει τα γραφεία του κόμματος από τη Συγγρού στα υπόγεια της Κουμουνδούρου.

Γενικά, το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε ήταν πολύ δύσκολο για τους βάζελους νεοδημοκράτες, αφού η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στον κόσμο που δε χρειάζεται απειλή τζιχαντιστών για να αναβληθούν ένας αγώνας ποδοσφαίρου και οι εκλογές ενός κόμματος.

Η αποτυχία διεξαγωγής των εκλογών αντιμετώπιστηκε ψύχραιμα από τους 4 υποψηφίους που ζήτησαν ο ένας την παραίτηση του άλλου, ενώ χθες στο βράδυ στον Ενικό ο Άδωνις Γεωργιάδης και ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης κόντεψαν να πιαστούν μαλλί με καράφλα.

Εκτός από τον Απόστολο Τζιτζικώστα, που κρίνεται απολύτως απαραίτητος ώστε να συνεχίσει η ΝΔ να τρώει από την Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας, οι υπόλοιποι 3 υποψήφιοι παραιτήθηκαν από τις θέσεις τους, ενώ υπάρχει η σκέψη να παραιτηθεί και η Νέα Δημοκρατία από κόμμα και το μέγαρο της Συγγρού να γίνει ένα ωραιότατο μπουρδελάκι για απελπισμένους με πρώτο βιολί την Έλλη Παπαγγελή.

Ιδρύει επίλεκτο τάγμα ο Καμμένος ενόψει Γ’ Παγκοσμίου Πολέμου

KAMMENOS EXPENDABLES
Μετά την πτώση του ρωσικού αεροσκάφους από τους Τούρκους οι εξελίξεις είναι καταιγιστικές. Η Ελλάδα παρακολουθεί με ενδιαφέρον την κατάσταση και ετοιμάζεται για όλα τα ενδεχόμενα. Με εντολή Καμμένου οι ένοπλες δυνάμεις βρίσκονται σε επίπεδο συναγερμού 8 (πιο κόκκινος και απ’ τον Ομπράντοβιτς όταν τσαντίζεται).
Ο υπουργός εθνικής Άμυνας καταστρώνει με απόλυτη μυστικότητα τα σχέδια του για να είναι η χώρα έτοιμη σε περίπτωση που επιβεβαιωθούν οι προφητείες του Γέροντα Παϊσιου και ξεκινήσει με το φιλικό Ρωσίας-Τουρκίας ο Γ’ παγκόσμιος Πόλεμος. Ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι ο υπουργός ετοιμάζει τη δημιουργία «Τάγματος επιλέκτων» οι οποίοι θα ριχτούν στην πρώτη γραμμή της μάχης σε περίπτωση που συμβεί το απευκταίο. Ποιοι θα το απαρτίζουν; 7 και καλοί.
1. Κώστας Χαρδαβέλλας
Θα μεταφέρει στο τάγμα την πολύτιμη εμπειρία του και την τεχνογνωσία αποφυγής των αγριότουρκων, αφού όπως δήλωσε ο ίδιος στα νιάτα του είχε καταφέρει να αποφύγει 15 αγριότουρκους που τον φίλεψαν ένα βράδυ κάστανα και κρασί με απώτερο σκοπό να τον ζαλίσουν για να τον βατέψουν. Επίσης στην ανάγκη μπορεί να κάνει και ένα τηλέφωνο στα αδελφά σωματεία της «Ομάδας Ε» και των «Ελοχίμ» για να πολεμήσουν στο πλευρό μας.

Γιατί οι τζιχαντιστές έβαλαν την ελληνική σημαία σε βίντεο του Ισλαμικού Κράτους

Οι ακραίοι Ισλαμιστές κατηγορούν τη Βρετανία ότι είναι μέρος του «συνασπισμού των διαβόλων» και την Αμερική για τις στρατιωτικές της επιχειρήσεις σε Ιράκ και Αφγανιστάν.
Ένα νέο προπαγανδιστικό βίντεο «ανέβασαν» πριν από μερικές ώρες στο Διαδίκτυο οι τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους με το οποίο απειλούν να πνίξουν στο αίμα τις ΗΠΑ και προειδοποιούν με φονικές επιθέσεις.
Οι ακραίοι Ισλαμιστές κατηγορούν τη Βρετανία ότι είναι μέρος του «συνασπισμού των διαβόλων» και την Αμερική για τις στρατιωτικές της επιχειρήσεις σε Ιράκ και Αφγανιστάν.
Στο νέο βίντεο, διάρκειας ενός λεπτού, απεικονίζονται, μάλιστα, οι σημαίες 60 εθνών τα οποία, όπως οι τρομοκράτες υποστηρίζουν, είναι μέρος ενός διεθνούς συνασπισμού κατά του Ισλαμικού Κράτους.
Ανάμεσα στις σημαίες των χωρών που η οργάνωση απειλεί είναι του Καναδά, των ΗΠΑ, της Ιαπωνίας, της Γαλλίας, της Αυστραλίας αλλά και της Ελλάδας! Κι όμως, η σημαία της χώρα μας βρίσκεται πρώτη στη δεύτερη σειρά της λίστας των «εχθρών» του Ισλαμικού Κράτους. 

Λυγαριά, βότανο κατάλληλο για γυναικολογικά προβλήματα, πόνους περιόδου, ακμή, αντιαφροδισιακό




της Κλεοπάτρας Ζουμπουρλή, μοριακή βιολόγος

Είναι ένα θαμνώδες φυτό που μπορεί όμως να φτάσει μέχρι και 6 μέτρα ύψος. Είναι ευλύγιστος, φυλλοβόλος θάμνος, φύεται σε παραποτάμιους και παραθαλάσσιους τόπους γνωστό επίσης με τα ονόματα καναπίτσα, αγνιά, αλυγαριά, μυριτζιά, καλαθιά και δέντρο της αγνότητας. Τα φύλλα της λυγαριάς είναι λογχοειδή και ανά πέντε ενωμένα με τον κεντρικό βλαστό. Τα άνθη της έχουν διάφορα χρώματα (λιλά, ροζ ή λευκά) με ωραία οσμή. Ανθίζει από Ιούνιο μέχρι Σεπτέμβριο. Ο καρπός είναι αρωματική δρύπη που ωριμάζει το φθινόπωρο (από Σεπτέμβριο μέχρι Νοέμβριο). Μέσα στα άνθη του υπάρχουν μικρά κουκουτσάκια που μοιάζουν με κόκκους πιπεριού. Αυτοί οι κόκκοι χρησιμοποιούνται για φαρμακευτική χρήση.  Είναι είδος πολύ ανθεκτικό στις υψηλές θερμοκρασίες, όπως και στις πολύ χαμηλές (είναι ανθεκτικό ακόμη και στους -10 °C). Συχνά καλλιεργείται και ως καλλωπιστικό σε κήπους και γλάστρες. 


Tο επίσημο όνομα της είναι Vitex agnus castus. Στην Ευρώπη και σε άλλες χώρες είναι επίσης γνωστό ως το «πιπέρι των Μοναχών» Monk’s Pepper (αγγλικά)  η Mönchspfeffer (γερμανικά). Eίναι επίσης γνωστή ως αγνό μούρο, αγριοπιπεριά ή το πιπέρι του μοναχού. Το λατινικό όνομα agnus προέρχεται από την Ελληνική λέξη αγνός, επειδή το φυτό θεωρείται αναφροδισιακό και ηρεμιστικό. Η ονομασία castus (αγνή) οφείλεται και αυτή στην επίδραση που έχει το φυτό στη λίμπιντο. Το κλαδί της ονομάζεται βίτσα ίσως από το vitex και από αυτό έφτιαχναν οι δάσκαλοι τις βέργες τους.

Χάσιμο βάρους: Γιατί μας δυσκολεύει;


zygaria0
Θεωρητικά το χάσιμο βάρους είναι εύκολη υπόθεση, δηλαδή: μειώνοντας τις προσλαμβανόμενες θερμίδες χάνουμε βάρος. Τότε γιατί δυσκολευόμαστε να αδυνατίσουμε; Αυτό συμβαίνει γιατί ενώ η φόρμουλα για την απώλεια βάρουςείναι απλή, οι άνθρωποι δεν είναι! Ο κάθε άνθρωπος, σε διαφορετικό βαθμό ο καθένας, δεν παύουμε όλοι μας να είμαστε στο έλεος:
  • Της διαδικασίας γήρανσης
  • Των ήδη χρόνια διαμορφωμένων διατροφικών συνηθειών μας
  • Των σκαμπανεβασμάτων της ψυχολογίας μας
  • Των κοινωνικοπολιτιστικών πιέσεων (συγκεκριμένοι σωματότυποι, και κοινωνικά πρότυπα)
  • Της έμφυτης ανάγκης για το κυνήγι της ευχαρίστησης και της απόλαυσης.
Με λίγα λόγια έχουμε όλοι, σε διαφορετική και ξεχωριστή βαθμίδα για τον καθένα, να αντιμετωπίσουμε την ανθρώπινη φύση μας, που κάνει το χάσιμο βάρους από απλή διαδικασία πολύπλοκη!!
Οι άνθρωποι που καταφέρνουν να επιτύχουν και κυρίως να διατηρήσουν την απώλεια  των επιπλέον κιλών, τι διαφορά έχουν από τους υπόλοιπους;
Οι άνθρωποι λοιπόν που έχουν μόνιμα αποτελέσματα στην απώλεια βάρους είναι αυτοί:

Παιδί και αυνανισμός



Πολύ συνηθισμένη κατάσταση που μπορεί να εμφανισθεί στην ηλικία 10 μηνών.
* Το βρέφος ή το νήπιο, συχνά το «βρίσκουμε» να είναι σε κάποιο άλλο χώρο, ιδρωμένο με κατακόκκινο πρόσωπο.
* Μερικές φορές, φθάνουν στο ακραίο σημείο, και το κάνουν επιδεικτικά και σε δημόσιο χώρο μπροστά μας.
* Ενώ είναι κάτι συνηθισμένο, «φυσιολογικό» και αναμενόμενο η πολύ μεγάλη συχνότητα υποδηλώνει μεγάλο άγχος (αποχωρισμός μαμάς – για την δουλειά, διαζύγιο γονιών, γέννηση άλλου παιδιού, απώλεια (θάνατος) παππού-γιαγιά).

Ποιες είναι οι 10 «δημοφιλέστερες» ασθένειες

52df4583d262da23d0a2fdd4b8ab4915_XL

Όταν εμφανίζονται ανεξήγητες ενοχλήσεις ή ανησυχητικά συμπτώματα, το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι να πάρουμε τηλέφωνο το γιατρό μας και να κλείσουμε ένα ραντεβού το συντομότερο δυνατό.
Μέχρι να έρθει εκείνη η ώρα, όμως, στρεφόμαστε συνήθως στο διαδίκτυο για να πάρουμε μερικές πρώτες πληροφορίες ή απαντήσεις.
Δείτε ποια είναι τα «δημοφιλέστερα» συμπτώματα στη μηχανή αναζήτησης Yahoo! και σε ποιες ασθένειες αντιστοιχούν.

Επιχείλιος έρπης: Πώς να τον διώξεις φυσικά

Επιχείλιος έρπης: Πώς να τον διώξεις φυσικάΟι γιατροί συνταγογραφούν συνήθως κρέμες με acyclovir για τη θεραπεία του επιχείλιου έρπη. Ωστόσο, η έρευνα δείχνει ότι η φύση διαθέτει την καλύτερη λύση. Αυτή η θεραπεία λειτουργεί γρηγορότερα από οποιαδήποτε άλλη και με λιγότερες παρενέργειες.
Από καιρό το μέλι έχει θεωρηθεί ως ένας από τους αποτελεσματικότερους φυσικούς θεραπευτές τραυμάτων και μολύνσεων. Όταν ένας ερευνητής χρησιμοποίησε acyclovir για ένα ξέσπασμα του έρπη και μέλι για ένα άλλο, ο συνολικός χρόνος επούλωσης με μέλι ήταν 43% ταχύτερος από την acyclovir.
Σύμφωνα με το Nutrition & Healing: «Κανένας από τους εθελοντές δεν εμφάνισε κάποια ανεπιθύμητη ενέργεια με επαναλαμβανόμενες εφαρμογές του μελιού, τη στιγμή που τρεις ασθενείς ανέπτυξαν τοπική φαγούρα με την acyclovir».
Ο πόνος και η κρούστα μειώθηκαν επίσης σημαντικά με το μέλι, σε σύγκριση με το φάρμακο. Δύο περιπτώσεις επιχείλιου έρπη και μία περίπτωση έρπη των γεννητικών οργάνων διαγράφονται πλήρως με το μέλι, ενώ δεν υπήρξε καμία αντιμετώπιση με τη χρήση acyclovir.
Για την αποτελεσματικότητα της θεραπείας είναι ανάγκη να βεβαιωθείτε ότι έχετε στη διάθεσή σας ακατέργαστο μέλι, καθώς αυτό θα λειτουργήσει πολύ καλύτερα από ό, τι το επεξεργασμένο. Η προτίμησή μου είναι το μέλι Manuka. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να το εφαρμόσετε απευθείας στην ανοιχτή πληγή. Εφαρμόστε τουλάχιστον τέσσερις φορές την ημέρα.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ THETAHEALING ΣΤΗ ΡΟΔΟ



ΒΑΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΗΤΑ 

15,16,17 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2016


Στο σεμινάριο αυτό ο μαθητής βιώνει ένα άνοιγμα προς την απεριόριστη αγάπη του Δημιουργού.
Η καρδιά αυτού του σεμιναρί

ου είναι η πρακτική των τεχνικών που θα επιτρέψει σε σας να αλλάξετε τα πρότυπα ζωής σας που συγκρατείτε στα διάφορα επίπεδα της ζωής σου. Στην τεχνική ThetaHealing πιστεύουμε ότι κληρονομούμε τις πεποιθήσεις και τα συναισθήματα από τους προγόνους μας και διαμορφώνουμε άλλα από το περιβάλλον που μεγαλώσαμε.

Θα μάθεις γιατί δημιουργείς πράγματα στη ζωή σου και ποια μαθήματα παίρνεις από αυτό.


Στο ΒΑΣΙΚΟ σεμινάριο που είναι διάρκειας τριών ημερών θα έχεις την ευκαιρία να μάθεις όλες τις τεχνικές που θα σου επιτρέψουν να αλλάξεις τις αρνητικές πεποιθήσεις σου στο βασικό, γενετικό, ιστορικό και ψυχικό επίπεδο, οι οποίες εδραιώθηκαν από την στιγμή της γένεσης σου και όχι μόνο. 


Θα μάθεις τον τρόπο που η Vianna Stibal ανακάλυψε την τεχνική ΘΗΤΑ. 

Θα μάθεις για τα εγκεφαλικά κύματα και πως δρουν στην θεραπεία, με ποιόν τρόπο θα έχεις πρόσβαση στα θεραπευτικά κύματα ΘΗΤΑ. 

Πως να χρησιμοποιείς τον μυϊκό έλεγχο για να βρίσκεις πεποιθήσεις και συναισθήματα μέσα από την εφαρμοσμένη κινησιολογία. 

Όλες τις τεχνικές για να εμβαθύνεις στην εύρεση της βασικής περιοριστικής πεποίθησης. 

Με ποιο τρόπο να απελευθερώνεις συναισθήματα θυμού, φόβου, απόρριψης. 

Πώς μπορείτε να αντιμετωπίσετε τη δηλητηρίαση των ζώων

Πώς μπορείτε να αντιμετωπίσετε τη δηλητηρίαση των ζώων Το θέμα των αδέσποτων ζώων στις γειτονιές των πόλεων απασχολούσε ανέκαθεν  τους δημότες και τους αρμόδιους φορείς.  Τα τελευταία χρόνια το ζήτημα έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, μιας και είναι λίγες οι οργανώσεις που ενδιαφέρονται και δρουν πραγματικά χαρίζοντας ένα σπίτι ή λίγη φροντίδα στα δεκάδες ζώα των δρόμων.
Είναι γνωστό πως το πρόβλημα με τα αδέσποτα άρχισε να οξύνεται τη στιγμή που ασυνείδητοι ιδιοκτήτες κατοικιδίων  εγκατέλειπαν τα σκυλάκια τους  όταν καταλάβαιναν πως δεν μπορούν να τα φροντίσουν πια. Έτσι, οι γειτονιές γέμισαν μεαδέσποτα που, τα περισσότερα, δεν είχαν μάθει να ζουν μέσα στους κινδύνους της πόλης, προκαλώντας την ανησυχία αλλά και τον οίκτο των κατοίκων.   Οι περισσότεροι από αυτούς τα αντιμετωπίζουν με  αδιαφορία, άλλοι με φόβο ενώ  δυστυχώς, δεν είναι λίγοι εκείνοι που δε διστάζουν να σκορπίσουν τον θάνατοδηλητηριάζοντάς τα με τοξικές ουσίες.  Είναι λοιπόν χρέος όλων μας να καταδιώκουμε τους ανθρώπους αυτούς προστατεύοντας έτσι μία αθώα ζωή. 
Το πρώτο βήμα δεν είναι άλλο από την πληροφόρηση επί του θέματος των  δηλητηριάσεων  στα αδέσποτα ή κατοικίδια ζώα. Ας ρίξουμε μαζί μία ματιά...

Η Επόμενη Στροφή


Πέρασε όλα τα παιδικά του χρόνια με τον παππού και τη γιαγιά του. Όταν μερικές φορές το ανέφερε αυτό σε συζητήσεις με ανθρώπους που δεν τον γνώριζαν καλά,  έβλεπε κάτι σαν λύπηση στα μάτια τους γιατί το πρώτο που υπέθεταν ήταν πως σε μικρή ηλικία είχε ορφανέψει. Τις περισσότερες φορές επεξηγούσε με τα ίδια λόγια.
«Όχι, όχι… Δεν έχασα τους γονείς μου. Ο πατέρας μου ήταν στρατιωτικός και έπαιρνε πολλές μεταθέσεις. Η μητέρα μου ήταν, και είναι, δηλαδή ακόμη, ζωγράφος. Θεώρησαν καλύτερο να μείνω στους παππούδες μου για να είμαι σε σταθερό περιβάλλον. Ο πατέρας μου ήταν κι εκείνος γιος στρατιωτικού και περιέγραφε ως μαρτύριο την αλλαγή πόλης, σπιτιού, σχολείου, φίλων κάθε λίγα χρόνια. Έρχονταν και με έβλεπαν κάποια σαββατοκύριακα και στις διακοπές έμενα στο εκάστοτε σπίτι τους.» Οι συνομιλητές του έδειχναν κάποια ανακούφιση γιατί σίγουρα δεν θα ήξεραν τι να πουν αν τους έλεγε ότι οι γονείς του είχαν σκοτωθεί σε κάποιο φρικτό ατύχημα, όταν ήταν μωρό, σχολίαζαν κάτι για τη δύσκολη ζωή των στρατιωτικών και καμιά φορά ρωτούσαν για τη ζωγράφο μαμά. Σε κάθε τέτοια συζήτηση ένιωθε συνήθως ένα μούδιασμα ή κάτι σαν κενό που απλωνόταν σε όλο του το σώμα.
                Έτσι και τώρα στον οίκο ευγηρίας την ώρα που μιλάει με τη διευθύντρια αναφέρθηκε το θέμα. Η διευθύντρια ενθουσιάζεται. Είναι μια παχιά γυναίκα, με κοκάλινα μαύρα γυαλιά και πονηρά μάτια.
«Μα έτσι εξηγείται το ενδιαφέρον σας, αγαπητέ! Δεν έχω γνωρίσει κανέναν εγγονό που να έρχεται να βλέπει τον παππού του μια φορά την εβδομάδα. Ούτε τα παιδιά τους δεν έρχονται. Είναι όλοι τόσο απορροφημένοι από τις δουλειές τους, τις οικογένειες, τις ζωές τους. Δεν τους κατηγορώ. Απλώς είναι κρίμα. Ο παππούς σας δεν σας θυμάται, αλλά…» σε αυτό το σημείο αρχίζει να βήχει. Πίνει λίγο νερό από το ποτήρι που έχει δίπλα της και συνεχίζει… «Τι έλεγα; Ναι, η άνοια. Είναι κρίμα. Μακάρι να σας θυμόταν. Πολλές φορές, όμως, μου λέει η νοσοκόμα που τον φροντίζει, λέει το όνομά σας. Θα πληρώσετε με επιταγή;»

Honey time… Βαφή μαλλιών

Honey time… Βαφή μαλλιών

Είναι αλήθεια. Αν δεν πιστεύεις μπορείς να δοκιμάσεις αμέσως να βάψεις τα μαλλιά σου στο σπίτι χωρίς χημικά. Ο βαθμός ξανοίγματος εξαρτάται κυρίως από το πόσο καλά τα μαλλιά σου απορροφούν το μέλι και από τη συχνότητα εφαρμογής της πρακτικής.
Υλικά
- Μέλι
- Γιαούρτι

Φασκόμηλο, ένα ρόφημα στο φαρμακείο σου

Φασκόμηλο, ένα ρόφημα στο φαρμακείο σουΦρούτα και λαχανικά έρχονται πρώτα στο μυαλό όταν μιλάμε για υγιεινές τροφές. Βιταμίνες και ανόργανες ουσίες και απίστευτα οφέλη για την υγεία συνδέονται με την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Ας μην ξεχνάμε, όμως, τα φρέσκα βότανα και τα μπαχαρικά με την εξαιρετικά υψηλή αντιοξειδωτική τους ικανότητα.
Το φασκόμηλο είναι ένα βότανο που φύεται στη Μεσόγειο, και ανήκει στην οικογένεια Lamiaceae μαζί με τη ρίγανη, τη λεβάντα, το δεντρολίβανο, το θυμάρι και τον βασιλικό.
Πιθανή θεραπεία της νόσου Alzheimer
Σε μια μελέτη σε ασθενείς με ήπια έως μέτρια νόσο Alzheimer, οι συμμετέχοντες έλαβαν είτε εκχύλισμα φασκόμηλου είτε εικονικό φάρμακο για 4 μήνες. Όσοι έλαβαν εκχύλισμα φασκόμηλου βελτιώθηκε η γνωστική λειτουργία. Παράλληλα, άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι το φασκόμηλο βελτιώνει τη μνήμη σε νέους και υγιείς ενήλικες.

Φωνές



Φύσηξε στις πόλεις
Και μερικά φύλλα έπεσαν
Ο γύρω κόσμος, τα δέντρα
Δεν νοιάστηκαν ποτέ
Για τα όσα μαίνονται γύρω σου

Λόγια, λόγια
Συνεχώς λόγια
Απόψεις επί των απόψεων
Κρίσεις
Και ο καθένας μόνος
Σε πλήκτρα φωνάζει
Στους άλλους
Αυτά που δεν τολμάει
Να φωνάξει στο ίδιο το δικό του πρόσωπο


Νομίζεις ότι καταρρέουν όλα
Η βία είναι αβάσταχτη
Ο ανθρώπινος πόνος
Μερικές φορές γίνεται συνήθεια
Ή τύπωμα πάνω σε σημαίες
Σύνθημα απλώς για να φωνάξεις
Για να νιώσεις πως έχεις κι εσύ
Κάτι να πεις για όλα αυτά
Φωνάζεις και δεν αντέχεις
Τις φωνές του δίπλα ανθρώπου
Κι είστε κατά βάθος ίδιοι

Αριστοτέλης: Περί μελαγχολίας ΜΕΡΟΣ Γ’


Ποια η σύνδεση ανάμεσα στα πεδία της κουλτούρας, της τέχνης, της ποίησης και του μελαγχολικού;
Ποια η σύνδεση ανάμεσα στα πεδία της κουλτούρας, της τέχνης, της ποίησης και του μελαγχολικού;
Aπο το βιβλίο «Μελαγχολία και Ιδιοφυία » εκδόσεις «Άγρα»
Απόδοση: Σάββας Μπακιρτζόγλου, ψυχολόγος-ψυχαναλυτής.
Κατά τον Αριστοτέλη οι μελαγχολικοί εκ φύσεως έχουν πάντα ανάγκη από φάρμακα.
Το σώμα του μελαγχολικού  υποφέρει ακατάπαυστα εξ αιτίας του κράματος (αεριούχο) και βρίσκεται αδιάκοπα σε κατάσταση βίαιης επιθυμίας.  Η ηδονή διώχνει τον πόνο καθώς πρόκειται για το αντίθετο του: αδιάφορο  ποια ηδονή φτάνει να είναι έντονη. Ως εκ τούτου, οι μελαγχολικοί είναι ακόλαστοι και άπληστοι. Ο μελαγχολικός αναζητά πάντα την ηδονή που δεν είναι παρά ένας  τρόπος για να καταπραΰνει τον πόνο που του προξενεί η οξύτητα της μαύρης χολής. Αδιακόπως ρέπει προς τη διασκέδαση παρασυρόμενος στη διαφθορά.  Καθώς επείγεται για να βρει τη γαλήνη του σώματος, δεν κάνει και τόσο αυστηρές επιλογές των ηδονών.
Εξαιτίας της δριμύτητας του πόνου που του προξενεί η μαύρη χολή, ο μελαγχολικός δεν αντέχει την άχαρη ζωή της εγκράτειας. Είναι άνθρωπος της διασκέδασης, πλάσμα βίαιο και αντιφατικό, υποκείμενο σε αδιάκοπη αλλαγή. Αδύνατον να τον πιάσεις. Τη στιγμή που νομίζεις ότι θα το πετύχεις, ο μελαγχολικός έχει ήδη πετάξει πέρα από το σημείο όπου τον περιμένεις. Επειδή η δύναμη της μαύρης χολής είναι ασταθής, ασταθείς είναι και οι μελαγχολικοί.
Πως η αστάθεια, η μεταβλητότητα, οι μεταπτώσεις του μελαγχολικού  μπορούν να εξηγήσουν το μεγαλείο, τη δημιουργικότητα, την ιδιοφυία;  Ποια η σύνδεση ανάμεσα στα πεδία της κουλτούρας, της τέχνης, της ποίησης και του μελαγχολικού;

Αριστοτέλης: Περί μελαγχολίας Μέρος Β



Στον Όμηρο ο θυμός είναι το όργανο της συγκίνησης και η έδρα του πόνου.
Στον Όμηρο ο θυμός είναι το όργανο της συγκίνησης και η έδρα του πόνου.
Aπο το βιβλίο «Μελαγχολία και Ιδιοφυία » εκδόσεις «Άγρα»
Απόδοση: Σάββας Μπακιρτζόγλου, ψυχολόγος-ψυχαναλυτής

Ο μελαγχολικός είναι κατ’ουσίαν πολυμορφικός: η μαύρη χολή προσφέρει στον εκ φύσεως μελαγχολικό εφόρου ζωής όλους τους χαρακτήρες των σταδίων της μέθης (με όλους τους προσήκοντες κινδύνους).
Στον μελαγχολικό περιέχονται εν δυνάμει όλοι οι χαρακτήρες των ανθρώπων γεγονός το οποίο φωτίζει τη θαυμαστή δημιουργικότητα τους. Η μαύρη χολή και το κρασί διαμορφώνουν χαρακτήρες, είναι δηλαδή ηθοποιοί, πλάθουν χαρακτήρες.  Η μαύρη χολή και το κρασί έχουν τα ίδια αποτελέσματα επειδή έχουν την ίδια φύση. Τα πάντα συντελούνται ρυθμιζόμενα από τη θερμότητα.  Η μαύρη χολή είναι ασταθής, ψυχρή ή θερμή. Αυτή είναι η κράση της μελαίνης χολής : πρόκειται για μείγμα ασταθές  το οποίο μπορεί να μεταπίπτει από τη μεγάλη θερμότητα στη μεγάλη ψυχρότητα.
Στη μελαγχολία υπάρχει η σταθερότητα της αστάθειας. Συχνά η κατάσταση της κατάπτωσης είναι η επαναφορά μιας υπερβολής . Έτσι οι σιωπηλοί είναι πολύ συχνά παράφρονες (εκστατικοί).
Η  έννοια της κράσης παραπέμπει στον Ιπποκράτη. Πρόκειται για την θεωρία των βασικών τεσσάρων χυμών: του αίματος, του φλέγματος, της κίτρινης χολής, και της μαύρης χολής. Κατά τον Ιπποκράτη η υγεία εναπόκειται στο καλό μείγμα των χυμών.
Το πάν αφορά στην ισορροπία -έννοια του «μέσου»  της αριστοτελικής «μεσότητας»-  του θερμού και του ψυχρού μέσα στην καρδιά, στην ισορροπία εντός του μείγματος δυο αντιπάλων δυνάμεων με αντίθετη φορά. Η μαύρη χολή στη φυσική της κατάσταση είναι ψυχρή και δε βρίσκεται στην επιφάνεια. Όταν περιέχεται σε υπερβολική ποσότητα στο σώμα προξενεί:

Αριστοτέλης: Περί μελαγχολίας ΜΕΡΟΣ Α’




Η επιδίωξη της μοναξιάς συνδεδεμένη με τη μισανθρωπία συνιστούν τα προεξάρχοντα χαρακτηριστικά της μελαγχολίας.
Η επιδίωξη της μοναξιάς συνδεδεμένη με τη μισανθρωπία συνιστούν τα προεξάρχοντα χαρακτηριστικά της μελαγχολίας.
Aπό το βιβλίο «Μελαγχολία και Ιδιοφυία » εκδόσεις «Άγρα»Απόδοση: Σάββας Μπακιρτζόγλου, ψυχολόγος-ψυχαναλυτής
Σύνοψις: Τα «Προβλήματα», μια συλλογή από σύντομες φυσιογνωστικές πραγματείες στον τύπο των ερωταποκρίσεων, συμπεριλαμβάνονται στο Corpus των έργων του Αριστοτέλη. Το 30ον Πρόβλημα αρχίζει με τη διερεύνηση της σχέσης μελαγχολίας και ιδιοφυίας. Ο συγγραφέας υποστηρίζει ότι οι «περιττοί», όσοι δηλαδή διέπρεψαν στη φιλοσοφία, στην πολιτική, στην ποίηση και τις τέχνες ήταν μελαγχολικοί. Στον δειγματολογικό κατάλογο πρώτος μνημονεύεται ο Ηρακλής, και ακολουθούν ο Λύσανδρος ο Λακεδαιμόνιος, ο Αίας ο Τελλαμώνιος, ο Βελλεροφόντης, ο Εμπεδοκλής, ο Πλάτων και ο Σωκράτης. Υπάρχουν επίσης ενδείξεις και για τη μελαγχολία του ίδιου του Αριστοτέλη. Εκτός όμως από τους μνημονευθέντες μελαγχολικοί ήταν και οι πλείστοι από τους ποιητές και τους «ένθεους» (Μάντεις, Σίβυλλες). Σύμφωνα λοιπόν με τη διδασκαλία που αναπτύσσεται, η επικράτηση της μελαίνης χολής, εις βάρος των τριών άλλων χυμών, προσδίδει στο άτομο ιδιαίτερες ικανότητες και ενδυναμώνει τη δημιουργικότητά του αλλά βέβαια υπό την προϋπόθεση ότι η θερμοκρασία του προνομιακού αυτού υγρού βρίσκεται σε μια μέση κατάσταση. Αν η θερμοκρασία ανέβει υπερβολικά τότε προκαλεί μανικά συμπτώματα και στην αντίθετη περίπτωση καταθλιπτικά. Η σταθερή αστάθεια της μελαίνης χολής συνιστά μια «εύκρατον ανωμαλία» αποφαινόμενη συνάμα ευχή και κατάρα: οι μελαγχολικοί δεν είναι οπωσδήποτε άρρωστοι αλλά η φυσική τους κατάσταση στηρίζεται επί ξηρού ακμής.
Ο Κικέρων στο Tusculanae disputations αποδίδει στον Αριστοτέλη την άποψη ότι όλοι οι ιδιοφυείς είναι μελαγχολικοί, αλλά και ο Σενέκας στο De tranquillitate animae αναφέρει πως κατά τον Αριστοτέλη η ιδιοφυία είναι ανάμικτη με την παραφροσύνη. Κατά τους σύγχρονους ερευνητές ο Αριστοτέλης άντλησε στοιχεία από το έργο του Θεοφράστου «Περί μελαγχολίας» το οποίο όμως έχει χαθεί.
Γιατί οι εξαιρετικοί άνθρωποι είναι μελαγχολικοί; Δυο είναι τα ακραία συμπτώματα της μελαγχολίας: η τρέλα (η εκ-σταση) και τα έλκη .
Το έλκος είναι τραύμα του δέρματος ή του βλεννογόνου που συνοδεύεται από διάλυση του συνδετικού ιστού.
Η μαύρη χολή είναι δυνατό να προσβάλλει είτε τη σκέψη (τρέλα) είτε το σώμα (έλκη) ανάλογα με τη θύρα εσόδου που θα βρει. Κατά τον Aριστοτέλη η μελαγχολία συνδέεται με το κράμα της μαύρης χολής: πρόκειται για ένα από τα υγρά που αρδεύουν το σώμα.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα