Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2013

Τεχνολογία vs Επιστήμη


Είναι κρίμα που ένα έθνος όπως εμείς οι έλληνες που είμαστε οι κάτοχοι, κατ’ ουσίαν, του όρου «Επιστήμη» να έχουμε πέσει σε τέτοια ιστορική δυσμένεια απέναντι στον όρο «Τεχνολογία» και ας είναι και αυτός ελληνικής λεκτικής προέλευσης, τρομάρα να μας έρθει!

Αλήθεια, γνωρίζει κανείς από εμάς τι εστί ακριβώς «Τεχνολογία»; Ε, για πείτε μου; Για να σας λύσω λοιπόν την απορία, ως «Τεχνολογία» αναφέρεται το αποτέλεσμα της εφαρμογής της όποιας θεωρητικής και επιστημονικής γνώσης που ως στόχο του έχει την δημιουργία χρηστών αντικείμενων για πρακτικό, κοινωνικό και άλλο όφελος, (αν και εδώ θα έπρεπε ο συντάκτης του όρου να είχε προσθέσει και την φράση: «οικονομικό όφελος», που τελευταία έχει μάλιστα και ιδιαίτερο σουξέ!).

Άρα λοιπόν η Τεχνολογία δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα παιδί, τέκνο, της Επιστήμης, (σημ. «Τεχνολογία» και «Υψηλή Τεχνολογία» είναι όροι ταυτόσημοι και εμείς έχουμε θεσπίσει, υποσυνείδητα κυρίως, νοητές διαφορές).

Γιατί λοιπόν εμείς, η «Ψωροκώσταινα», δεν μπορούμε να παράγουμε τεχνολογία. Μήπως γιατί δεν έχουμε επαρκή επιστημονική βάση; Μήπως γιατί δεν έχουμε αρκετό επιστημονικό προσωπικό; Μήπως γιατί το επιστημονικό μας προσωπικό δεν είναι επαρκέστατα καταρτισμένο; Ε, γιατί;, Γιατί; Γιατί; Γιατί… λέγω και θα κραυγάζω! Απλά, γιατί κάποιος, κάποτε, μας τάραξε τους κύκλους και από τότε σαν μικρά παιδάκια μουλαρώσαμε και δεν ξαναθελήσαμε να τους ξανασχεδιάσουμε, έστω και αν τους ζωγραφίζαμε στην άμμο. Στο χέρι μας και στο νου μας λοιπόν είναι όλα. Τεχνολογία και επιστήμη είναι έννοιες αλληλένδετες.

Δεν γίνεται να είσαι επιστήμων και να μην είσαι τεχνολόγος, όπως δεν γίνεται να είσαι τεχνολόγος και να μην είσαι και λιγουλάκι από επιστήμων. Όμως, εμείς εδώ στην ελληνική παραγκούπολη είμαστε πάντα ό,τι δηλώσουμε. Αλήθεια, αν δηλώσω εγώ οφθαλμίατρος θα με αφήσουν να βλέπω ασθενείς με προβλήματα όρασης; Δεν ξέρω, πρέπει να το ψάξω! Πλάκα πάντως θα έχει! 

Πάντως, κλείνοντας, δεν έχω βλέψεις μέσα από ένα μικρούλη τεχνολογικό άρθρο να σώσω το έθνος επιστημονοτεχνολογικά. Άλλωστε το καθήκον της σωτηρίας του ελληνικού «Τιτανικού» το έχουν αναλάβει άλλοι, τρομάρα να τους έρθει και αυτονών. Οι δικές μου βλέψεις είναι απλά να προσφέρω κάτι μοιράζοντας μαζί σας μερικές από τις σκέψεις μου και τις ανησυχίες μου που έχω μαζέψει μέσα στο μαλλιαρό κεφαλάκι μου στα 20 και πλέον χρόνια που ασχολούμαι με τους κλάδους της τεχνολογίας, της πολιτικής και της ιστορίας.

 Το σκεπτικό μου και το στίγμα μου σε αυτή μου την προσπάθεια είναι ένα: Τίποτε δεν παίρνει κανείς μαζί του. Η γνώση είναι αγαθό, όπως και η Υγεία. Πρέπει να μοιράζεται γιατί τότε μόνο έχει, και παίρνει μάλιστα ακόμη μεγαλύτερη αξία. Αυτό εμείς οι Έλληνες το γνωρίζαμε πάντα καλύτερα από τον οποιοδήποτε. Άλλωστε δεν φημιζόμαστε ούτε για την τσιγκουνιά μας, ούτε για την… τοκογλυφία μας! Δείτε στραβάδια της Intel το δικό μας επίτευγμα … Είναι ό,τι θωρείται τριγύρω σας και ας έχει την δική σας εργοστασιακή υπογραφή.  Φτού, ξέφυγα πάλι… και ήθελα τόσο να μείνω εντός θέματος. Την ουσία του πράγματος πάντως ελπίζω να τη συλλάβατε!

«Καταραμένε Έλληνα ανακάλυψες τα πάντα, φιλοσοφία, γεωμετρία, φυσική, αστρονομία… δεν άφησες τίποτα για εμάς!» (Johann Christoph Friedrich von Schiller (1759-1805) [Γερμανός ποιητής, φιλόσοφος και Ιστορικός]


Ιωάννης Αρκουλής
Ψηφιακός Αλχημιστής


ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα