Παρασκευή, 5 Σεπτεμβρίου 2014

Η νιότη είναι μια κατάσταση του νου

“Οι νέοι είναι χαρούμενοι, γιατί έχουν την ικανότητα να βλέπουν την Ομορφιά. Όποιος διατηρεί αυτή την ικανότητα, δε γερνά ποτέ” – Φραντς Κάφκα
Felice Casorati
Art: Felice Casorati
Να είστε νέοι
Η νεότητα  δεν  είναι περίοδος της ζωής
Είναι κατάσταση του νου,  η συνέπεια της προθυμίας
Η ιδιότητα της φαντασίας,  η συναισθηματική δύναμη
Η νίκη του θάρρος ενάντια στη δειλία
Η νίκη της λαχτάρας για περιπέτεια  ενάντια στο βόλεμα μιας άχρωμης  ζωής.
Δεν γερνάμε γιατί διανύουμε έναν συγκεκριμένο αριθμό ετών
Γερνάμε  γιατί εγκαταλείπουμε τον ενθουσιασμό μας

Αμφίπολη: Αρχηγείο Apple Vs Τύμβος Καστά

Δύο Μέγα-Κτίρια με διαφορά 2400 ετών εντυπωσιάζουν τον πλανήτη και μοιάζουν εκπληκτικά!






   Είναι άσχετα μεταξύ τους!
   Τα χωρίζουν σχεδόν 2400 χρόνια. Και όμως και τα δύο αντιπροσωπεύουν δύο αυτοκρατορίες ή δυναστείες αν θέλετε.

   Από τη μία πλευρά, η Μακεδονική δυναστεία. Κατέκτησε σχεδόν όλο τον τότε γνωστό κόσμο.
   Από την άλλη η δυναστεία της τεχνολογίας Apple. Στις ημέρες μας, έχει κατακτήσει και πάλι όλο το γνωστό κόσμο με τα προϊόντα της.
   Οι Μακεδόνες, δημιούργησαν τον τύμβο για τους –προφανώς- διάσημους νεκρούς τους που θα αποκαλυφθούν σύντομα, όπως μας λέει το Υπουργείο Πολιτισμού.

Έρευνα: Οι γυναίκες πιο εύκολα «θύματα» ενός ψέματος

Έρευνα: Οι γυναίκες πιο εύκολα «θύματα» ενός ψέματοςΟι γυναίκες θεωρούνται πιο εύκολος «στόχος» παραπλάνησης και είναι πιο πιθανό να ακούσουν ψέματα κατά τη διάρκεια μιας διαπραγμάτευσης, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα από το Πανεπιστήμιο Berkeley της Καλιφόρνιας και το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια. Είτε κατά την αγορά ενός σπιτιού, είτε κατά τη διάρκεια μιας διαπραγμάτευσης για την τιμή του αυτοκινήτου... οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να πέσουν «θύμα» ψεύτικων πληροφοριών!
«Ίσως η αιτία βρίσκεται πίσω από το στερεότυπο ότι το γυναικείο φύλο θεωρείται λιγότερο “ικανό”, αλλά πιο θερμό από ο,τι οι άντρες στις διαπραγματεύσεις. Όσο πιο ζεστή είναι η προσωπικότητα της γυναίκας, σύμφωνα με τη μελέτη, τόσο πιο πιθανό είναι να την ξεγελάσουν κατά τη διάρκεια της συνομιλίας», εξηγεί η Δρ Laura Kray, επικεφαλής της μελέτης.

ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΣΤΗΝ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Φωτογραφία: ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΣΤΗΝ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ
Της Dimitra Papanastasopoulou

Φίλες και φίλοι,

Υποδεχόμαστε τον πρώτο φθινοπωρινό μήνα, τον γλυκύτατο Σεπτέμβριο, που μας απομακρύνει από τη χαλαρότητα των διακοπών και μας ετοιμάζει για την παρακάτω δράση μας.  Λειτουργεί σαν μια ενδιάμεση κατάσταση, δηλαδή. Έτσι, κι εγώ θα σας μιλήσω γενικά για τους ήρωες, αυτή την ιδιαίτερη κατηγορία ανθρώπων που μας κάνουν πάντα να νοιώθουμε  καλύτεροι.
Ο ήρωας είναι συνώνυμος με τον ισχυρό, τον ρωμαλέο, τον ευγενή, τον αξιοπρεπή, τον μεγαλοπρεπή, τον δίκαιο- ιδιότητες που τον κάνουν να ξεχωρίζει από τους άλλους και να πλησιάζει τους θεούς. Γι’ αυτό χαρακτηρίζονταν και σαν ημίθεοι- μια βαθμίδα ανάμεσα στους απλούς θνητούς και στους αθάνατους θεούς. 
Για να υπογραμμίζουν τις ομοιότητες με τους θεούς, οι αρχαίοι Έλληνες απέδιδαν πάντα στους ήρωες ένα θεό για πατέρα και μια όμορφη θνητή σαν μητέρα. Αυτός ο κανόνας αντεστράφη μόνο μια φορά, στην περίπτωση του Αινεία( γιός θνητού και θεάς Αφροδίτης).
Οι ήρωες λατρεύονταν, όπως λατρεύουμε σήμερα τους αγίους. Υπήρξαν περιπτώσεις, αν και σπάνιες, που σε κάποια περιοχή ο ήρωας είχε τόσο μεγάλη σημασία, που εκτόπισε τον θεό που λατρευόταν πριν από εκείνον. Το συνηθέστερο ήταν το αντίθετο: ο ήρωας προϋπήρχε και ο θεός τον εκτόπισε.
Ο Ησίοδος, στο «Έργα και Ημέραι» λέει ότι μετά τις τρείς πρώτες γενεές ανθρώπων που έζησαν με πλήρη οικειότητα με τους θεούς « ο Ζεύς, ο γιός του Κρόνου, εδημιούργησε  πάνω στην εύφορη γη μια τέταρτη φυλή, πιο δίκαιη και πιο ενάρετη, την ουράνια φυλή των ηρώων, που ο προηγούμενος αιώνας τους ονόμαζε ημιθέους... Ο μοιραίος πόλεμος και οι φονικές μάχες τους εθέρισαν όλους, ένα μέρος μπροστά στην επτάπυλη Θήβα, στην χώρα του Κάδμου, όταν ήρθαν σε ρήξη μεταξύ τους για τα κοπάδια του Οιδίποδος, και τους άλλους στην Τροία, όταν, αφού επέρασαν την πλατειά θάλασσα, αγωνίστηκαν για την καλλίκορμη Ελένη. Ο πανίσχυρος γιός του Κρόνου τους έδωσε τότε τροφή και κατοικία διαφορετικές από τους άλλους ανθρώπους και τους ετοποθέτησε στα σύνορα της γης. Οι καλότυχοι αυτοί ήρωες, απηλλαγμένοι από κάθε έγνοια, κατοικούν στα νησιά των Μακάρων, πέρα από τον Ωκεανό με τις βαθειές αβύσσους. Τρεις φορές το χρόνο η γόνιμη γη τους δίνει λαμπρούς και εύχυμους καρπούς».

Παρά τις προσπάθειες που καταβάλλει ο Ησίοδος να διαχωρίσει τους ήρωες από τους δαίμονες- όπως τους ονομάζει- υπάρχουν ανάμεσά τους πολλές ομοιότητες. Σε μεταγενέστερη εποχή, η έννοια του δαίμονα αντικατέστησε την έννοια του ήρωα. Ας δούμε σ’ αυτό το σημείο πώς διηγείται ο ποιητής Άσκρης την γέννηση των δαιμόνων:
«Όταν οι θεοί και οι άνθρωποι εγεννήθηκαν συγχρόνως, οι ουράνιοι κάτοικοι του Ολύμπου δημιούργησαν πρώτα τον χρυσούν αιώνα για τους θνητούς. Επί Κρόνου, οι θνητοί ζούσαν όπως οι θεοί: δεν είχαν έγνοιες, δεν δούλευαν, δεν υπέφεραν από αρρώστιες ή πόνους. Τα πόδια και τα χέρια τους είχαν πάντα την ίδια δύναμη. Μακριά από τα βάσανα, διασκέδαζαν συνεχώς σε συμπόσια... Πέθαιναν σαν να τους έπαιρνε ένας γλυκός ύπνος. Όλα τα καλά φύτρωναν γύρω τους, η γη, γόνιμη, παρήγε μόνη της άφθονους καρπούς. Κι εκείνοι, ελεύθεροι και ειρηνικοί, μοίραζαν τα πλούτη μεταξύ τους. Όταν η πρώτη αυτή γενεά εξαντλήθηκε με τον θάνατο, οι άνθρωποι αυτοί, που ονομάστηκαν γήινα πνεύματα(δαίμονες) έγιναν προστάτες και κηδεμόνες, φύλακες των θνητών. Παρακολουθούν τις καλές ή κακές πράξεις τους και σκεπασμένοι μ’ ένα σύννεφο, διατρέχουν όλη τη γη σκορπίζοντας τον πλούτο. Αυτό είναι το βασιλικό προνόμιο που πέτυχαν για τον εαυτό τους».
Οι ήρωες ή δαίμονες ήταν, επομένως,  οι πρόγονοι των λαών. Τα σώματά τους είχαν ταφεί στην πόλη ή την περιοχή τους και δεδομένης της πίστης ότι η ψυχή δεν εγκαταλείπει το σώμα, οι νεκροί αυτοί είχαν πολύ στενούς δεσμούς με τη γη που τους κάλυπτε. Από εκεί, από το βάθος των τάφων τους, αγρυπνούσαν για την πολιτεία και προστάτευαν τη χώρα.

Ο ήρωας είναι συνώνυμος με τον ισχυρό, τον ρωμαλέο, τον ευγενή, τον αξιοπρεπή, τον μεγαλοπρεπή, τον δίκαιο- ιδιότητες που τον κάνουν να ξεχωρίζει από τους άλλους και να πλησιάζει τους θεούς. Γι’ αυτό χαρακτηρίζονταν και σαν ημίθεοι- μια βαθμίδα ανάμεσα στους απλούς θνητούς και στους αθάνατους θεούς. 

Για να υπογραμμίζουν τις ομοιότητες με τους θεούς, οι αρχαίοι Έλληνες απέδιδαν πάντα στους ήρωες ένα θεό για πατέρα και μια όμορφη θνητή σαν μητέρα. Αυτός ο κανόνας αντεστράφη μόνο μια φορά, στην περίπτωση του Αινεία( γιός θνητού και θεάς Αφροδίτης).


Οι ήρωες λατρεύονταν, όπως λατρεύουμε σήμερα τους αγίους. Υπήρξαν περιπτώσεις, αν και σπάνιες, που σε κάποια περιοχή ο ήρωας είχε τόσο μεγάλη σημασία, που εκτόπισε τον θεό που λατρευόταν πριν από εκείνον. Το συνηθέστερο ήταν το αντίθετο: ο ήρωας προϋπήρχε και ο θεός τον εκτόπισε.

ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΓΧΟΛΥΤΙΚΟ?


Το φαγητο ειναι αγχολυτικο?
    Το φαγητό λένε πως είναι μία από τις μεγαλύτερες απολαύσεις της ζωής και τα τελευταία χρόνια έχει τείνει να γίνει αγχολυτικό «φάρμακο» για πολλές γυναίκες και άνδρες.
     Η σχέση του ανθρώπου με το φαγητό ξεκινά από την εμβρυική ζωή και συνεχίζεται μέχρι το τέλος γιατί η λήψη τροφής είναι ευχαρίστηση οπότε και ο ανθρώπινος εγκέφαλος ζητά την επανάληψη των πράξεων που προκαλούν ευφορία και χαρά.

    Όνειρα γονέων παιδεύουσι τέκνα



    Οι γονείς αποτελούν δύο από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους στη ζωή των παιδιών και η επιρροή τους είναι αναμφισβήτητα μεγάλη στην εξέλιξη της προσωπικότητας και της ζωής τους. Δεν χωρά αμφιβολία πως όλοι οι γονείς κάνουν όνειρα για τα παιδιά τους στα οποία τα βλέπουν να είναι υγιή, ευτυχισμένα και να διαπρέπουν επαγγελματικά. Τα όνειρα, όμως, δημιουργούν ελπίδες οι οποίες με τη σειρά τους προκαλούν προσδοκίες που μπορούν να καταντήσουν θηλιά στο λαιμό των παιδιών καθώς τα ίδια θα προσπαθούν συνεχώς να ανταποκριθούν στα υψηλά πρότυπα που έχουν θέσει οι γονείς τους.

    Από την εφηβεία στην ενηλικίωση, το παιδί έχει να οραματιστεί τα προσωπικά του όνειρα και να διαχειριστεί τις προσδοκίες των γονέων, τα οποία αρκετές φορές δεν συνάδουν. Όταν οι επιθυμίες των γονιών συμβαδίζουν με των παιδιών τότε το παιδί νιώθει αποδεκτό από το οικογενειακό περιβάλλον και αισθάνεται ασφάλεια και αυτοπεποίθηση να συνεχίσει σε αυτό που θέλει. Δυστυχώς, όμως, υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις οικογενειών που τα μέλη τους συγκρούονται καθώς τα όνειρα των γονέων έρχονται αντιμέτωπα με τα θέλω των παιδιών.

    "Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν στο Μαντείο τους, όχι επειδή ήταν προληπτικοί και ανόητοι, αλλά επειδή δεν μπορούσαν να ζήσουν χωρίς να πιστεύουν σ΄ αυτό"

    Φωτογραφία: Βάσω Δενδροπούλου

Φίλες και φίλοι καλησπέρα! Καλό μήνα και καλή εβδομάδα! 

Σ΄ ένα νέο κύκλο δημοσιεύσεων θ΄ ασχοληθούμε με τη σχέση των αρχαίων Ελλήνων με την μαντική τέχνη, τα είδη της, καθώς και τα Μαντεία απ΄ όπου ελάμβαναν τις προγνώσεις για το μέλλον. 
"Ξέρω καλά ότι ο θεός έτσι πάντα ενεργεί: τον σοφό παρακινεί μ΄ αινιγματικά λόγια, και τους ανόητους διδάσκει καθαρά και σύντομα" Σοφοκλής.

Η ετυμολογία της μαντικής και της μαντείας ανάγεται στο ρήμα μαίνεσθαι. Δηλαδή τα σχετικά φαινόμενα θεωρούνταν καταστάσεις ιερής μανίας, δηλαδή έκστασης κάτι που σημαίνει την, έως ένα βαθμό, απώλεια του εγώ όσο διαρκούσε η κατάσταση αυτή. Στον αρχαίο κόσμο η μαντική συνδεόταν με κάποια θεότητα, που πρόσφερε την πληροφορία που λάμβανε ο μάντης, ο οποίος ήταν το διάμεσο μέσω του οποίου η θεότητα πληροφορούσε για το μέλλον. 
Υπήρχαν τεχνητοί τρόποι για να μεταβεί το πρόσωπο σε κατάσταση «διαμεσότητας». Ας θυμηθούμε τα φύλλα δάφνης της Πυθίας ως ένα μικρό παράδειγμα. Κατά τον Πλούταρχο η πρόβλεψη του μέλλοντος είναι αποτέλεσμα συντονισμού της ψυχής του μάντη με τον κόσμο του υπερπέραν, ο οποίος φωτίζεται από τον Απόλλωνα - θεό του φωτός και του Ήλιου - οι ακτίνες του οποίου ξεδιαλύνουν το σκότος και τίποτα δεν είναι κρυφό από αυτόν. Η Κασσάνδρα, οι Σίβυλλες και οι Πυθίες θεωρούνταν « 'εξ 'Απόλλωνος μαινόμεναι ».

Η αγωνία και ο φόβος του ανθρώπου μπροστά στο άγνωστο και η επιθυμία του να προσεγγίσει την αιωνιότητα, αποτελούν βασικό έναυσμα της προσπάθειάς του να εξηγήσει και να αναλύσει τα συμβάντα του παρελθόντος αλλά και να έχει επίγνωση των συμβάντων του μέλλοντος με κάθε μέσο. Ένα απ’ αυτά τα μέσα αποτελεί η μαντεία. Μαντεία λοιπόν είναι η τέχνη πρόβλεψης του μέλλοντος και ερμηνείας του παρόντος και του παρελθόντος με μέσα που δεν βασίζονται στη λογική και στην επιστήμη. Βασικό της στοιχείο είναι αναμφισβήτητα ο νόμος της αιτιότητας, δηλαδή η αναζήτηση των αιτιών μιας ενέργειας για να είναι εφικτή η πρόγνωση του μέλλοντος. Επίσης ίσως, όπως μας λέει η Εύα Πάλμερ στο βιβλίο της "Ιερός Πανικός", "μερικές φορές, κατά τη διάρκεια ενός κύκλου εμπειριών, μια αστραπή από έναν κύκλο να ξεφεύγει και να διαπερνά το σπίτι κάποιου, έτσι που η όρασή του να θαμπώνεται από το περίσσειο φως" ή, να προσθέσουμε, η εσωτερική όρασή του να μεγθύνεται έως του σημείου ένας ανώτερος εαυτός να δίνει απαντήσεις σε χρόνια διατυπωμένα ερωτήματα...

Ο Σωκράτης πίστευε πως η μαντική μπορεί να γίνει κτήμα κάθε ανθρώπου μέσω της αυτογνωσίας. Για τους Στωικούς κάθε συμβάν συνδέεται με το σύνολο των γεγονότων, παρελθόντων, παρόντων και μελλόντων. Κατά τον Δημόκριτο οι ψυχές των προφητών και των τρελλών έχουν διαφορετική σύνθεση από τις ψυχές των υπόλοιπων ανθρώπων. Προκειμένου να επιτευχθεί η πρόγνωση είναι απαραίτητο η ψυχή να ελευθερωθεί από τους περιορισμούς του χώρου και του χρόνου. Γι' αυτό και οι μαντικές ικανότητες αυξάνονται στο μέγιστο σε κατάσταση ύπνωσης ή έκστασης.

 Η ανίχνευση του αγνώστου κατά τους αρχαίους Έλληνες γινόταν μέσω των Θεών ή των σημείων που εκείνοι δίνουν στους ανθρώπους. Αυτό επιτυγχάνονταν με άμεσο, έμμεσο, σαφή ή συμβολικό τρόπο. 

Οι αρχαίοι Έλληνες διαιρούσαν τη μαντική τέχνη σε δύο κατηγορίες: στην άτεχνη και την έντεχνη, ονόματα τα οποία αποδόθηκαν από τον Κικέρων στο Περί Μαντείας (De Divinatione). Η φυσική ή άτεχνος μαντεία ήταν μια «έμφυτη» ικανότητα προφητείας, μια θεόπνευστη ορμή, που μ’ αυτήν ο άνθρωπος γινόταν όργανο θείου πνεύματος. Αποτελούσε ένα χάρισμα που ασκούνταν με άμεσο τρόπο από ένα αγνό άτομο και ήταν κάθε στιγμή έτοιμο να δεχθεί την έμπνευση και να αποκαλύψει τη θεία βούληση. Από την άλλη πλευρά, η έντεχνη ή επαγωγική μαντεία διδασκόταν και συμπληρωνόταν από μακροχρόνια προσωπική πείρα. Διακρινόταν σε μαντική από έμψυχα όντα ή φυτά και σε μαντική από άψυχα αντικείμενα. 

Οι Έλληνες θεωρούσαν πιο παλιά και επομένως πιο σεβαστή την άτεχνη μαντεία. Υπάρχουν δύο τρόποι άσκησης της άτεχνης μαντείας: α) «διά εμπνεύσεως» και β) «δια χρησμών» . Η πρώτη εξασκούταν  μόνο από άτομα τα οποία βρίσκονταν σε κατάσταση έμπνευσης και δεν ήταν απαραιτήτως ιερείς. Αντίθετα η δεύτερη εξασκούταν από μάντεις, ιερείς, κλπ οι οποίοι έπεφταν σε έκσταση με διάφορα τεχνητά μέσα. 

Ο πρώτος τρόπος άσκησης της άτεχνης μαντείας, δηλαδή «διά εμπνεύσεως» ασκούταν από τριών ειδών μάντεις: τους δαιμονόληπτες, τους ενθουσιαστικούς και τους εκστατικούς. Οι δαιμονόληπτοι αποκαλούνταν «πυθωνικοί ή πύθωνες» και «εγγαστρίμυθοι ή εγγαστρίται» σε περίπτωση που έφεραν στην κοιλιά τους δαίμονες/θεούς. Ο πρώτος που δίδαξε αυτήν την τεχνική ήταν ο Ευρυκλής. Οι ενθουσιαστικοί (Ορφεύς, Μουσαίος, Αμφίων κλπ) ήταν μάντεις ή άλλα πρόσωπα που περιέπεφταν ξαφνικά σε μαντική έξαρση. Τέλος, οι εκστατικοί περιέπεφταν σε πλήρη αναισθησία για πολύ ώρα, κατά την οποία η ψυχή τους απελευθερωνόταν από το σώμα και αποκτούσε πολύ ισχυρές δυνάμεις. Χαρακτηριστικά παράδειγμα αποτελούν ο μάντης Επιμενίδης και από γυναίκες η Κασσάνδρα, η Πυθία και οι Σίβυλλες. Τέλος στη θεία έμπνευση εντάσσονται και τα όνειρα, τα οποία στέλνονταν από τους θεούς (π.χ. ο Όνειρος). Στα όνειρα εμφανίζονταν θεότητες ή σκιές πεθαμένων και με έναν συμβολικό τρόπο δήλωναν τη βούληση των θεών. Υπήρχαν όμως και φορές που οι θεοί έστελναν όνειρα απατηλά.

Ο δεύτερος τρόπος άσκησης της άτεχνης μαντικής τέχνης («δια χρησμών») ασκούνταν κυρίως από τα μαντεία ή χρηστήρια και οι χρησμοί δίνονταν με διαφορετικό τρόπο από μαντείο σε μαντείο. Άλλες ονομασίες των χρησμών ήταν μαντεύματα, θεοπρόπια, φήμες, θέσφατα και λόγια και των μάντεων χρησμωδός ή χρησμολόγος (=εξηγητής / συλλέκτης χρησμών). Οι χρησμοί συχνά επηρέαζαν τις πολιτικές και ιστορικές εξελίξεις ενός έθνους.

 Η έντεχνη μαντεία εξαρτιόταν από σημεία που προϋπέθεταν σπουδή και γνώση, ενώ ερμηνεύονταν με βάση δεισιδαιμονίες και προλήψεις από γιατρούς, μάντεις, κήρυκες κλπ, οι οποίοι αποτελούσαν υψηλή κοινωνική τάξη. Τα σημεία αυτά θεωρούνταν ότι τα έστελνε ο Δίας και για αυτό το λόγο ονομάζονταν «διοσημίες», π.χ. αστραπές, κεραυνοί, βροντές κλπ. Η υπεροχή της έντεχνης μαντικής κατά τους πρώιμους χρόνους φαίνεται και από την εκτενή πραγμάτευσή της από τον Όμηρο, όπου τα διάφορα είδη της κατείχαν σημαντικό ρόλο τόσο στον ιδιωτικό, όσο και στο δημόσιο βίο: Η οιωνοσκοπία π.χ, καθώς και η εμπυρομαντεία, αναφέρονται πάρα πολύ συχνά ως τρόποι ερηνείας της θείας βούλησης και ως αρωγοί στη λήψη καθοριστικών αποφάσεων.

Παρ΄ όλα αυτά, η εμπνευσμένη μαντική στον Όμηρο δεν ήταν εντελών άγνωστη. Άτομα όπως ο Κάλχας και ο Έλενος εμφανίζονται να προφητεύουν κατόπιν θείκής εμπνεύσεως, δίχως τη βοήθεια θεϊκών σημαδιών, ενώ μια φορά στην Ιλιάδα αναφέρεται το όνομα "Πυθώ πετρήεσσα", το οποίο μάλλον αναφέρεται στην Πυθία των Δελφών. Δείγματα άσκησης της εμπνευσμένης μαντικής έχουμε σε όλη τη διάρκεια της αρχαιότητας και για στις κύριες μεθόδους της θ΄ αναφερθούμε στην δημοσίευση της ερχόμενης Δευτέρας.

Ωστόσο, αξίζει ν΄ αναφερθεί πως ο ιστορικός μελετητής του αρχαίου κόσμου Έρικ Ρόμπερτσον Ντοντς μας λέει ότι "Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν στο Μαντείο τους, όχι επειδή ήταν προληπτικοί και ανόητοι, αλλά επειδή δεν μπορούσαν να ζήσουν χωρίς να πιστεύουν σ΄ αυτό". Το μαντείο σήμαινε πίστη και θρησκεία. 

Πηγές: Philipp Vandenberg - Το μυστήριο των Μαντείων, Μαντική στην αρχαιότητα, titanis pblogs.gr, Έλένη Δραγώνα στην ειδική έκδοση του περιοδικού Άβατον "Τα μεγάλα αινίγματα της αρχαίας Ελλάδας".

    "Ξέρω καλά ότι ο θεός έτσι πάντα ενεργεί: τον σοφό παρακινεί μ΄ αινιγματικά λόγια, και τους ανόητους διδάσκει καθαρά και σύντομα" Σοφοκλής.

    Η ετυμολογία της μαντικής και της μαντείας ανάγεται στο ρήμα μαίνεσθαι. Δηλαδή τα σχετικά φαινόμενα θεωρούνταν καταστάσεις ιερής μανίας, δηλαδή έκστασης κάτι που σημαίνει την, έως ένα βαθμό, απώλεια του εγώ όσο διαρκούσε η κατάσταση αυτή. Στον αρχαίο κόσμο η μαντική συνδεόταν με κάποια θεότητα, που πρόσφερε την πληροφορία που λάμβανε ο μάντης, ο οποίος ήταν το διάμεσο μέσω του οποίου η θεότητα πληροφορούσε για το μέλλον. 

    Υπήρχαν τεχνητοί τρόποι για να μεταβεί το πρόσωπο σε κατάσταση «διαμεσότητας». Ας θυμηθούμε τα φύλλα δάφνης της Πυθίας ως ένα μικρό παράδειγμα. Κατά τον Πλούταρχο η πρόβλεψη του μέλλοντος είναι αποτέλεσμα συντονισμού της ψυχής του μάντη με τον κόσμο του υπερπέραν, ο οποίος φωτίζεται από τον Απόλλωνα - θεό του φωτός και του Ήλιου - οι ακτίνες του οποίου ξεδιαλύνουν το σκότος και τίποτα δεν είναι κρυφό από αυτόν. Η Κασσάνδρα, οι Σίβυλλες και οι Πυθίες θεωρούνταν « 'εξ 'Απόλλωνος μαινόμεναι ».

    Δε ζούμε. Προσπαθούμε μόνο να μην πεθάνουμε...


    Όχι, κάποιοι δε θέλουν να συναντήσουν το πρόσωπο του γνήσιου, του μεγάλου έρωτά τους.
Το πρόσωπο που θα τους συγκλονίσει.
Δεν έχουν τα κότσια για τόσο κίνδυνο, για τόση οδύνη.
Και να το συναντήσουν, θα κάνουν πως δεν το κατάλαβαν.
Και να το κατάλαβαν, θα προσπαθήσουν να το υποτιμήσουν.
Θα το στολίσουν με ελαττώματα για να το αποφύγουν.
Για να δικαιολογηθούν που δεν τολμούν.
Ίσως και να μην πιστεύουν πως το αξίζουν.
Έχουν πολύ ψυχικό και πνευματικό μόχθο όλα τούτα...
Είναι απίστευτο, αλλά οι περισσότεροι έτσι περίπου ζούμε τις ζωές μας.
Δε ζούμε. Προσπαθούμε μόνο να μην πεθάνουμε...
...Μάρω Βαμβουνάκη...

    Όχι, κάποιοι δε θέλουν να συναντήσουν το πρόσωπο του γνήσιου, του μεγάλου έρωτά τους.

    Το πρόσωπο που θα τους συγκλονίσει.

    Δεν έχουν τα κότσια για τόσο κίνδυνο, για τόση οδύνη.

    Και να το συναντήσουν, θα κάνουν πως δεν το κατάλαβαν.

    Και να το κατάλαβαν, θα προσπαθήσουν να το υποτιμήσουν.

    Θα το στολίσουν με ελαττώματα για να το αποφύγουν.

    Προσοχή: Κινδυνεύετε από διαβήτη αν πίνετε…

    Προσοχή: Κινδυνεύετε από διαβήτη αν πίνετε...

    Επιστήμονες από το Καρδιολογικό Νοσοκομείο «San Daniele», στο Ούντινε, προειδοποιούν μέσα από τη νέα τους μελέτη για έναν άγνωστο μέχρι σήμερα παράγοντα που διπλασιάζει τις πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη.
    Στο πλαίσιο της μελέτης τους, οι ερευνητές μελέτησαν στοιχεία από 1.180 ασθενείς, ηλικίας μεταξύ 18-45 ετών, οι οποίοι έπασχαν από υπέρταση, αλλά όχι διαβήτη. Από αυτούς, το 87% έπιναν 1-3 φλιτζάνια ημερησίως και το 13% κατανάλωναν περισσότερο.

    Τι Παρίσι- τι γ@#!σι…

    ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
    Όπως προεξοφλούσαν όσοι παρακολουθούν τις εξελίξεις χωρίς τα γυαλιά της σκοπιμότητας  η τρόικα των δανειστών επανέλαβε στους υπουργούς  το αυτονόητο: Να προσέχετε που βάζετε τις υπογραφές σας. Με άλλα λόγια οι τροικανοί ζήτησαν να τηρηθούν απαρέγκλιτα τα όσα αναγράφονται αναλυτικά στο μνημόνιο.

    Πώς να αποκτήσεις πιο λευκά δόντια με φυσικό τρόπο. Είναι πανεύκολο!


    Πώς να αποκτήσεις πιο λευκά δόντια με φυσικό τρόπο. Είναι πανεύκολο!

    Θέλεις να λευκάνεις τα δόντια σου με φυσικό τρόπο; 

    Με δύο πολύ απλά υλικά που ο καθένας έχει στην κουζίνα του μπορείς να πετύχεις πολύ καλά και γρήγορα αποτελέσματα.

    Τι θα χρειαστείς:

    Πόση νικοτίνη έχει η μελιτζάνα;

    Είναι φρούτο και στη Βοτανολογία ταξινομείται ως μούρο. Παλαιότερα οι Ευρωπαίοι την ονόμαζαν τρελό μήλο και πίστευαν ότι προκαλεί λέπρα, παραφροσύνη και δύσοσμη αναπνοή. Με τα χρόνια η μελιτζάνα μελετήθηκε καλύτερα και απέκτησε εξαιρετικό όνομα και σπουδαία αντιοξειδωτική φήμη. Ωστόσο πάντα θα την κυνηγάει η ρετσινιά ότι περιέχει δύο τοξικές ουσίες που την κάνουν να είναι πικρή: Νικοτίνη και σολανίνη.
    Συγγενής του… καπνού!

    ΤΖΙΧΑΝΤ ΚΑΙ... ONE DAY IN SEPTEMBER


    Η βελόνα καβάλησε στις 4 η ώρα, όταν είχε αρχίσει να χαράζει, ξημερώματα 5 Σεπτεμβρίου, σα σήμερα το 1972, λίγο έξω από το ολυμπιακό χωριό. Με αθλητικές φόρμες και βαρειές αθλητικές τσάντες οι «σκιές» που τις κουβαλούσαν  πέρασαν το φράκτη. Είναι οκτώ στον αριθμό αποφασισμένοι για όλα, ορκισμένοι στην εξτρεμιστική ομάδα «Μαύρος Σεπτέμβρης», που λειτουργεί ανοικτά μέσα στην Οργάνωση για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης.
    Κανένας δεν περίμενε εκείνο που συνέβη έξι ημέρες πριν τελειώσουν οι ολυμπιακοί αγώνες τουΜονάχου.
    Οι τρομοκράτες γνωρίζοντας που βαδίζουν κατευθύνονται στην πτέρυγα που κοιμούνται οι αθλητές του Ισραήλ. Κτυπάνε μια πόρτα και εμφανίζεται ένας προπονητής. Τον σκοτώνουν επιτόπου, όπως και τον αρσιβαρίστα που προσπάθησε να μετατραπεί σε «ντουλάπα» και να τους εμποδίσει την είσοδο.

    ΤΙ ΝΑ ΤΟΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗΑ!


    Τον βασιληά Όθωνα τον αποφάσισαν οι ξένοι. Δεν μιλάς για Ελλάδα, μάλιστα για τη “νικήτρια” του Τούρκου, αν δεν λαμβάνεις υπ' όψιν ότι αυτοί που σε βοήθησαν να απελευθερωθείς συμφώνησαν ποιον βασιληά θα έχεις. Και, μάλιστα, δεσμευτήκανε μ' ένα κωλόχαρτο που υπεγραψαν ότι το κωλόπαιδο που θα διαλέξουν δεν θα προέρχεται από τη δική τους βασιλική αυτή. Δεν θα είναι, δηλαδή, Άγγλος, ούτε Γάλλος και Ρώσος.
    Οι ξένες δυνάμεις, λοιπόν, είχαν αποφασίσει ότι το προτεκτοράτο Ελλάδα χρειάζεται ένα θρόνο, ότι δεν ελέγχεται αλλοιώς η σακούλα σ' αυτή τη γωνιά της Μεσογείου. Κι όταν έδιωξαν τον Όθωνα, όχι οι Έλληνες, αλλά οι Άγγλοι, πάντα οι ξένοι, έστειλαν άλλο, δικής τους επιλογής, προγκηπόπουλο, να φορέσει το στέμμα της... Ελλάδος.

    Η ΑΠΟΘΕΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ ΜΠΑΣΚΕΤ


    Πηγή: INTIME
    Γράφει ο ΜΑΝΟΣ ΜΑΝΟΥΣΕΛΗΣ
    Η Ελλάδα νίκησε και την Αργεντινή, έκανε το 5-0 και τώρα αντιμετωπίζει την Σερβία σε ένα παιχνίδι δίχως αύριο, για να προκριθεί στους οκτώ του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Ισπανίας! Μέσα σε αυτή την πρόταση περικλείονται όσα συνέβησαν την περασμένη εβδομάδα στην Σεβίλλη και οδήγησαν αήττητη την Εθνική μας ομάδα στην κορυφή του ομίλου!
    Είναι αλήθεια ότι οι πέντε νίκες που πέτυχε το συγκρότημα του Φώτη Κατσικάρη στην πρώτη φάση του Μουντομπάσκετ δεν θα μείνουν στην ιστορία αν δεν νικήσουμε την Σερβία. Ετσι είναι το σύστημα της διοργάνωσης, δεν συγχωρεί την ήττα! Αδικία! Διότι μετά από πολλά χρόνια ξαναβλέπουμε την Εθνική ομάδα να παίρνει νίκες με εμφανίσεις που αποθεώνουν το …κανονικό μπάσκετ.

    Οι κίνδυνοι που κρύβει το ξύρισμα στην ευαίσθητη περιοχή

    Οι κίνδυνοι που κρύβει το ξύρισμα στην ευαίσθητη περιοχή

    Το ξύρισμα είναι η δημοφιλέστερη μέθοδος αποτρίχωσης που επιλέγουν άνδρες και γυναίκες για κάθε σημείο του σώματος. Μάλιστα, αρκετοί το επιλέγουν για να απαλλαγούν από την ανεπιθύμητη τριχοφυΐα στην περιοχή των γεννητικών οργάνων.
    Μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση American Journal of Obstetrics & Gynecology δείχνει ότι το 87% των γυναικών επιλέγει να κάνει αποτρίχωση στην ευαίσθητη περιοχή και μάλιστα τα 90% εξ αυτών προτιμά το ξυραφάκι.
    Η επικεφαλής της μελέτης Άντρεα ΝτεΜαρία προειδοποιεί τους κινδύνους που ενέχει η συγκεκριμένη πρακτική. Δηλώνει χαρακτηριστικά πως «οι γυναίκες δεν αντιλαμβάνονται πόσο επικίνδυνο είναι το ξύρισμα στην περιοχή των γεννητικών οργάνων επειδή συνήθως είναι ασφαλές σε άλλα σημεία του σώματος».

    Αυχενικό σύνδρομο: Τρεις εύκολες ασκήσεις που ανακουφίζουν τον πόνο

    Αυχενικό σύνδρομο: Τρεις εύκολες ασκήσεις που ανακουφίζουν τον πόνο

    Ο πόνος στον αυχένα ταλαιπωρεί πολύ συχνά τους υπαλλήλους γραφείου, καθώς παραμένουν καθηλωμένοι μπροστά στον υπολογιστή ή σκυμμένοι επάνω από έγγραφα για αρκετές ώρες την ημέρα.
    Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης είναι εξαιρετικά αποτελεσματικές στην αντιμετώπιση του αυχενικού, καθώς ανακουφίζουν σημαντικά από τον πόνο. Μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Εθνικό Κέντρο Ερευνών για το Εργασιακό Περιβάλλον της Δανίας, στην οποία συμμετείχαν 42 γυναίκες ηλικίας 36 έως 52 ετών, έδειξε ότι τρεις συγκεκριμένες ασκήσεις μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση του πόνου έως και κατά 80%.

    Απόφαση σταθμός «σπάει» τον κατώτατο μισθό των 586 ευρώ

    Απόφαση σταθμός «σπάει» τον κατώτατο μισθό των 586 ευρώ

    Απόφαση του Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας (ΟΜΕΔ) με την οποία ορίζεται σε κλαδική σύμβαση που έληξε εισαγωγικός μισθός 1.010 ευρώ αντί των 586 ευρώ που είχε επιβληθεί φέρνει ολική ανατροπή στους μισθούς του Μνημονίου.

     Η απόφαση που αφορά στην κλαδική σύμβαση των Τεχνικών Ραδιοφώνου ανατρέπει για πρώτη φορά τον νομοθετημένο μισθό.

     Οι τεχνικοί ζητούσαν σύμβαση με μισθούς πολύ πιο πάνω από τα 586 ευρώ που οι ιδιοκτήτες δεν ήταν διατεθειμένοι να δώσουν. 

    Η απόφαση του ΟΜΕΔ για πρώτη φορά καθορίζει σε συλλογική σύμβαση εισαγωγικό μισθό 1.010 ευρώ αναδρομικά από 9 Ιανουαρίου του 2013, γκρεμίζοντας το νομοθετημένο βασικό μισθό των 586 ευρώ. 

    Η δράση

    A red button with the words "Take action" on it

    Και εκεί που για χρόνια καθόμουν και σχέδια έκανα, ανακάλυψα ότι ενώ είχα μαζέψει όνειρα σωρό, όσο καθόμουν, ούτε ένα δεν είχα κάνει πραγματικότητα.
    Και εκεί που ατένιζα το μέλλον μου πόσο μακρινό μου φαινόταν, ανακάλυψα ότι τελικά, όποτε προς αυτό βήματα έκανα, εκείνο πιο κοντά ερχόταν.
    Και εκεί που έβλεπα τα πόδια μου από το φόβο να είναι βαριά, μόλις σήκωσα το κεφάλι μου ορθό και κοίταξα εμπρός, τα πόδια ακολουθούσαν το βλέμμα μου.
    Και εκεί που πίστευα πως μια ευκαιρία μου λείπει, μόλις άρχισα τις ικανότητές μου και την αντίληψή μου να καλλιεργώ, είδα τις ευκαιρίες να είναι ένα σωρό.

    Το μίσος είναι μια κατάσταση εσωτερικού διαχωρισμού


    Ναι είναι εύκολο να αγαπάς αυτόν που έχει ίδιες ιδέες, πιστεύω και φιλοσοφία με εσένα…
Το δύσκολο είναι να μπορείς να αγαπάς και τον αντιφρονούντα…
Και σαν Αγάπη δεν εννοώ το συναίσθημα, αλλά εκείνη την κατάσταση στο Είναι σου που δεν έχει χώρο για μνησικακία και εκδίκηση, ή αυτοδικαίωση,  αλλά σε αφήνει σε μια διαρκή εσωτερική Ειρήνη…
2000 χρόνια όμως, ο χριστιανισμός προσπάθησε να εξολοθρεύσει όλους τους εχθρούς του, … Και απορώ… Πως γίνεται να ασπάζεσαι μια θρησκεία που σε εκπαιδεύει να μισείς…
Το μίσος, έτσι κι αλλιώς είναι μια κατάσταση εσωτερικού διαχωρισμού, μια κατάσταση που βιώνει ο άνθρωπος σε όλον τον πλανήτη… δεν χρειαζόμασταν και έναν θεό για να μας δείξει ποιους πρέπει να μισούμε, το κάναμε και από μόνοι μας…
Και όσο εμείς τρωγόμαστε μεταξύ μας, για την θρησκεία, την χώρα, το πολιτικό κόμμα, την φυλή μας, κάποιοι εκεί έξω ( λίγοι η αλήθεια είναι)  υπηρετούν το «διαίρει και βασίλευε», σφίγγοντας ολοένα και περισσότερο το χαλινάρι στο λαιμό μας…
Εξυπνάδα να το πω...
΄Όπως και να γίνει πάντως, το σίγουρο είναι ότι ο Άνθρωπος δεν μας μήνυσε κάτι τέτοιο… αυτό το έκανε ο άνθρωπος, γιατί μόνο αυτός δεν έχει κανέναν Θεό μέσα του…
Ναι, ναι, ξέρω… είμαι αιρετική!

Καλημέρα <3 <3 <3

    Ναι είναι εύκολο να αγαπάς αυτόν που έχει ίδιες ιδέες, πιστεύω και φιλοσοφία με εσένα…

    Το δύσκολο είναι να μπορείς να αγαπάς και τον αντιφρονούντα…

    Και σαν Αγάπη δεν εννοώ το συναίσθημα, αλλά εκείνη την κατάσταση στο Είναι σου που δεν έχει χώρο για μνησικακία και εκδίκηση, ή αυτοδικαίωση, αλλά σε αφήνει σε μια διαρκή εσωτερική Ειρήνη…

    Έξαλλος Μητροπολίτης ωρύεται για το αντιρατσιστικό στον επί 35 χρόνια σύντροφο και βοηθό του

    mitropolites

    Έξαλλος με το περιεχόμενο του αντιρατσιστικού νομοσχεδίου ήταν χθες το βράδυ ο Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Σμίξης, Φαρκαδόνας και Γαυγαμήλων, Λαυρέντιος, σύμφωνα με πληροφορίες που προέρχονται από τον επί 35 συναπτά έτη βοηθό του, συνοδοιπόρο και σύντροφο του στη Ζωή και Την Πίστη, διάκονο Απόστολο, με τον οποίο ο σεβασμιότατος αυτόν τον καιρό συγκατοικεί. Το νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα από την Βουλή, προβλέπει ποινές για όσους προβαίνουν σε ρατσιστικά παραληρήματα προτρέποντας σε πράξεις βίας κατά συγκεκριμένων ομάδων πολιτών με βάση τη φυλή, το χρώμα, τον σεξουαλικό ή άλλο προσανατολισμό.

    Περί μέθης

    Κωστής Παπαγεώργης





    Μία είναι η αναπνοή που μας ζει, 
    ένας ο θάνατος που μας πεθαίνει.
    Μέσα σε αυτό το ένα υπάρχει ο δρόμος της περίφοβης αυτοσυντήρησης, 
    της φτηνής τόλμης, 
    της πλεονεξίας που δεν τρώει τα σκατά της, 
    της άλογης υπερβολής, 
    του σοφά εκλεγμένου θανάτου.

    Η μεταστοιχείωση της σεξουαλικής ενέργειας σε πνευματική θεία δημιουργική δύναμη είναι η ανάσταση από το θάνατο στην αιώνια ζωή




    Κάνουμε λάθος όταν προσπαθούμε να αντικαταστήσουμε την αγάπη με την σεξουαλικότητα. Φαίνεται αρκετά φυσικό, ας πούμε, για τις γυναίκες, που δεν ένιωσαν ποτέ και την παραμικρή έκφραση αγάπης, από άψυχους, βαρετούς και χωρίς ενδιαφέρον συζύγους, να πιστεύουν πως η τρυφερότητα, που δείχνει ο άνδρας που ενδιαφέρεται για τη γυναίκα του κατά τη διάρκεια της σύντομης περιόδου του σεξουαλικού ενθουσιασμού, συνιστούν αγάπη κι επομένως να θέλουν να έχουν σεξουαλικές επαφές με τους συζύγους, όσο πιο συχνά μπορούν.

     Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως ενδιαφέρονται πρωταρχικά για τη σεξουαλική επαφή αυτή καθ’ εαυτή, αλλά πως επιθυμούν ένα μικρό κομμάτι αγάπης. Εάν ο σύζυγος τις απογοητεύσει και εάν βρουν την ευκαιρία – και σχεδόν πάντα τη βρίσκουν! – προσπαθούν τότε να πάρουν αγάπη από έναν άλλο άνδρα και να βιώσουν τη σεξουαλικότητα στην πληρότητά της. Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν το κάνουν εξαιτίας της έλλειψης σωματικής ικανοποίησης. Το σώμα επιθυμεί τη σεξουαλική ικανοποίηση λιγότερο συχνά, απ’ όσο κανείς φαντάζεται.

    Απόρριψη και Εγκατάλειψη


    Υπάρχουν δυο μεγάλα τέρατα που οι περισσότεροι από εμάς νιώθουν την απειλή τους είκοσι τέσσερεις ώρες το 24ωρο και ο φόβος της παρουσίας τους μας αναγκάζει να έχουμε πολύ συγκεκριμένες σκέψεις και συμπεριφορές. Υποδυόμαστε ρόλους, φοράμε χαρακτήρες κατά το πως μας θέλουν οι άλλοι, εκπληρώνουμε επιθυμίες που συνήθως δεν έχουν καμία σχέση με τα θέλω μας λέμε  Ναι εκεί που θέλαμε να βροντοφωνάξουμε Όχι, κι όλα αυτά γιατί; 

    Για να αποφύγουμε να συναντήσουμε τις δυο σύγχρονες Σκύλλα και Χάρυβδη, την Απόρριψη και την Εγκατάλειψη.

    Έχουμε εκπαιδευτεί από πολύ μικρά παιδιά, με πάρα πολλούς τρόπους (π.χ κριτική και απογοητεύσεις που έχουμε βιώσει από γονείς, από το φιλικό περιβάλλον, το σχολείο, την  κοινωνία) να πιστεύουμε ότι δεν μας αξίζει να αγαπηθούμε ή ότι δεν είμαστε κατάλληλοι να μας αγαπήσουν γι’ αυτό που είμαστε. Και αναγκαστήκαμε να δημιουργήσουμε μια ταυτότητα και να περιοριστούμε μέσα σε κάποιον ρολο ζητιανεύοντας την αποδοχή, την αγάπη. Αυτή η κατασκευασμένη ταυτότητα δεν αρκεί όμως για να μας αποδεχτούν όλοι και γι’ αυτό το λόγιο φτιάχνουμε και μια δεύτερη και μια τρίτη, μια τέταρτη… ώσπου στο τέλος ξεχνάμε ποιοι πραγματικά είμαστε.

    προτεραιότητες


    πάντα είχα θέμα λοιπόν με τις προτεραιότητες σε αυτή την ζωή. πάντα για αλλού ξεκινούσα και αλλού κατέληγα. μαγικό έ δεν ξέρω πως τα κατάφερνα από παιδί έλεγα θα είναι καλή στο σχολείο το αντίθετο κατάφερνα. μετά στην εφηβεία έλεγα θα είμαι ελεύθερη με γεμίσω εμπειρίες αντί αυτού κλεινόμουν με ανθρώπους και κατάστασης σαν ενήλικος είχα όνειρα που δεν έγιναν ποτέ στόχοι άκουγα τους άλλους να λένε βαλε στόχους και αναρωτιόμουν πως γίνεται αυτό. μόνο να ονειρευόμουν ήξερα.

    Πώς να κάνετε την Google να σας... ξεχάσει δια παντός εξαφανίζοντας τα «φακελωμένα» στοιχεία σας οριστικά!


    Μετά από τελεσίδικη δικαστική απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Google αναγκάστηκε να λανσάρει μια φόρμα (χωρίς πολλές τυμπανοκρουσίες…) την οποία θα μπορεί να συμπληρώνει οποιοσδήποτε Ευρωπαίος χρήστης για να ζητά την αφαίρεση συνδέσμων ή πληροφοριών από τη μηχανή αναζήτησης που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα του.

    Πρόκειται για το “δικαίωμα των χρηστών στη λήθη”, απόφαση που πήρε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο πριν μερικές ημέρες και υποχρεώνει τις μηχανές αναζήτησης να συμμορφώνονται σε σχετικά αιτήματα από τους χρήστες. Πάντως, η διαδικασία φαίνεται αρκετά γραφειοκρατική για την ώρα, αφού θα μετά την αίτηση του χρήστη θα γίνεται σχετικός έλεγχος για την αφαίρεση των δεδομένων, αναφέρει το techgear.gr

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    1

    Το Ενατο Κυμα