Σάββατο, 15 Δεκεμβρίου 2012

Η μουσική των ουράνιων σφαιρών

                                     
Πολλούς αιώνες πριν η ΝΑΣΑ αποδείξει την ύπαρξη την Μουσικής στο Σύμπαν, ο Πλάτων  ονόμαζε την μουσική ως την ομορφιά του Σύμπαντος κι έλεγε ότι η «η Μουσική είναι  η κίνηση του ήχου για να φτάσει την ψυχή και να της διδάξει την αρετή», ότι «η μουσική είναι ένας ηθικός κανόνας. Δίνει ψυχή στο σύμπαν, φτερά στη σκέψη, απογειώνει τη φαντασία, χαρίζει χαρά στη λύπη και ζωή στα πάντα”. 

Η ΔΙΑΜΑΧΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΘΕΤΩΝ



                            200px-Yin_yang.png.jpg

Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί προβάλλει η ζωή μας μέσα από τις αντιθέσεις;
Υπάρχουν αντιθέσεις που αναμφίβολα εξυπηρετούν συγκεκριμένες πρακτικές ανάγκες. Όλες οι διαστάσεις του χώρου και της κατεύθυνσης είναι αντιθετικές. Πάνω-κάτω, μέσα-έξω, ψηλά-χαμηλά, μακριά-κοντά, βορράς-νότος, κορυφή-πυθμένας, αριστερά-δεξιά.

Εναλλακτικές θεραπείες που θάφτηκαν από τις φαρμακοβιομηχανίες


Εναλλακτικές θεραπείες που θάφτηκαν από τις φαρμακοβιομηχανίες

Τα τελευταία χρόνια ανθεί η εναλλακτική ιατρική, ως σύνολο μεθόδων που κείνται πέρα από την κατεστημένη επιστημονική ιατρική και εμφανίζουν συγγένεια με θεραπευτικές μεθόδους που απαντούν στις παραδοσιακές κοινωνίες.
Ανάλογη άνθηση γνωρίζει και η θαυματουργική ιατρική, ενώ η εμπιστοσύνη του κοινού στις εναλλακτικές μορφές θεραπείας παρουσιάζεται αυξημένη. Στο άρθρο αυτό καταγράφονται οι σημαντικότερες μορφές της εναλλακτικής ιατρικής, εξετάζεται η κατά περίπτωση θεραπευτική και επιστημονική αξία τους από την άποψη της συμβατικής ιατρικής και επιχειρείται μια ανίχνευση των αιτιών που εξηγούν την άνθησή της.

ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΕΩΣΦΟΡΟΣ


Η δημιουργική ενέργεια που διέπει την πλάση και διακοσμεί το Σύμπαν, αυτή η εκ του Θεού προερχόμενη ουσία Νόησης, είναι το Πύρ της πρώτης αρχής. 
Μέρος του πυρός αυτού εμψυχώνει και τον πλανήτη μας που γεννά όλα τα όντα. Του πύρός αυτού γνώριζαν καλά την δύναμη οι Άτλαντες και το μεταμόρφωσαν σε Εωσφόρο.

Ό αρχαίος όφις


                                  
Στις μυστικές παραδόσεις και τους μύθους, τα φίδια τα συναντούμε με την μορφή δράκου, να κρατούν μακριά τους ανθρώπους από θησαυρούς, και συχνά χρησιμοποιούνται για να φυλάνε μυστικά. Τα φίδια, όσο πιο πολύ δύναμη ήθελαν να δηλώσουν πώς υπάρχει , τα παρουσίαζαν με την μορφή του δράκου όπου πολλές φορές διέθεταν φτερά που υπονοούσε την αποκτηθείσα ικανότητα να απομακρύνονται από το έδαφος και να πετούν στον ουρανό. Δεν ήταν άλλο από φοβερά μεγάλες ενεργειακές δυνάμεις , όπως ο δράκος του Αιήτη και του Κάδμου, τα «δόντια» του οποίου χρησιμοποιούσαν για να δημιουργούν ανθρωποειδή.

Το Τραγούδι της Ημέρας - ''Λευτέρη'' Σταύρος Ξαρχάκος- Νίκος Γκάτσος- Αλίκη Βουγιουκλάκη



                       

Η ταινία Διπλοπενιές προβλήθηκε στις αίθουσες Αθηνών - Πειραιώς - προαστίων το 1966 και έκοψε 463.853 εισιτήρια.  Ήρθε στην 6η θέση σε 101 ταινίες.  Πρώτη ταινία μεγάλου μήκους στην Ελλάδα του Αιγυπτιακής καταγωγής σκηνοθέτη, Γιώργου Σκαλενάκη, που σπούδασε και ξεκίνησε την καριέρα του στην Τσεχοσλοβακία.  Η ταινία προβλήθηκε στα πλαίσια του Φεστιβάλ των Καννών (1966), όπου πραγματοποίησε καλές αγορές, και έκανε καριέρα στο εξωτερικό με τον τίτλο "Dancing The Syrtaki".

Ο ΑΠΟΣΥΜΒΟΛΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΚΥΚΛΏΠΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΠΟΣΕΙΔΏΝΙΑ ΛΗΘΗ






Ολόκληρη η ελληνική μυθολογία φαίνεται ότι είναι ένα σύστημα αλληγορικών εννοιών .Οποίος καταφέρει να αποκρυπτογραφήσει αυτές τις έννοιες σίγουρα θα βρεθεί μπροστά σε θαυμαστές και αναντίρρητες αλήθειες , για να γίνει αυτό όμως θα πρέπει να βουτήξεις σε βαθιά νερά. Σχεδόν όλες οι θρησκείες , οι φιλόσοφοι και οι πνευματικοί άνθρωποι του κόσμου τις περισσότερες φορές ότι είχανε να πουν το λέγανε μέσα από παραβολές, μύθους , διηγήματα ακόμα και παραμύθια ! Γιατί   ομως
συμβαίνει αυτό ?

Η Διαχρονική Θεραπευτική στα Πλαίσια της ‘’Νέας Ιατρικής’’ -ΨΥΧΗ, ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ ΣΩΜΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ «ΝΕΑ ΙΑΤΡΙΚΗ»





Ας δούμε λοιπόν αναλυτικά πως οι τρεις παράγοντες που συγκροτούν την ανθρώπινη ολότητα συνδέονται μεταξύ τους και πως επηρεάζει ο ένας παράγοντας τον άλλο.

Όπως αναφέραμε προηγουμένως η «Νέα Ιατρική» έχει σαφέστατα ολιστικό χαρακτήρα και στα πλαίσια αυτού του ολιστικού χαρακτήρα ο άνθρωπος αντιμετωπίζεται ως ένα ενιαίο όλο που το συγκροτούν 3  βασικά μέρη, η ψυχή, το πνεύμα και το σώμα. Ας τα δούμε αυτά πιο προσεκτικά για να κατανοήσουμε καλύτερα και την φιλοσοφία της «Νέας Ιατρικής».

Γιατί αυτοκτόνησε ο Ινδός πρέσβης στην Ελευσίνα το 20 π.Χ.;

Όστρακο λευκής κύλικας με παράσταση Τρίτωνα, Ελευσίνα, 5ος αι. π.Χ.   Οι πηγές Δίων Κάσσιος 54.9.8-10 Στράβων 15.1.4, 15.1.73 
                                       
Ο αινιγματικός θάνατος ενός Ινδού στα Ελευσίνια μυστήρια, ο τάφος του και το επίγραμμα που του αφιέρωσαν οι Αθηναίοι. ΣΧΟΛΙΑ (6) 189 Όστρακο λευκής κύλικας με παράσταση Τρίτωνα, Ελευσίνα, 5ος αι. π.Χ.   Οι πηγές Δίων Κάσσιος 54.9.8-10 Στράβων 15.1.4, 15.1.73   

Το καλοκαίρι του 20 π.X. ο αυτοκράτωρ Καίσαρας Αύγουστος προσπαθούσε να τακτοποιήσει τα προβλήματα των ανατολικών επαρχιών της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας κι ο χειμώνας τον βρήκε στη Σάμο. Εκεί ήρθε να τον συναντήσει μια πρεσβεία από την Ινδία σταλμένη από τον βασιλιά Πόρο. Ο Πόρος είχε στείλει μια ομάδα πρέσβεων από τους οποίους μόνον τρεις επιβίωσαν τελικά από τις κακουχίες του μεγάλου ταξιδιού κι αυτοί παρέδωσαν στον Αύγουστο μια επιστολή γραμμένη στα ελληνικά σε περγαμηνή.

Η Ελλάς υπό κατάσχεση! Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η επίμαχη παράγραφος του Νόμου της Τρόικας!

Το δικαίωμα κατάσχεσης κάθε εθνικού περιουσιακού στοιχείου, χωρίς εξαιρέσεις, αποκτά η Τρόικα! 




Όπως αναφέρεται στο φύλλο εφημερίδας της κυβερνήσεως, δεν εξαιρείται τίποτα από την κατάσχεση σε περίπτωση που η χώρα δεν εκπληρώσει υποχρεώσεις, ούτε λόγω εθνικής κυριαρχίας, ούτε για οποιοδήποτε άλλο λόγο.

Άκης Πάνου - Ο λαϊκός διανοούμενος

                        


Διακεκριμένος λαϊκός συνθέτης και στιχουργός. Γεννήθηκε στις 15 Δεκεμβρίου του 1933 στην Καλλιθέα και το πλήρες όνομά του ήταν Αθανάσιος - Δημήτριος Πάνου. Προερχόταν από πολύτεκνη οικογένεια -είχε δύο αδερφούς και μια αδερφή- και ο πατέρας του ήταν γραμματέας στο 15o Στρατιωτικό Νοσοκομείο. Με τη μουσική τον έφεραν σε επαφή η μητέρα του και ο μεγαλύτερος αδελφός του. Ήταν μόλις 9 ετών όταν άρχισε να δουλεύει σε ταβέρνες, ενώ στα 13 του βρέθηκε να παίζει και να τραγουδά τα Σαββατοκύριακα πλάι στον Γιάννη Σταματίου, τον περίφημο «Σπόρο».

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΣ - Απόσπασμα Περί Ελλήνων και Βαρβάρων...




Η κατακτητική εκστρατεία του Αλεξάνδρου στην Ασία και ο όλεθρος που προκάλεσε εξωραΐζεται με τον χαρακτηρισμό της «πόλεμος κατά των βαρβάρων». Ο διαχωρισμός Ελλήνων και βαρβάρων αποδίδεται στον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη. Κατά τον Πλάτωνα Έλληνες και βάρβαροι είναι φυσικοί εχθροί (πολεμίους φύσει είναι – Πολιτεία, 470c). Ο Αριστοτέλης μιλούσε για το «φύσει άρχον» και το «φύσει αρχόμενον».

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ




Τα ρούχα των αρχαίων Ελλήνων ράβονταν και φοριόνταν πολύ εύκολα. Συνήθως ήταν ένα τετράγωνο κομμάτι υφάσματος που δε χρειαζόταν ιδιαίτερη δουλειά για να φτιαχτεί. Το πιο συνηθισμένο ένδυμα που φορούσαν τόσο οι γυναίκες, όσο και οι άνδρες έμοιαζε με μακριά πουκαμίσα και λεγόταν πέπλος ή χιτώνας. Πάνω απ’ αυτό φορούσαν ένα μανδύα που λεγόταν ιμάτιο. Το ιμάτιο ήταν ένα τετράγωνο ύφασμα, συνήθως μάλλινο, το οποίο έφεραν οι άνδρες κατάσαρκα και ενίοτε πάνω από τον χιτώνα, οι δε γυναίκες πάντοτε σχεδόν ως πανωφόρι, πάνω από τον χιτώνα ή τον πέπλο.

Ο Χαμένος Παράδεισος Της Παιδικής Μας Ηλικίας


Mark Ryden (28)«–Δεν μου είπες, τελικά υπάρχει θησαυρός στο διπλανό σπίτι;
–Ποιο σπίτι; Δεν υπάρχει κανένα σπίτι εδώ δίπλα.
–Ε, τότε ας φτιάξουμε ένα..» (Marx Brothers)
Περνάμε μια ολόκληρη ζωή αναζητώντας τη «μεγάλη αλήθεια», διερωτώμενοι για τη φύση του κόσμου και του ανθρώπου, για τα μυστήρια του πνεύματος, για την ορθή αντίληψη της πραγματικότητας και για το νόημα της ζωής. Και διαφεύγει σχεδόν από όλους μας ότι την αλήθεια την ξεχωρίζει μόνο η πιο αγνή ματιά, ότι οι πρώτες εντυπώσεις για κάποιον παράξενο λόγο είναι πάντα σωστές, και πως, οτιδήποτε κι αν επιχειρήσαμε να πιστέψουμε για όλα αυτά, το βασίσαμε σε στοιχεία που αποκτήσαμε καθ’ οδόν στη ζωή, και το μόνο που τελικά καταλάβαμε είναι ότι μάλλον είμαστε μπερδεμένοι ή εξαπατημένοι.

Μια ανίερη υπόθεση

Ελευθέριος Ανευλαβής

AnevlavisΜια ανίερη υπόθεση: Κι αν χανόταν ο Παρθενώνας; 
 Ας κάνουμε, λοιπόν, μιαν ανίερη υπόθεση:
Ξαφνικά, χάνεται η  Ακρόπολη! Ο Παρθενώνας έχει χαθεί!
Η Αλίκη γέλασε.
«Δεν μπορεί να πιστεύει κανείς αδύνατα πράγματα».  
«Κι όμως δεν είναι παρά ένα όνειρο, μέσα στο όνειρό σου»,
είπε ο Τουιντλντάμ,
«και  όταν ξυπνήσεις θα χαθεί, σαν τη φλόγα του κεριού που σβήνει». (Ανευλαβώς τροποποιημένος ο διάλογος της Αλίκης και του Τουιντλντάμ, στο έργο του Λιούις Κάρρολ, Μέσα στον Καθρέφτη).

Γιατί οι Ορθόδοξοι σχηματίζουν έτσι τα δάχτυλα ενώ οι Καθολικοί διαφορετικά για να κάνουν το Σταυρό τους;




Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί οι Ορθόδοξοι σχηματίζουν έτσι τα δάχτυλα του δεξιού χεριού για να κάνουν τον σταυρό τους; Και γιατί οι καθολικοί το κάνουν με διαφορετικό σχηματισμό;

Να νικήσουμε τις Ερινύες!



Ο Ορέστης όταν αντίκρυσε τη μάνα του και τον εραστή της να σκοτώνουν εν ψυχρώ τον πατέρα του, πνίγηκε από θυμό. Από δίκαιη οργή.
Από εκείνη τη στιγμή ορκίστηκε να τιμωρήσει την ίδια τη μάνα που τον γέννησε για το κακό που εκείνη προκάλεσε.
Πράγματι, ο Ορέστης τράβηξε το βέλος απ' το τόξο του και τραυμάτισε θανάσιμα τους υπαιτίους του άδικου φόνου: τη μάνα του και τον εραστή της.

Το πάχος ταιριάζει στους φτωχούς


                    Lucian Freud, "Benefits Supervisor Sleeping", 1994.

 Θα ήθελα πάρα πολύ να ζούσα στην παλαιολιθική εποχή. Θα ήμουν μια ελκυστική γυναίκα και όλοι οι άντρες θα λαχταρούσαν να με κάνουν ταίρι τους. Για να κερδίσουν την εύνοιά μου, θα μου έφερναν διάφορες λιχουδιές, όπως κάμπιες,  φτέρες και άγρια μούρα και, όταν θα γύριζαν από το κυνήγι, θα απόθεταν στα πόδια μου σκοτωμένα αγριογούρουνα και βουβάλια. Εγώ θα τα καταβρόχθιζα με πολλή ευχαρίστηση και θα καθόμουν έπειτα στη σκιά για να χωνέψω. Θα ήμουν τετράπαχη, κάτι εξαιρετικά σπάνιο για εκείνη την εποχή, τετράπαχη και αφάνταστα ωραία. Τόσο ωραία που μπορεί να νόμιζαν πως ήμουν κάτι σαν θεά και θα μου έφτιαχναν αγαλματάκια για να με τιμήσουν. 

Ο αμετροεπής Θερσίτης: μια παρεξηγημένη περίπτωση λαϊκού εκπροσώπου




Στο Β της Ιλιάδας, στους στίχους  211-277, ο Όμηρος αφηγείται ένα περιστατικό που μας υποχρεώνει να σταματήσουμε για λίγο την ανάγνωση και να επικεντρωθούμε σε ένα αμφιλεγόμενο χαρακτήρα που εμφανίζεται σε λίγους στίχους και μετά εξαφανίζεται εντελώς. Πρόκειται για τον αμετροεπή, όπως τον ονομάζει ο ίδιος ο ποιητής, Θερσίτη.

Η σκηνή διαδραματίζεται στη συνέλευση των Αχαιών.

Ὀδυσσεύς καί Θερσίτης…


Ἡ αἰωνία πάλη τοῦ καλοῦ καί τοῦ κακοῦ, τοῦ Ἀετοῦ καί του Φιδιοῦ, τῶν Ἀνωτέρων οἱ ὁποῖοι δέχονται συνεχεῖς ἐπιθέσεις ἀπό τά Κατώτερα, διότι οἱ πολλοί θεωροῦν ὅτι ὅλοι εἶναι ἴδιοι...

Βεβαίως, τόν πολυμήχανον Ὀδυσσέα τόν γνωρίζουμε ὅλοι, ποιός εἶναι ὅμως ὁ Θερσίτης;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα